Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten mulla on jo nyt ihan jäätävä maha. Tää on siis järkyttävä pallo ja ihan selkeä raskausmahan näköinen. Muistan, että esikoisestakin me mietittiin hyvin alussa että onkohan tulossa kaksoset kun vatsa oli jo hyvin alussa hyvin iso. Mutta joko aika kultaa muistot tai sitten tämä on isompi 🤔

Järki sanoo, että se on turvotusta yms, mutta silti pelottaa että olenko ollut raskaana tietämättäni jo pidempään 😅
Mulla on iltasin ihan ilmapallo! Aamulla palautunut normaaliksi ja näkyy vaan alamahalla pieni pömpötys.
 
Miten mulla on jo nyt ihan jäätävä maha. Tää on siis järkyttävä pallo ja ihan selkeä raskausmahan näköinen. Muistan, että esikoisestakin me mietittiin hyvin alussa että onkohan tulossa kaksoset kun vatsa oli jo hyvin alussa hyvin iso. Mutta joko aika kultaa muistot tai sitten tämä on isompi 🤔

Järki sanoo, että se on turvotusta yms, mutta silti pelottaa että olenko ollut raskaana tietämättäni jo pidempään 😅
Minulla on hirvee turvotus vatsassa. Farkutkin jo vähän kiristää, kauhulla odotan, että millon ne ei mee enää kiinni 😅 Onneksi ne on vähän joustavampaa kangasta niin antaa vähän ees periksi 😆
 
Mulla ei vieläkään oo juurikaan muita oireita kun tissit arat. Jotenkin outoa. Edellisissä raskauksissa alkoi tosiaan niin äkkiä alussa pahoinvointi.
 
Miehen lemppari raskausoire on palannut meille - levottomat jalat! Sillä meni viime raskauden aikana hermo kun potkin ja sätkin koko ajan ennen kuin viimein nukahdin ja huomasin etten voi taas pitää yhtään jalkoja paikallaan maatessa. En ollut edes muistanut tätä 😂
 
Mulla ei vieläkään oo juurikaan muita oireita kun tissit arat. Jotenkin outoa. Edellisissä raskauksissa alkoi tosiaan niin äkkiä alussa pahoinvointi.
Ei muita oireita täälläkään! tai no, puuttuu ne kuukautiset! Että onhan siinä jo kaks 😅 Onhan tämä epäilyttävää, varsinkin kun ei edes kahvi vieläKÄÄN ällötä, mutta pitää yrittää ajatella että oireita ne on nuokin. 🫶🏻
 
Miehen lemppari raskausoire on palannut meille - levottomat jalat! Sillä meni viime raskauden aikana hermo kun potkin ja sätkin koko ajan ennen kuin viimein nukahdin ja huomasin etten voi taas pitää yhtään jalkoja paikallaan maatessa. En ollut edes muistanut tätä 😂
Voi apua! Mua ei naurattais yhtään 😅 esikoisen raskauden loppuvaiheessa oli hetken aikaa ja se oli mulle täyttä tuskaa 🙈 ei saanu yhtään unta ku jalkoja piti heilutella koko ajan 😅
 
Voi apua! Mua ei naurattais yhtään 😅 esikoisen raskauden loppuvaiheessa oli hetken aikaa ja se oli mulle täyttä tuskaa 🙈 ei saanu yhtään unta ku jalkoja piti heilutella koko ajan 😅
Joo siis ei se kivaa ole, mutta se miten paljon se ärsyttää myös miestä on jokseenkin surkuhupaisaa 😆 pitää alkaa taas ottamaan kylmäpaketti sänkyyn ja kävelemään juuri ennen nukkumaan menoa, jos vaan pääsee ulos (esikoinen ei varmasti ole samaa mieltä), kun se ainakin viimeksi auttoi tähän 🤔
 
Joo siis ei se kivaa ole, mutta se miten paljon se ärsyttää myös miestä on jokseenkin surkuhupaisaa 😆 pitää alkaa taas ottamaan kylmäpaketti sänkyyn ja kävelemään juuri ennen nukkumaan menoa, jos vaan pääsee ulos (esikoinen ei varmasti ole samaa mieltä), kun se ainakin viimeksi auttoi tähän 🤔
Raudanpuute voi kuulemma tuota aiheuttaa! Mulla oli myös loppuraskaudessa ja aivan sairaan ärsyttävä oire!
 
Joo mulla on kans parissa raskaudessa ollut levottomat jalat todella pahana, aiheuttaen pitkäkestoisen vaikean unettomuuden. Tää on pahimpia pelkoja mitä mulla liittyy raskausaikaan, jos se uusii. Mutta viime raskaudessa ei ollut.
 
Mulla alko nyt aamulla tuhruttelua 😔 en jaksais nyt yhtään tällaista. Onneks huomennaa on vu niin on sitten ainakin nopea laastarin repäisy jos tää sitä tarkoittaa 💔 Jos oikein kuulostelee niin ehkä tositosi lievää kipuilua, sellasta sadasosna menkkajomottelua. Viikkoja ois tänään 6+6 😔
 
Mulla alko nyt aamulla tuhruttelua 😔 en jaksais nyt yhtään tällaista. Onneks huomennaa on vu niin on sitten ainakin nopea laastarin repäisy jos tää sitä tarkoittaa 💔 Jos oikein kuulostelee niin ehkä tositosi lievää kipuilua, sellasta sadasosna menkkajomottelua. Viikkoja ois tänään 6+6 😔
Tuhruttelut on onneksi ihan normaaleja alkuraskaudessa, ja hyvä juttu on se että kovia kipuja ei ole! Joten voi olla ihan harmitonta :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Joo, hirvittää lähinnä kun edellinen km alkoi just samalla tavalla. 😐 Mutta pidän vielä toivoa yllä ettei tää menis kesken 🙏🏼
Ei kannata menettää vielä toivoa! Mullakin oli viikoilla 5&6 tuhrua yhteensä 6 päivää menkkakipuineen ja toki olin heti varma huonoimmasta mahdollisesta lopputuloksesta. Menin sitten itku silmässä seuraavalla viikolla varhaisultraan ja olin valmis näkemään vaan harmaata suttua. Siellä se sykkeellinen möykky kuitenkin hengaili🥰 Paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä pitkiin päiviin!❤️
 
Joo mulla on kans parissa raskaudessa ollut levottomat jalat todella pahana, aiheuttaen pitkäkestoisen vaikean unettomuuden. Tää on pahimpia pelkoja mitä mulla liittyy raskausaikaan, jos se uusii. Mutta viime raskaudessa ei ollut.
Mulla oli tätä myös, en nukkunut viime rskauden loppupuolella kuin pari tuntia yössä kun levottomat jalat ja iskiaskipu piti valveilla. En haluaisi uudestaan tätä kokea. Hemoglobiinit oli alle 100 joten uskon että siitähän se tuli mutta mulla on kyllä myös suvussa ihan kroonisesti levotonjalkaisia ihmisiä 🥲

Täällä ei vielä paljoa oireita ole. Hieman sellainen etova olo kaikkea ruoka kohtaan, leipää ja jotain pullaa voisi syödä kyllä ja kurkkua. Tissit on vähän kipeät ja vatsa on sekaisin koko ajan mikä on mulla kyllä aina raskausoire.
Takana kaksi melko vähäoireista poikaraskautta, jospa tänne tulee kolmas poika 😅 noh, ollaan kyllä aikaisessa vielä. Muistan että viime raskauden ekassa neuvolassa joskus 7+ vkolla kehuin miten mahtava ja energinen olo on ja heti neuvolan jälkeen alkoi jäätävät pahoinvoinnit jonnekin 14 vkolle asti. Sen jälkeen hiljaiseloa koko keskiraskaus oireiden suhteen.
 
Nytkö se sitten alkaa? Heräsin eilen normaalia huomattavasti aikaisemmin enkä saanut enää unta. Nousin ylös ja hääräilin hetken jotain, kunnes simahdin sohvalle 1,5 tunniksi. Sama homma muutamaa tuntia myöhemmin. Illalla alkoi väsyttää normaalia aiemmin (päikkäreistä huolimatta). Yöllä heräsin ennen kolmea enkä saanut heti unta uudelleen.

En sitten tiedä onko mikä kaikki raskausoiretta. Olen koko kesän heräillyt pitkin aamuyötä, koska valo ja kuumuus valvottavat. Päikkäreitä olen myös nukkunut säännöllisen epäsäännöllisesti aina, mutta en sentään kaksia päivän aikana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Lisäksi viime yönä herätessä oli oksettava olo ja tuskallisen kuuma, vaikka makkarin ikkuna oli auki ja sieltä puhalsi viileää ilmaa sisälle.
 
Täällä rv6 lähestyy loppuaan eli 5+6 ja pahoinvointi alkaa taas nostaa päätään. Yökkäilyjä ja muuten vain etovaa oloa oli eilisen päivän ja jatkuu tänä aamuna. Tissit on myös edelleen kipeät. Väsymys kovasti läsnä! Kyllähän näitä alkaa olla, hyvä vain :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla alko nyt aamulla tuhruttelua 😔 en jaksais nyt yhtään tällaista. Onneks huomennaa on vu niin on sitten ainakin nopea laastarin repäisy jos tää sitä tarkoittaa 💔 Jos oikein kuulostelee niin ehkä tositosi lievää kipuilua, sellasta sadasosna menkkajomottelua. Viikkoja ois tänään 6+6 😔
Mulla kans tänään 6+6 ja aamulla oli pari tuntia sitten tuhruttelua paperiin, mutta se loppui. Jotain tuntemuksia on vatsalla en osaa sanoa mitä se on, ei oo kipuja siltikään.
Tässä raskaudessa on tuhruttelua ollu muutaman kerran ehkä viikon välein.
Edellisissä raskauksissa ei ollut minkäänlaisia vuotoja, niin pelko perseessä oon koko ajan, että mitä tapahtuu
 
Mulla kans tänään 6+6 ja aamulla oli pari tuntia sitten tuhruttelua paperiin, mutta se loppui. Jotain tuntemuksia on vatsalla en osaa sanoa mitä se on, ei oo kipuja siltikään.
Tässä raskaudessa on tuhruttelua ollu muutaman kerran ehkä viikon välein.
Edellisissä raskauksissa ei ollut minkäänlaisia vuotoja, niin pelko perseessä oon koko ajan, että mitä tapahtuu
Voi ei 😩 Toivitaan että tää on molemmilla täysin harmitonta. Nää päivät tuntuu ikuisuuksilta ilman vuotoakin. Tsemppiä 🙏🏼
 
Täällä tänään 6+0 ja ei mitään pahoinvointia vielä ole ollut. Se jotenkin edelleen huolettaa. Muita oireita kyllä on
 
Täällä tänään 6+0 ja ei mitään pahoinvointia vielä ole ollut. Se jotenkin edelleen huolettaa. Muita oireita kyllä on
Minua ei onneksi se huoleta, kun ei koskaan ole raskauksissa ollut. Mutta kaiken muun puuttuminen huolettaa! Toki vatsa alkanut vähän pyöristyä, mutta sehän nyt voi pyöristyä vaikkei siellä kukaan olisikaan 😅
 
Takaisin
Top