Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla 5 imetystä, mutta rinnat ollut ok aina siihen 40 saakka. Sen jälkeen alkanut vähän tulemaan roikkumista.
 
Täällä alkaa väsymys painaa pikkuhiljaa samaan aikaan kun herään melkein joka yö joskus neljän aikoihin "pirteänä" enkä meinaa nukahtaa uudelleen:New Moon With Face:
 
Mulla on joku vuosisadan flunssa päällä. Yöllä heräsin hikisenä ja eipä oikein nukkumisesta tullut mitään. Ravasin varmaan 15 kertaa pissalla, muutenkin huomaa että vessassa saa päivän aikana käydä usein 😅 se on nyt tullut uutena juttuna.
 
Täällä on koko perheen käynyt lentsu läpi, ite viimeisimpänä ja kuumeen sijasta alilämpö ja kamala palelu koko ajan 🥶
 
Täällä on koko perheen käynyt lentsu läpi, ite viimeisimpänä ja kuumeen sijasta alilämpö ja kamala palelu koko ajan 🥶
Meilläkin mies ja teini sairasti jo viime viikolla, mut tuntuu et ne pääsi paljon helpommalla kun nyt itse 🫣
Tänään ollut närästystä, mitähän siihen uskaltaisi avuksi hankkia? Ei nimittäin tällästä oo normaalisti.
 
Meilläkin mies ja teini sairasti jo viime viikolla, mut tuntuu et ne pääsi paljon helpommalla kun nyt itse 🫣
Tänään ollut närästystä, mitähän siihen uskaltaisi avuksi hankkia? Ei nimittäin tällästä oo normaalisti.
Rennie ainakin turvallinen, loppuraskaudessa jo hyödytön 🤣
 
Tuli nuista sairasteluista mieleen, mitenhän tuo korona muuten vaikuttaa nyt raskausaikana? Vieläkö siitä pitää olla yhteydessä johonkin jos sitä tukoslääkitystä tarviikin?
 
Mä oon ollut tänään niin väsynyt et luulis et mulla on joku narkolepsia. Vein pojan päiväkotiin 8 ja tulin kotiin nukkumaan tunnin päikkärit. Menin ripsihuoltoon ja siellä nukuin varmaan 1,5h ja sit vielä iltapäivällä kun mies lähti pojan kanssa pihalle niin nukuin räkä poskella sohvalla🫣 yöllä olin kuitenkin nukkunut ihan hyvin, nyt taas jäätävä väsy ja vois mennä jo yönille🥱 onneks oli vapaapäivä, mites tässä selviää taas töistä sitte parin päivän päästä🫠
 
Hyhhyh. 5+5 ja tänään ollu vähän koko ajan huono olo. Illalla ajomatka 20 min oli tosi tiukka, meinasin oksentaa jo autoon, mutta selvisin sit kotiin saakka ja oksensin sappihappoja 🫠 ruoka ei oo maistunu tänään, mitään ei tee mieli. Nyt söin hieman, pelkään et kohta oksennan taas.
Väsymystä myös on ja mahakipuja edelleen. Uskomatonta, mutta ei oo ainakaan vielä alkanu aamuheräily! Tosta edellisestä kkm oli kyllä se klo 04 heräily ja esikoisesta. Mä mieluummin otan noi oksentelut ku sen yöllä hereillä olon. Kärsin siitä viimeks noin 2 vuotta, heti alkuraskaudesta imetyksen loppuun. Jos nyt se alkais ees myöhemmin olisin niin kiitollinen 🤞 alko viimeks olla tosi epätoivoinen olo sen yövalvomisen kanssa, lopulta purin kierteen käyttämällä mirtatsapiinia, siitä tulee karsee pöhnä koko seuraavaks päiväksi.
 
Ei niin mitään! Joka päivä yhtä hankala uskoa olevansa raskaana! 🥺
Sama kyllä mulla! Pahoinvointiki katosi. Toki on tässä lentsussaki kestämistä 😮‍💨

Tänään just muka jostain sivusilmällä luin, että edelleen laskettais raskaana olevat riskiryhmään, mut en kyllä yhtään muista mistä. Pitää ehkä kysyä neuvolassa, rokote kai sit myös on mahdollista saada.

Nyt on kaikenlaiset taudit stressannu kyllä ihan riittämiin. Lähipiirissä oli vyöruusu, jonka rakkuloissa vesirokkoa, jotka ois sit vauvalle vaarallisia. Mun lapsena sairastettu vesirokko onneksi suojaa. Sit satuin näkemään et korkea kuume voi myös olla etenkin alkuajasta vaarallinen. Tieto todellakin lisää tuskaa 😱
 
Täällä tissit tuntuu tosi painavilta, vaikka en kyllä huomaa että niissä olisi mitään muutoksia tapahtunut. Eilen ja tänään ollut satunnaisia nipistyksiä alavatsalla erityisesti liikkuessa. Mulla on ollut alusta alkaen vatsakivut oireena ja aina kun niitä tulee miettii onko kaikki kunnossa, mutta sitten on päiviä jolloin niitä ei tunnu niin sekin herättää huolta😂

Finnien määrästä en ees viitsi sanoa mitään, ja säärikarvat kasvaa entistä nopeammin🙄 Pahoinvoinnilta oon kyllä säästynyt; on kahden käden sormilla laskettavissa kerrat, kun on ollut ohimenevä ällöaalto. Hajuaistille ei myöskään ole tapahtunut mitään. Toistaiseksi oon päässyt tosi helpolla, mutta se vuoto 5-6 viikoilla oli kyllä tosi raskasta henkisesti.
 
Täälläkin on ollut suhteellisen oireeton päivä. Tai siis sen verran onneksi tuntuu että en ole huolissani, viikkojakin on muutenkin vielä niin vähän. Hyvä vaan, että pystyy vielä viettämään normaalia elämää.
 
Mites muiden oireet? Tänäänkin ollut tosi oireeton, toki yskiessä ja aivastaessa vähän vihloo alavatsaa. Vuotoja ei oo 🙏
Samaan tyyliin jatkuu kuin tähänkin asti, eli suussa maistuu metallilta tai muuten vaan epämiellyttävältä, tissejä aristaa ja mahaa jomottaa aika ajoin. Aamuyön heräilytkin jatkuu. Kasvanut näläntunne ja väsymys on viime päivinä tullut uutena repertuaariin.
 
Suhteellisen oireetonta täälläkin. Tissikipu alkaa väistymään, mahatuntemuksia ei ole, pientä päänsärkyä ajoittain. Ainut oire on kamala turvotus,vatsa kovalla ja jäätävä väsy.
 
Suht oireetonta täälläkin.
Tissit tuntuu painavilta ja nännit arat. Satunnaisesti tulee alavatsatuntemuksia. Aamuheräilyt jatkuu edelleen, herään joka aamu joskus 4-5 välillä enkä meinaa saada enää nukutuksi. Herätyskello soittaa töihinkin vasta klo6.
 
Takaisin
Top