Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo kuulostaa ihan positiiviselta ja hcg on ainakin noussut mukavasti! Mulla la 23.4. ja kävin tosiaan myös tiistaina ensiavun kautta ultrassa. Lääkäri totesi että jos olisin tullut päivää aiemmin niin sykettä ei todennäköisesti olisi näkynyt, joten kuulostaisi myös tuo la arvio ihan hyvältä. 🙂

Usein ultraanisesta tuskin on haittaa, kun ei sitä vauvaa tuntikaupalla tällötellä. 😉
Mulla ei siis eilen sitä sykettä näkynyt 😔
Siitä huolestuin eniten, tosin lääkäri ei ultrannut kauaa. Katsoi vain et on oikeassa paikassa vieläkin.
 
Mulla ei siis eilen sitä sykettä näkynyt 😔
Siitä huolestuin eniten, tosin lääkäri ei ultrannut kauaa. Katsoi vain et on oikeassa paikassa vieläkin.
Tuskin tuo mitään tarkoittaa jossei näkynyt vielä, jos oli oikeassa paikassa ja oikean kokoinen niin kaikki on varmaankin ihan hyvin kun hcg kuitenkin nousee 😊 vuodot on kyllä pelottavia ja huolestuttaa kamalasti. Mulla on nyt ollut tuota kerran pari päivässä ja joka kerta sydän jättää pari lyöntiä väliin 😞
 
Tänään ekan kerran kunnolla sellaista huonoa oloa. Äsken söin, nii piti pureskella kunnolla jos sattuu tuleekin ylös 😅 ja jostain syystä kun syön, en voi kattoo ruokaa kohti. Pitää vaa pistää suuhun 😁 sain töistä nyt sairaslomaa. Sen verran alkoi päähajoilee ton vuodon ja kipujen vuoksi. Mut kohta lähden ystävän kanssa tekee kevyen lenkin, nii josko mieli saisi lepoa vähän myös ❤️
 
Minkä reseptin sait? Ilmeisesti toi heti apua? Mulla ollu tosiaan päällekkäin 2 lääkettä käytössä, apu ollut heikkoa. Eilen päivystyksessä kirjoittivat kolmannen reseptin, sitä en ole vielä kokeillut kun eivät kertoneet saako syödä samaan aikaan kuin noita muita.
Bonjestaan, ja auttaa kyllä itsellä, toistaiseksi näyttäisi riittävän vain 1tab per päivä, tänään olen pitkästä aikaa pystynyt syödä normaalisti ja jopa siivota! En ole makoillut sohvalla oikeastaan paljon yhtään 🫢

Toivottavasti löytyisi sinullekin joku toimiva lääke! Tuo pahoinvointi on ihan hirveää!
 
Hyh, kahvi alkoi nyt tehdä pahaa. Eilen jäi juomatta (suosikkikahvi) ja tänään ajatuskin oksettanut😁
 
Täällä kans tänään alkoi vähän olla pahoinvointia! Niinkin neutraali kuin kauraleipä meinasi tulla takaisin. Oon syöny tänään vaan ananasta ja sipsiä ja juonut mehua kun ne on ainoat mitkä ei kuvota. Ja kaikessa ruuassa koostumus vastustelee, pitäisi syödä varmaan vaan jotain sileää sosetta...
 
Täällä yhä oikwastaan täysin oireetonta. Turvotuskin alkanut laskemaan. Ainoastaan makeaa tekee mieli kokoajan. Ei ollenkaan hyvö sekään🤣
 
Täällä alkaa pahoinvointi iskeä kanssa lisää vaihteita. Tiheämmin iskee pahoinvointi, sitten kuvon tyhjää (eli ei siis tuu oksennusta) monta kertaa päivässä ja parit oksennukset siihen päälle, ja on nyt kolmen päivän jälkeen jo aivan tiltissä kaulan lihakset tuosta kukomisesta 😎eikä koskaan tiiä, että nouseeko se oksennus vai ei eli pakko kuitenki rynnätä johonki vessaan 🙄

Ja hirveä nälkä koko aika mutta ei oikein tee mtn ruokaa mieli.
 
Tänään olisi 5+3.
Eilen kiinnitin huomiota että vatsasta vihlaisi eri tavalla kun muuten alkuraskaudesta. Yöllä oli sitten alkanut tulla ruskeaa valkovuotoa, eli vanhaa verta. Alkoi jännittää, vaikka tiedän että se voi olla normaalia ja vaaratonta. Katsotaan mihin tämä etenee.

Samoin heti tietenkin tuntui siltä kun raskausoireet olisivat kadonneet ja nyt en osaa sanoa onko pään sisäisiä temppuja vai katosivatko oikeasti.

Toissapäivänä oli vielä todella voimakkaita etomiskohtauksia jos ruokailuväli venyi yhtään ja rinnat aristivat.

Varhaisultra on varattu 17.9 jolloin viikkoja olisi 7+6. Pitää harkita siirtääkö aikasempaan mutta toisaalta haluan odottaa sen yli, kun minulla on ensimmäinen lääkeinfuusio (sairastan ibdtä) että näkisi sitten jatkuuko raskaus lääkkeistä huolimatta. Ko. biologinen lääke pitäisi sopia raskaana oleville mutta ovat niin rajuja lääkkeitä että jännitän silti kuinka käy.
 
Täälä on nyt 7+3 ja pahoinvoinnit alko 🤢 rinnat on myös ollut alusta lähtein todella kipeät. Sekä menkka maisia kramppeja ollut parina viikkona, jotka ollut pelottavan kipeitä, mut nyt ne on vähän hellittäny eikä mitään vuotoja ole tullut, niin ehkä tää tästä 🥰
Muuten ehkä hieman väsyneempi ja ei saa kaikkea syötyä, mutta ei mitään yksittäistä ruoka ainetta yms
 
Nyt vuotoon alkaa tulla kirkasta verta... Siirsin varhaisultraa viikolla aikaisemmaksi eli 10.9. niin jos tämä menee nyt kesken (keskeytyneesti) niin saa asiasta tiedon nopeammin. Tällainen epätietoisuus on kyllä pahinta!
Mä oon ite vuotanut tämän raskauden aikana paljon ja vuodan edelleen, niin kirkasta kuin tummaakin ja välillä jopa reilusti. Pieni kuitenkin matkassa pysynyt mukana silti ❤️ mulla nyt viikot 6+5. Toki pitää silti koko aika olla varuillaan, mikä raskasta 🥺❤️
Tsemppiä sinne ja jarrusukkia ❤️❤️
 
7+3 ja oireet yhtä vähäiset vieläkin. Kohtu on kyllä kasvanut nopeasti ja maha jo pullottaa! Ei varmaan lapsiltakaan voi asiaa enää kauaa salata, ainakaan vanhemmalta. Mietin jos kävisin vielä 9+ viikoilla uudestaan ultrassa, jos sitä ei neuvolan kautta saa. Viimeistään sen jälkeen täytyy varmaan lapsille kertoa. 🫣
 
Mulla loppu viime perjantaina paha olo ku seinään ja nyt huolestuttaa 😂 luulin että tää ois vielä tästä pahentunut pari viikkoa ainakin!
 
Täällä alkanut pahoinvointi mikä keskittyy selkeästi aamuyöhön (jos erehtyy heräämään vaikka vessaan) ja aamuun. Tulee jostain syystä hirveän huono olo. Ei oo kuitenkaan vielä tarvinnut oksentaa, mutta lähellä käy. Väsymys myös tosi vahvana. Selvästi myös kohdun kasvu tuntuu, ei enää kauaa pysty makaamaan ihan mahalteen 😅
 
Täällä oireet edelleen ajoittain loistaa poissaolollaan. Satunnaisia pahoinvointeja tulee silloin tällöin, muuten eipä hirveesti ole mitään. Näinkö aikaisin oireet tekevät loppua 🤔
 
Täällä oireet edelleen ajoittain loistaa poissaolollaan. Satunnaisia pahoinvointeja tulee silloin tällöin, muuten eipä hirveesti ole mitään. Näinkö aikaisin oireet tekevät loppua 🤔
Ne voi ailahdella. Itsellä päivästä toiseen vaihtelee paljon olot ja oireet. Oli pari päivää ihan ilman suurempia oloja ja sit ne taas ilmestyi 😊
 
Takaisin
Top