Oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Burkei
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,

En ole vie tänne kirjoitellut mutta nyt on purettava tätä. Tänään 8+0. Mulla ollut heti plussauksesta lähtien aivan jäätävät oireet. Pahoinvointi on ollut lamaannuttavaa. En ole oksennellut mutta muuten olo on ollut kammottava. Olen ollut aikalailla vuodepotilas jo monta viikkoa. Pää lahoaa. Tuntuu kamalalle kun en pysty tekemään mitään, saikulle jouduin jäämään. Välillä on ollut hyvin epätoivoisia ajatuksia mielessä. Lapsi on toivottu ja silti on välillä alkanut kaduttaa koska olo on niin hirvittävä. Syön pahoinvointilääkkeitäkin mutta suurta apua ei ole ollut. Miten jaksan tätä enää? Tuntuu, että mielenterveys alkaa jo reistailla kun joka päivä on samanlainen, pelkää makaamista ja paskaa oloa. Muutamana päivänä olen päässyt ulkoilemaan tai kaupassa käymään. En edes kestä ajatusta siitä että tämä voi kestää vielä vaikka kuinka kauan....
Täällä samoja ajatuksia ja tuntemuksia!
Töissä toki vielä olen joten kuten pystynyt käydä, koska luonne ei ole antanut periksi soittaa saikkua.
Pahoinvointi on todella lamaannuttavaa jja eilen oksensinkin jo, ja heti kolme kertaa lyhyen ajan sisään... Silti olen taas tänään töissä. Mutta kyllä jos tänään taas oksennan niin soitan sairaslomaa. Töiden jälkeen aika menee sohvalla makoillessa kun mitään ei pysty tehdä, mies joutuu tehdä kaiken. Onneksi tämä on esikoinen niin ei ole pientä lasta tässä vielä ketä pitäisi hoitaa.
 
Mulla pahoinvointi on tosi aaltoilevaa. Päivän mittaan tulee sellaisia pahoinvointi kohtauksia, vielä en ole oksentanut mutta kurkkuun välillä nousee.

Mulla on kanssa tosi aaltoilevaa tämä. Saattaa iskeä mihin aikaan tahansa päivästä, en aikaisemmin oo oksennellu mutta tulee sellaisia tyhjän kukomisia pitkin päivää. Vähän niinku ennen ku kissa oksentaa 😁

Tänää tuossa ap kyllä tuli sitte ensimmäinen oksennuskin ja sitä kesti sitte hetken aikaa. Pitää varmaa alkaa kanniskelee jotai oksennuspussia laukussa 🙄
 
Täällä samoja ajatuksia ja tuntemuksia!
Töissä toki vielä olen joten kuten pystynyt käydä, koska luonne ei ole antanut periksi soittaa saikkua.
Pahoinvointi on todella lamaannuttavaa jja eilen oksensinkin jo, ja heti kolme kertaa lyhyen ajan sisään... Silti olen taas tänään töissä. Mutta kyllä jos tänään taas oksennan niin soitan sairaslomaa. Töiden jälkeen aika menee sohvalla makoillessa kun mitään ei pysty tehdä, mies joutuu tehdä kaiken. Onneksi tämä on esikoinen niin ei ole pientä lasta tässä vielä ketä pitäisi hoitaa.
Voimia sinnekin ❤
Itselläni alkoi tänään kaiken päälle vielä oksentaminen. Taidan olla tätä menoa pian sairaalahoidossa. Ei edes pysty kuvailemaan kuinka paha on olla. Aivan järkyttävä.
Mies-parka on aivan neuvoton kun ei tiedä mitä tekisi mun hyväkseni. Vaikka eipä tuo mitään pysty tekemään. Koittaa vaan parhaansa mukaan pitää arkea pyörimässä ilman mua.
 
Huolestuttaa kyllä kun ei oo ees tissit/nännit arat. Ehkä ne on menettäny tuntonsa kun imetin kuopusta vähän yli 4 vuotta. 😆
 
Huolestuttaa kyllä kun ei oo ees tissit/nännit arat. Ehkä ne on menettäny tuntonsa kun imetin kuopusta vähän yli 4 vuotta. 😆
Minun tissit taas on nyt ainoat josta vois raskautta epäillä! Ovat niinkö olis jo täynnä maitoa, kauheat hinkit 🤣 Sen kyllä mieski pisti merkille niiden kuivaksi imettyjen patalappujen jälkeen.
 
Nyt on jo toinen flunssa. 😣Tosin en ehtinyt parantua kunnolla ensimmäisestäkään... Väsynyt ja vetämätön olo, ei jaksa ajatella mitään. Välillä vähän huono olo, vaikka ei ihan vielä ole edes 6+0.
Viimeksi huonovointisuus alkoi siis 6+ viikolla (sitä ennen ei ollut mitään oireita) ja se muuttuikin sitten alkuraskauden hyperemeesiksi. Pelkään että niin käy taas (vaikka toivon että ei) ja luulen että asian jännittäminen saa minut voimaan huonommin kuin jos en jännittäisi. On vaan ollut tosi vaikeeta tehdä mitään suunnitelmia syyskuulle, kun en tiedä pystynkö sitten tekemään kuitenkaan yhtään mitään.
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Päivä kerrallaan, kyllä se jossain vaiheessa loppuu.:red-heart:
 
5+3 ja nännit näyttäisi parissa päivässä kasvaneen jotenkin mahdottomasti. Ovat myös arahkot. Joka paikassa haisee. Kaupungilla haisee, ravintoloista kantautuu kadulle hajuja, ihmiset haisee, kaupat haisee, kaikki haisee. Vielä ei erityistä pahoinvointia. Paitsi ne hajut yököttää. Oksennussaldo vielä nolla. Jos ehtii tulla nälkä, alkaa yököttää herkemmin. Unet ovat välillä hyvin erikoisia. Alavatsassa nippailee välillä. Hikoilen, hikoilen ja hikoilen. Tuskallisen kuuma joka paikassa ja sitten iskee äkillinen vilunväristys. Ja taas on kuuma. Maha turpoaa iltaa kohden palloksi.

Ja väsyneisyyttäni näemmä sekoilen. Katsoin ensin laittaneeni tämän väärän vuoden laskettuihin. Ja kerkesin juo muokata viestin poiskin, kunnes tajusin, että ihan oikeassa paikassa ollaan. 😅
 
Niinhän siinä kävi että yltyi aivan hirveäksi pahoinvointi ja vietin juuri lähes 6 tuntia tiputuksessa. Nesteet ja pahoinvointilääke suoneen. Ainakin on nyt nesteytetty, mutta pahoinvointiin ei ollut kovin suuri apu. Tuntuu uskomattomalle, että nykypäivänä apukeinot tähän on näin pienet..
 
Täällä nyt jo lähes pari viikkoa menty päivittäin samalla kaavalla. Aamuyöllä pitää nousta kerran oksentamaan, pari tuntia unta ja uudestaan oksentamaan. Sitten skarppaus ja kiltisti töihin esittämään reipasta. Työpäivän jälkeinen elämä menee ihan sumussa. Nyt rv 8+1, yrittänyt ajatella positiivisesti että kun on oireita niin luultavasti raskaus eteneekin. Mutta kyllä tässä alkais jo toivomaan että pahaolo helpottaisi.. 🙄
 
Nyt on vähän enemmän ruvennut tulemaan etovaa oloa ja sitten jos alkaa olla liian pitkä väli edellisestä syömisestä niin vähän rupeaa huono olo tulemaan. Hajuherkkyytäkin on havaittavissa. Jotkin ruuat saattaa haista pahalle ja kun annan kissoille ruokaa niin se kissanruoka yököttää.
 
Niinhän siinä kävi että yltyi aivan hirveäksi pahoinvointi ja vietin juuri lähes 6 tuntia tiputuksessa. Nesteet ja pahoinvointilääke suoneen. Ainakin on nyt nesteytetty, mutta pahoinvointiin ei ollut kovin suuri apu. Tuntuu uskomattomalle, että nykypäivänä apukeinot tähän on näin pienet..
Voi ei hirveästi tsemppiä!

Mä sain eilen reseptin pahoinvointilääkkeeseen ja tänään aloitin sen. Oksentelua ja lamaannuttavaa pahoinvointia, olisin varmaan itsekin pian tiputuksessa jos tänään olisi ollut yhtä surkea päivä kuin eilen: en saanut syötyä huonon olon vuoksi melkein mitään, sama juomisen kanssa ja samalla oksennus lentää🙃 tänään onneksi on ollut vähän parempi päivä ruokailujen suhteen
 
Voi ei hirveästi tsemppiä!

Mä sain eilen reseptin pahoinvointilääkkeeseen ja tänään aloitin sen. Oksentelua ja lamaannuttavaa pahoinvointia, olisin varmaan itsekin pian tiputuksessa jos tänään olisi ollut yhtä surkea päivä kuin eilen: en saanut syötyä huonon olon vuoksi melkein mitään, sama juomisen kanssa ja samalla oksennus lentää🙃 tänään onneksi on ollut vähän parempi päivä ruokailujen suhteen
Minkä reseptin sait? Ilmeisesti toi heti apua? Mulla ollu tosiaan päällekkäin 2 lääkettä käytössä, apu ollut heikkoa. Eilen päivystyksessä kirjoittivat kolmannen reseptin, sitä en ole vielä kokeillut kun eivät kertoneet saako syödä samaan aikaan kuin noita muita.
 
Uutena oireena närästys.

Sitten nuo kohtutuntemukset. Ihme jomotusta ja kivistystä. Tuntuu oudolta että noin isoja tuntemuksia.
 
Ultrassa käyty päivystyksessä ja raskaus oli edelleen oikeassa paikassa. Epäili että voisi olla myöskin niin alhaalla istukka et vuotaisi. Ei löytynyt mitään syytä. Nyt taas seurataan Hcg-arvoja. Sykettä ei näkynyt
Tsemppiä kovasti sinne, mitkä raskausviikot sulla menossa?
 
Tsemppiä kovasti sinne, mitkä raskausviikot sulla menossa?
No silloin tiistaina puhuttiin ultrassa et vastaa noin 6 viikkoa, et la ois 24.5. Tosi vaikea sanoa tarkkaan. Sain ohjeen varata viikolle 12 ultran nii pystytään sit raskauden kesto määrittämään paremmin.
Mut ens viikolla mulla tosiaan ultra jälleen. En tiiä onko siitä haittaa miten usein käy 🤔
Hcg-arvo oli noussut 27940,2. Oli silloin 22.8 2647,2

Mut lääkärin mukaan voisi nyt olla korkeampi.. Eli en tiiä.
 
No silloin tiistaina puhuttiin ultrassa et vastaa noin 6 viikkoa, et la ois 24.5. Tosi vaikea sanoa tarkkaan. Sain ohjeen varata viikolle 12 ultran nii pystytään sit raskauden kesto määrittämään paremmin.
Mut ens viikolla mulla tosiaan ultra jälleen. En tiiä onko siitä haittaa miten usein käy 🤔
Hcg-arvo oli noussut 27940,2. Oli silloin 22.8 2647,2

Mut lääkärin mukaan voisi nyt olla korkeampi.. Eli en tiiä.
Tuo kuulostaa ihan positiiviselta ja hcg on ainakin noussut mukavasti! Mulla la 23.4. ja kävin tosiaan myös tiistaina ensiavun kautta ultrassa. Lääkäri totesi että jos olisin tullut päivää aiemmin niin sykettä ei todennäköisesti olisi näkynyt, joten kuulostaisi myös tuo la arvio ihan hyvältä. 🙂

Usein ultraanisesta tuskin on haittaa, kun ei sitä vauvaa tuntikaupalla tällötellä. 😉
 
Täällä nyt eilen ja toistaiseksi tänään ollut melkein oireetonta. Mikä vähän ihmetyttää, kun oli aikaisemmin niitä pahoinvointi kohtauksia pitkin päivää. Yritin muistella, että esikoisen kohdalla tais myös aika aikaisin oireet loppua että sit oli vain satunnaisesti jotain 🤔 silti vähän huolettaa.
 
Takaisin
Top