Oireita

Onko sulla lupu RR-mittari kotona? Mulla on kotona paineet aikalailla ok, mut neuvolassa koholla. Paitsi tänään on kotimittauksetkin olleet korkeampia. Jos tosiaan pääkipua joka ei panadolilla helpota, kannattaa melkein ottaa yhteyttä neuvolaan. Muista myös juoda, miten ruokavalio?

Onkos kellään ollut huimausta? Mä unohdin tänään neuvolassa mainita asiasta, kun illalla maaten mennessä tuntuu päässä heittävän ja tuli nyt mieleen, kun äsken sohvalla istuessa rupesi päässä pyörimään. Ja mulla ei siis ainakaan matalasta verenpaineesta johdu, että mistähän sitten?

En oo ottanu ollenkaan särkylääkettä koko raskausaikana oon vaan kärsiny :D mittari on lainassa joo että alan nyt kotonakin mittailee,neuvolassa kun tuppaa samantien ottaa verenpaineen kun istahtaan penkille niin ilmankos saattaa korkeeta näyttää senkin vuoksi.. juon mielestäni tosi paljon vettä ainankin parilitraa päivässä, ruoka on ok.kaikkee normaalia mut on myös herkkujakin aikapaljon ainankin viikonloppusin, voishan tuota terveellisemmin elää jos pystys/kehtais.
paino myös pompsahdellu nyt ihan monella kilolla

Jannuka, huimaus voi johtua ihan siitä että vauva painaa isoja verisuonia.

Täällä myös ollut tänään pään jomotusta mutta yhdistän sen kyllä nyt jumissa olevaan yläselkään. Tein salilla toissapäivänä taas pitkästä aikaa selkäliikkeitä ja lihasjumihan siitä seurasi. Ihan omaa syytä siis :)

Mulla on kans ollu nuo verenpaineet koholla tässä loppuraskaudessa. Nyt vaan seuraan niitä kotona, sanottiin et jostulee kerranki arvo 160/100 niin si yhteys synnärille. Pissaa tikuttelen myös kotona et havaitsis sen proteiinin erittymisen pissaan. No ei oo onneks sitä tullu eikä muutakaan ihmeempää oiretta. Mut hyvä seurailla vähä tiheemmin niin pääsee si ajoissa hoitoon mikäli tarvii.

Mäkin oon muuten vain noita paineita kotona mittaillut, kun mittarikin kerran on. Eilen tuli jotenkin heikko olo ja mittailin, niin yläpainekin oli vain 98. :O Tilasin sitten mieheltä salmiakkia kauppareissulta. Jo lounaskin auttoi kyllä heikkoon oloon.

Puolitoista viikkoa laskettuun aikaan ja ihan oikeasti voisin vannoa, etta menkat on joko tulossa tai paalla juuri nyt noin henkisen mielialan perusteella. Jopa mies sanoi samaa. Toivottavasti tama nyt ei sitten kesta synnytykseen asti...

Kodinrakennusvietti oli jo aikaisemmin, joten enaa sita ei kylla ole. :) Olisikin!

Verenpaineita en kotona pysty seuraamaan, mutta katilon mittausten perusteella ne ovat 130/80, kun normaalisti ovat siella 120-125/70-75 hujakoilla.

Mulla paineet aina ollu hiukan koholla ja nyt raskauden loppuvaiheilla, samoin ku esikoisestaki, ni ollu jo liki sen 100 noi alapaineet. Tänään lääkäri määräski mulle loppuraskauteen verenpainelääkityksen.

Ihan mielenkiintoista, joka toinen yö nukun kuin tukki, enkä herää edes vessaan ja joka toinen yö käydään pari kertaa vessassa, uni on levotonta/kevyttä ja supistelikin viimeksi. Mutta toki hyvä, ettei ainakaan joka yö mene sängyssä pyörien. :)

Kävin kokeilemassa vyöhyketerapiaa kun sanovat että se valmistaa synnytykseen, helpottaa raskausoireita ja löysentää lantionpohjalihaksia (nopeampi avautuminen synnytyksessä). Juuri ne pisteet jotka heijastelivat mm. närästystä ja lantionpohjalihasten kireyttä olivat kauhean kipeitä.
Hoidon jälkeen oli tosi huono ja väsynyt olo, ja terapeutti vaan totesi että magnesiumin puutosta on. Otin sitten reilun satsin magnesiumia kotona, join paljon vettä ja nukuin. Eipä ole närästystä enää, ja olokin on parempi kuin ennen.

Jos joku palstalla ei vielä tankkaa tuota magnesiumia niin suosittelen lämpimästi. Nyt loppuaikana tuntuu että vauva "imee" kaiken kropasta. Mulle alkoi tulla kipeitä suonenvetoja, unettomuutta, närästystä ja sellainen "seisahtunut" olo, samoin janon tunne hävisi. Oireita siis magnesiumin puutteesta, joka on tosi tärkeää vauvalle sekä äidille. Magnesium myös auttaa verenpaineisiin, joten nyt kaikki palstalaiset tarkistamaan että saatte sitä riittävästi! :grin

Voisin muuten kokeilla tuota magnesiumia, mutta joskus olen todennut, että saan siitä elohiiren ??? Enkä todellaan halua tähän lisäksi jotain silmän nykimistä. o_O

Mulla oli alussa suonenvetoja välillä öisin, nyt sit oli pitkästä aikaa pari yötä sitten ja HETI menin kaapille aamusta ja otin magnesiumia! Oli muuten sen verran kipee pohje aamulla et huhhhuh :D

Loppuraskauden mukavia oireita: yohikoilu. Varsinkin oisin, OMG, heraan hiesta markana. Lisaoireina ovat sellainen tunne lantionpohjanlihaksissa kuin olisi keilapallo lantiossa, mika johtuu lihasten loystymisesta, ja kohdun meneminen kovaksi minuuteiksi kerrallaan. Kaikki tama johtuu kuulemma progesteronin maaran laskusta, koska elimisto valmistautuu synnytykseen. Ihan sairaan mielenkiintoista nain tieteen nakokulmasta. :)

Pienokaisen paa on kuulemma niin alhaalla lantiossa, etta todennakoisesti se mahtuu myos alakautta lapi eika tarvitse menna makuuasentoon, jos lapsivesi menee, koska paa toimii tulppana. Painoarvio on 3500 g ja paanymparyskin on aivan keskikayralla. Verenpaine oli 120/75 ja sydanaanet normaalit.

Etta tassa sita vain odotellaan, etta pikkutiitiainen paattaa syntya. :)

Hei mul on tota hikoilua kans! Paitsi et ei öisin vaan päivisin. Mun ei tarvi tehdä juur mitään ku iha järkyttvä hiki puskee päälle :mad: Tänäänki vaan kuvasin esikoisen vanhoja vaatteita myyntiä varten ja voi V mikä soija! Tukka juuresta ihan märkä! Ihan älyttömän rasittavaa!

Sänkyyn mentyä pohkeita tuntuu kiristelevän.

Janottaa usein.

Mahaan koskee, jos on ollut pystyssä pari tuntia.

Vasemman puoleen nivuseen sattuu kun on istunut, ja nousee ylös. Joutuu vähän mennä linkaten kävelemään.

Ruoka ei taas maistuisi oikein. Mulla ei ole nälkä kuin aamulla. Sitten sitä tunnetta ei tule, vaikka en olisi syönyt muuta kuin perus aamiaisen. Pitää vaan pakosti syödä ravinteita saadakseen. Smoothie, suklaa, kakut ja täytetyt sämpylät, niillä eläisin vaan, jos saisin päättää.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Maiden, Haha, mina soisin vaikka koko paivan! Pakko on syoda kahden tunnin valein jotain tai voimat loppuvat, alan kiukutella tai muuten vain vasahdan. En kyllakaan voi syoda paljon kerralla, paitsi aamuisin. Jopa mieheni katsoo jarkyttyneena, miten paljon syon - eipa silla, olen kylla itsekin jarkyttynyt, etta mihin mahaan tama kaikki mahtuu. Tokikin syomiseen menee kauan. :)

En tieda, onko tama raskaus- vai univajeoire, mutta tunteet heittelevat aivan aarilaidasta toiseen. Valilla olen itsekin aivan pollamystynyt, etta missa mennaan. Aivan kuin yhtakkia jostain olisi ilmestynyt aivan uusi tunneskaala ja tassa sita nyt kokeillaan.

Mulle myös maistuu yhä vaan ja edelleen ruoka. Ei ehkä ihan samalla tavalla tule näläntunnetta kuin aiemmin mutta kun on tottunut syömään kolmen-neljän tunnin välein niin homma toimii automaattisesti. Annoskoot ovat vähän pienentyneet kun mahaan ei kerralla mahdu.

Nyt vaan on alkanu tekee ihan pirusti mieli kaikkee makeeta. Eilen katoin illalla jotain kokkiohjelmaa ja alko tekee mieli pullaa. Jos ois mies ollu kotona, niin olis joutunu hakee :) Jos olis ollu hiivaa kotona, niin oisin pistäny taikinan tulille :D

Jos nyt vielä vähän herkuttelee, niin ehkä ne kilot ei ehdi tarttua kovin tiukasti kroppaan.... :D

Täälläkin hikoillaan, lähinnä öisin. Kuumia aaltoja tulee kyllä pitkin päivää.

Alkanut oikeasti vihaamaan öitä; menee joku puolvuotta, että löytää asennon, sit iskeekin vessahätä, sit toinen on jo nukahtanut niin alkaa se kuorsaus, menee taas toiset puolvuotta et löytää asennon, pikkuinen aloittaa öiset hillumisensa, ite tuijottaa kattoa ja laskee lampaita, sit kissa aloittaa oman shown... argh. Näin ku menee yöt niin on sit veto pois koko seuraavan päivän... Onneksi ei kuitenkaan enää pitkä aika.

Tänään sit aamu alkoi ihanalla mahakivulla, alavatsassa vihlo. Tosin pahin meni ohi, ja nyt taas ihan naattina mietin, josko alkais siivoilemaan (: tai tekee ees jotain... alkaa mökkihöperöitymään.

Mullekin makea maistuisi mutta johtuu varmasti diabetes kielloista että nyt kun ei saa syödä mitään sokeria niin näen donitseja ja muita herkkuja joka paikassa. Tykkään todella paljon mehuista ja kun kaupan mehuja ei saa juoda niin tein nyt niin että olen puristanut itse mehut greipeistä, sitruunoista ja appelsiineista ja pidän tällaista vedellä lantrattua mehusekoitusta kannussa jääkaapissa että on edes jotain hyvää vaikka kirpeämpäähän se on kun ei lisää mitään sokeria.
Vesipulloa olen pitänyt mukana menossa koko kesän ja aina öisin pidän vesipulloja sängyn vieressä kun tulee jano aika usein. Minäkin hikoilen tavallista enemmän. Tietty nyt loppuraskaudessa vessassakin saa rampata säännöllisesti. Kävellä en pysty pitkiä matkoja muuten alkaa jomottamaan alapäähän. Joskus istuminenkin on liikaa. Neulominen on kyllä paras aktiviteetti tähän olotilaan. Kissakin kehrää aina vieressä kun neulon :)

Joo, tuo makeannalka on taalla tuttua! Siis voisin syoda kaiken makea, joka ei pakoon juokse. :) Tosin yritan ymparoida itseni hedelmilla muun makean sijaan.

Eilen tuli poikaystävän kaveri Belgiasta käymään ja toi paljon suklaata. Jäin eilen yksin sitten illaksi kotia kun en voinut lähteä heidän mukaansa ulos ja sitten jäin ns. suklaalevyjen kanssa yksin ja pakkohan sitä yhtä niistä oli maistaa. Ja sain kyllä ihme oireita siitä. Tuli ihan sellainen kuumeinen ahdistava olo sen suklaan mussuttelun jälkeen ja se lähti pois vain juomalla vettä tosi paljon. Eli pitää vaan pysyä kaukana sokereista vaikka kuinka houkuttaisi. Olisi pitänyt mitata arvot eilen, oli varmaan glukoosit pilvissä. Söin siis puoli suklaalevyä :p

Takaisin