Oireita

Anteeksi jo etukäteen yksityiskohtainen selostus mutta mulla vissii irtos sitä limatulppaa aamulla??! :eek: nousin sängystä ja olin menossa vessaan niin pikkareisa oli semmonen valkoisen ja kirkkaan värinen löllö lima"löntti" mut se oli aika juoksevan olosta ku paperilla sitä pyyhkäsin.. :eek: olisha tuo kiva jos jotain alkais jo tapahtuun!
 
Saa nähdä miten kauan vielä menee ennen kuin minullakin tulee oikeita supistuksia. Tänään kävelin paljon ja alko jomottaa alapäähän joten tulee pakostakin mieleen että jos haluan tämän pojun syntyvän pian niin kävelen lisää ja jos haluan odotella pidempään niin olen vaan lepäilemässä kotona. Tuntuu siltä että paras on kun ottaa vaan hyvin rauhallisesti. Tietty unta on vaikea saada kun synnytysjutut on mielessä. Vähän kai pelottaa kaikki mitä siitä oikein tulee ja epätietoisuus siitä miten kauan vielä kestää h-hetkeen.
 
Kovasti yksityiskohtasia juttuja tääl tulee juteltua, mut mul on ollu maha ihan viihteellä jo pitkään... Sit välil se heittäytyy ihan kovaks ja taas seuraavan päivän sekasi ja vääntää... Huoooh... :confused: Ja tää joka asiasta uupuminen ja tuskanhiki myös läsnä joka v***n päivä :mad: Voi valivali ja kitikiti... Mut ku ei jaksais. Ja olo on ihan vanha ja raihnainen ku sokereita seuraan, verenpainelääkkeitä popsin ja rautalisää + perus mammavitamiineja vetelen päivässä. Tarvis olla varmaa semmonen dosetti ku vanhuksilla on ni sais nää pillerit järjestyksee... :p JA kaiken tän keskellä on kuitenki onnellinen tost pienestä tuolla :Heartblue Ei täs mitää järkee muuten oliskaa :grin
 
Äkkinäisenä olisin luullu että supistelut alko, illalla tuikku alapäähän ja menkkamainen olo mahassa yölläkin. Äsken maha kovana selkään ja mahaan koski,olikohan supistuksia??:rolleyes:
Noo se laantu kuitenkin sinäaikana kun kävin suihkussa,pöh! Ainankin vihdoin jotain tuntemuksia.
 
Mä kanssa odottelen niitä ihan oikeita kipeitä supistuksia... Tai merkkejä vauvan kiinnittymisestä/painautumisesta kohdunsuuta vasten. Tosin olen odottanut koko ajan jotain paineentunnetta ja tuntemuksia tuolla ihan alapäässä, jalkojenvälissä, ja sitten hämmennyin kun siskoni sanoi, että hänellä tuntemukset ovat olleet synnytystä edeltäenkin lähinnä samassa kohdin kuin menkkakivutkin, eli alavatsalla.... Ja niitähän mulla on ollutkin, tosin ei kovin kipeitä vielä.
 
Nyt on tuntunut painetta ja pieniä supistuksen tapaisia, mutta ei mitään suurempaa. Meinaa vaan flunssaa pukata.... :sad001 Sitä ei kyllä nyt tartteis.
 
Mulla se kunnon paineen tunne alapäässä tuli vasta sitten, kun oli aika ponnistaa. Ilmeisesti vauva ei ollut laskeutunut ainakaan ihan niin alas, kuin olisi voinut..
 
Yöllä tuntui vaimeita supisteluja, maha meni kovaksi pari kertaa. Aamulla oli menkkajomotusta alaselässä mikä säteili jalkoihin löysyytenä..

Sitten mulla on tänään tullut todella paksua runsasta valkovuotoa, ihan epätavallista :eek: tuoksuu kans vahvasti. Ei pahalta silti. Mietin että onko joku tulehdus, mut ei kutise lainkaan.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Kristus mitkä häpyliitos kivut!! Hyvä että kävelemään kykenee... Mutta tää on kyllä ollut todella helppo ensiraskaus kun alussa oli 3 päivää että jäi aamupala väliin ja nyt sitten 3 viikkoa ennen laskettua aikaa nämä liitoskivut.
 
Verenpainelääkitys ollut n. 3 viikkoa ja maha ihan sekaisin siitä. No, ei ole ainakaan ummetus vaivannut :grin
 
LA siis mulla tänään ja limatulppa bongattu vessareissulla, eli etenee-etenee! :) Haluan pitää positiivisen meiningin täällä, kun muuten alkaa ahdistaa. En halua ajatella, että olisin vielä kahden viikon päästäkin täällä kotona odottelemassa (mikä on siis täysin mahdollista..) :wink
 
Supistaa -ei supista jne sitä rataa. Nytkin lähestulkoon koko päivän supistellut n.10 min välein ja eilenkin illalla, ainut vaan että nää ei pahemmin satu. Öööh..
 
Voi ei nyt kun ekaa kertaa tanaan piti laittaa sukkia jalkaan niin oli pakko ottaa miehet sukat kayttoon kun omat ei mahdu jalkaan. :eek: En tieda mita teen kun viela hieman kylmenee ilmat ja mitkaan kengat ei mahdu jalkaan. Kuinkahan kauan tama jalkojen turvotus mahtaa jatkua.

Olen myos huomannut, etta minulla ei pysy mikaan kasissa ja koko ajan joku tippuu lattialle. En tieda johtuisko kompelyys tasta jannetuppitulehduksesta...
 
Eilen illalla oli vajaan tunnin ajan suht säännölliset supistukset. Tajusin että se kaksi tuntia säännöllisiä supistuksia kuluukin tosi nopeasti. Toi tunti oli vaan yksi hujaus!

Mutta hei, varsinkin te jo synnyttäneet! Mulla hakkas sydän ihan hirveetä kyytiä. Sydän alko takomaan pikkusen ennen supistusta. Tykytys jatkui pitkälle yöhön, välillä oikein säpsähdin siihen kun sydän rupes vetää aivan ylikierroksilla. Oliko teillä muilla tämmöstä?

Nyt mulla on toi lantion seutu ja alaselkä aivan paskana. Varsinkin istuessa ja maatessa sattuu, kävellessä ei niin pahalta tunnu. Mutta kävellessä tuntuu ettei vessa oo tarpeeks lähellä missään, joku hätä meinaa tulla housuun koko ajan

Mies totesi ennen töihin lähtöä että josko pikkukaveri oliskin jo syntymässä tällä viikolla... tiedä siitä, mutta jotakin on tapahtumassa. Ehkä ainakin laskeutuminen. Torstaina mulla on vyöhyketerapia.
 
Triina kuulostaa kyllä aika lupaavalta! :) Mulla ei kyllä omat sykkeet noussu mitenkään erityisesti muistaakseni. Tietysti vähän kivun takia, mutta senkin näin vain käyriltä.
 
Mietin että hei, mulla ei ole ollut närästystä ainakaan kolmeen päivään, vaik olen syönyt sellaisia närästystä aiheuttavia ruokiakin, niin voisko se tarkoittaa että vauva on laskeutunut? :p

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
..Mulla on vauva laskeutunut jo viikko-pari sitten mutta silti närästää kaikki mitä syön. Rennietä menee joka päivä, oon varmaan immuuni sille jo :D olis vielä semmonen vähän päälle viikko laskettuun aikaan, ei malttaisi odottaa että pääsee mm. tästä järkyttävästä närästyksestä eroon.
 
Uudestaanko raskaana? Synnytyksestä on kohta 3kk. Ja pelottavasti alkanut närästämään, viimeksi ollut tämmöistä kun olin raskaana. Joka päivä alkaa närästys tiettynä kellon aikana ja kestää nukahtamiseen asti. Ihan kuin alkuraskauden aikana. Myös on tuntunut joskus herkälle asiat. Menkkoja ei ole tullut ja täysi imetys päälläsä. Alavahtassaki ollu välillä semmoista painetta muutaman viikon. Menkkoja ei vaan näy. Ehkä sitä miettii liikaa mut hassua silti :D
 
Takaisin
Top