Oireita

Hyyyyyi, otin tänään vihdoin sormukset pois ja oli kyllä työn ja tuskan takana et kihlasormuksen sain pois, Vihki lähti helpommin. No nyt on sit vasen nimetön ihan turvonnu ja pinkeenä nesteestä, hyvä ku koukistettua saa :confused:
 
Kyllä nää yöt on mukavia. Jostain syystä nukuin vaan jossain 2-3h pätkissä ja aina pakko suunnata vessaan ku herää vaikka ei oo ees kunnolla hätä. Sitten puol kuus ei muka väsytä enää yhtään ja päätin nousta ylös touhuumaan kotihommia ja viemää koiria lenkille. Nyt onki ihan kuoleman väsynyt. En edes muista koska sitä on nukkunu kokonaisen yön. Ja sitä mahdollisuutta ei ookkaan ihan hetkeen tulossa :D
 
Huono olo vaivaa. Välillä meinaa oksennus tulla. Mutta pääasiassa vaan velloo ja koskee mahaan kevyesti. Pitäis mennä kauppaan ja koiraa viemään ulos, mutta olen jumittunut sohvalle huonossa olossa.

Mutta joo sama tarina täällä noiden yöunien kanssa! Kuitenkaan ei väsytä sitten päivällä vaikka olis aikaa nukkua. Ihmeen vähän noi katkonaiset yöt harmittaa.

Muutaman hiljaisemman päivän jälkeen poikanen onneksi möyryää aika voimalla nyt. Hyvä homma!
 
Adele mulla supistukset aiheuttaa ton vessahädän. Ne ei tosiaan yleensä ole mitään kipeitä, mutta yöllä kun menee vessaan niin masu on ihan kivikova. Mulla tää toistuu 30-60 min välein, en muista milloin oisin nukkunut edes kahta tuntia putkeen :sad001
 
Selkää särkee, jalat puutuu, supistaa.. Yöllä särki päätä niin paljon, että oli pakko mennä ottamaan särkylääkettä. Lisäksi pukkaa orastavan flunssan oireita: kurkku on kipeä ja ääni ei meinaa lähteä. Täysin voimaton olo. Kiva olisi lähteä tässä kunnossa synnyttämään. :sad001 Vali-vali-vali-vali, mutta minkäs teet, ei ole kovin hehkeät olot juuri nyt.
 
Täälläkään ei nyt viikkoon ole nukuttu hyvin :sad001 joko on mentävä vessaan, vaihdettava asentoa (ei mikään ihan helppo nakki), supistelee tai on kipeitä ilmavaivoja. Aamulla yleensä saa pari tuntia nukuttua jos hyvin käy.

Mutta joo, erikoista ettei päivällä kuitenkaan ole ihan hirmuisesti väsyttänyt. Nyt kun unettomuutta on jatkunut tuon viikon putkeen, niin alkaa kuitenkin tuntua "krapulaiselta" tämä päivienkin olotila...

Rv 39
 
  • Täälä yöt rupee olee särkemistä... Selkä ja vatsa särkee ja sit supisteluitakin, kun nous vessaan niin tuntu vatsa kovalta. Ja kyljenvaihto sattuu johonki vatsan alle sivuihin... Nivusiin kai. Ja tänään eka kerta aamulla olin vaan et "auts, auu" ku laitoin housut ja tukituubin. :D Eli jalkojen nosto sattui johoki nivusiin, eli liitoskipuja vai? Äh, näistä ota selvää ku aina särkee johonkin :D

    Ja tänään tuntu hetken niin ihme yhtäkkinen särky selässä aamulla et se vähä lamaannutti. Ihme särky koko yläselkään. Hermosärkyä kai. Au ja yhyyy. Alle 6 viikkooaaa......

    Rv 34+3
 
Täälläkään ei ole nukuttu piiiitkiin aikoihin yli 2h -pätkiä, joko närästää tai vessahätä tai lonkat puutuu jne. Ainoa hyvä juttu on se että muutaman tunnin yöunien jälkeen ei tarvitse skarpata töihin, minä kun olin siihen viimeiseen tappiin saakka siellä. Mutta nyt on muutamien päivien ajan aamuisin tullut sormien väleihin ja varpaisiin ihan kummallisia pieniä vesikelloja jotka kutisee ihan älyttömästi! Jalat&kädet ei juuri ole kuitenkaan turvonneet. Onko kellään muulla tämmöstä omituista ihottumaa? (Tai mitä nyt onkaan)
 
Tohon jalkojen ja käsien kutinaan oli joku juttu, hematooma?, siis ihan vaan osu silmään kun yritin löytää lisätietoa suppareista. Siinä ei kyllä sanottu mitään vesikelloista. Mut siitä kutinasta kannattaa kysyä vaikka neuvolasta, kun ite ymmärsin et voi olla jotain vakavaakin... korjatkaa siis, jos oon väärässä. Tosissaan luin niin nopee, enkä kunnolla sisäistänyt lukemaani.

Täällä alkaa olemaan niin ärsyttävää. Mulla noi nivuset ja alapää niin hemputin kipeet, käveleminen todellista tuskaa. Maha on jatkuvasti kivikova, eli en enää tiedä supistelenko vai oonko vaan normimoodissa. Kipeitä suppareita ei ole, mut niin toivoisin, et tulis ees yksi, jotta tietäisin mitä odottaa. Inhoan olla näin epätietoinen, ja siis kun neuvolassa silloin jo aikaa sitten sanoi, että kun on näin piukee kohtu, niin ne oikeatkaan supparit ei välttämättä tunnu aivan niin pahoilta (toivotaan). Tässä nyt on se vajaa 3 viikkoa laskettuun, joten mitäs hätäilemään... On vaan niin kärsimätön olo, kun ensimmäiset ovat jo tulleet (: ja oikeasti mä haluan oman kehoni takaisin, pois tämä kömpelyys ja avuttomuus.
 
Täällä taidetaan olla todellakin asettuneena lähtöasemiin.. Parikin askelta ja pitää kipittää pissalle!
Muuten ei mitään oireita, ei supistelua, nivelkipuja. Ei mitään. Nyt nautin nämä kaksi päivää parhaani mukaan tästä omasta ajasta!
 
Mullakin on heti pissahätä kun ottaa parikin askelta. Ilmeisesti tarkoittaa siis, että vauva on kunnolla alhaalla?

Hitsi kun kaikki on niin uutta! Ei oikeesti tiedä mitä mikäkin tarkoittaa. Mulla on alapää tasaisesti kipeä aina kun liikkuu, välillä sukkapuikkokipu voi kestää kauemminkin kuin lyhyen välähdyksen. Pissahätä tosiaan on ihan jatkuvasti, silti ei välttämättä juuri mitään tule kun vessaan rientää. Maha on välillä kivikova, mutta mihinkään ei satu.

Mutta virtaa minussa on kuin pienessä kylässä. Käyn vapaaehtoishommissa ja yritän kehittää joka päivälle jotakin tekemistä. Oikeastaan ainoa menoa rajoittava tekijä on ajoittain tulvahtava huono olo. Ja toki vessa pitää olla näköetäisyydellä koko ajan.
 
Ccix: mulla on ihan sama! Kohtu tai koko maha siis, on ihan pinkee ja kova. Vähän kun olis supistus koko ajan päällä. Nyt on parin päivän ajan jo sattunutkin vähän vatsaan tämän takia. En tiedä ärtyykö se helpommin pienen möyryämisestä vai ihan vaan siitä pinkeydestä. Onneksi on neuvola huomenna...
 
Minulla kanssa oli kutina ihottumaa,ihankun pieniä itikanpuremia toisessa kädessä tai ranteesta kyynärpäähän akselilla.
Se vakava juttu liittyy maksaan ja siinä kutisee kädet ja jalat tai vatsakin.
Onks kellee tarjottu neuvolassa influenssarokotusta? Meinaatteko ottaa jos vaan kerkee ennenkuin lokakuiset syntyy, ite oon aika skeptinen noihi rokotunsiin, jossain lääkäreitten keskustelussa oli nyt ollu väittelyy siitäkin et lastakaan ei sais rokottaa ennen 4 vuotta kun esim. Suolisto on kehittynyt kokonaan vasta silloin.
 
Syksyinen, torstaina ottavat osastolle :)
Paleltaa, ihan pirusti paleltaa...! Sama homma eilen. En voi enää uunialämmittää, kun perheen miesväki läkähtyy!
 
Muokattu viimeksi:
Pidän liikunnan minimissä ja silloin ei tule mitään kipuja. Tänään kyllä pitäisi käydä postissa joka on Ostbahnhofilla asti kun yksi äitini lähettämä paketti meni sinne noudettavaksi. Sitten tarvitsen lisää diabetes koodilappuja ja neuloja mutta en haluaisi mennä sairaalaan asti niitä hakemaan muuten tulee liian pitkä kävelylenkki. Taitaa olla niin että kummassakin paikassa pitää itse olla henkilökohtaisesti hakemassa jutut eikä voi miestä lähettää. Se ilostuttaa että vauvan liikkeet tuntee koko ajan selkeämmin. Illalla nukahdan monotukseen ja aamulla herään niihin :) Ja kissa parkuu keittiössä aamuisin kun ei vieläkään ole oikein sinut sen kanssa että sen nykyään pitää nukkua yönsä siellä.
 
Olipahan yo!! Valvoin noin klo 3-6 ja soin aamupalaakin kuudelta. Vauva myllerti ihan hirveesti ihan kuin olis etsinyt ulospaasytieta. Ekaa kertaa oli sellanen olo et jos en purista jalkoja yhteen niin poju tipahtaa sielta. Jospa se oliskin niin helppoa! :-)
Tuli vahan paniikkikin etten ehdi kaikkea mita olen suunnitellut ja nyt pitaakim rueta toimimaan.
 
Onko täällä muut bonganneet jo limatulppaa? Havaitsin itse sitä eilen hieman, ei kyllä tosiaan varmaan kaikki vielä tullut, esikoisen raskaudessa sitä tuli kerralla varmaan melkein puoli desiä ja seuraavana päivänä lähdettiinkin synnyttää. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä tänään tartte lähteä.
 
Samanlaista kun ovislima, eli kirkasta ja sitkeää, toki voi olla myös vähän veren sekaista, jos kunnolla tulee. Mutta erottaa selvästi valkovuodosta limaisuuden ja sitkeyden perusteella.
 
Takaisin
Top