Oireita

Miten pääsit Lupu niistä itikanpurema-vesikelloista eroon? Mulle lääkäri sanoi että hydrokortisonivoidetta vaan. Se kutina jalkapohjissa, kämmenissä ja vatsassa viittaa kyllä raskaushepatoosiin, jossa terveennäköinen iho kutisee (eikä siihen kai liity tämmöset vesikellot)..mulla pieniä poukamia vain sormissa/varpaissa.

Joo hydroo tais käskee ostaa mutta empä tainnu laittaa mitää lääkevoiteita,raavin verille aikani :grin ja sit vaan hävis pois,mistä lie johtuu tollaset paikalliset kutinapaukamat.. ei hepatosiin liity paukamat ja olishan se terkka jo sanonu jos olis hätää.

Mulla ollu nyt muutamana päivänä viimeaikoina vatsa (erityisesti navan yläpuolelta) välillä todella pinkeä ja kireä = harjoitussupistus? Vaivaan liittyy myös ylävatsakipu. Onko muilla ollut vastaavaa tai tietääkö joku mihin viis liittyä? :o viikot 37+1

Täällä ollut IIA myös tuollaisia tuntemuksia samoilla viikoilla. Luulen, että mun kohdalla kyse on ollut siitä kun vauva on tunkenut pyllyään kylkikaaren ja pallean luokse. Välillä tästä johtuen tuli noita hetkellisiä kiputiloja ja välillä sitten supistuksia. Tosi inhottavaa oli ja vaikeutti jonkin verran liikkumista ja hyvien asentojen löytämistä. Nyt on kuitenkin helpottanut kun vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt (rv 39)

Jos kuitenkin sun ylävatsakipu on jatkuvaa ja pitkäkestoista niin suosittelen ottamaan neuvolaan yhteyttä.

Mulla vauva laskeutunut jo rv 32 ja ollut kiinnittyneenä monta viikkoa, ni en usko et siitä. Välillä toki tunnen ku painaa pyllyä ulospäin mut se tuntuu erilaiselta. Tää on enemmän sellasta ihan vatsakipua mitä on esim. vatsataudissa mutta tulee aaltomaisesti.

Iia kannattaa soitella neuvolaan, ylävatsakipu voi olla oire raskausmyrkytyksestä. Onko sun pissa tsekattu milloin viimeksi?

Tosta jalkojen/käsien kutinasta. Niin entero rokossa kämmenet ja jalkapohjat kutisee ja tulee ihottumaa. Esikoisella oli joskus se aika pahana ja ite sain lievempänä, kutis kyllä tosi inhasti..

Maanantaina katottu ja puhdas oli. Tänään mittasin verenpaineen ja oli 118/67. Kai se liittyy niihin supistuksiin jotenkin kun sitä ylävatsakipua tulee vain kun supistaa. Täytyy seurailla ja soitella jos pahenee tai tulee muita oireita. Tiiättekö saako neuvolaan mennä stixaamaan ihan omin toimin vaikka ei ois aikaa varattuna?

Olen säästynyt pahalta ololta tässä raskaudessa mutta nyt tulee ilmeisesti refluksivaivoja eli makuuasennossa vaikka syömisestä olisi jo aikaa niin tulee välillä mahanesteet ylös eli yrjön maku suuhun. Jos olen säästynyt raskausvaivoilta tähän asti ni nyt viimeisinä viikkoina saan varmasti kokea kaikenlaisia vaivoja enemmän. Maha on kasvanut niin hitaasti että tilaa on kyllä vielä kasvaa että sen puolesta voi hyvinkin mennä vielä laskettuun aikaan asti odotellessa tämä pulla uunista ulos.

Mmmustikka olet siis päässyt närästyksen makuun! Meidän pojat ei varmaan osaa röyhtäistä, kun olen niin paljon joutunut syömään Renniee :p

Takana uneton yö.. Suoli toimii ääntäkin nopeammin. Dear Eki, mikä mua vaivaa?

Mmmustikka, mua on alkanut närästää vasta loppuraskausessa. Tosin nyt jo helpottamaan päin. Mutta vähän samoilla linjoilla olen, että alku meni lähes huomaamattomasti ja loppusuoralla yrjön maku suussa!

Luulen että viimein eilen ja tänään olen tuntenut ekat kunnon harjoitussupparit. Jännittävää! Ja jotenkin ihanaa! Eilen tuntui ihan suht kovastikin kerran, mutta nyt taas kevyesti vaan aaltoilee. Onpa mukavaa. Tämä ei varmasti enteile synnytystä, mutta jotakin tapahtuu kuitenkin!

Ei kellään satu olemaan reidet kipeet? Siis mun käveleminen alkaa olemaan koht täysi mahdottomuus - nivuset huutaa hoosiannaa, ja sukkapuikot senkun työntyy ja nyt vielä nää reidet. Ihan törkeät lihaskivut. Ei muualla kropassa mitään, mitä nyt tää mun tiukka pötsi on välistä vähän tukala.

Kyselin tossa neuvolassa supistuksista, ja hoitaja sanoi, että supistukset voi tuntua siis reisissäkin. Haluisin sen yhden kipeen supparin et tietäsin missä mennään... Kai tässä vaan kärsivällisyyttä pitää viljellä (:

ccix: ne sukkapuikkokivut on kyllä musta ollut tähän mennessä kivuliaimpia mitä olen tuntenut mutta tullut vain jos olen kävellyt liikaa. Mahakin alkaa olla jo tiellä että on vaikea pukea päällensä, ja vaatetta tarvii nyt enemmän kun kesällä. Ja tosiaan nyt kun koittaa levätä ja pötkötellä enemmän niin tulee yrjön maku suuhun että mitenkähän tässä osaa enää olla.

samaa mieltä, tuntuu tosi ikäviltä noi sukkapuikot, ja mulla on ollut niitä jo varsin pitkään, siis jo duunissa ollessa ne tuntui... ja jos niiden tarkoitus on lyhentää kohdunkaulaa (joku kirjoitti asiasta) niin mulla on ollu joku puolmetrinen ennen raskautta :D

Oon yrittänyt venytellä noita reisiä, varsinkin oikea, mutta nivuset halkee... huomaa kyllä et lantio on hieman muokkauttunut.

Mulla oli närästys ongelma about 2 viikkoa sitten, kokoajan tuli mahanesteet suuhun. Todella ikävää. Nyt helpottanut ja ruokakin maistuu varmaan parhaiten koko raskausaikana.

Mut jee... ei enää pitkään, niin pääsee näistä vaivoista (toivottavasti) :)

Nännejä särkee kun ottaa rintaliivit pois päivän päätteeksi!
Muutenkin näyttävät jotenkin "repaleisilta" nuo näpykät.
Voin kuvitella, että ne varmaan menee sitten ihan rikki vauvan käsittelyssä??!
Toivon ja haluan silti, että imetys onnistuisi, vaikka voisikin sattua.
Mutta mites nää nännit, pitäiskö niitä jo jotenkin esihoitaa?

Muokattu viimeksi:
Maiden_Of_Sleep: Ihan kuin luin jostain että Suomessa voi nännejä hoitaa Bebanthen salvalla. En ole vielä tsekannut löytyykö sitä tuotetta Saksasta.

Taalla neuvottiin kayttamaan sellaista Lanolin rasvaa, joka on luomu ja tehty lampaan rasvasta eika sita tartte pyyhkia pois imettamista ennen. Sita nayttais olevan Suomessakin apteekissa.
Bepanthen on kylla huippu noin yleensa, mutta kun se on laakevoide niin sisaltaa kaikenlaista.

Joo täällä neuvottiin käyttämään punasta Bebanthenia huolehtien tietysti hygieniasta. Mut oon kyllä kuullu tosta Lanolinistakin.

Oon viimeisen viikon itkenyt jollekin joka päivä kerran tai kaks. Ihan hullua. Oon aina ollut herkkä mutta nyt herkistyn ihan kerta kaikkiaan hetkessä. Voice Kidsiä katsellessa, radiota kuunnellessa jne... Hormonit ilmeisesti??

Mun pitikin kysyy et onko muilla tota nännien kipeytymistä ku just eilen huomasin ton omal kohdal! Meni yön aikan ohi näköjäs.

Mun pitikin kysyy et onko muilla tota nännien kipeytymistä ku just eilen huomasin ton omal kohdal! Meni yön aikan ohi näköjäs.

Takaisin