Oireita

Täällä on tissit muuttunu järkyn kipeeks ja lievää huonovointisuutta. Lisäksi edelleen kohdun kasvukipuja päivittäin. Onneks tiiän miltä ne tuntuu, muuten voisin huolestua. Viikko vielä varhaisultraan, toiveet korkealla ja luottavainen mieli.

Elisinha80, tsemppiä oloon, varmasti luonnollista tuollaiset tunteet. Varmasti sinäkin saat vielä nauttia raskauden ilosta. Voimia sitä ootellessa!
 
Mä palaan pieneksi hetkeksi tänne, päivitellään tilanne. Joku ehkä onkin jo neuvola- ja ultrakuulumisketjusta lueskellut, että poistun seurastanne ja palaan myöhemmin josko uudestaan raskaaksi tulen. Eli siis keskenmeno tuli, samana iltana alkoi vuoto kun oli alkuraskauden ultra, jossa ei näkynyt mitään.

Itse osasin jo pelätä pahinta, koska kaikki oireet olivat kadonneet muutamaa päivää aikaisemmin. On se jännä kuinka keho kertoo jos kaikki on hyvin tai ei ole. Vielä alkuviikosta pelkkä makean ja herkkujen näkeminenkin aiheutti kuvotuskohtauksen, mutta päivä ennen ultraa (joka oli perjantaina ennen joulua) teki jo mieli suklataa ja kaikkea muutakin sellaista.

En halua pelotella ketään tällä. Halusin vain tulla kertomaan oman tarinani, nyt kun pystyy jo ajattelemaan asiaa "ulkopuolisena". Olihan se kova kolaus, vauva olisi ollut hyvinkin toivottu. Mies on onneksi optimistisempi ja totesi, että luonto päätti antaa hänelle lisäaikaa sulatella vauva-asiaa :D Meillä kun kaikki tapahtui ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn poisjättämisen jälkeen.
 
Elya, paljon tsemppiä jatkoon! :)

Oireita:
Alavatsaa vihloo päivittäin, mutta huomattavasti vähentyneen verraten alkuun..
Etova olo on ollut jo yli viikon ajan.. Oksentaa ei ole tarvinnut, muttei se kaukana ole ollut!
Hajuaisti toimii ylikierroksilla..
Rinnat aristaa hieman ja ovat kasvaneet.
 
Muokattu viimeksi:
Elyalle voimia, ja pikaista uutta tärppiä, mikäli sellainen teillä suunnitelmissa! :)

Täällä mennään kyllä niin vähillä oireilla, et kyllä mua jännittää päivä päivältä enemmän se ar-ultra. Vielä pitäis puoltoista viikkoa odottaa. Välillä juilii alavatsalta, välillä meinaa kuvottaa mutta se menee nopeasti ohi. Nälän tunne on jatkuva, väsymys on jatkuva. Tissit tuntuu täyteläisemmiltä. Siinäpä ne oireet. :D
 
Huoh, tissit on turvonneet d:stä isoon f-kuppiin, eikä se taida jäädä enää keneltäkään huomaamatta, ovat kipeät ja pinkeät myös. Suurimmat oireet mulla on samat kuin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa: järjetön nivelkipu polvissa ja nilkoissa (ruumiillinen työ saattaa edesauttaa asiaa), maailmanlopun väsymys ja tunnin välein ilmestyvä kuolemannälkä. Lisäksi mielialat vaihtelee melkeinpä kokoajan rajusti, itken mistä sattuu ja PALELEE niin paljon että sisälläkin pitää olla toppatakki päällä. Nyt siis 8+4

Pitää toivoa että nää tyhmät oireet jatkuis eikä tarttis pelätä keskenmenoa taas. Jaksamista ja ilon aiheita keskenmenon kokeneille, I feel you.
 
Täällä kuvotus jonkin verran helpottanut, mutta ruokalista on edelleen lyhyt. Mä en voi kuvitellakaan syöväni mitään missä on jauhelihaa ja makeeta ei juurikaan tee mieli. Lievää huimausta on jatkuvasti ja ulkoilun jälkeen olen koko loppupäivän ihan jäässä. Rinnat on turvoksissa ja kipeät. Tänään huomasin uutena oireena nuo nivelkivut...polvia särkee=(
 
Oho, mä oon aika vähän löytänyt tietoa noista nivelkivuista googlaamalla varsinkaan alkuraskauden oireena. Viime raskaudessa lääkäri diagnosoi niveltulehduksen ja määräsi viikon burana-kuurin (en tienny olevani raskaana vielä siinä vaiheessa). Mutta pitää toivoa että nää nivelkivut helpottaa ilman keskenmenoa jossain vaiheessa, mulla viimeks oli polvet niin tulessa etten voinu nukkua kun piti vaan heilutella jalkoja ja ulista kivusta. Pitää kysellä neuvolassa asiasta perjantaina, jos ne tietäis enemmän.
 
Musta tuntuu, että pahoinvointi on jo alkanut helpottaa. Nyt rv 9+0, joten en tiedä pitäisikö huolestua vai olla tyytyväinen.. Välillä kävellessä on tuntunut pientä kipuilua kohdussa, hieman kuin supistelua. Vessaan joutuu heräämään yöllä, muttei muuten normaalia useammin käymään.

Maha on varsinkin illalla ihan turvoksissa, taitaa olla samaa kokoluokkaa kun esikoisen kanssa viikolla 15, jolloin siirryin äitiyshousuihin. Olen muuten hoikka, joten kauaa tuota mahaa ei enää piilotella! Rintojen turvotusta "odottelen" edelleen. Esikoisesta turposi heti, nyt ei mitään muutosta näy. Sain ensi viikolle ajan neuvolaan sydänäänien kuunteluun kun eka ultra on vasta 20.1. Saisi vähän jo tietoa onko tuolla ketään kyytiläistä matkassa.

Onko muilla milloin alkaneet oireet/pahoinvointi helpottaa? Itsellä kun viimeksi vasta rv 13.
 
Huoh, enää 12 päivää nt ultraan. Nyt päivät tuntuu pitkiltä kun odottaa tuota seuraavaa "kohokohtaa" ja sitä varmuutta, että kaikki on hyvin. Oksennan kyllä päivittäin, aina kun maha tyhjä niin ihan järkyttävä paha olo. Pissalla ramppaan yöllä 2h välein. Väsymys on ihan kauhia... eli oireet ei helpota, huomenna on 10vko täynnä.
 
mä lähden tänään hakee siskolta mammahousuja, omat puristaa yksiä stretch-farkkuja lukuunottamatta ja varastossa ei ollutkaan ku isompia malleja mammahousuista.

mä näen hurjia unia öisin ja ummetus vaivaa joka päivä. lisäksi hikoilen ku sika ja hiki tunkee läpi dödöjen ym. ostettiin eilen mulle jotai testivoittajadödöä et katellaan nyt, josko siitä ois apua.

mulla on nälkä 2-3 h välein eli töissäki on pakko olla välipaloja tai tulee huono olo. lisäksi juoksen pissalla päiväsaikaan koko ajan ja yölläki 2-3 kertaa.

mulla on 13.1 eka neuvola enkä todellakaan tiedä, miten pystyn pidättää pissaa sen vaadittavat 4h :O
 
Täällä alkoi tänään tuhruvuoto... Viikkoja 6+2. Eilen kävin neuvolassa ekstra käynnillä ku niin pelotti kun tuli kramppeja. Eivät kokeneet tarpeelliseksi ottaa ylimääräiseksi ultrattavaksi kun vuotoa ei ole ollut eikä krampit ole vaatineet kipulääkettä. Meillä ei siis neuvoloissa ole ultralaitteita kuin ainoastaan keskusneuvolassa jonne pääsee lähetteellä. Ja sitä lähetettä en siis saanut, vaan päätettiin odotella varhaisultraa joka 7.1. On kyllä hirveä olo, joko tämä taas oli tässä? Lopun alkua? Täytyykö vaan tosiaan alkaa uskomaan siihen ettei minusta ole koskaan tarkoitus tulla äitiä? No jos kivut ja vuoto tästä kovin yltyy niin eihän siinä muu auta ku päivystykseen, muuten odottelen aamuun ja soittelen työterveyteen ja varmaan sinne neuvolaanki sitten. Lapsen isi on ajamassa kaukaa huolehtimaan minusta. Meistä. <3
 
Mulla mitä ilmeisemmin 8+1 menossa ja oireita on kaikenlaisia. Rinnat on kipeenä ja nännit välillä tosi arat. Väsymys on ihan uskomaton, tänään en ole jaksanut tehdä yhtään mitään, pieni touhuaminen keittiössä on ajanut mut takas sohvalle. Pientä huimausta ja heikotusta ylösnoustessa ja huonoa oloa, jos ruokailujen välille tulee liian pitkä väli, varsinkin aamulla on sellanen krapulainen olo. Ja sit tää vessassa ravaaminen on ihan uskomatonta! Tänään on varmaan käyny 20 kertaa vessassa… Niin ja sit on varmaan kohdun kasvamiskipuja, koko ajan sellanen pieni paineentunne ja välillä pientä vihlomista. Vihlomiset aina välillä pelottaa, koska muutaman kuukauden takasta keskenmenoa edelsi muutama tosi kipeä vihlaisu useampaa päivää ennen.

Mutta olen kans tosi onnellinen näistä raskausoireista, koska ainaki tiedän, että raskaus jatkuu. Tulee heti pieni pelko, kun kivut hellittää hetkeksi. Jännää aikaa!
 
della, 4h pitää pidättää ennen ensimmäistä neuvolaa?? Huh, täällä ei edes pissanäytetä pyydetä lainkaan ekalla käynnillä. Mulla samana päivä nt ultra ja labra, sitä varten pissapurkki jo kotona :)

hempuli, toivotaan että kaikki on kunnossa, pieni vuoto ei ole haitaksi mutta toivottavasti ei tulisi tyhjennysvuoto. Kyllä sinäkin varmasti äidiksi pääset, joskus matka on kivinen.
 
Ei täälläkään ekalla kerralla pissaa stiksata. Antavat vaan neuvolasta pissapurkit mukaan, pitää käydä viemässä sit labraan itellä se näyte, yleensä samalla kerralla sit otetaan ne verikokeetkin. Tai näin ainakin viimeksi, kun näitä toimittelin. :)

Voi hempuli, nyt peukut pystyssä et vuoto lakkais ja pieni pysyis kyydissä. <3
 
Nyt uskaltauduin vihdoin ja viimein itsekkin liittyä tänne keskusteluun :).

Itselläni on ollu oireina väsymys, päänsärky, närästys, mahaa välil vähän sattuu, oksentelu ja muutenkin pahoinvointi ja mielialat alkanu jo vaihtelee aika paljon.. Toki välillä on oireettomiakin päiviä onneksi !:) Jotkut hajut alkanu ällöttää kuten mm. kahvin, lihan ja välillä myös makeat hajut.. Nii ja lisäks viel kaikki suolane maistuu viel suolasemmalta ku ennen :D esimerkiks metukka maistuu iha järkyttävän suolaselta (onhan se suolasta mut siis maistuu paljon suolasemmalta mitä aikasemmin). Ja tuo oksentelu on ollu välillä aika rankkaa.. Yhtenä päivänä ei pysyny mikää oikeen sisällä koko päivään ja illalla sain vasta syötyä edes vähän niin, ettei oksettanut.
 
kyllä, näin se oli viimeksikin tyttöä odottaessa et 4h piti pidätellä, en tosin kyennyt kuin 3,5h suoritukseen ja seki teki tuskaa :/

toivottavasti hempuli kaikki on ok teidän pienellä!
 
Täällä ollaan yhä aika vähäoireisia ja ihme kyllä siitä huolimatta olo on hyvin seesteinen. Mulla oli viime raskaudessakin koko ajan tosi rauhallinen ja seesteinen olo, mitään kummempia mielialanvaihteluitakaan ei ollut juuri ollenkaan, kuten normaalisti.
Nyt oireina on lähinnä armoton väsymys, kamala turvotus (etenkin iltaisin), aristavat ja pinkeät rinnat, ajoittainen lievä etovaolo ja satunnainen mahan nippailu. Välillä on myös närästystä ja ylävatsakipua. Tuota ylävatsakipua ei ollut viimeksi ja eilen luin googlesta, että sappivaivat olisivat aika yleisiä raskauden aikana ja ne aiheuttaa ylävatsakipuja. Ummetusta ei varsinaisesti vielä ole, mutta selkeesti on suolen toiminta hidastunut. Viime raskauden aikana kärsin ihan kamalasta ummetuksesta ja siihen ei auttanut oikein mikään. Vasta synnytyksen yhteydessä tehty suolihuuhtelu toi helpotuksen ja osastolla sain Laxoberonia joka auttoi tosi hyvin. Harmi vaan, että ilmeisesti sitä ei sais raskaana ollessa käyttää.
 
Täällä tuli Yrjö käymään ensimmäistä kertaa. Yöllä alkoi jo mahassa kiertämään ja turvotteli. Pitikin eilen mennä syömään ruisleipää ja illalla vielä porkkanoita. Toivottavasti tää tästä helpottaa ja pääsen illalla ratsastamaan. Harmittaa jos se jää väliin yrjön takia=(
 
Särkeekö teillä päätä? Mulla särkee ja väsyttää kans hirveesti. Koko ajan pitää syödä ettei ala oksettaa...
 
Voi tuli niin paljon parempia mieli ku sain teiltä tsemppiä ja kannustusta ihanaiset <3 Tänään ei ookkaan ollu vuotoa, että pariin tippaan jäi. Kramppeja kuitenkin satunnaisesti joihin olen Panadolin ottanut ja se on helpottanut. Kävin hakemassa loppuviikon ja maanantain sairaslomaa ja sain samalla lähetteen sinne keskusneuvolaan, huomenna täytyy soitella sinne josko pääsis tarkastamaan pienen sijainnin :) Päivittelen tilannetta jahka tiedän lisää. Ootte ihania myötäeläjät! <3
 
Takaisin
Top