Oireita

Täällä menossa 4+6 ja plussasin 4+1, jota ennen jo rinnat kipeytyi ja alavatsaa nipisteli/vihloi esim. yskiessä. Nyt on muutaman päivän ajan ollu kohdun kasvukipuja jatkuvasti. Eilen illalla en meinannu saada unta.kaan kun juilii ja nippailee kovasti. Esikoisesta oli paljon lievempiä eikä näin aikasen. Luulis et ekassa raskaudessa ois ennemminkin venymiskipuja!? Mites muilla toista jne odottavilla? Mietin jo et onkohan tuplat tulossa :D muita oireita just toi huimaus tai silmissä jännästi sumenee.
 
Mulla oli paljon kipeempää nää ekat viikot sillon esikoista odottaessa. Nyt tuntuu et välillä äkillisesti liikahtaessa repäsee alavatsalla mut tosi vähän kummiskin. Itellä viikot 5+1, et tooosi alussa vielä. :D
 
Mä soitin maanantaina neuvolaan ja ensi perjantain terveydenhoitajakäynti vaihdettiin maanantaille lääkärikäyntiin. Mulla on siis ollut vuotoa ja lääkäri tarkistaa onko kaikki kunnossa. Pakko varautua pahimpaan... :(
 
Ihan kamala olo. Kuvottaa eikä ruoka maistu. Voikkarit menee jotenkin alas, mutta mitään muuta ei voi edes kuvitella syövänsä. Tunnen itseni ilonpilaajaksi kun en jaksais tehdä mitään. Viikkoja takana 6+4.
 
Nyt se väsymys vasta alkoikin! On tää jotain aivan mieletöntä. -_- Tänäänkin on nukuttanut heti heräämisen jälkeen, nukuttaa myöskin nyt ja on nukuttanut koko aamun ja tän hetken välisen ajankin. Voisin _vaan_ nukkua. Tais tulla selväksi kaikille? :D
 
täällä on nyt varmaan viikon verran herätty öisin siihen oloon, kuin olisi aivan mielettömän kova krapula.. kaikki pyörii ja oksettaa ja ei uskalla liikahtaa kun tulee huonompi olo. aamuisin on vähän parempi jo.

mulla oli samanlainen olo aina öisin, silloin kun söin pillereitä, jos otin illalla nukkuun käydessä vasta pillerin. en tiedä onko ne sit vaan nää hormonit. pillerit jouduin vaihtaan renkaaseen just sen takia kun ne teki mulle niin huonon olon.. :(
 
Hei!

Itselläkin ollut ERITTÄIN pahaa oloa, maanantaina ei edes vesi pysynyt sisällä! Ei huvittanut tippaan lähteä jouluksi, ja marssin suoraan apteekkiin, ja kysyin, mikä avuksi... Apteekkari mutisi itsekseen jostain rannekkeista, joita sitten tietysti sanoin haluavani kokeilla (67% pahoinvoivista saa hyötyä)..

Nämä rannekkeet maksoivat 20 euroa, painavat kuulemma tuossa ranteessa jotain akupunktiopistettä, ja huonoa oloa seuraavana päivänä oksensin aamulla ja illalla, sitä seuraavana päivänä jouluruualla ei mitään tullut ylös. Illalla oli jo sellainen olo, että onko raskaudessa kaikki hyvin, kun ei ollut millään lailla pahoinvointia.

Nyt tänä aamuna laitoin taas rannekkeet käsiin, ja olo on ihan ok. Välillä yökkäyttää, mutta minä niin skeptisenä ihmisenä kaikelle tällaiselle kyllä voin jo sanoa, että ainakin mulla nämä rannekkeet tehoavat!

Nimi on Sea Band, ja kätilölle kun asiasta mainitsin, hän sanoi, että ne ovatkin hyvät ja tuoneet monelle helpotusta! Kannattaa kokeilla, jos oikein oksentelee!
 
Minäkin käytin noita samoja rannekkeita viime raskaudessa ja lisäksi sain neuvolasta lähetteen akupunktioon kun itselläni oli niin pahat pahoinvoinnit. Rannekkeet+akupunktiohoidot tehosivat noin viikolla 18.
 
täällä mennään 5+3 jännissä tunnelmissa. Välillä vihloo oikealta alamahasta/selästi niin kovasti että pelottaa hirveästi että oisko kohdunulkoinen. Toki myös alavatsan nippailuja on muutenkin. Muita oireita on rintojen turvotus (ja lievä arkuus), hajuyliherkkyys, jano ja jatkuva pissahätä. paree toivoa vaan että kaikki on hyvin.
 
Katsumamma täälläkin ollut nyt koko päivän tosi heikko ja huono olo. huippaa koko ajan.. :/
 
Täällä kanssa yöpahoinvointia. Yks yö heräsin ihan tokkurassa krapulaiseen oloon ja piti oikein miettiä, missä sitä viime iltana oli oikeen viihteellä ollut...:D
 
Yök mikä olo ollut koko päivän! Vatsaa kiertää eikä oikein mtn saa alas. Äsken yritin väkipakolla syödä ruokaa, muutama haarukallinen meni väkisin. Salaatin sain syötyä ja kylmää maitoa, edelleenkään ei siis lämmin ruoka maistu :/
 
Meillä syötiin just ennen joulua lettuja kun tuntui että niitä saisi syötyä, ja saihan niitä :)

Mulla olo huononee iltaa kohden, eikä illalla meinaa saada unta kun sängyssä yököttää.. aamulla olo on ok, ja säilyy jos vaan muistaa syödä tarpeeksi.
 
Nyt on täälläki alkanu etovat olot! Yleensä joulu tulee vietettyä suklaarasia kainalossa, mutta tänä jouluna ei välillä voinut edes vilkaista suklaaseen päin : D Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, stemppiä teille kaikille, jotka joudutte sitäkin hirvitystä kokemaan! <3
 
Mä kävin tänään ostamassa sea bandin. Mua ei okseta, mutta kuvottaa niin, ettei mitään ruokaa tee mieli syödä ja kun ei syö niin tulee entistä huonompi olo. Alussa tuo kuvotus helpotti juuri syömällä, mut nyt ollaan pattitilanteessa. Toivottavasti sea band auttaa...
 
Jansku_82, mulla kans aluksi auttoi syöminen mut enää ei oikein sekään. Joulu meni oksentaessa, en onneks joutunut uudestaan tippaan. Nyt oon syönyt Postafen-lääkettä,se auttaa hieman. Lisäksi vältän rasvaisia ruokia, niistä tulee tosi huono olo. Ja tää huimaus on kyllä ärsyttävää! Tsemppiä kaikille,jotka voitte pahoin, toivotaan että mekin pian päästään nauttimaan raskaudesta :)
 
Takaisin
Top