Oireita

Painelin sit illalla noita akupisteitä. Ja uskallan väittää, että siitä oli jotain apua. Ennen nukkumaanmenoa kävin vessassa ja paperiin tuli nyt se limatulppa :p Tai näin ainakin oletan, että loput mitä siitä oli näiden viikkojen jälkeen jäljellä, lähti nyt irti! Yöllä nukuin niin sikeästi, etten herännyt vessaan. Aamulla 6-7 välillä oli sit aivan järkyttävä hätä. Ja kun pääsin takas sänkyyn, iski tosi kova menkkamainen jomotus joka kesti varmaan lähemmäs 5minsaa :eek: Kai tuolla on jotain edistystä taas tapahtunut.. :rolleyes:
 
Täällä myös näitä käynnistämisvinkkejä http://www.wikihow.com/Induce-Labor-Naturally

Mulla ei kyllä tunnu auttavan mikään, oon nyt vaihtanut tekniikkaa, ja keskityn vaan nauttimiseen, enkä yrittämällä yritä synnytyksen käynnistämistä kotikonstein. Kuulemma myös hyvänolontunne erittää oksitosiinia ja se edesauttaa synnytyksen käynnistymistä :) joten nautin, syön hyvin ja nauran kavereiden kanssa niin paljon kuin irtilähtee :D Tietty minun tilanteessani uhkana sektio, jos en saa pientä pian syntymään, sen perätilan takia. Mutta kaikki ei oo omissa käsissä, mitä tapahtuu, joten koitan nyt nautiskella :)
 
Kuulostaa Isabella just oikeelta asenteelta :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Näin mäkin totesin eilen, että on turha stressata käynnistymisestä, kun harvoin siihen pystyy kuitenkaan kauheasti itse vaikuttamaan. Mun missio on saada ajatukset pois synnytyksestä. Eilen illalla oli ihanaa, kun kävin myöhään illalla sauvakävelyllä. Ulkona tuoksui kesältä ja oma mieli rentoutui.Nukkumaan mennessä luin kirjaa ja huomenna tapaan ystäviä. Josko sitä ei synnytyshetkellä olisi sit niin turhautunut, kun on loppuajan puuhaillut mukavia juttuja.
 
Joo, laskettu aika tuli ja meni. Ja olen sitä mieltä minäkin, että ihan turhaa tässä on hötkyillä ja itseään väsyttää millään "poppakonsteilla" :) Vauva syntyy kun on sen aika, ja nyt olisi tärkeää kerätä voimia itselle siihen koitokseen eikä väsyttää itseään. Varsinkin kun yöunet ovat varmasti jo kaikilla meillä kovin katkonaisia :)
 
Mun mielestä mun rinnat on pienentynyt siitä mitä ne oli about kk sitten! :O Ja mulla alko jo varmaan 3 kk sitten ilmestyä pari pisaraa maitoa sillon tällöin nännien päälle, mutta nyt sitäkään ei ole enää ilmestynyt kaikki kuinka tiristän.. Onkohan se nyt normaalia? Eikö ne rinnat pitäisi loppuaikaa kohden kasvaa eikä pienentyä!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei oo mullakaan tullut enää tippoja sen yhden kerran jälkeen. Ja mietin välillä samaa, et onks rinnatkin pienentyneet. Et kaipa se kuuluu asiaan tässä kohtaa. Kyllä ne sit synnytyksen jälkeen ehtii turvota ja valua. :wink Mä mietin, et oon syöny tosi huonosti jo pidemmän aikaa. On niin kuuma, ettei aamupalan jälkeen tee mieli syödä ruokaa kun vasta joskus illalla 21 aikaan.. Juon kyllä paljon ja toki välillä uppoo jädee, vesimeloonia, vähän sipsejä tms. pientä. Mut eikös se vauva omansa ota, vaikka ei kauheesti söisikään. Mä yritän nyt kans asennoitua niin, et on turha joka päivä odottaa synnytystä. Kai se sieltä sit tulee, kun sen aika on. (Tänään 4pv "yli") Mitään oireita kun ei taas oo hetkeen näkyny...huoh! Jospa sitä suuntais vaikka kavereita moikkaa..
 
Minä kai olen sitten tässä asiassa jonkinlainen vastarannan kiiski :rolleyes: Mutta haluan tästä tukalasta olosta ja kivuista eroon. Näillä helteillä tuo nauttiminen on vaikeaa. Ja kiirus on saada vaavi syliin.. Olen vain vähän malttamaton :oops: Varmasti tulee synnytyksen jälkeen ikävä niitä liikkeitä tuolla masussa ja siksi ehkä juuri niistä yritän nauttia vaikka ne välillä onkin epämukavan tuntuisia :p Ja eihän näistä kotikonsteista välttämättä ole mitään hyötyä ja varmaan voi olla ihan sattuman kauppaa että jotain suppareita tulee samana päivänä kun on kaikki keinot ollu käytössä.. Mutta onhan se kiva, että on jotain puuhaa :grin Eihän sitä vaavia tuolta kuitenkaan väkisin saa ulos, kyllähän se tulee sit ku on tullakseen :)

Mulla on viime aikoina ylämasu menny ihan pinkeäksi. Sillain kiristää, tuntuu painetta ja aivan kuin se räjähtäis. Se ei yleensä käy kipeää(paitsi tänään), mutta tuntuu tosi inhottavalta ja on tosi vaikea olla :confused: Saatta kestää ihan hetken tai sitten useamman minuutinkin.. Onko muilla ollu?
 
Mä oon kanssa niin huono odottamaan ja malttamaan.. Tää on kamala vääryys, että piti mennä yliajalle! Nyt päätin, että joka ikinen ilta käyn yölenkillä, kun se paripäivää sitten aiheutti niitä yösupistuksia 1,5 tunniksi.. Ja nyt sen jälkeen ei mitään! Joten oletan että nekin supistukset oli lenkistä johtuvia.. Neuvolaterkka sanoi, että kävely onkin hyvä keino käynnistää.

Millier, mulla on kans ollu viime aikoina ylämaha pinkeä ja ärsyttävän täyden oloinen.. En tiiä tekeekö vauva sen vai onko ne jotain semisupistuksia, mutta ikäviä ovat. Välillä tosin toi sintti hetkuttaa peffaansa senverran antaumuksella, että tunnistaa että osa siitä tunteesta tulee siitä.
 
Mä tunnustan kanssa heti kuuluvani tähän hätähousukerhoon. Aina vähän kahtalaisilla tuntemuksilla lukee noita muiden poksahtamisuutisia, kun toisaalta on onnellinen toisen puolesta, ja toisaalta tulee sellanen olo, että "perkele, miksen jo minä..." :rolleyes:

Eilen taas alavatsa, selkä ja lonkat kipuili lievästi melkein koko päivän, mut tänään on oireet ollu sit taas ihan minimissään. Eipä taida mulla vielä huomenna (LA sillon) olla kääröä sylissä. Yh.
 
Mullaki käy aina mielessä, et "mun piti olla eka.." Hieman siis kateutta ilmassa kyllä, kun muilla alkaa tapahtumaan ja mulla ei mitään merkkejä mistään. Oon heittäny jo hanskat tiskiin.. :confused:

Mulla tuntuu kun vauvan peppu pungertaa tuossa ylämahalla. Välillä kyllä mietin, et onks kyse nyt vauvan touhuista, vai onko supistus päällä..
 
aarresaari: viime viikon äippäpolilla paino arvio 2900g mutta huomenna keskiviikkona siis taas katotaan kun joudun juoksee ton lapsiveden tarkistuksissa ja nyt sormet ja varpaat ristissä toivon et tekevät oksitosiini rasituksen kun se hyvällä tuurilla käynnistäis synnytyksen sitten :)
 
äippä 03,06,14 meillä viime viikolla oli kans äippäpoli ja tuolloin paino n. 2500 joten jos nyt sen kaksi viikkoa pysyy sisällä - niin 3kiloa pitäis olla elopainoa :) Oksitosiini-rasitus ? Ööh - liittyykö se tuohon lapsiveden määrään vai tehdäänkö tuollainen muutenkin ? Mulla ei ole enää muuta kuin yksi terkkari-aika tulossa ens viikolla. On tää epätodellista - ihan just maalissa - ootellaan vaan hetkeä.... Hui kauhistus !!!! :excited001
 
Nyt on sen verran tympiät säryt, että piti ihan särkylääke ottaa :confused: Katsotaan auttaako mitään. Ei vaan jaksais enää tätä. Vois tää vaavi jo tulla, mamma alkaa olla jo aika väsy :smiley-angelic001
 
Mä olin tänään shoppailemassa ja masukki oli sitä mieltä että se alkaa riittää. Ei paljoo tarttennu kävellä kun alko supistella.. ja piti välillä istahtaa ja jatkaa sit matkaa. Kaiken lisäks nukuin viime yön tosi huonosti! Jostain syystä muhun iski sänkyyn mennessä tosi etovan olon ja sit tää asukki alko jyskyttää mahassa ja sit tuli ihan hirvittävä hiki enkä sit nukkunu ku koiran unta viiteen asti. Ja puol 6 puol 9 sain sit nukuttua ees hetken kunnolla. Nyt taas ihan älytön hiki päällä ja veetuttaa koko nukkumaan meno kun alkaa taas joku meininki ettei saa kuitenkaan unta!! :(

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Uujea, lasketun ajan kunniaksi sain vauvan sijaan seurakseni peräpukaman o_O

Tää, ja istumisen vaikeutuminen tosin viittaa siihen, että vauva on taas hivuttautunu vähän alemmas. Toivon mukaan se ei nyt jätä hommia puolitiehen pitkäks aikaa, vaan älyää ulostautua pikapuoliin. Tän piti jo loppua!
 
Mulla loppui nyt luotto näihin kipuihin. Yöllä heräsin todella kovaan menkkajomotukseen, pyörin sängyssä etsien asentoa joka helpottaisi kipuun. Olisin särkylääkkeen hakenut, mutten kivulta pystynyt nousemaan. Hetken jo ajattelin, että se on menoa nyt, mutta sitten se loppui ja nukahdin. Aamulla herätessä tuli taas sama kipu lievempänä ja meni ohi. Aina nämä alkaa niin lupaavasti, mutta lopahtavat sitten kesken... :confused:

Illalla oli sellaista todella ärsyttävää ja kipeää tuikkimista tuolla rakossa.. Mullei kyllä oo minkäänlaista tunnetta, että vauva olisi jo lähtökuopissaan. Monet on sanoneet, että kun heillä on laskeutunut, tuntuu alapäässä kauhea paine ja vähän kuin pitäisi "pidättää" kun tuntuu, että vaavi muuten luiskahtaa ulos :grin ja kävely on sen takia sellaista ankan vaappumista.. Huomenna la, mutta alkaa jo tuntumaan, että yli menee..
 
Millier: ei mulla tuntunut mitään kummempaa painetta alapäässä eikä kävely (ainakaan tietääkseni :D) ollut vaappumista, vaikka vauva oli neuvolan täsin mukaan laskeutunut ja kiinnittynyt pari viikkoa ennen synnytystä ja se masukin aika selvästi laskeutu 5 päivää ennen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on ollut menkkakipuja, kipeitä supistuksia, paineentunnetta, pukama jne jne mut kaikki meni ohi. Eikä tietoakaan että vauva olis syntymässä kohtapuoleen.. Päätinkin joku aika sitten, että nyt teen oikeesti töitä että se pirulainen tulee ulos :D Käyn aamulla ennen kun ilmat kuumenee tunnin lenkillä ja illalla yölenkillä, yleensä vähän lyhyempi kuin aamun lenkki, sellai 40 min. Nlaterkka sanoi että kävely voi käynnistää, mut aika vaisuu. No kunto ei sentään pääse rapistumaan olemattomiin kun ravaa tän pallon kanssa. Tänää aamulenkillä tuli muutama supistus, mutta en viittiny ees hidastaa, hammasta purren painelin menemään. Ärr. Viikko ekaan yliaikaiskontrolliin.

Millier, mulla ainakin noi satunnaiset rakon kovat, viiltävät kivut on vauvelin pään aiheuttamia, kun välillä keilapalloilee päällään. Tekee toosi höpöö. Mäkään en vaapu, ku vasta illalla ku jalat on muusina eikä ole mitään pidättelyntuntemuksiakaan.. Pitäs vissiin aktiivisesti kävellessä ponnistella vauvaa ulos ja varoa, ettei tuu tehneeks torttua housuun. :D
 
Voi hitsi, en tiedä nuolaisenko taas ennen kuin tipahtaa :rolleyes: Mutta käytiin miehen kanssa kaupungilla. Tuli siis käveltyä torilla ja puistossa.. Pari tuntia sitten tultiin kotiin ja on siitä asti supistellu säännöllisen epäsäännöllisesti :p Selkää jomottaa koko ajan. Kunpa ei tällä kertaa loppuis suppareista puhti kesken kaiken ja sais nyt hoidettua homman kotiin. Vaavikin kerkeäis tulla ajallaan. Näyttää mulle ainakin tuo kävely tepsivän :wink
 
Takaisin
Top