Oireita

Juu, eli oli ne täälläkin sitten supistuksia. Jatkuvat tosiaan koko yön tasasesti noin 5 minuutin välein. Aamuyöstä väli pidenty, mutta samaa aikaan alko tehdä enemmän kipeetä ja limatulppaa alko valua koko ajan, niin aloin olla sillä kannalla että jotain tässä nyt tapahtuu.

Sairaalaan lähdettiin seuraavana aamuna 10 ja täytyy myöntää, etten mä SILTI ollut ihan varma että onks nää nyt niitä supistuksia. Mutta kuten mainittu, taidan olla harvinaisen tyhmä :D..meinasin vielä sairaalan ovelta kääntyä pois, mutta mies ilmotti että kun on tänne asti tultu niin nyt käydään ainakin tarkistamassa tilanne..

Eihän sieltä sitten enää kotiin lähdetty, meidän pikku neiti syntyi kello 17.16.. Nyt ollaan taysin potilashotelissa tutustumassa uuteen perheenjäseneen. Pakko sanoa, että suosittelen tätä kyllä KAIKILLE tampereella synnttäville, jos vaan mahdollisuuden saatte :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pipridae, mikä sai sut epäilemään niitä synnytyssupistuksia? Eikö ne olleet niin kivuliaita, vai miksi et ollut varma?

Ai täällä olitkin kirjoitellut jo hieman enemmän. :) Oliko sinulla sairaalaan mentyä paikat jo kuinka auki?

Ihanaa, että olette päässeet potilashotelliin, sinne itsekin haluaisin.:)

Täällä siivotaan, saunotaan ja heilutellaan peittoja. Käydään tiheään kaupassa ja liikutaan. Hyvä ettei kaikkia kohta jo yhtäaikaa :smiley-bounce022 Mää oon niin malttamaton! Olo on tukala ja kipeä. Ja ootan jo niin innoissani, että saan pienen nyytin syliini :Heartred

Mies raukka oli yöllä joutunut pukemaan vaatetta päälle kun oli niin palellut ja lopulta sammutti mun puhaltimen ja sitten minä nukuin yön huonosti. Pari tuntia pyörin ennen kuin sain taas unen päästä. Tänään onkin sit ollu pää kipeä ja pahoinvointia. Vähän masua vääntää ja kiertää. Kipuja tulee ja menee. Mutta kyllä noita kipuja on selvästi enemmän kuin viikko sitten.. Mietityttää, että osaakohan sitä lähteä oikeaan aikaan synnärille. Mutta kaipa niistä suppareista osaa päätellä.. Ja muutkin näyttää osanneen, niin miksen sitten minäkin :rolleyes: Ennemmin kai sinne menee liian aikaisin kuin liian myöhään..

Tänne on ilmestynyt uusi oire runsas, paksu valkovuoto. No, sehän ei mitenkään ennusta että synnytys olisi tosi lähellä... Nyt siis ensi yö menee hereillä pyöriessä ja miettiessä mitä huomenna päättää synnytystavan suhteen.

Ääh, voi apua. Koko illan tullut noita kivuttomia supistuksia. Ja sit vähän väliä tulee jotain kipuja..tai en oikeastaan edes tiedä käykö kipeää vai tuntuuko vaan inhottavalta..Ei ne kovin kauaa kestä, en tosin oo aikaa ottanu.. On kyllä tosi vaikea päätellä onko nää nyt supistuksia..o_OVälillä on sit taas täysin normaali olo ja sit taas tuntuu inhottavalle.. Tosin kyllä siivosin iltapäivästä ja miehen kans jumppailtiin, että jos vaan ois ottanu masuun jotenkin..? Mutta kun tässä kuitenkin jaksaa pystyssä olla ja vähän touhutakin niin ei varmaan vielä mitään kiirettä ole..luulisin..o_O Mieskin lähti kaverilla käymään, niin ei viitsisi heti hälyttää kotiin..

Millier mulla ainakin selvästi ne supistelut tuntuu siltä ihan sanan mukaisesti eli ihan kun se "kipu" tulis vähän samaan tyyliin kun kuvittele et puristat hitaasti käden nyrkkiin ja avaat sen hitaasti sit taas suljet ja avaat, suljet ja avaat.. joka kerta kun alat sulkea nyrkkiä niin se kipu ns kovenee ja nyrkissa kipu on kovin sit taas avatessa se alkaa hellittää. :) Silleen mä sitä kuvaisin.. liitoskipu taas on semmosta koko aikasta ja repivää ja siihen auttaa jos painaa vaikka sitä kohtaa mihin repii.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Nyt näistä menkkamaisista jomotuksista on näköjään tullu jokapäväisiä. Vielä vähän aikaa sitten niitä tuli vaan joka toinen päivä. Kai nää tästä sit pikkuhiljaa voimistuu... Yöllä supisti kerran kipeesti, mutta siihen se sitten jäi. Aamulla tuli kauhee paniikki, kun olin vaan kääntäny kylkee yöllä ton yhen vaivasen supistuksen jälkeen, et mitä jos se istukka nyt on irronnu tai jotain :rolleyes:

Sit varsinkin kun aamulla en saanu heti vauvaa tökittyy hereille, niin oli jo hyvät kierrokset tulossa. Kyl se sitten omenamehulasillisen jälkeen vähän reipastu. Ei pitäis ajatella näin paljoo...

Parina yönä ollut menkkamaisia jomotuksia ja viime yönä jopa supisteli sillee kipeesti! Jopa 1,5 tuntia! Eka ne tuli 7 min välein, sit 5 min, sit 3min.. ja sit taas 6min.. Ja sit ne meni ohi. Nyt on jomotellut edelleen, uni ei enää ole kaveri, nukuin viimeyönä ehkä 3 tuntia, väsyttää ihan sairaasti, mutta ei nukahda ni ei.. Eka tulee nälkä, syöt, juot ja käyt vessas. Sitten tulee kuuma, haet kylmän, märän pyyhkeen. Sit joku biisi jää soimaan aivoon ja laitat radion hiljaselle, ettei päässä liikkuis mitään. No sitten iskee levoton jalka ja sit vauva alkaa melskaa. Ottaa aivoon. Ja toi levoton jalka on kyllä niin veemäinen ettei mitää järkeä. Ärrinmurrin. No kuolaaminen sentään loppui.

Mut mulla noi viimeyön supistukset alko sillee, et koko maha jännitty, mut ei mennyt samalla lailla kovaksi ku harkkasupistukset. Sit tuolta alamahasta alko leviimään kipu koko mahaan. Sit puristus alko loppuu ja sit kipu laantui. Supistusten välissä oli vähän menkkajomotuksia, mutta ei koko ajan särkenyt.

Mulla supistukset tuntu varsinkin aluksi selkeesti menkkakivulta (eli min kohdalla siis ihan alavatsalla jossain tosi syvällä), joka ensin voimistu aika tasasesti ja sitten hellitti vähitellen. Ja samaan aikaan mulla usein ihan ylävatsaa alko kiristää ja hengitys vähän vaikeutu. Mut jälkimmäistä tunnetta ei tullut ihan joka kerta..hassua oli ehkä se, että toi ylävatsan kiristys tuntu jotenkin ihan siltä, ettei mitenkään liittynyt tohon kipuun. Se tuli ja meni silleen oudosti samaan aikaan, mutta silti jotenkin omia aikojaan. Mutta pahimmillaan ne oli yleensä aina samaan aikaa. :D

Sirriäinen, vaikuttaa jo lupaavalta! Joskos se olisi sinun vuorosi seuraavaksi.:)

Minulla ei ole ollut nyt pariin päivään noita menkkamaisia supisteluita. Ainoastaan sellaisia rasituksen seurauksena syntyviä supistuksia. Viime viikolla oli paljonkin menkkamaisia supisteluita. Myös minulla niiden yhteydessä oli henkitysvaikeuksia.

Aiemmin olen itse ajatellut, että ei tässä ole kiire synnyttämään, mutta nyt mun yläpääkin on kypsynyt synnytystä varten. Eilen sanoin miehelle ekaa kertaa, että syntyisi jo. Tahti on hidastunut, en jaksa enää samalla tavalla touhuta ja olo on käynyt tukalammaksi. Ei supistele, mutta on jotenkin sellainen kipuinen ja huono olo. Haluaisin vain käpertyä omiin oloihini. Eilen painelin jopa noita akupunktiopisteitä, joiden sanotaan edesauttavan synnytystä. Jännä juttu, mutta tuon hieronnan jälkeen tuli muutamia supisteluita, mutta päällimmäisin oire oli kuitenkin vaan se, että painelukohdat ovat nyt tosi kipeät.:p

Toisaalta turha minun tässä on hötkyillä, enhän ole vielä edes ylittänyt LA.

Joo, olis jo mun vuoro! Toiset vaan etuilee ja mulla meni yliajalle. :)

Mäkin painelin niitä akupisteitä, vauveli alkoi samantein remuumaan ihan hulluna, yöllä tosiaan sitten tuli noi aiemmin kuvatut jutut. Et kai ne jotain aiheutti. Nyt on kans ne kohat sen verran arat ettei tänää kyllä vissii tarvi painella mitää muuta ku unta palloon, jos vaikka sais unesta kii. Ihan zombie olo. Mut eilen taas tuli käytyy yölenkilläkin, tunti tarpomista ja supisteli kevyesti jo silloin. Tänää jos saan nukuttuu kunnolla päivällä, meen taas yökäpyttelylle, jos vaikka kypsyttäis muutakin kun mun aivoo :)

Tää unettomuus on mennyt senverran naurettavuuksiin, että uskon, että vauvan kanssa tulis nukuttua paremmin. Nukun sellai tunnin pätkissä, yössä sen 3 tuntia, hyvällä tuurilla samanmittaset päikkärit.. Tänää vaa ei päikkäritkään onnaa. Toivotaan että sekin vaan olis enne synnytyksestä.

ensisynnyttäjillä menee usein yli lasketun ajan ja jos yhtään lohduttaa, yliaikaisuus lasketaan vasta rv 42+1-> eli vielä ehtii vauva syntymään täysiaikaisena :)

juttelin isäni kanssa aamulla ja kerroin että mulla paikat pehmentyny ja kohdunkaula lyhentynyt (hän siis on lääkäri, muuten tollanen jutustelu voisi olla aika kiusallista oman isänki kans :D ). todettiin sit yhdessä, ettei se varmasti uudelleensynnyttäjällä tarkoita vielä yhtään mitään eli odotellaan nyt sit vielä :) oon itse jo varautunut siihenki, että mennään sinne ihan oikealle yliajalle ja taas käynnistyksen kautta, niinhän se meni viimeksikin. ehkä mua vituttaa vähemmän tämä odottelu sit sillä ajattelutavalla :)

Äääää, en mä halua, että menee yliajalle! Meiän suvussa ei oo kukaan tainnu syntyä yli la:n joten perjantaina viimeistään se on tämänkin tultava :rulez:grin

Eilen illalla tosiaan aioin odotella kipujen kanssa, että tapahtuuko mitään, mutta olinkin sitten nukahtanu. Ja olokin oli herätessä taas normaali.. Kivut on lisääntyny muutaman päivän aikana, että varmasti jotain edistystä on tapahtunut. Mutta tää viimesten päivien odotus on niiiiiin inhottavaa... :mad:

No niin, meille tuli poika lauantaina klo 19.14! Vesien menon jälkeen alko supistukset, alusta asti enintään 10 min välein ja vauhti kiihtyi nopeasti, sairaalaan tultiin 20 yli kolme ja olin jo aikas tuskissani ja lopulta 5 cm aukikin... 3280 g ja 49 cm on mitat ja molemmat voidaan hyvin :)

Vautsi Karpalo !!! Onnea ! Meillä laskettu aika 18.08. joten johan tässä rupeaa jännittämään joko mekin jo :excited001 Miten kivunlievitys ? Itse yritän kärvistellä mutta vasta tosipaikan tullen sitä tietää mitä kestää - mutta olisi kiva kuulla millä keinoin maaliin ollaan päästy :hug007

Onnea Karpalo!! <3

Della_79: mä olin kanssa täysin asennoitunut siihen, että mulla menisi ainakin vähän yli lasketun tai jopa hyvinkin sen pari viikkoa. Vähän liiankin huvin päätellen siitä, miten paljon pelästyin kun päivä ennen laskettua piti lähteä sairaalaan :D

aarresaari: täälläkin laskettu aika 18.8 ja nyt tosissaan miettiny keinoi millä sais käyntiin tän kun viikot on ns: täynnä.

Mitä oireisiin tulee niin ei viitteitäkään et tulis vaikka reilu viikko sit olin ihan varma et tulee kun supisteli ja viel synnärilläkin niit tuli mut pyh hetken pääst kaikki loppu ku seinään ja nyt ei mitään

äippä 03,06,14 : mulla kans olot ihan ku ei mitään ois tulossakaan - Supisteluja juuh - ei tässä siis mitään normitouhuja touhuta mutta muuten on olo ihan ku joskus pari kuukautta sitten. Välillä kyl tuntuu että happi on vähissä mutta lienee helteestä johtuvaa. Mites teillä painoarvio ? Jos meillä laskettuna aikana tulossa, niin painoarvio n. 3 kiloinen, pieni pioneeri :)

Takaisin