Oireita

joutuuko joku muu mittailemaan verenpainetta kotona?
Eilen ei nimittäin onnistunut ollenkaan, kun turvonneisiin sormiin koski niin paljon. Verenpainemittarikin antoi erroria.
Onneksi tänään onnistui, niin ei tarvitse neuvolaan soitella.

Tänän ilmestyi vatsakipuja -> ja nyt oksettaa. Pitänee mennä sohvalle kirjan kanssa ja vähän venytellä jos siitä helpottaisi ja päivä lähtisi käyntiin.
 
Kauhea väsy päällä. Ihan nuokkumalla on tämä aamupäivä mennyt vaikka yön nukuinkin suht hyvin. Yritin päikkäritkin ottaa, mutten saanut unen päästä :confused: Siis oon aivan kuutamolla..!

Ruokahalukin on hukassa. Vähän väkipakolla joutunut syömään, mutta siitäkin menee maha sekaisin ja tulee huono olo :sad001 Mitä ihmettä tää on..
 
Mä olen kanssa väsynyt kuin mikäkin.... Tekisi mieli vaan nukkua o_O Kaveri masussa jyllää koko ajan mutta emoalus haluaisin vaan mennä kerälle tutimaan...
 
Huh, yöllä ei tullut nukuttua juuri lainkaan kun yöllä oli niin kuuma, liian kosteaa eikä millään meinannut löytyä hyvää asentoa.
Aamusta olin kuitenkin ihan pirteä ja kävinkin sitten vähän pidemmän lenkin koiran kanssa. Eikä alkanut edes särkeä tai vihloa jalkoihin, tuntui että selkäkipuun se jopa auttoi. :)
Lyhyellä shoppailureissulla alkoikin sitten nämä säännöllisen epäsäännölliset aaltoilevat 'vatsakivut' jotka on nyt tähän asti jatkuneet kun olen siivoillut jne. pysynyt aktiivisena. Mies kyselee jatkuvasti että supisteleeko, enkä tiedä oikein mitä siihen vastata. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Multa kanssa mies äsken kyseli, että eikö yhtään oo vielä supistellut. En mä osaa vastata...viime yönä valvoin kahteen asti, kun alavatsaan/selkään iski tasaisin väliajoin kipu. Sitten otin panadolin ja sain nukuttua. Jossain vaiheessa aamupäivästä kipuilu alko uudestaan ja on nyt jatkunut useemman tunnin..

Kipu kestää aina about 30-45 sekuntia ja tulee noin 5-15 minuutin välein. En kutsuis aaltoilevaksi vaan alavatsalla on sellanen ensin voimistuva ja sitten laantuva vähän menkkamainen särky ja ylävatsaa kiristää. Onks nää nyt sit supistuksia vai ei? Aika usein niitä musta tulee, jos ajattelee että ois supistuksia? Kipu ei oo mitenkään ihan sietämätön, en oo kokenut et tarvisin ees panadolia vielä välttämättä, kun kuitenkin aika nopeesti aina helpottaa..

Mutta mistä hitosta se oikeasti on tarkotus tietää, miltä ne tuntuu? Jos uskon ainoota saamaani ohjetta eli 'kyllä sä sitten tiedät', niin oletan että ei nää sitten varmaan ole? :D

Kun epäilen supistuksiksi lähinnä siksi, että tänään ja eilen on (ehkä?) irronnut limatulppaa ja tullut vähän sellasta veristä vuotoa..ja kun laskettu aika on kuitenkin jo lähellä...

Nooh...samapa tuo. Koitan vaan luottaa siihen, et kyllä kai sit sattuu tosi paljon siinä vaiheessa kun on syytä lähtee sairaalaan :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oletan supistuksiksi niitä kipuja jotka siis tulee ja menee.. Välillä tuntuu selänkin puolella. Mutta maha ainakin kovettuu niiden ajaksi ja kestävät alle minuutin. Mullakin oli vähän vaikeuksia tunnistaa näitä lievempiä suppareita kun oon yhden keskenmenon kokenut ja silloin oli melko kovat supistukset :confused: Jotenkin sitten osasin vain odottaa niitä rajuja suppareita.. Onhan sitten vielä nämä menkkajomotukset, polttelut ja paineen tunteet.. Noh, kohtahan näistä pääsee eroon :rolleyes:
 
Oletan, että eilen tuli kaks ihan oikeeta supistusta. Sellanen ihmeellinen aaltomainen kiristävä olo vatsassa ehkä 10 sekunnin ajan. Tänään ei sit taas oo tullu edes tota viimeseltä viikolta tuttua lievää menkkasärkyä juuri lainkaan. Mulla kanssa yks keskenmeno takana, eikä näitä pahaisia "särkyjä" voi kyllä mitenkään verrata siihen kipuun. Typerää spekuloida, kun ei tiiä mistään mitään! :grin
 
No sepä just kun on jos jonkinlaista kipua ja jomotusta koko ajan, niin mistä niistä tietää :D

Mulla muuten (varmaan siksi, että menkat on tosi kivualista sorttia) nää menkkakipuja muistuttavat oireet saa mut ahdistumaan tosi pahasti. Onko kukaan muu kivuliaista menkoista kärsivä huomannut samaa?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pipridae nyt kun sanoit niin juu, tänään ja eilen on ollut vähän sellainen olo kuin ennen kuukautisia. Tai ennen sellaisia kuukautisia, jotka oli ennen minipillereitä, pillereiden lopetuken jälkeen ei kuukautiset olleet koskaan niin pahat kuin teininä.

Ei ehkä yhtä kipeä vielä, mutta samantyyppistä jomotusta vatsassa.
Lisänä erikoiset tuntemukset emättimen pohjalla, kyllä siellä kohdunkaulassa nyt jotain tapahtuu..
 
Huonovointisuus ja väsymys jatkuu. Välillä tuntuu pahemmalta. Ja kivut yltyy. Saas nähdä tapahtuuko jotain vai jääkö homma puolitiehen....
 
Pipridae, minulle myös kaikki sanoneet että kyllä sen sitten tietää mitkä on supistuksia. Neuvolatädin kuvailut kuulosti kyllä just siltä että jonkinnäköisistä supistuksista on ollut kyse. Mutta koska mä 'en vielä tiedä' niin olen itsekin ajatellut vain, että tuskin ne nyt sitten supistuksia oli. :D

Piti kokeilla, saisko koiran kanssa kunnon iltalenkki jotain selkeää aikaiseksi, mutta loppui sitten nuo kivut/supistelut/mitä ikinä nyt olikaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni varmaan toivon, että kivut olisi jatkuneet/pahentuneet, olisi mukava jo olla ei-enää-raskaana, pääsisi tästä närästyksestäkin eroon... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Ois kiva kuulla teidän synnyttäneiden oireita ennen h-hetkeä :) Vai huomasitteko mitään erityistä? Ja mietin tuossa sitäkin miten vauva reagoi synnytykseen? Liikkuuko enemmän vai vähemmän? Vai ihan samalla tavalla kuin aiemmin?

Täällä on ollut nyrkkeily-matsi koko illan. Menkkapolttelua ja painetta tuntuu nivusissa koko ajan. Vihloo, särkee ja kaikkea mahdollista. Kivuttomia suppareita tulee yhtenään, masu on niinku ilmapallo.. o_O
 
Täällä edelleen arvuutellaan näiden 'supistusten' (?) kanssa..alan kallistua sille kannalle, et niitä nämä nyt ehkä ois. Vaikka se 'tiedät kyllä sitten' ei edellenkään ihan toteudu :D

Jatkunut nyt siis jostain puolilta päiviltä asti, koko ajan 3-10 minsan välein. Nyt viimisen tunnin aika tasasesti 5 minuutin välein ja kesto aina noin 1-1,5 minsaa. Tunnin ajan tehnyt myös kipeempää...otin panadolia tunti sitten, ei tunnu auttavan. Toisaalta, jos eilistä ei lasketa niin eipä panadol oo mulla koskaan mihinkään auttanut :D

Mietin, että soitan varmaan kohta synnärille, ja kysyn että mitä ne on mieltä. Kyllä mä tätä kipua edelleen kestän, ei oo likelläkään pahimpia menkkakipuja...mut haluaisin jonkun vahvistuksen että onko nää nyt supistuksia vai ei, ja koska sitten ehkä pitäs lähteä.

Apuva. Vähän jännittää kyllä, tuleeko tänä yönä lähtö. Musta tuntuu, että en oo vielä valmis...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olihan ne sitten supistuksia kuitenkin. Ja mä en ainakaan saanut mitään muuta ahaa-elämystä kuin sen, että nyt sattuu tajuttoman paljon ja usein. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla supistuskivut oli kuin ois menkat alkaneet, mutta kipua kesti aina vaan sen minuutin verran ja sit välissä normi olo. Supistuskivut pysyi koko ajan alavatsaan puolella. Voimistuivat pikkuhiljaa, mutta aina välissä oli ihan hyvä olla. Ja poika liikkuukin silloin ihan reilusti. Liikkui suppareiden aikanakin ja silloin teki kyl kipeetä. Sit kun aamusella lähti sohvalta kunnolla liikkeelle ja suihkuun, kipu alkoi käydä jatkuvammaksi ja tosi tosi voimakkaaksi. En meinannut saada vaatteita laitettua päälle. Automatkalla supisti jo 5min välein ja aika hiljaiseksi veti. Silti olin jotenkin varma, että ei tässä nyt ihan vielä synnytetä (poju oli 6n tunnin päästä sylissä). Taitaa siis olla ihan kohtalainen kipukynnys. Miehelleen mä en edes kertonut että ihan oikeasti taitaa supistella ennenkuin vasta aamulla. Sai hyvät unet alle ja jaksoi olla henkisenä tukena paremmin. Mitäpä sitä molempia olis valvottanut, ei siinä toinen voi oikeasti mitään tehdä. Ei se mies siellä synnärilläkään kovin paljon osallistunut, mulla tuli kivun mukana tunne, et oisin varmaan lyöny sitä jos ois yrittänyt hieroa tms koskea muuten. Lähinnä toimi juttuseurana. Ja ps. Kannattaa muuten syödä vielä kun kivusta pystyy, mulla ainakin tuli aamulla olo, että ei tod pysty mitään ottamaan ja nälkä kuitenkin oli niinkuin normisti aamuisin.
 
Täällä tuli vedet tunti sitten! Mitään supistuksia ei tullut ennen sitä, kai, niin tuli vähän yllärinä. Olin vaan tosi tuskainen koko yön, luulin saaneeni ruokamyrkytyksen kun oli huono olo ja hikoilin välillä ihan hirveesti. Taysista käskettiin olla kotona iltaan asti jos ei synnytys selkeästi käynnisty, nyt supistukset 5-10 minuutin välein.

Mulla tuntuu supistukset muuten lähinnä alaselässä, minkä takia en meinannut niitä tunnistaa...
 
Hui, Karpalo! Pääset tositoimiin, tsemppiä! :) Mites Pipridaella?

Täällä kivut jatkunu, kaikkea muuta mahdollista tulee paitsi kipeitä suppareita, kivuttomiakin tulee..o_O Ruokahalu edelleen hukassa ja pahoinvointia..
 
Takaisin
Top