Oireita

Mulla taas on nenä tukossa niin, että pitää vaan suun kautta hengittää välillä. Sit ku on keuhkot vauvan takia kasassa, nii tosi hyvin kulkeeki hengitys...
 
Aamulla tuli pariin otteeseen veristä limaa, isohkoja klönttejä. Josko tämä nyt olisi sitä limatulppaa. Ehkä tässä ei ainakaan ihan kauheasti mennä yli LA. Esikoisesta synnytys käynnistettiin 42+ viikolla. Toivoa siis on luonnollisesti käynnistyvästä synnytyksestä.
 
Voi ku täälläki alettais antaa jotai merkkejä tosta lähetyvästä synnytyksestä mutta poju on nähtävästi päättäny et hän pysyy masussa. Tai sit hän on päättäny tehä vaa yllätys tulon lähempänä laskettuu aikaa. :D

Toisaalta ehkä olis kivempi et poju syntyis sit ku nää kovat helteet on ohi, ni ei joudu heti kärsimää kuumista keleistä ku pääsee maailmaan. :)
 
Nyt on häpyluu kipeänä! Oliko täällä muita joilla oli sama juttu? Tuntuu, ettei uskalla koskea ollenkaan.. Pitääkin sanoa keskiviikkona lääkärille, että on sitten toosi helläkätinen :confused:
 
Sinitähti, oliko sulla muuten jo vatsa laskeutunu, kun noin hyvin tuntuu edistyvän? :)
 
Mulla maha käyttäytynyt jotenkin oudosti, siis tavallaan tuntuu että on laskeutunut, mutta myös tuntuu että on tullut jotenkin eteenpäin? Mulla on aikamoinen kuoppanapa, ei oo pelkookaan, että se esiin pullahtais.. No tän viikonlopunaikana se on kuitenkin alkanut erittäin jännästi töröttää ulospäin, niiku reunoilta, eikä kuitenkaan se pohja.. Vaikea selittää.. Mut sellainen pyöreä rengas töröttää kevyesti ulospäin.. Luulin, että jos vauva olis noussut, niin siks napa käyttäytyy silleen, mutta onko toi nyt sitä, et kohtu on jotenkin tullut etukenoon ja sitten laskeutunut niin, että navalle tulee enemmän painetta? Tiedä häntä.. Mutta kiinnittynyt on, että eiköhän oo laskeutunutkin. :) Harmi kun en kuitenkaan lääkäriä nähnyt tänään, vaan hoitaja ultras ja mahaa tunnusteli.. Olis ollut tosi kiva saada sisätutkimuskin samaan syssyyn, vaikka 3 viikkoa sitten viimeksi todettiin, että alhaalla tilanne on edennyt ja paikat kypsynyt.

Mulla on muuten vasemman käden nimetön ja keskari jotenkin ihan rikki. Oon nyt pari kertaa herätessä huomannut, että ne kaks sormea on ikäänkuin nyrkissä ja mä en saa niitä auki. Ei tunnu krampille, vaan lähinnä ettei jänteet toimi??! Saa ne vähän voimaa käyttäen auki toisella kädellä kun auttaa, ja sit vähä aikaa jumppaa niin alkaa helpottaa. Onko muilla vastaavaa?
 
Mulla on Sirriäinen aamulla sormet ja ranteet kaikki tosi kipeät ja tuntuu just siltä että jänteet ei toimi. Just sormien suoristaminen tekee tosi tosi kipeää ja ranteet liikuttaminen muuten vaan. Oon laittanut senkin turvotuksen piikkiin, joka mulla aamulla aina pahimmillaan...oliko sulla turvotusta, voisko se olla syynä sielläkin?
 
Tänää aamulla aattelin, ettei turvotusta ees ollut kauheasti, mutta kun menin vaa'alle niin viikossa paino noussut 2 kiloa, vaikken oo syönyt juuri mitään.. Joten joo, eiköhän tässä aika hyvä kestoturvotus ole. Veikkaillut itekin että turvotuksesta johtuvaa, mutta tosi hämärää kun muut sormet ja kaikki varpaat toimii ihan hyvin, kaks vaan epäkunnossa :)
 
Mullakin on yleensä aina joku sormista pahin...ja itse asiassa alussa vaivasi vaan yhtä sormea, siitä on sitten levinnyt muihin sormiin ja ranteisiin. Että odotappa vaan ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kukaan pistänyt merkille että mitä lähemmäs LA tulee niin oletteko alkaneet sulkeutua itseenne päin tavallaan keräten ehkä voimia tulevaan h-hetkeen vai oletteko viimeisiin päiviin asti seurustelleet ystävien ja sukulaisten kanssa kuten ennenkin? Musta tuntuu että mä alan kaivata aika ajoin jo enemmän omaa aikaa, aikaa rauhoittua ja aikaa vaan olla kotona.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
hanski_ ehkä vähän joo jotain tollasta havaittavissa täälläkin. Luulen tosin, että osittain siksi kun kaikki kyselee samoja asioita No, onko tukala olo kun on näin kuuma? (Ei, ei ole. Nautin edelleen täysillä, ikävä tuottaa pettymys) Joko se antaa jotain merkkejä? (Mitä merkkejä? Niin kun savumerkkejä vai häh? En tiedä!) Tuntuuko, että se on tulossa?(No ei ole synnytys luullakseni käynnistynyt, jos sitä tarkotat. Muuten ei mitään käryä.) Onko ollut supistuksia? (No neuvolan tädin mukaan ainakin harkkasupistuksia on ollut, mutta en tiedä.)

Mua jotenkin niin ärsyttää. Ehkä siksi, että en edelleenkään tiedä miltä supistukset tuntuu tai mitä merkkiä mä odottelen. Niin alkaa olla sellainen fiilis, etten välttämättä tahdo nähdä ketään, niin ei tarvi käydä samaa keskustelua koko ajan :rolleyes:...hih, tää ois nyt sopinut paremmin tonne valitusketjun puolelle :oops:
 
Gnome, en ole tutkiskellut mahaani, mutta olen saanut ihmisiltä jo jonkin aikaa kommenttia, että maha olisi mennyt kohti maata.

Uudelleen synnyttäjillä kaiketi näitä ennakko-oireita ja kypsymistä saattaa tapahtua jo varhaisemmassa vaiheessa, eikä ne välttämättä kerro siitä, että H-hetki olisi kulman takana. Ensisynnyttäjillä synnytys voi kaiketi käynnistyä ilman ennakointiakin.

hanski_ minä olen tällä viikolla havainnut, että viihtyisin kaikista mieluummin oman pääni kanssa. Tekisi mieli vaan käpertyä jonnekin omaan pesään, mutta olen kuitenkin suhteellisen reippaasti tavannut ihmisiä. Muistan tämän vetäytymisen tunteen myös esikoisen loppumetreiltä.
 
Mulla on kavereilla kyläilyt jääneet kyllä vähemmälle. Osittain siksi, ettei jaksa niitä samoja kysymyksiä, mutta myös siksikin, että mun kaverit alkaa monesti pätemään monessakin raskauteen liittyvässä asiassa. Aivan kuin ne olettaisivat/tietäisivät miten tämä mun raskaus etenee ja, että se menee samalla tavalla kuin heidänkin. "Joo, minäkin olin viikolta 35 asti auki, mutta silti se meni yli. Että älä turhaan oottele, että syntyis etuajassa." "Onko vähän kuuma? Joo, mää tiiän miltä susta tuntuu, ku mullaki oli kuuma sillon talvella ku tuota poikaa ootin." Voi argh :mad: Varmaan vaan johtuu hormoneista, muttei enää tässä vaiheessa jaksa tommosia kommentteja. (Ohoh, tämähän ois menny kyllä tuonne valitusketjun puolelle..:oops:) Mutta joo, kotona oon kyllä alkanu viihtymään enemmän.. Ja onhan näitä kipujakin niin, ettei kauheasti edes huvita mihinkään lähteä..
 
Täällä on kans havaittavissa tuota itseensä käpertymistä. Tai oikeastaan se on tosiaan enemmän sitä ettei jaksa vastata aiheeseen ei, se ei ole edelleenkään käynnistynyt eikä osoittanut merkkejäkään siitä. Tekis mieli vastata kyselijöille että sori, en tiedä koska se syntyy kun kristallipallo on rikki. Mä mikään ennustaja ole..... Jopa mun äiti on alkanut soitella ihan jatkuvasti muka niitä näitä, mut ne kolmisen puhelua viikossa on vaihtuneet tikusta asiaa- päivittäisiksi. Ollaan silti ihan väleissä vielä :)

Massun suhteen on tapahtunut jotain, ehkä se on tipahtanut alaspäin. Ennen massu oli alaosastaankin pinkeä, kunnon raskausmaha. Nyt eilen huomasin, että alavatsalla on entuudestaan tuttua pehmeää läskiä. Ja paino ei kyllä ole parissa päivässä muuttunut. Valmiiksi kyllä alkaa ahdistaa tuo vauvamahan tilalle jäävä vatsamakkara ja siitä eroon pääseminen. BMI oli kuitenkin jo ennen raskautta siinä 30 tienoilla, joten entuudestaankin ihan tarpeeksi ylimääräistä jota raskausajan 18 lisäkiloja ei kyllä helpota... Toivottavasti synnärille jäis paljon. Varaa ainakin olisi :P
 
Zanzibar, mulla on kyllä kaveri vielä korkeimmillaan nyt, mut mä olen huomannu kans et alamaha on ihan tyhjä ja pehmeää läski makkaraa. Se oikein kävellessäni tärisee.. ainakin musta tuntuu siltä! :)
JA HEI, olkaa onnellisia et jos joku teiltä edes kyselee jotai tai soittelee! Mä olen saanut olla 3 vk ihan yksin. Kukaan mun kavereista ei ole soittanut tai kysynyt miten mulla menee ja osa kavereista on ollu lomallakin nyt pari viikkoa, mut ilmeisesti kukaan ei halua tietää miten mulla menee ja miten mun raskaus etenee! :, ( Ja tasan kaikki tietää et istun yksin kotona päivät kun isäntä on töissä ja tulee iltamyöhään kotiin. Tämäkin olis joutunu valitusketjuun tai johonkin muualle ehkä, mut tosi asia on etten uskonut et raskaus aika on näin yksinäistä...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kans sama, kun hanskilla.. Yksikään työkaveri ei oo pitänyt minkäänlaista yhteyttä, eipä mulla paljoa kavereita muuten olekaan, niistäkin vaan yksi silloin tällöin joutaa, kun sillä synty keväällä vauva ja se vetelee kissanristiäisissä sun muissa kinkereissä 24/7 sen vauvan kanssa.. Mutta mun isä sitten hoitaakin ton tenttaamisen. Tuntuu et joka päivä tulee viesti et mitä kuuluu, miten menee??? Joko synnytys lähenee? (no ei, ku menee vaan kaukasemmaks) Onko kuuma, ompa kelejä pidellyt, huh hellettä... Argh. No mut hyvää se vaan tarkoittaa.. Ei vaan oo mitään kerrottavaa kun tosiaan aikalailla nukun ja koitan sinnitellä helteellä, en tee mitään, en käy missään.. Ni eipä tässä kuulumisia ole.

Mut nyt pari viikkoa on ollut sellasia, ettei oo ees kiinnostanut nähdä ketään. Ihmistenilmoillakin vaan vituttaa kaikkien säälivät katseet, kun ne tajuaa, että jollain voi olla vielä tukalampaa kuin niillä. Tekee välillä mieli alkaa tiuskimaan että mistä sä mitään tiedät, pidä säälis saatana :grin Ni joo, oon vetäytynyt kuoreen.. Tosin oon ollut kuoressa mieheltäni jonkin aikaa, nyt se taas alkaa helpottaa.. Kummallista.

Eilen sitten alkoi joku megalomaaninen turvotus, jalkapöydät ihan hyytelölöllöö,kädet kipeet ja turvonneet ja tänää herätessä naamakin oli ihan löllö.. Naaman turvotus meni tosin ohi.. Inhottavaa. Varmaan menee tätä tahtia 30 kiloo rikki kun tää turvotus otti tälläsen käänteen. No istutaan sitten synnytyksen jälkeen pissalla 24/7

HUI ihan ku ois tullu kipee supistus! Tai sellai semikipee! (ihan salee vaan maha meni sekasin ja vessassakäynti auttaa, mut nyt ainakin fiilistelen, TULIS JO)
 
Takaisin
Top