Oireita

Voihan se olla, mutta mulla on noin muutenkin vatsaongelmia ollut aina. Saattaa siis maha heittää ihan sekasin ilman mitään syytä ja se menee kertalaakista ohitse. En laittaisi moiselle omalla kohdalla suurta painoarvoa. Enkä jaksa enää etsiä merkkejäkään kun masentaa vaan kun mitää ei oikeasti tapahtu. Nyyhnyyh, rankkaa on :grin

Diudiu, mul on ollu maha sekasin jo monta viikkoo eikä oo tietookaan et olis ainakaan 3 viikkoon kuulema kiirettä mihinkään lääkärin mukaan! :grin

Samoja ongelmia on mullakin ollut viime aikoina. Johtunee myös helteistä ja jäätelön syönnistä.. Mut ainahan sitä toivoa saa! :wink Ei vaan tainnu mennä kellekään läpi tällä kertaa.. :p

Oireita... no niitähän tuntuu olevan :) Eilen supisteli säännöllisesti klo 12-22. ensin 3 tuntia 10 min välein, loppuajan viiden minuutin välein. Ja supistusten voimakkuus kyllä vahvistui koko ajan. Kävin sitten tarkistuttaa tilannetta illalla, niin jaahas, ei mitään muutoksia. Kotiin vaan kypsymään. Ja kieltämättä, nää helteet kypsyttää kyllä kirjaimellisesti :D Muttei oikeasta paikasta... :) No laskettuun aikaan 5 päivää... saapi nähä milloin hän haluaa syntyä. Edelliset syntyi rv 39+0 ja 40+1. Mutta tiiä sitten, pojathan aina antaavat odottaa ;) Mutta hei, se on varmaa että alta 3n viikon on vauva sylissä, se on pieni aika enää <3

Ja lisättäköön että maitoa alkoi tulemaan tänään... tätä ei ole aiemmissa raskauksissa tapahtunut vasta kun synnytysten jälkeen.

Äh, aloin jo eilen innostua, kun pieni alaselkäsärky kesti useemman tunnin. Sit se kuitenki lopahti, eikä päästy vielä ponnistelemaan :rolleyes: Samoin pientä menkkamaista särkyä on tullu aina parin minuutin ajan pari kertaa päivässä viimesen viikon ajan, mutta eipä mitään näkyvää lopputulosta silläkään vielä oo. Ehkä se kohdunkaula kuitenkin lyhenee tai jotain. Typerää, kun sitä ei oikein ite voi tarkkailla...

Gnome, täällä sama homma. Toivottavasti nää "ennakkokivut" edistäis hommaa edes johonkin suuntaan! Mulla on lähes joka ilta alaselkäsärky jo polttelee mahaa kohden ja siitä sisäreisiin, välillä voimakkaamminkin mutta aina lopahtaa parissa tunnissao_O

Täälläkin iskee iltaisin nuo säryt ja polttelut! Ja ylipäätään kaiken fyysisen homman jälkeen. Ja sitten on vielä nuo paineet tuolla alakerrassa :confused:

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja sen jälkeen toiveikkaana alettiin toteuttaan tätä kolmea ässää, jos se vaikka edistäisi :wink Ja ekaksi miehen kanssa peiton alle. No, sitten pari kolme tuntia tulikin suht säännöllisesti supistuksia, mutta nyt ne tuntuu lopahtavan kesken.. Jos huomenna kokeilis siivousta.. :rolleyes:

Onkos muilla sellaista, että liikunnan jälkeen ei uni tuu ja iskee levottomat jalat? Mulla kun tuo ulkoilma estää päivällä liikkumisen, oon sitten mennyt vasta 10 jälkeen illalla kävelylle. Nukkumaanhan mä yritän mennä vasta 2-3 aikaan, koska ei tuu mitään aikasemmin. No nyt lenkkien jälkeen unet on mahdotonta, koska on levottomat jalat, tekis mieli repiä jalat kokonaan irti kun ärsyttää niin paljon. Viimeyönä sätkin sängyssä 1,5 tuntia ehkä parin minuutin torkuilla, kääntyilin koko ajan, ei ollut edes kuuma tai mitään. No sitten nousin ja hilluin hereillä kuuteen ja menin nukkuu ja kas, sain nukuttua 4 tuntia. Sitten valvoin pari tuntia ja taas menin nukkuu ja muutaman tunnin sain unta, päivällä kyllä väsyttäis ihan kauheesti sitten.

Mutta sitten kun en mene lenkille, saan yölläkin nukuttua ihan semi ookoo, toki nukun päivälläkin (ellei pöllö isä soittele ja kysele kuulumisia about miljoonannen kerran "JOKO HOMMA EDISTYY??" "MITEN OOT NOIN VÄSYNYT, AI NUKUIT, SÄ NUKUT KOKO AJAN ONKO LABRAT KUNNOSSA, KOSKA KÄVIT VIIMEKS KONTROLLIKÄYNNILLÄ ONKOKAIKKIOOKOOMÄOONNIINHUOLISSAANTÄÄLLÄPITÄSKÖMUNPÄÄSTÄÄSUTTAKASNUKKUMAAN").. Kun lenkkeily tekee kuitenkin ihan hyvää mutta ei oo kivaa kun sitä ei voi tehdä kuin illalla ja sitten menee kaikki pilalle ja mä oon kiukkunen ja rageen ympäri nettiä.

Tänään menkkamaista joulintaa selässä. Jos vaikka alkas tapahtuu kohta puoleen jotain muutakin kun vaan vitutusta?

Aika sitkee sissi olet Sirriäinen, kun jaksat näillä heleteillä vielä käydä lenkillä! Harmi. että siitä aiheutuu levottomat jalat. Sulla on onneksi LA aika jo ihan kohta, joten eiköhän jotain ala pian tapahtumaan.

Mä kun röhnötän sisällä tekemättä mitään päivät pitkät niin välillä on ihan kiva käydä ulkona käpsimässä. Ja mulla raskaus ei oo vaikeuttanut kävelyä pahasti, mieskin sanoi, että ihan yhtä reippaasti kävelen ku ennenkin (pl ylämäet).. Kävely ei satu, eikä ole vaikean tuntuista, ni mikäs siinä on lenkkeillessä. :)

Mut en tosiaan käy lenkillä kuin ehkä pari kertaa viikossa, et emmä mikää himoliikkuja oo :)

Mä oon ollut niin onnellinen kun ei oo ollut mitään turvotusta koko raskausaikana, mutta näillä helteillä on kyllä alkanut jalat näyttää ihan palloilta :sad001 mitkään muut kengät ei mahdu oikein jalkaan enää kun varvassandaalit, niin niillä sit hipsuttelen ympäri kaupunkia koiran kanssa... Mä joudun siis koiran takia pakoltikin käymään lenkillä joka päivä 2-3 kertaa, mutta aika hitaita ja lyhyehköjähän ne lyllerykset alkaa oleen, eipä tota koiraakaan voi keskipäivällä viedä kun jollekin kilometrin kävelylle. Aamuisin ja iltaisin pystyy sit käymään edes vähän pidemmällä. Muita oireita ei sit oikein ookkaan, tai siis en ite ainakaan huomaa mitään supistuksiakaan, RV 37+1 enkä usko et tää ipana on tulossa pihalle ennen laskettua aikaa...

Täälläkin lievää turvotusta jaloissa ja sormissa, onneksi ei kauhean pahaa kuitenkaan. Crokseilla olen siis joutunut tämän viikon kävelemään, kun lenkkarit on vähän turhan kuumat ja korkkareita ei jalat kestä enää ollenkaan.
Koiran lenkityksen olen jo pääosin joutunut delegoimaan miehelle, kun reisissä alkaa todella nopeasti tuntumaan sellaisia sähköiskumaisia kipuja lähes joka askeleella.
Vatsa on ollut sekaisin useamman päivän ja jotenkin elättelin toivetta siitä, että olisi lähestyvän synnytyksen merkki mutta ei ilmeisesti. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Sirriäinen ootko syönyt magnesiumia lenkin jälkeen? Sen pitäisi auttaa levottomiin koipiin ja suonenvetoon. Mulla on kans hivenen syyllinen olo löhöilystä.

telluk joo syön, raskausmonivitamiinis on ja sit lisäks vedän viel magnesiumsitraattia joka on parempaa ku tavallinen magnesium. Ei oo kramppeja ollu, vissii pari koko raskauden ajan, mutta toi vasen jalka heittäytyy aika usein levottomaks. Ihme pöllö sekin :)

Eikä löhöily itessään ole paha, mutta ei oo kiva olla ihan rapakunnossa kun synnytys käynnistyy.

Mulla on muuten nyt parin viikon ajan tuo oikea jalka ollut kummallinen o_O Kun pistän jalan koukkuun, tuntuu, ettei veri kierrä kunnolla tai sitten ottaa vaan johonkin hermoon.. Ja joka kerta neuvolassakin kun menee pötkölleen siihen sängylle ja laittaa jalat niihin tukiin, tulee sama juttu tuohon jalkaan.. Tuntuu vaan niin inhottavalle :confused: En tiedä mistähän lie johtuu. Muuten ei kyllä ole tuo jalka mitenkään kipeä..

Mulla alkoi pakottaa jalkoja niin kunnolla, että marssin urheiluliikkeeseen ja ostin semmoiset juoksuun tarkoitetut kompressiosäärystimet. Nyt kotona hipsuttelen hienot neonkeltaiset säärystimet jalassa... :) helpottavat kuitenkin oloa ja ovat mukavammat kuin sukat näillä helteillä.

Maha meni täälläkin sekaisin, tosin siihen on syynsä. Palattiin kotiin parin viikon reissulta ja onnellisena keitin omalla keittimellä aamulattea. Enpä sitten tajunnut, että keittimen vesi oli unohtunut tyhjentää ja keittelin tyytyväisenä kahvini siihen limoittuneeseen veteen. Mies herättyään vaihtoi vedet ja puhdisti vesisäiliön, mutta vahinko kohdallani oli jo tapahtunut. Nyt olen iltasella muutaman hiilitabletin napannut, kun maha on ihan löysällä, kivistää ja kuplii. Toivottavasti ei tule äkäisempää mahatautia tästä ajattelemattomuudesta. :(

Täällä alkoi taas vatsaa vääntämään tänään. Meni ihan sekaisin ja on löysällä :confused: Ja närästys :mad: Aamulla maistui kahvi niin hyvältä, että oli ihan pakko ottaa toinen kuppi päälle. Puoli päivää sain siitäkin sitten kärsiä.. Pikku päikkäritkin piti ottaa vaikka yön nukuinkin hyvin. No, toivotaan, että nämä oireet vaan enteilis jotain :rolleyes:

Takaisin