Oireita

Näin aamulla ajateltuna, niin eiköhän se vaaleanpunainen vuoto ole ollut pieni verimäärä, joka on sekoittunut spermaan. Ehkä mä kuitenkin mainitsen asiasta tänään neuvolassa.
 
Hui, mä puhuin neuvolassa tänään siittä rusehtavasta vuodosta. pissanäytteessä oli veret plussalla ja kuulema viittaa et synnytys lähtee käynnistymään näinä päivinä :eek: apua, jännittää ihan hirveästi. huomenna olisi äitipolilla aika. jos sinne asti sais ainakin sinniteltyä niin olisi hyvä :grin mitään kivuliaita supistuksia ei kyllä ole ollut :)
 
Tässä netissä surffaillessani osui silmiin tämmönen sivu: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00160

Ja siitä tämä lause: " Ns. limatulppa, jossa voi olla myös mukana verta, irtoaa kohdun suulta yleensä 1–7 vrk ennen varsinaista synnytyksen käynnistymistä." Mitä mieltä ootte? Pitääkö paikkansa? Mullahan on tullut tuota limaa tiistaista asti ja jos asia on niin kuin tuossa väitetään niin, APUA! :grin Vaikka itse oon kyllä saanu käsityksen, että siihen voi mennä jopa viikkojakin.. Onneksi huomenna on neuvola ja voin asiaa kysäistä th:lta..
 
-Apila-, hui minuakin alko jännittää sinun puolesta. Paljonko sulla on sitä rusehtavaa vuotoa tullut ja kuinka kauan? Mulla on menny ohi:oops: Mulla muuten sama LA ja myöskin vauva perätilassa, että siks alkoi oikein mahan pohjasta ottamaan. :) Onko sulle tullu jo muita oireita? Ja antoko ne neuvolassa sulle jotain ohjeita, kuinka toimia jos menee vedet tai alkaa supistelee? Oon ymmärtänyt, että kun on perätila niin kiireellisesti ainakin pitää mennä sairaalaan, toisin kuin rauvotarjonta tapauksessa...
Muakin on tänään supistellut tavallista enemmän ja oonki jo kerenny miettimään, että JOS sattuis että synnytys lähtis nyt käyntiin oikeasti, niin olisin valmis koittamaan synnytystä alateitse, mikäli lantion tilavuus kuvat on ollu hyvät. Nyt kuitenkin vauva vasta 2600g... Jännittävää kuinka tässä käy, perätila tuo tähän muutenkin jännittävään tilanteeseen vielä lisää jännitystä :rolleyes:
 
Ai että kun mullakin olis jotain äksöniä :D tuntuu vaan et ite kuvittelee kaikkee enteitä, heh. Ne supistukset jotka lyhenti kohdunkaulaa pari viikkoo sitten eivät oo palanneet...noh, odotellaan! Ja tsemppiä Millier :)
 
Herranjumala! Mistä johtuu että pissa on oranssia!!! :o

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Olen kyllä mielestäni juonut riittävästi.. Pitää nyt juoda vaikka pari lasia vettä ja käydä uudelleen ja toivoa että olisi taas normaalia.. Hui kun säikäytti..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on tänään siivottu tunti tolkulla siinä toivossa, että jotain alkais tapahtumaan.. :grin Noh, kivuttomia mahan kovettumisia se vain sai aikaiseksi, selän kipeytymisen lisäksi.
 
-Apila- Tutkittiinko sulla, mistä se veri tulee ? Mullahan oli myös pissassa verta, ja huomasin sen vessakäynnillä, kun tosiaan näkyi niin selvästi, että pissa ihan punaista (veristä). Sitä ennen edellisenä iltana oli alkanut alavatsasärky. Terkka lähetti siltä istumalta suoraan äitiyspolille tutkimaan asiaa, että mistä se veri tulee. Tarkastettiin ultralla ensin kohdunsuun tilanne, vauva ja istukka. Kaikki oli hyvin.. Otettiin pissanäyte, joka olikin puhdas, siis ei tulehdusta, mutta veret kolmella plussalla. Otettiin verikokeita ja tehtiin vielä ylävatsan ulta, missä katsottiin munuaiset, virtsarakko ja johtimet virtsakiven varalta, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Se vaiva sitten onneksi hävisi viikon sisään, niinkuin lääkärit epäilivätkin, että ohimenevä vaiva, eikä tarvi murehtia sitä ollenkaan. Luultavsti siis oli ollut joku pieni virtaskivi tai vastaava kuitenkin, jäi vähän mysteeriksi. Mutta nyt pissa on ollut puhdas (huh!) eikä kipujakaan ollut sen verivirtaisuuden jälkeen. Toivottavasti vaiva olisi nyt kokonaan ohi! Mulla ei ainakaan liittynyt millään tavalla synnytykseen, mutta jos se sun veri onkin sitten limatulppaa ?

August14- Kuullostais väkevältä pissalta, jos on ollut kauan rakossa tai juonut huonosti ? Mutta voithan varavuoksi käydä neuvolassa antamassa pissanäytteen, siitä näkee onko jotain verta tai muuta.. Jotkut ruoka-aineetkin voi värjätä pissaa, en kyllä tiiä oranssiksi. Mutta punaseksi voi ainakin punajuuri!

Limatulpasta.. Mulla viimeksi se irtosi siinä 39 viikolla, ja tarkka neuvolassa sanoi heti neuvolakäynnillä, että vanhan kansan mukaan limatulpan irtoamisesta synnytys käynnistyy 3 vrk sisään, mutta tietää äitejä, joilla limatulppa on irronnut viikkoja ennen synnytystä :) Mulla tämä vanhan kansan uskomus piti paikkaansa, synnytys käynnistyi 3 vrk sisällä tosta irtoamisesta.
 
Taisi olla onneksi vain sitä väkevää pissaa tuo iltainen! :) mutta vatsa edelleen sekaisin!!! Argh!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt tulee jotain rusehtavaa töhnää...Tää on niin outoa, kun nyt tästä vauvasta on jo ennen LA-aikaa tällaisia oireita. Esikoista odottaessa ei ollut mitään, no silloin mentiinkin 42 viikoille ja käynnistykseen. Olisi kyllä ihanaa, jos tämä synnytys käynnistyisi luonnollisesti, mutta kiitos ei vielä muutamiin päiviin. Saan Tens-laitteenikin vasta ensi viikolla.
 
Uaaaah, maitoa!!!! o_O

Olosuhteet huomioon ottaen mun ei varmaan kuuluis olla näin järkyttyny/yllättyny, mutta oonpahan vaan. Kyllä tää on kummallista...
 
Takaisin
Top