Oireita

Vielä lisäys, että toi uiminen on oikeestaan ainutta liikuntaa jota jaksan tehä tällä hetkellä ja liitoskipujenki takia.
 
Apua! Empä tiennyt tuota ^^ :o

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Eipä sitä tiedäkään muuta kun asiantuntija kokeilemalla tai ultralla. Mutta mulle on kyllä sanottu että kunhan on kalvot ehjät niin voi uida. Kunhan tietää ettei oo levää tms. Suosittelisin kuitenkin varmistaan asian neuvolasta.
 
Sairaalassa tutustumiskäynnillä sanottiin, että esimerkiks kylpyammeeseen menemisen rajotuksena tossa avautumisvaiheessa on just se, onko lapsivedet jo menny. Jos vedet on menny, sisälle kohtuun voi päästä bakteereja, koska paikat on auki, joten siks ammeessa ei saa myöskään kokonaisuudessaan synnyttää. Luulisin, että uimisen kanssa menis samoin.
 
Meille taas sanottii sairaalan tutustumiskäynnillä et ei haittaa jos vedet on menny. Kunha vesi on ollu kirkasta ni ei oo mitää syytä olla menemättä ammeeseen. Tosin jos lapsivesi on esim. Vihreetä, ni sillon tulee ehdoton kielto. Samoin mä oon ymmärtäny et uiminen ois sallittuu iha viime hetkille asti, kunhan limatulppa olis vaa paikoillaa vielä.
 
meille sanottiin synnytysvalmennuksessa, että tuolla limatulpalla ei ole mitään merkitystä, tai sen irtoamisella, vaan pelkästään sillä kalvojen puhkeamisella/vesien menolla. silloin aukeaa riski saada kohdun sisään bakteereita. limatulpan irtoaminen ei avaa yhteyttä kohtuun.
 
Hei oireista vielä, onko teillä äänen käheyttä ja vuotoisuutta tullu nyt loppuajasta? Mulla nimittäin ääni välillä katkeilee ja on tosi kähee ja kurkussa outo tunne. Laulaminen ei oikein luonnistu, äänen kirkkaus hävinnyt. Kiitti jos tähänkin jaksatte kommentoida :)
 
Kyllä, Elisinha80, mulla on sitä ja se on normaalia. Ja niinkin hassua, että johtuu turvotuksesta. Etenkin herätessä on ihan kähee ääni. Mullahan siis on naama ja kaulakin turvonnut niin ei kai se ihme oo jos kurkkukin turpoo. Kai se on kuitenkin yksilöllistä että kellä se vaikuttaa ihan äänihuuliin asti.
 
:confused:Nitti, kiitti vastauksesta! Mulla on myös naama ja kaula turvoksissa. Toivottavasti menee pian ohi synnytyksen jälkeen, pitäisi yksissä häissä laulaa
 
Mulla on jotenkin tukkoinen olo kans, etenkin illalla. Tuntuu että etenkin nenän ja ylänielun limakalvot turvoksissa. Aamuisin parempi olla. Kiva vaan kun mies jo ennen raskautta valitti mun yöllisestä tuhinasta ja raskaasta hengityksestä ja nyt se on vaan pahentunut.
 
Mulla oli raskauden alussa jatkuvasti nenä tukossa, mutta tossa välillä se helpotti. Nyt on taas pahentunut, eli joka yö herään siihen että nenä on tukossa ja aamusin kurkkuun sattuu. Luulin ensin, että joku kesäflunssa tekee tuloaan, mutta kun tätä on nyt jatkunut jo kuukauden päivät ja päivisin on sitten ihan ok fiilis, niin kaipa se vaan on jotain raskauden aiheuttamaa turvotusta ja kuivumista täälläkin. Mulla muutenkin aamulla turvotukset pahimmillaan, tuntuu että nilkat ja ranteet ei taivu, sormiin särkee ja silmät ei meinaa aueta...
 
Jännä juttu miten paljon erilaisia oireita raskauteen voi liittyä, en oo koskaan kuvitellukaan! Täällä kans nenä tukossa, viime yönä heräsin myös pari kertaa hengityksen vinkunaan, mulla on siis normaalistikin astma. Nyt raskauden aikana joutunut lisää lääkitystä.
 
Mulla on koko raskauden ajan ollut nenä tukossa aamuisin ja iltaisin. Ja kun niistää, tulee nenästä aivan veristä räkää :confused: Aattelin, että se ois johtunu siitä alhaisesta hemoglobiinista, mutta kun sekin on nyt normilukemissa.. o_O

Eilinen shoppailupäivä taisikin sitten olla viimeinen tämän masun kanssa. Kamalat selkäkivut ja supistukset iski päälle. Loppupäivä meni sohvalla maaten. Ja yölläkin heräsin ensimmäistä kertaa supistukseen, auts :confused: Meneeköhän tää loppuraskaus nyt sit sohvalla lepäillen, ootellen ja rukoillen, että neiti tulis pian...ja minä kun oikeasti vihaan laiskottelua :confused:
 
Mulla on nyt muutaman päivän tullu pissalla käynnin yhteydessä pönttöön jotain valkoisia paukkuja. Kellään muulla?? Luultavasti valkovuotoa mut sitä ei koskaan paperiin jää paukkuina vaan on ihan juoksevaa. Mietin sit et oiskohan limatulppaa? Sehän voi irtoilla pikkuhiljaa. Esikoisesta kun irtosi selvä veriviiruinen klöntti vesien menon jälkeen niin en tiiä sit...mut mitään tulehdusta ei ainakaan oo koska just otettu testit.
 
Mullei nyt mitään paukkuja oo tullu, mut koko päivän on ollu jotenki "märkä olo".. Ja juuri äsken vessakäynnillä tuli paperiin ihan selkeää kirkasta limaa, siis sellaista juoksevaa.. Oletan sen olevan limatulppaa :) Luulin sitä tulleen jo aiemminkin, mutta tähän verrattuna se oli ihan selkeästi pelkkää valkovuotoa..
 
Täällä on tullut sitkeetä liman riekaleita pari viikkoa sit tuli muutaman päivän ajan ja tänää on taas tullut lisää

Lääkäri minua kehoitti menemästä uimaan koska on jo sormelle auki ja tuntee kalvot ja pään, mutta tästäkin ilmeisesti on eri lääkäreillä eri mielipiteet.
 
Mulla on kyl ollu koko raskausajan ties mitä "vuotoa" vaikka kaikki testit on ollu ok. Ei tässä enää auta kun pitää housunsuojaa kun pissikin lirahtaa aina housuun vaikka olis just käyny vessassa! Ihme touhua tää raskaus... :/ Täällä vaan päätä pusketaan alas sen minkä kerätään. Muuta ei sait tapahdukaan oikeestaan... olo on aika ajoin tosi ahdistava kun ei enää taivu tekemään asioita niinkun ennen. Ruohon sain kuitenkin ajaa ihan huoletta tänäänkin! :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon ihan pihalla kans nuista vuodoista, mitä nyt on mitäkin :grin Eilen just mietin, että mistäs sen tietää, jos tää vuoto onki jo lapsivettä vai onko vaan valkovuoto entistä vetisempää.... Tää on jotenkin niin ihmeellistä, kun ei tiedä mitä omassa kehossa tapahtuuo_O

Onko muilla ollu alamaha kipeä? Mulla on ollu jo parisen viikkoa, sellaista jomotusta. Vauva ei oo ainakaan vielä laskeutunut yhtään, että ei voi siitäkään johtua..
 
Takaisin
Top