Oireita

Täällä ollaan taas itku herkässä, kun pamahti semmoinen stressipaukku että huh! :'(

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
En ymmärrä, miks mun pitää aina vetää yli. EIlen maalailin kämppää pari tuntia, ja meinaa kyllä tuntuu nyt koko kropassa! En mä aina näin raihnas oo ollu, että lonkat valittais siitä, että maalaa seiniä :rolleyes:

Lisäks tätä omaa laajentunutta habitusta on yhä tosi vaikee käsittää. Pari kertaa meinasin maalata seinää vatsallani, ku ei oikein nää paisuneet mittasuhteet taho pysyy mielessä :grin
 
Täällä oli sängystä noustessa masu ihan kuin ilmapallo! Mieletön särky selässä ja reisiä poltteli niin kovasti, että piti särkylääke ottaa.. Mitä tämä on :eek: Ei oo koko raskauden aikana ollu pahemmin kovia kipuja ja luulinkin päässeeni helpolla, mut ei.. :confused:
 
Voisko se polttelu reisissä olla sitä, että oot nukkunut sellaisessa asennossa, että joku hermo on ollut painuksissa? Mulla on pitkin raskautta ollut reidet puutuneet ja siihen auttaa vain venyttely (lonkat, alaselkä)

Ei kellään olisi vinkkiä mitä vielä voisi kokeilla kramppeihin? Tänä aamuna heräsin siihen et molemmat pohkeet yhtäaikaa krampissa... menee jo magnesiumia tablettina joka päivä ja vedenjuontia on lisätty.
 
^ karkeaa merisuolaa lasiin vettä? Hierontaa, hierontaa :)

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Se poltettu tuntui tuolla sisäreisissä ja on vähän kuin menkkakivun tapaista.. Meni kuitenkin aika nopsaan ohi :)
 
Järkyttävä väsymys on iskenyt jälleen... Ulkona pitkästä aikaa kaunis ilma, niin tämä vaan makaa sohvalla. Just ja just saa lapset ruokituksi, muuten meneekin maatessa. (Haukotus.)
 
Ja taas lisää oireita :confused: rusehtavaa vuotoa. En nyt osaa sanoa onko tuo valkovuotoa vai jotain kirkasta.. Onko kellään kokemusta tämmösestä? Kyllä varmaan huomenna täytyy soitella tuonne neuvolaan vaikka mulla onkin aika keskiviikkona..
 
Täällä rupee olee nukkuminen ihan pirun hankalaa kun perseeseen sattuu nukkua aina nykysin kyljellään... :( Nytkin on toinen lonkka niin kipee ettei voi ees sohvalla maata, kummallakaan kyljellä. Tosi huonosti on muutenkin nukuttu jo monta yötä ja yleensä mun uni katkee kun ukko lähtee töihin puol 5 aamulla. Niinku tänäkin aamuna! Mahakaan ei oikein siedä enää kyljeltä toiselle kääntyilyä kun tuntuu et toi vauva muljahtaa tuolla mahassa aina miten sattuu. Lisäks mun mahan vasen kylkipuoli alkaa aika arka kun toi kaveri on nyt majottunu tohon oikealle puolen. Puuh!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Onhan sulla hanski_ reilunkokoinen tyyny polvien välissä kun olet kyljellään? Mulla ainakin huomaa heti jos tyyny on unohtunut tai unessa oon sen hukannut polvien välistä. Ja toinen tyyny mulla on sitten ylemmän säären alla, et jalka pysyy suht suorassa. Melkoista asemointia se nukkumaanmeno kyllä on :D ja muista nukkua vaikka keskellä päivää jos silloin tulee uni, tärkeintä on levätä. Mä nukun vielä suht pitkät, joskin katkonaisesti unet kun pissalla pitää juosta, mut silti päädyn usein iltapäivästä päikkäreille ulos varjoon. Riippumatossa on mukavan viileää nukkua. Tai ainakin viileämpää kuin sisällä. Oon miettinyt sinne kokonaan siirtymistä nyt kun nää helteet alkoi...
 
Zanzibar, no sehän se kun ei mulla ole mitään tyynyä. Yritän velloo aina peiton kans ees takasin yöllä, mut sit kun on niin hiton ahdasta nukkuu tos meidän sängyssä muutenkin ja tää kasvava maha ei ainakaan auta asiaa. :/ Tarttis ostaa uus sänky muutenkin, kun olis rahaa.. saahan sitä jo 400e sängyn, mut se ei oo pitkä ikäinen ja mä haluisin jenkkisängyn kun semmonen on parempi nukkua ja nousta ylös kun on korkeammalla lattiasta. Mut halvalla ei saa hyvää, todettu on. Just tossa vaihdoin petivehkeet ja löysin kaapista ylimääräisen tavan tyynyn et pitää nyt kokeilla sitä ensi hätään.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän kaveri oli viikonloppuna niin hissukseen että eilen illalla pari tuntia liikkeitä laskeskelin ja niitä tuli yhteensä n.10, joten soitin äpolille ja sano heti että tuu käymään et parempi tarkastaa tilanne.

Käyrillä olin sitten melkein tunnin. Kätilö kyseli et supisteliko, mut en ite mitää tuntenu, ni naureskelin et viimeex ku olin käyril ni tulin synnyttämää ja mitää supistuksia ei piirtyny koneelle vaik supisteli säännollisesti ni nyt sit piirty vaik ei ees supistellu :D
Vauvahan tietty alko pitää hirmusta mekkalaa heti ku käyril oltii oltu 10min, ei koko viikonloppun ollu tullu isoja liikkeitä ku muutama hassu. Hävetti vähä, mut kätilö sekä lääkäri sano et mielummin näin päin ku et siel ois jotai vikaa löytynyt.

Lääkäri tutki kohdunkaulan, oli 1,5cm ja sormelle auki,, mikä on normaalia uudelleen synnyttäjälle eikä kerro mitään tulevan synnytyksen ajannkohdasta.

Ultralla kävi tosi tarkasti vauvan läpi päästä varpaisiin ja tutki istukan ja virtaukset. Painoarvio 2.7kg, viikkoja siis nyt 35+2 keskikokoinen vauva tulossa.

Jäi tosi hyvä fiilis ylimääräsestä käynnistä. Aikasempien kanssa on saattanut kätilöt olla vähän nyrpenä että turhaa sie tulit, mut nyt oli ihanat ku painotti et tuut heti uudellee jos ei liikkeitä liikeseurannan mukaan täyty.
 
Täällä oireina on nyt rv 32 joko toisen jalan levottomuus öisin tai sitten muuten vaan unettomuus keskellä yötä. Väkisin yritän nukkua jotta jaksaisi aamulla herätä ja touhuta päivän esikoisen kanssa. Olen kyllä tyytyväinen että otin kesäloman tähän ennen äippälomaa, en jaksaisi töissä mut ei olisi tarvetta saikkuunkaan kun ei ole mtn vakavampaa kun ohuet yöt. Hormonitkohan ne noita unia ohentaa? Pissalla saa ravata monta kertaa yössä, onneksi tuo potkuri nyt öisin edes nukkuu mut ilmeisesti virtsarakon päällä.

Ensi viikolle olisi hieroja, hartiat jumittaa. Ihan tosi helpolla tulee ns hormonihiki päälle ja alkaa haista, pienetkin ponnistukset kuten lapselle kenkien pukeminen ja kumartelu saa sykkeen nousuun ja hengen lähes salpautumaan. Aamuisin tassuttelen koiran kanssa sitkeästi 15-20 min "lenkin". Ei puhettakaan 1,5-2 h lenkeistä joita tehtiin esikoista oottaessani koiran kanssa rv 35 asti. Kaikki paikat tuntuu löystyneen tuolta alhaalta niin et vähänkin ylämäkivoittoinen maasto/liian ripeä tahti saa mahan kiristymään ja miut puuskuttamaan. Turvotuksia ei onneksi ole, kuumuus on silti ihan kamalaa. Ihanaa, et sadekausi on edes hetkeksi ohi mut ikävää et omalla takapihalla mahdollisuus uima-altaaaseen vain lapsella. Mie tyydyn kylmään suihkuun 2-3 krt/pvä.

Edellisessä ja tässä raskaudessa saanut nauttia vilkkaista maha-vauvoista, tänään piti ip käydä sohvalle odotteleen liikkeitä. Taisi olla vauvelikin vaan kuumuudesta uupunut, illan viiletessä rupesi potkiskelemaan. Kylmä hiki kyl jo kävi otsalla, eteenkin kun mahaa koko päivän painoi.
 
Mä oon jo aatellu et oon päässy helpolla tän raskauden mut eiköhän ne ekat kunnon vaivat tuu heti tähän loppuun. Toistaseks mun ainut raskaus oire on ollu kasvava maha, mut eilen ku käytiin tekemässä kaverin kanssa retki korkeasaareen ni johan alko kans turvotusta tulee! Kolmen tunnin kävely ympäri eläintarhaa helteessä ei tehny kovin hyvää loppupeleissä ja nilkat oli varmaan yhtä paksut kun pohkeet! Samoin ranteissa, varpaissa ja sormissa alko näkyy samainen turvotus. No, onneks tää turvotus kuitenki katosi yön mittaa pois ja saan taas aamulla alottaa lähtökuopista. :)
 
Mulla on alkanu alavatsaa "kiristää" tosta häpykummun seudulta. Varsinkin aamuisin tuntuu ikävältä. Mietin, että olisko se vauva jo siirtymässä lähtökuoppiin :eek: Nelisen viikkoa sen pitäis vielä tuolla kuitenkin oleilla. Ei niin, että pahastuisin, vaikka vaavi suunnittelis siirtymää ulkomaailmaan jo aiemminkin.

Pitänee ruveta ottamaan kuvia vatsakummusta vähintään viikon välein, josko niistä huomais sen vatsan valahtamisen. Jos tää nyt sitä siis on...
 
Onko muilla tullut "kipinöintiä" näkökenttään ilman päänsärkyjä tai vatsakipuja? Tänään viimeksi kipinöitä näkyi jonkin aikaa. Jaloissa on runsaat turvotukset helteistä johtuen ja olo muuten normaali.
tämä on kolmas raskaus, ekassa oli raskausmyrkytys mutta toisessa ei. Aiemmat lapset on syntyneet 02 & 03 joten aikaa on aiemmista raskauksista hetki. Verenpaineet on olleet matalahkot kokoraskauden. Viimeksi nla pari viikkoa sitten ja seuraava vasta elokuun puolivälissä, ei tartte uudelleensynnyttäjän turhia rampata :wink
 
Mua on alkanu hiottaa ihan älyttömästi! Ei oo koko raskauden aikana ollu mitään hiki ongelmaa edes sillon kun oli helteet toukokuussa, mutta nyt! Ai hyvää päivää... miten voikaan edes ihminen hikoilla niin paljon vaikkei tee muuta kun istuu?! Jospa nää helteet ei kestäisi kauaa....:/ Ja mua kans alkanu vaivata unettomuus pikku hiljaa.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä on käynyt rintoja/nännejä kihelmöimään..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Millier supistukset voi kuulemma tuntua reisissäkin ja itelläni sellaiset menkkamaiset kivut oli supistuksia, ne tuntui vaan itellä tuolla alavatsassa säteillen reisiin.
 
Mietinkin, että olikohan supistuksia.. Niitä on ollut nyt ihan päivittäin. En nyt tiedä tohdinko tässä kotona kauheasti hääräillä, ettei tule lisää :confused: Ja silti tuntuu, että ois pakko tehä jotain. Jos kokeilee sen verran mitä kroppa antaa periksi.. Ja oli tänä aamuna oli muuten ihan mieletön fiilis kun sai nukuttua vähän pitempään ja paremmin! Ja herätessäkin väsytti vielä niin makeasti, mutta oli pakko nousta että kerkeää neuvolaan :p
 
Takaisin
Top