Oireita

"Ruokasooda vähentää happoisuutta, sillä se on emäksinen. Se sopii hyvin mahalaukun happoisuuden vähentämiseen. Mahan erittämä suolahappo aiheuttaa joskus närästystä ja ruokasoodasta saa nopean närästyslääkkeen: sekoita teelusikallinen ruokasoodaa veteen ja lisää muutama pisara sitruunamehua, joka auttaa poistamaan suolistokaasua, jota syntyy ruokasoodan sekoittuessa mahahappoihin. Juoma neutraloi suolahapon muuntamalla sen natriumkloridiksi ja hiilidioksidiksi harmittomasti. Vaikutus on välitön, mutta kestää puoli tuntia."

Copy-paste iski jälleen.

Bonuksena: "Hammaskiilteen suojelu onnistuu huuhtomalla suuta useasti päivässä ruokasoodaliuoksella tai harjaamalla hampaita märällä hammasharjalla, jota on töpötelty ruokasoodaan ja harjata sillä hampaita. Ruokasooda on mieto hankausaine. Jalkakylpynä ruokasooda vähentää hajua synnyttäviä bakteereita. Ruokasoodasta ja vedestä tehty tahna lievittää hyttysenpuremia.

Ruokasoodan ja veden sekoitus on terveellinen ruokajuoma jos on virtsatietulehdus tai haluaa ehkäistä sitä. Bakteerit viihtyvät miedon happoisessa virtsarakossa ja ruokasooda poistaa sieltäkin happoisuutta.

Kylpyveteen laitettuna ruokasooda pehmentää vettä ja lievittää auringonpolttamia." http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/ravinnon-vaikutus-terveyteen-ruokasooda/

Ennen raskautta mulla on ollut muutaman kerran närästys ja mikään käsikauppalääke ei oo auttanut, mutta toi ruokasooda auttoi. Toki se ei ole pitkäaikainen apu, mulla toi närästys raskausaikanakin hetkittäinen juttu, ei koko päivää kestä. Jos on verenpaineen kanssa ongelmaa, ei kannata ruokasoodaa käyttää sen suolapitoisuuden takia.

Pipridae, kannattaa just laittaa sillon kun jalat on pienimmillään, niin ne sukat estää sen kertymisen, tai vähentää sitä. Eli just illalla jos vaan osaa nukkua sukat jalassa :)

Mä en oo mitenkään sähköistynyt vauvan myötä :D Aika hassua että sellaistakin tapahtuu!
 
Pipridae, minulla oli esikoista odottaessa myös levottomat jalat. Se oli ihan kauheeta. En saanut levottomien jalkojen vuoksi oikein loppuraskaudesta nukuttua. Nyt kyseinen vaiva ei ole vielä ilmaantunut, jotain pientä vain silloin tällöin. Oletko puhunut tuosta turvotuksesta neuvollassa? Pystytkö vielä käymään kävelyllä tai uimassa, jolloin nesteet lähtisi vähän kiertämään. Entä voisiko vyöhyketerapiasta olla mitään apua - mietiskelen minä.:)
 
Joo, kävelyllyä käyn kyllä päivittäin. Vähän pakkokin koiraa ulkoiluttaa :)...uimista voisin kokeilla, kyllä mä uskon että se onnistuisi (jos vaan saan itseni sopimaan johonkin uima-asuun :wink.

Ja pitääpä laittaa toi vyöhyketerapia harkintaan...josko saisi aikaiseksi selvitettyä, mistä sellasta löytyisi ja mihin hintaan. Tai mitä se edes on. Sanana ihan tuttu, mutta muuten ei oikein tietoa aiheesta..
 
Täällä on alettu nukkua ihan eri tavalla! Aiemmin pienetkin kivut ym. Piti hereillä ja maha ei oikein ollut kuin tiellä.. Nyt vaikka särkee selkää niin nukun oudon makeasti ja vessassa ravaan öisin, mutta silti aamulla on oudon levännyt olo! :D hassua..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Pipridae ei välttämättä huono idea nukkua sukissa, paitsi jos sulla on illallakin jalat turvonneet niin siihen turbojalkojen päälle lentosukkien kiskominen voi olla aika epämukavaa puuhaa. Levottomiin jalkoihin mulla muuten auttaa ihan perus jalkajumppa, eli teen semmosta jalkojen jumppaliikettä ja tarvittaessa hieron jalkapohjia tennispallolla vasten lattiaa. Pistää veren kiertämään, voisi auttaa tohon turvotukseenkin?

Mulla on muuten universumin oudoin rakko, ei ole tarvinnut sitten alkuraskauden käydä yöpissalla. Ihan helposti voin kölliä sängyssä 9 tuntia ilman että täytyy ravata vessaan. Hyvä niin, vessa kun on alakerrassa ja siinä operaatiossa herää kyllä ihan täysin...
 
Täällä kans sama, eipä alkuraskauden jälkeen oo vessassa yöllä juostu! Toki välillä kun herää aamulla, pissahätä on niin suuri että ihan sattuu. Välillä jos herää vessahätään, ni ku laiska oon, ni vaan käännän kylkeä, etin paremman asennon ja käyn takasin nukkumaan :cool01

Nyt on tosissaan alkanut sellanen ikävä menkkamainen jäytäminen tonne alaselkään :confused: Ei onneks kovin kova, mutta silleen ikävä. Hajuaisti senkun herkistyy, mulla on muutenkin supernokka, viimeset 2kk on ollu jo yliluonnollinen. Kaikki haisee pahalle, hyvätkin hajut on pahoja koska haisee liian voimakkaalle, sokoksen kemikalio-osastolla en normaalistikaan voi olla, nyt meinaa tuupertua, kun ohi koittaa pinkasta toiselle osastolle.. Kissa haisee (vaikkei oikeesti haise) mies haisee (vaikkei oikeesti haise) ja kaikki haisee! MÄKIN HAISEN! ÄRRR:mad:

Laiskottaa eikä mikään huvita. Pitäs vissii ulkonakin välillä näyttäytyy mut ei jaksa.
 
Pipridae: mulla ei auttanut levottomiin jalkoihin mikään, oon siis jo lapsena kärsinyt ko vaivasta. Mut yks keino vielä joka voi auttaa on vaihtolämpöiset suihkut, ekaks vaikka kuumaa ja sit niin kylmää ku sietää ja taas kuumaa. Itse sain lopulta lääkäriltä Panacodia, kun olin kuukausia kärvistellyt ja joka ilta ja yö oli ihan hirveetä, aattelin että sekoan. Toinen juttu on tuo turvotus, mulla ei oo siihenkään oikein auttanut mikään, oon menossa kokeilemaan lymfaterapiaa tällä viikolla
 
Voi kamala mikä huimauskohtaus iski kaupassa! Piti ihan tukea ottaa hyllystä :eek: En tiedä johtuiko tästä kuumuudesta vai mistä.. Ja nyt ne helteetkin tulee takas :confused: Ärsyttää kun kaikki on niin innoissaan näistä lämpimistä kesäkeleistä ja itsestä tuntuu, että vois muuttaa vaikka siperiaan kesän ajaksi :mad: Kohta ei taas happi kulje, masua ahistaa, on hiki eikä nukkumisestakaan tule mitään..
 
Täälläpäin ei kyllä mistään helteistä oo ollut tietookaan piiiitkään aikaan. Vaikka mulle kyllä joka tapauksessa on ihan sama että millanen ilma on. En pysty joka tapauksessa tekeen mitään kun pelkkä seisominen tai kävely huoneiden välillä kotona tekee en etten pysty sit illalla muuta kun makaan sängyssä kun sattuu niin paljon.
 
Kuuma, kuumempi, hikoileva - MINÄ!
Vaihdevuodetko ne nyt lykkii päälle vai missä mennään?:grin
Kuumia aaltoja, niitäpä niitä!
 
Hikoilu ja kuumuus on siis muillakin vaivana, täällä myös. Nyt on ollut ihan sopivat kelit 10-15 astetta ja pilvistä. Ärsyttää ihan älyttömästi tuo helteistä intoilu. Mä kun muutenkin punapigmenttisenä inhoan aurinkoa, kun ei edes rusketu ja joutuu pelaan suojakertoimilla 30+ ellei halua keitetyltä ravulta näyttää.... Mä olen jo jonkin aikaa naureskellut miehelle, joka valittaa kun mä tuuletan kämppää etenkin iltaisin puolialasti hilluen ja se joutuu hakemaan villasukkia jalkaan. Yleensä kun meillä se on ollu toisinpäin :D
 
Mä edelleen palelen ihan normaaliin tapaani. Eli noin niinkun aina :D..naurattaa vaan tää naurettava turvotus, että ilmeisesti joku osa mun kropasta kuvittelee, että on kovinkin lämmintä. Mun mielestä ois ihan kiva, jos mäkin huomaisin sen, enkä joutus jatkuvasti kääriytymään peittoihin ja vaatekerroksiin.

Odottelenkin noita mahdollisia helteitä vähän ristiriitasin fiiliksin > toisaalta jännittää, millaseksi norsuksi mä sitten siinä vaiheessa paisun. Toisaalta taas on ihana ajatus, että vois vähän vähentää näitä vaatekerroksia, ja kenties mennä ulos jäätymättä heti ihan kokonaan :)
 
Toi kuulostaa niin tutulta Zanzibar! :grin Meilläkin minä olen ollut aina se vilukissa. Mies raukka palelee yöt kahden peiton alla kun mun on pakko pitää ikkunoita auki, etten sula :p
 
Käveleminen senkus hidastuu entisestään. Nyt on toinen puoli alaselästä jatkuvasti kipeenä, ja aina sen puolen kintulla astuessa joutuu laahaamaan jalkaansa kun joku zombie, että kipu pysyy siedettävänä. Mä oon aika näky tuolla lenkkipoluilla...
 
Liityn myös vaivaisten joukkoon! Mulla alkoi pari päivää sitten järkyt liitoskivut nivusissa, erityisesti vasemmalla puolella ja häpyluun kohilla. Pari päivää oon nyt kävellyt etunojassa ja geisha-askelin. Kirjaimellisesti hanurista, jos tää touhu on näin paha synnytykseen saakka:/ Ajoittain on myös pyörryttänyt ja ollut huono-olo. Jouduin rautakuurille, ja ilmeisesti voin pahoin jo senkin takia, yöks. Pistää myös mahan mukavasti sekaisin.

Jeps, sainkohan nyt valitettua kaikki päällimmäiset vaivat tässä? :P
 
Piää varmaan itsekin jakaa oireita kun tuntuu samoja muillakin olevan. Eli ihan alkuun ekat selvät supistukset tuli joskus kuukausi sitten muutamana yönä, mutta meni sitten ohi asennon vaihdolla, mutta nyt tiedän mitä ne supistukset ovat vaikka olikin lieviä menkkamaisia vihlaisuja alamahassa niin oli varmana just niitä itteensä. Liitoskipuja ollut ja mennyt, mutta uusi vaiva ilmaantui joku viikko sitten eli nämä sukkapuikko supistukset, ah! Ei tartte enää kyykistellä eikä kummarrella alaspäin kun joka kerta näitä tökkäsyjä tulee toosaan. Sanoivat neuvolassa että johtuu siitä kun vauva on niin alhaalla, eliei siis mitään huolta kuulema.

Sitten tää toinen asia mikä on vaivannut jo pitkään, eli nämä pohje krampit. Niitä tulee yleensä aamuisin kun koitan venytellä itseäni sängyssä yön jälkeen ns. suoraksi. tuntuu että pohkeet menee lukkoon ja jää siihen asentoon! Aloitinkin syömään magnesiumia pari viikkoa sitten ja ehkä hieman auttaa jo asiaa.

Raudan syönnin aloitin jo yli kuukausi sitten, kun kävin neuvolassa silloin oli arvoni pudonnut 130>113 ja nyt viime viikolla oli taas arvo laskenut 113>109 vaikka olen syönyt rautaa, mutta kuulema apteekin tädin mukaan se alkaa vaikuttaa vasta kuukauden syönnin jälkeen eli katsotaan tulos sitten loppu kuusta uudestaan kun on neuvolalääkäri.
Uni ongelmia on ollu tässä muutaman yönä lähinnä kasvukipujen takia. Muutoin en ole tarvinnut edes vessassa yöllä ravata. Tosi outo! Voikyllä olla että en juo taas tarpeeksi vettä, kun se on aina ollut mulle ongelma etten osaa juoda ja nyt kun helteetkin hävisi niin huomaan monesti etten ole juonut kuin lasin mehua aamulla!! :eek: Se vaan on niin hankalaa kun ei ole tottunut siihen niin se unohtuu ja sitten huomaa kun on jo jano että enhän mä ole juonukaan mitään tänään.

Mulla iski vielä ihan kaameen flunssa juhannuksena kun oltiin mökillä, ja tää ei tunnu menevän ohi nyt millään.. Musta tuntuukin että tää on varmaan jotenkin nyt yhteydessä siitepölyihin vaikkei mulla ole ennen ollutkaan allergioita. Mutta kun viime viikonloppuna käytiin toisella paikkakunnalla ihastelemassa kanavaa niin siellä mulle iski ihan tajuton flunssa ja nenä meni ihan tukkoon ja oli pakko lähtee pois. Sit se meni ohi kun lähettiin ajelemaan kotiin päin. Outoo!? Mut nythän on siitepölyjä ilmassa ollut tosi paljon ja moni kuulema joka ei yleensä niihin reagoi niin on saanut oireita.

Ja mitäs sitten vielä.....hmm... :grin No siinäpä ne tärkeimmät!
 
Voikyllä olla että en juo taas tarpeeksi vettä, kun se on aina ollut mulle ongelma etten osaa juoda ja nyt kun helteetkin hävisi niin huomaan monesti etten ole juonut kuin lasin mehua aamulla!! :eek: Se vaan on niin hankalaa kun ei ole tottunut siihen niin se unohtuu ja sitten huomaa kun on jo jano että enhän mä ole juonukaan mitään tänään.

Mulla ihan sama ongelma. Oon tosi huono juomaan ja raskausaikana ja helteellä esim. joutuu oikein pakottaan ittensä juomaan edes minimimäärän. Mullon jotenkin aina tullu vähän ällöttävä olo jos juon "liikaa".
Nyt oon muutaman vuoden juonut aina kuplavettä maustettuna sitruunalla tai limellä, en siis ikinä juo pelkkää vettä. Niin sen saa paljon paremmin alas, kun se maistuu ja tuntuu suussa hyvältä.
 
Nitti, Mä juon kans mieluummin hapotettua vettä, mut ei se aina muistu sekään mieleen. :) Meilläkin on sodastream niin teen aika usein vettä mihin laitan pari pientä kidettä karkeaa merisuolaa. Mutta sit kun juo sitä vettä niin saa ravata vessassa puolen tunnin välein! Ja tulis ees oikeesti pissi, mut kun tulee aina semmonen tira ja sit taas kohta uudestaan. Menee hirveesti veskipaperiakin!! :grin Mä kyllä yritän et joisin edes sen litran päivään, siis pullo on pöydällä koko ajan, mut välillä sen muistaa ja välillä ei..

Mä ennen raskautta juoksinkin aika pitkiä matkoja enkä sillonkaan oikeen juonu vettä paljoo, mut kait se elimistökin tottuu jos ei oo saanu aina jotain enemmän.. Niin v´ja vasta 5 vuotta sitten mä alon juoda lasin maitoa kun syön! Yleensä ruokailun jälkeenkin nostin puhtaan lasin aina kaappiin takasin kun en sitä käyttänyt. Hurjaa.. :eek:
 
Takaisin
Top