Oireita

Täällä tuli taas eilen selkä kipeäksi. Etenkin kun oli pystyssä tovin aikaa tuntui, että kohta kramppaa ja kovaa. Ja nivusissa alkoi jotakin tuntua ja sisäreisiä poltteli.. Ääh, tottakai viimeinen kuukausi ollaan sitte tosi kipeitä. Ja nyt on yöt ollu hiukan hankalia. Ei niinkään raskaudesta johtuen, vaan mulla ei olkapäät taas kauheesti tykkää tästä kyljellään nukkumisesta. Herään parin tunnin välein kun sattuu olkapäähän, käännän kylkeä ja parin tunnin päästä taas sama homma :sad001

Joo, tuo pissalla ravaaminen on kyllä melko raivostuttavaa. Monesti tuntuu kauppareissulla, että kohta tulee pöksyyn. Sanon miehellekin, että äkkiä kotiin tai mulla tulee housuun. Ja sitten vihdoin vessaan päästyä, tulee pissaa vain joku lusikallinen :mad: :grin Mää kyllä yritän juoda suht paljon. Jännä, etten sitten kuitenkaan ole öisin herännyt vessaan.. o_O
 
No nyt mää hokasin: mulla on just noita "sukkapuikkosuppareita" ! :confused:
Tuntuu siis niin siltä että kaveri hapuilevilla pienillä sormillaan yrttäisi avata kohdunsuuta o_O Todella epämiellyttävää... Pelottavaa enemmänkin :sad001
Hienoa siis kuulla että ei hätää - täytyy vaan jättää tavarat lattialle :)

Kyykistely ja koukistelu - istumasta nousu yms . Kaikki aiheuttaa tuota. Tee tässä nyt sitten jotain.. Voi bläääh. Olisi niiiin paljon touhua ja puuhaa, muutosta siivoukseen - vaunut yms ovat vielä jossain kaupassa.

On tämä huvittavaa, että sitä jättää nämä asiat viimeisille viikoille, mutta kun koska itsellä kans olo että uskon vasta kun toukka on ulkona - että kaikki ookoo. Tiedätte kyllä, :smiley-angelic001

Tsemppiä KAIKILLE !!!!!!! Loppusuoralla ollaan HUIIIIIIIII :happy093.
 
Joku taisi täälläkin kirjoittaa menkkamaisista kivuista. Mulla on nyt ollut niitä muutaman päivän, viime yönä oli Suht kovia ja tänä aamuna taas. Miten teillä, jotka ootte aiemmin synnyttäneet, onko teillä ollut samoja ennen synnytystä? Entä muut?
 
Miulla on ollut menkkamaisia kipuja jo monta viikkoa. Viimeksi viimeyönä.
Pohjekramppailut on tulleet jäädäkseen, todella ikävää! :S
Mitään muita oireita ei oikeastaan olekaan.. Hassua miten nyt on niin energinen olo ollut ja olen innostunut lenkkeilemään (joka aiemmin oli mahdottomuus), olo on oudon hyvä :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei auta, mun on pakko lähteä lääkäriin, sen verran juimii, eikä oikein lääkkeet auta. Hui!!
 
Supistukset voi hyvinkin tuntua menkkamaisena aaltomaisena kipuna alamahassa ja selässä, joten kyllä kannattaa käydä näytillä! Paljonkos sulla oli nyt viikkoja ?
 
No niin, nyt käyty lekurissa. Kohdunkaula oli jo hieman lyhentynyt ja vauva on tosi alhaalla, mut muuten ei mitään radikaalia. Nähtäväksi jää miten tilanne kehittyy :)
 
Tuleeko sulla Millier päällimmäinen vai alimmainen olkapää kipeeks kun nukut kyljelläs? Vai molemmat? Siihen päällimmäisen kipeytymiseen auttaa usein se kun nukkuu tyyny kainalossa. Sillon olkapään nivel pystyy oleen luonnollisessa asennossa, eikä kipeydy niin helposti.
 
just oireiden takia oon pahempi pilleristi kuin ikinä ennen!
Raskausvitamiinin lisäksi menee magnesiumia joka päivä kramppeihin ja rautaa 5pv/vko ettei niin kovasti väsyttäisi koko ajan. Rauta on minusta kyllä vaikuttanut nopeammin kuin kuukaudessa.

Krampit eivät ole hävinneet kokonaan, mutta nyt niitä tulee harvakseltaan.

Pahinta oli kyllä "harjoitusupistukset" hyvä ettei eilen tullut itku suihkussa, kun koko vatsa kivikova ja kipeä, pakko oli taittaa kaksinkerroin ja ottaa tukea seinästä...
 
Alempi olkapää, siis se minkä päällä nukun. Sitten vaihdan kylkeä ja kohta on toinen taas kipeänä. Tämä on tämmöistä oravan pyörää :confused: Eikä muutakaan asentoa ole missä nukkua enkä edes saa unta muuten kuin kyljellään. Välillä on taas kivuttomia kausia.. Olen käynyt työterveydessä asian takia, mutta eivät sitä alkaneet sen kummemmin tutkimaan. Sairaslomaa silloin sain ja fysioterapiaa minkä olen kokenut täysin hyödyttömäksi.. Ja muutenkin tympii mennä lääkärille asian takia kun tuntuu etteivät ota oikein tosissaan... :mad:
 
ALotta: tsemppiä sulle! Aika kovia kipuja, kestikö kauan? Mulla taas tuntuu vaan sellaisilta menkkakipumaisilta, juilii kyllä ikävästi muttei satu noin kovaa
 
Elisinha80, oliskohan ollut neljä supistusta(?) peräkkäin, kokonaisuudessaan varmasti alle vartti, mutta yllätti silti.
Mulla on kyllä menkkakivutkin olleet pahoja; pahimmillaan pari päivää pois koulusta (yläasteella) kun oon oksennellut ja vatsa krampannut.

Tosin mun äiti väittää, että olen herkka kivulle, joten en osaa sanoa, miten pahoja noi eiliset krampit oli.
 
No sit en kyllä Millier, osaa auttaa. Kuullostaa inhottavalta. Kun muutenkin raskausaikana toi nukkuminen on vähän hankalampaa niin tollaset lisävaivat ei varmana oo kivoja. Toihan varmaan johtuu siitä nivelten löystymisestä (jos sulla siis ei oo aikasemmin ollut tollasta) ja ehkä/toivottavasti lähtee pois kun vauva on syntynyt ja hormonit normalisoituu. Toivotaan ainakin niin.
 
Eka kertaa nyt tänä yönä mulla on näitä sukkapuikko tökkäsyjä ja mä en saa unta.. sit lisäks kaverilla on vähän väliä hikka ja se tuntuu tuolla tosi alhaalla.. Mitähän tästäkin yöstä tulee? Mulla ei oo koskaan ollu aiemmin noita sukkapuikkoja yöllä vaan aina kyykistellessä tms mut ei ikinä levossa. Tuntuu ihan kauheelta! Taidan soittaa neuvolaan aamulla et onko se ihan tavallista.. en uskalla ees nukkua kun pelkään et niitä tulee taas.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on taas selkää särkenyt niin, että on vaikeaa olla. Aina hetken paikallaan seisomisen tai istumisen jälkeen, sekä aamuisin oikealle puolelle alaselkään vihlaisee parin ensimmäisen askelen ajan niin, ettei voi kunnolla astua. Tänään selkä napsahti joka ainoalla askelella heräämisen jälkeen. Aika inhottavalta kuulostaa ja tuntuu, vaikkei varsinaisesti satu. Hirvittää, miten selkä kestää loppuun saakka.
 
Nyt oon alkanut yhdistää illalla nukkumaan käydessä hengenahdistuksen supistuksiin. Aina siinä sängyssä makoillessa tulee tunne, että henkeä pitää alkaa oikein haukkomaan. Sitten olen kokeillut supistaako niin kyllähän se supistaa.... Inhottavaa.

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Lobster, mulla oli puolessa välissä raskautta tuota samaa. Joka askeleella vihlaisi, pahimmillaan lähti jalka alta eikä tohtinut laittaa painoa sille puolelle ollenkaan. Ilmeisesti oli issiasta.. Meni kuitenkin itsestään ohi :) Mutta tuntuu kyllä nyt loppua kohden tulevan takaisin.. Selkää on taas juilinut siis täälläkin :confused: Toivottavasti kaikki vaivat ja kolotukset jää sitten synnärille!

Nuo olkapää kivut mulla on olleet jo ennen raskautta. Viime yön sain taas nukuttua suht rauhassa. Vasen olkapää oli vain vähän turrana herätessä. Nämä tulee ja menee. Töissä tahtovat kipeytyä helposti(siivoojan hommissa olen siis) Hiukan pelottaa miten mulla kädet kestää vauvan hoitoa, mutta onneksi isukki on apuna :)
 
August14, mulla on sama, paitsi että neuvolasta sanoivat että vauva pötköttää silloin mun pallean päällä kun oon näin lyhyt, eli pitäisi vaihtaa asentoa tai sitten lähtee vähän kävelee niin pitäisi auttaa. ALotta, mulla on myös menkkakivut olleet endometrioosin takia niin kauheita ettei mikään lääke oo auttanut, oon syönyt minipillereitä kun niillä niitä menkkoja ei mulla tuu. Mulla oli tosiaan nää supistukset saanu pientä muutosta aikaan mut ei mitään isompaa. Tää kuuluis kyllä valituspuolelle mut en kyllä kestä jos tää on tällaista monta viikkoa näitten supistusten kanssa :(
 
Tää päivä on ollu taas vaihteeksi parempi. Ehkää eiliset kevyt hieronta ja rentoutus auttoi.

Rappuset on melkoista lyllertämistä ja silloin koskee alapäähän, muuten aika kivutonta, kaksi kipeämpää supistusta koko päivänä, eli aika hyvin. Nyt pitäs yrittää viikonloppuna levätä, et jaksaa vielä viikon töissä.
 
Takaisin
Top