Oireita

Lobster: mulle tosiaan neuvolahoitsu on koko ajan jankannut, että se on just toi vannemainen puristus, mikä ei mee ohi, mikä kertoo myrkytyksestä, mut hienoa että syy oli kuitenkin joku muu! :)

Mulla ei vieläkään ole mitään tollasia kipuja, välillä vähän vihloo häpyluun seudulle, selkää välillä jomottelee kevyesti menkkamaiseen tapaan, mutta aika kevyillä kivuilla menty. Oon aatellu, että mulla noi sisuskalut ei kipuile, ku oon aika pitkä, myös keskivartalosta.. Ettei oo niin tarve sisuskaluille mennä esim kainaloon karkuun :laughing002 Eikä kyl rintalastakaan oo mihkään suuntaan joutunut väistymään.. No tiedä häntä.

Nyt on parina yönä ollut unet aika ohuilla..? Pyörin ja vähän kiristää mahaa, tonne alas, vissiin ku roikkuu tossa sivulla. Oon levoton koko yön, ja oon huolissani liikkuuko lapsi yön aikana tarpeeksi, mut sit ku herää ja alkaa tunnustelee, ni se liikkuu ihan hyvin. Kaveri joka just synnytti, sano, et silläkin loppuaika meni levottomasti nukkuen.. Ahdistavia unia, ylipäätään jotenkin painostavaa nukkua. o_O No nyt yöllä koitin sitten tota mun Lidlistä aikanaan ostamaa halityynyä, (joku jo taiskin mainita että sellainen on myöskin) ja se auttoi, mutta levottomuuttahan se ei vienyt pois. Maha ei roikkunut joten ei kipeytynyt ja sain ehkä vähän pidempijaksoisen tirsan otettua muutamaan kertaan! Mut tosi ärsyttävää huolehtia puoliunessa vauvan liikkeistä, kun se kuitenkin liikkuu tosi hyvin. Sit se huoli jää päivälläkin päälle, vaikka liikkuu ni silti huolettaa :rolleyes: Kai sekin on taas valmistumista äitiyteen; jatkuvasti huolissaan, vaikkei oo ees mitään syytä! :grin

Sit ruokahalu normalisoitui about 4 päivää sitten, ihan tosta vaan. Ei tee enää mieli herkkuja! Paitsi jäätelöö, mut sitä ei lasketa :rolleyes: Mut siis pitkään menny sillee että tekee mieli ihan kaikkia herkkuja koko ajan, eikä oikein saa rauhaa ennen kun joka päivä saa jotain hyvää. Nyt ei enää tarvi!

Päätä särkee pikkasen, välillä tulee huono olo ja heikottaa.. Eilen unohdin syödä ja siitä tuli tosi etova olo.. Haha, eipä oo tän raskauden kanssa montaa kertaa unohtunut syödä :grin

1,5 viikkoa ultraan! Viime ultrasta onkin aikaa, sekin oli ylimääränen äippäpolilla kun pelkäsin, että lapsivesi vuotaa. Mutta tais olla viikolla 24 tai 25.. Kiva nähdä pikku pörriäinen taas <3 Ja kohtahan se voi jo syntyäkin, ilman, että sitä koitetaan ees pysäyttää. Vähän säikäytti, et meillä voi tuhista parin viikon päästä vauveli kotona (tuli jotenkin niin yllättäen:grin) mut toisaalta, mä haluan kroppani takasin, mä haluan päästä olemaan normaalisti!
 
Eilen nyt alkoi selvästi ne liitoskivut ja viimeyö menikin ihan pyllylleen kipujen takia.. Jos vatsan puolella kipu ei tuntunut niin selässä se sitten tuntuikin.. Hirveää :( jalkaa ei kärsi oikein liikuttaa ilman kipua.. Ja tämä kipu on aivan erilaista mitä juhannuksen tienoilla minulla oli..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi hyvänen aika sentään, mikä yö! Heräsin hirveään vessahätään, mutta kas, molemmat kyljet kramppasivat. En siis meinannut päästä sängystä ylös ollenkaan. Ja tietysti vessahätä vain yltyi ja yltyi... Melkoista äheltämistä ja "hauskat kotivideot- ainesta" että pääsin sängystä ylös. :D Nyt jo naurattaa yöllä ei niinkään. Loppuyö meni sopivaa asentoa haeskellessa. Tuntui, että aina se kylki kramppaa, jolla yritin nukkua. Muutenkin joka yö pohkeet kramppailee, nyt näköjään siis myös kyljet. Huoh.
 
Täälläkin ähellettiin kamalasti, että sängystä päästiin vessaan ja kun siellä piti sen tunnin välein melkein käydä.. Huh huh..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Oli hiukkasen vaikeaa mullakin aamulla :grin Ei ollut pahoinvointia tänä aamuna kuitenkaan.. Mutta siinä kaikessa rauhassa heräsin ja pötköttelin hetken aikaa. Venytellessä meinas iskeä hirveä kramppi selkään. Joten ylösnousu näytti lähinnä selällään äheltävältä kilpikonnalta laughing7
 
Miulla on muuten joka aamu venytellessä käynyt pohkeet kramppaamaan!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Se onkin muuten inhottavaa :confused: Sitten ei pysty kunnolla kävelemään koko päivänä! Mutta siitä pääsin onneksi eroon magnesiumin avulla :)
 
Pitääpä ottaa taas magnesiumit esille niin tulee syötyä. Se vaan tabletti tahtoo tarttua kurkkuun kiinni niin sen jälkeen jää taas niitten nappien syöminen :D :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää mun jalkojen turvotus alkaa taas olla ihan hillitöntä...vähän aikaa se oli jo poissa, mutta eilen aamulla ne pamahti taas ihan turvoksiin ja tuntuu ettei mikään auta. Nähkä kiristelee polviin asti, esimerkiksi kyykistyminen on ihan mahdotonta...onko kellään mitään uusia vinkkejä turvotuksen vähentämiseen? Koitan nukkua (ja istua) jalat ylhäällä, syön ananasta (autto viimeks mutta nyt tuntuu ettei siitäkään oo hyötyä), selleriä yms...
 
No nyt se sitten alkoi! Toinen tissi vuotaa :grin Alkoi tissiä kutittamaan ja siinä liiviin kurkatessa huomasin nännin pään olevan märkä. Ja sellaista paksua keltaista tahnaa on kyllä molemmissa, mutta toinen vaan on märkä. Minä jo luulin, että joku on vialla kun tämä ei ole aiemmin alkanut.. Sisko on kolme viikkoa mua jäljessä ja sillä alkoi jo puolessa välissä kummatkin rinnat vuotamaan! En nyt tiedä pitäiskö mun olla iloinen tästä kun se vihdoin tapahtui vai kauhuissani kun "hanat aukes" :smiley-bounce022
 
Hirveän levoton olo! Mahassakin ollaan levottomia.. Otsaan vihloo.. Yö meni onneksi ilman liitoskipuja, mutta menkkamaista selkäkipua oli kylläkin sen tilalla.. Vessassa yöllä ravaaminen on tullut taas tutuksi..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Soittelin neuvolaan tästä pahoinvoinnista. Vastaus oli jotenkin, että sellaista se on. Toisilla se on läpi raskauden ja toisilla se menee aaltomaisesti..Hmm, tulipas jotenkin hölmö olo sen puhelun jälkeen. Ehkä ensi kerralla mietin kaksi kertaa pidempään ennen kuin soittelen!
 
En tiedä onko tämä raskausoire ja liittyykö millään tapaan raskauteen. Itseä tämä lähinnä huvittaa ja ihmetyttää :D Mutta oon nyt ainakin viikon ajan ollut sähköinen! Siis saan joka päivä monta kertaa päivässä sähkärin o_O Auton ovesta joka kerta, hanasta, melkein mistä vain.. Hiuksetkin harottaa ihan pystyyn. Äskenkin sain lieskarista semmoset iskut, että melkein jopa sattui. Mitä ihmettä?! Kuulostaako tutulta kenenkään korvaan vai olenko ihan luonnonoikku? :laughing002
 
^ Minulla loppui nuo juuri muutama viikko sitten, ikinä en löytänyt mitään loogista syytä sille... Mieskin sai useampaan otteeseen sähköiskun kun koski minuun tai minä koskin häneen. Koirakin alkoi kiertää minut jo kauempaa. :rolleyes: Onneksi loppui sitten ihan itsekseen. :grinHissinovi/nappi ja ulko-ovi oli pahimmat sähkärin aiheuttajat, mutta tulipa niitä välillä tyynystä tai vaatteistakin, sekä autosta.
 
Oih, en ole sitten ainut! :) Mulla myös masu ottaa tiskipöydästä sähkäreitä :grin Tämä on kyllä aika jännää.. Ikinä en ole moisesta edes kuullut..tai että tämmöinen liittyisi raskauteen mitenkään..o_O
 
Mä sain työpaikalla joka kerta ovista kulkiessani kahvasta sähköiskun. Sit rupesin lopulta kulkemaan kiertoreittejä, joissa oli automaattiovet, ettei tarvinnu altistaa itteään vaarallisille sähköjännitteille :grin
 
Pipridae onko sulla mamma-sukkiksia? Ne auttaa kummasti, kun tukevat ja vilkastuttavat verenkiertoa. Mulla on itselläni semmoset urheilusäärystimet, Zero Pointin kompressiosäärystimet, jotka edistää verenkiertoa. Aivan huiput.
Moni kaveri on käyttänyt raskaana ollessaan lentosukkia, sama periaate niissäkin.

Ja turvotusta saat tietysti pois liikkumalla, juomalla vettä, vettä ja vettä ja nostelemalla jalkoja välillä yläilmoihin...mutta nämä varmaan tiesitkin :grin

Ja Millier mulla on ollu sähköiskuvaara auton ovien kanssa jonkun kuukauden, nyt tuntuis vähän hellittävän o_O
 
Hmm..mulla ois lentosukat, pitänee kokeilla niitä. Mua vaan lisäksi vaivaa levottomat jalat, joka pahenee ihan hillittömästi heti kun vedän sukat jalkaan. Mutta nyt kun edes crocsit ei mee enää kunnolla jalkaan, niin lienee aika kokeilla josko se sittenkin ois pienempi paha :grin
 
No alkoihan meitä sähkärin saajia löytymään! :grin

Täällä vaivaa nyt ihan mieletön närästys! :mad: Yritän vältellä närästyslääkkeen ottoa ihan viimeiseen asti. Se kun ei meinaa mennä oksentamatta alas.. :confused: Kotikonsteja tähän vaivaan? Oon kokeillu maitoa ja jugurttia tuloksetta.. Inhottava olo :sad001
 
Vieläpä kysymys noista tukisukista/sukkiksista: kun mulla tää turvotus on pahimmillaan aamusin ja aamupäivisin (ilmeisesti vähän epätyypillistä?) niin kannattaskohan mun koittaa nukkua niiden sukkien kanssa? Kun luin jostain neuvoja, että ne kannattaisi laittaa aamulla jalkaan ennen kun nousee ylös...mutta eikös se oo vähän myöhästä, kun just sillon mun turvotukse on pahimmillaan?
 
Takaisin
Top