Oireita

August14, voisko olla jo supistuksia?

Ite ei oo tullu aikoihin kirjoteltuu ku en oo saanu tabletille tunnuksia auki ja tietokoneel ei tuu kovin useesti istuttua.
viikkoja nyt reilu 33 ja yllättävän hyvin menny, oon jopa yllättyny et oon pystyny neitin peräs ottaa juoksu spurttei ku se päätti ruveta olee tottelematta vaik tähä asti ollu niin kiltti ja kuunnellu jos kieltää johokii menemästä.
Välillä sit maha menee hetkeksi niin kömpelöksi, ilmeisesti vvauva menee sellaseen asentoon että on vaikee liikkua ja saa olla jalat ristis ku tuntuu et tulee muute housuu ku venyttelee sellasee paikkaa.

Synnytys alkanu jännittämää jonkuu verran ja alkanu näkemää unia siihen liittyen. Nukkunut olen tosi hyvin lukuunottmattta sitä että tunnin välein herään vessaan, onneksi nukahdan kuitenkin heti aina takaisin.
itellä kanssa tuota kuumuutta riittää, joutuu tarkkaa miettii mitä ipanoille pistää päälle ku ite pärjää paljon vähemmällä vaikka on ihan syksyiset kelit
 
August14 Täällä ihan sama. Repii kyllä toisinaan niin saa*anasti ettei tiedä miten päin olis tai olis olematta o_O
Mietinkin, että miten ihmeessä mä jostain synnytyksestä tuun selviämään, kun jo nyt ottaa joka paikkaan näin paljon. Ja "alussa" kun ei ollut yhtään mitään kolotuksia tai jomotuksia. Kaikki tuli vaan yhdellä rytinällä..Nyt on se tunne ettei toi poika tule pysymään kyllä elokuuhun asti tuolla mahassa mitenkään päin. Toinen ajatus on se, että tietenkin se sitten menee paljonkin yli kun näin ajattelen :grin No, aika näyttää kuinka käypi :)
 
Täällä on ollut sellainen "tulinen panta" koko kropan ympärillä nyt toista viikkoa. Mahan yläosasta, ihan tissien alta menee semmoinen kipeä, hellä alue, samalta korkeudelta kylki- ja pitkät selkälihakset ihan jumissa. Lisäksi, erityisesti iltaisin vihloo ja jomottaa niin hirveesti jalkoväliin, että pysähtyä pitää. Eniten ärsyttää, kun ei pysty tekemään kaikkea sitä, mitä haluaisi. Hommaa kun kuitenkin riittää... Tämähän alkaa sitten kiristää hermoja, ja kanssa-eläjät saavat tästä tietysti osansa kiukutteluna. :(


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Noi repivät kivut oon ite kuitannut kasvukivuilla. Kohtu venyy loppuvaiheessa aika paljon ja nopeasti, kai se jossain tuntuukin. Yks tuttu sanoi, että tuntuu kun veitsellä viilleltäis.. Ei mulla onneks niin kovia kipuja ole. Välillä joku asento aiheuttaa terävän kivun, mutta ei mitään kamalaa.

Lobster, mulle ainakin neuvolasta sanottiin, että jos tulee ylämahaan pantamainen puristus, kyseessä voi olla raskausmyrkytys. Soittaisin hoitajalle!!

Selkä alkaa olee jotenkin maitohapoilla täällä. Ihan koko selkä, hartiat, lavat, alaselkä.. Mut muuten aika hyvin on tullut voitua. Iltaisin vauveli vissiin harjottelee ulostuloreittiä, puskee aika tiukkaan tahtiin.. Hanurissa asti tuntuu, välillä pakko ilolihaksilla tönästä sitä pysyy sisällä :)
 
Kiitos Sirriäinen, soitin tänään neuvolaan. Menen huomenna käymään nlassa kaiken varalta. Mitään muita ns. raskausmyrkytyksen oireita ei tosin ole, mutta ehkä parempi tarkistaa asia. En ollut ollenkaan ajatellut, että kyse vois olla jostakin vakavastakin, kuittasin kivut vain ns.kasvukipuina ja yleisenä epämukavaksi olotilana. No huomenna olen viisaampi asian tiimoilta.
 
Miten voi olla näin huono olo? :eek: Päätä vähän särkee, hiki valuu ja oksettaa.. Tekee tosi pahaa :sick006 Enpä olis halunnu pahoinvoinnin palaavan.. Varsinkaan kun maha on jo kasvanut ja on näin lämmin! Mites teillä muilla? Onko pahoinvointi tehny paluuta? Kunhan ei kestäis sinne elokuulle asti...
 
Lobster, toi sun teksti ois voinut olla mun kirjoittama! Tai mulla ei varsinaisesti mitään pantaa ole, ja oon varma että mulla kyseessä lihasjumien aiheuttama olotila, kun tuo on täsmälleen samassa kohtaa, mistä mulla on kylki ollut kipeä jo monta kuukautta. Mutta just tosta tissien alta ympäri koko kropan sattuu välillä niin kipeetä ettei pysty hengittämään kunnolla. Etenkin öisin. Ja nyt on iltasin alkanut kanssa jalkovaliä vihlomaan ja jomottamaan. Sitä pahemmin, mitä enemmän on päivän aikana puuhaillut. Ärsyttää kun tiedän edelleen pääseväni tosi vähällä, niin en kehtaisi hirveästi valittaa...mutta silti alkaa hermot mennä, kun liikkuminen on niin vaikeeta ja välillä tuntuu ettei mitään saa tehtyä..
 
Moikka !

Ikävää kuulla, että jumittaa ja oksettaa.. Itsellä olotila ollut suht normi, ainoa että pallea jumittaa kun kaveri tuntuu potkivan sinne - lisäksi saman puolen selkä jumittaa.. Odotan jo hetkeä kun saa kunnolla venyttää itseään !!:confused:

Muutaman kerran on ilmeisimmin kohdunsuuta viiltänyt niin ettei askeltakaan voinut ottaa...

Itseäni on ihmetyttänyt sisälläni oleva mellakka: kaveri riehuu lähes yötäpäivää - pari kertaa pvssä ottaa pienet nokkaunet mutta muuten riehuu ja potkii :smiley-bounce005 Ja ne liikkeet näkyy !! Vatsan pinnassa menee ilmeisimmin polvet ja jalanpohjat koko ajan ees taas.

Sitä vaan haluaisin kysellä : onko teillä muilla sama juttu ????? Mä olen aina luullut, että vauvat potkivat ihan viime viikoilla ja silloin tällöin , mutta itsellä on sellainen olo että masuasukilla on jo adhd :happy090 Mutta itselle tullut jo olo, että onko vauvelin paha olla kun niin jyllää ??

Onneksi huomenna on neuvola, josko terkkari osaisi kertoa... Itsellä nyt kasassa 32+2
 
Hei mulla on kans tota kipua tissien alla kylkiluiden kohdalla, etenkin öisin ja etenkin jos makaan oikealla kyljellä. Veikkaan että se johtuu ihan vaan siitä kun on kamat pusertuneet tuonne ylemmäs ja siinä on sitten painetta niin sisä -kuin ulkopuolelta ihan uusissa määrin kun öisin kyljellään nukkuu.

Jos taas kipuilee päivisin, niin se on just sitä sisuskalujen aiheuttamaa painetta -mulla ainakin on levinnyt rinnanympärys yli 5 cm, eikä ole läskiä vaan siis luut tuntee kyllä.
Välillä on enemmän, välillä vähemmän, huomaan jos syön vähänkin raskaammin illalla, niin kipuilu on kovempaa. Makes sense, siellä on myös enempi painetta sisäpuolelta silloin.
Samanlaista kipua mulla on lonkissa öisin :/ kaipaan niin paljon selällä ja mahalla nukkumista!
 
Täälläkin ihmetellään kun vauva tuntuu vain muuttuvan aktiivisemmaksi.. Välillä on ihan hirmuinen möykkyäminen niin että itsekin säikähtää mikä kohtaus siellä on menossa.. Sisko taas on huolissaan kun hänen vauvan liikkeet on vähentyneet (3 päivää eroa meidän LAlla)

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
August14 meillä kanssa ihan hirmumönkimiset käynniss koko ajan. Välillä tuntuu oikein kipeältä kun vääntää tai tulee tosi terävä kantapää tuosta vatsanpinnalta läpi :O

Voiskohan siskollasi johtua ihan vaan siitä jos vauvalla on ahdasta niin ei liiku enää niin paljoa? Mulla on raivotarjonnassa jo pää tosi alhaalla ja siksi tilaa jää loppuvartalolle rymyämistä varten näemmä aivan mielin määrin :O
 
Joo, veikkaan että täällä sama juttu kuin sinulla. Viime neuvolassa neuvolatätskä sanoikin, että vauva on jo aika alhaalla ("ei tartteisi vielä olla näin alhaalla")..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Papo, joo lonkat mulla kanssa kylkien ja rintakehän lisäksi öisin kipuilee just lonkat kun nykyn kyljeltään. Oon nyt muutamana yönä herännyt selältään (vaikka siinäkin tulee tukala olo), ja se vähän huolestuttaa, kun oon kuullut että se ei tässä vaiheessa olisi enää hyvä. asento lapsen kannalta. Eikä se siis hyvältä tunnukaan, mutta ilmeisesti kuitenkin vähemmän kivuliaalta lonkkiin ja kylkiin kuin kyljeltään makaaminen, kun siitä asennosta kerran herätessäni itseni löydän. En nimittäin koskaan ennen oo nukkunut selälläni...
 
Mites muitten hiukset? Täällä tukka on elinvoimainen mutta otsatukkaan (minulla se on pitkä ja yleensä tukkaa pidän kiinni) niin nyt on ilmestynyt erikoisia haituvia, eli alkaa näyttää siltä, kuin minulla olisi otsatukka vaikkei sitä oikeasti ole.. :D yritä nyt tässä fiksusti selittää... :D
 
Iho ja hiukset mulla voineet raskauden ajan paremmin kuin koskaan - Olen aina ollut varsin akne-herkkä - selkä/rinnus/kaula/naama ja nyt on niin hehkeetä ja patitonta :) Ilmeisimmin tämä hormonitaso sopii iholleni.

Mukelo mullakin pää alaspäin - ollut ilmeisimmin koko ajan enempi noin päin. Selkä mun vasemmalla kyljellä - joten siellä tuntuu hikat ja oikealla puolella rytisee potkut ja nyrkkeilyt.

Huojentavaa kuulla että muillakin meno vaan vilkastunut :happy093Sitä kun meinas jo , että kaverilla on niin tukalaa että yrittää pyristellä :eek:
 
August14, toi tukkajuttu on mulle tuttu. Ymmärtääkseni se on sitä kun hiukset kasvaa sulla nyt hyvin ja myös uusia alkuja lähtee paljon, joten siellä pitkien seassa on myös niitä lyhyempiä eli uudempia paljon. Ja tietty edessä hiusrajassa ne erottuu parhaiten.
Mulla on nykyään niin, että ne ei sit meinaa siitä kasvaa pidemmäksi ollenkaan nimen omaan tossa hiusrajassa otsalla. Mulla on nyt viimeraskaudesta lähtien koko etuhiusraja täynnä sellasta lyhyttä ohutta hiusta. Se on tosi ärsyttävää, mut en oikein tiedä mitä sille voi tehdä
:sad001
 
Mulla on hiukset nyt pahemmassa kunnossa kuin ennen raskautta :eek: rasvaiset, mutta latvoista ihan kuivat ja kun mulla on vielä ihan älyttömän ohuet hiukset. Sitä oonkin kironnu koko raskauden ajan kun tuntuu, ettei mikään auta tähän päähän :mad: Ihokin tuntuu rasvaisemmalta, näppyjäkin tullut, mut silti samalla on tuommosia kuivia kohtia..

Täälläkin ollaan masussa pää alaspäin :) Mukavasti potkii tuonne rintojen alle ja kylkiluihin. Kovaa möyrimistä on eikä tunnu rauhoittuvan millään :p
 
Joku oli kirjoittanut pahasta olosta ja sen comebackistä! Kyllä, täällä myös eräs siitä kärsivä. Kaikki hajut tuntuu nenään yhtä voimakkailta kuin ihan alkuaikoina jolloin pahoinvointi oli ihan järkyttävää. Ja mulla sitä kesti sinne vkolle 17 asti :sad001 Kuumia aaltoja tulee vähän väliä ja närästys..Sekin on vakioveras taas nykyään!
Poika möyrii minkä ehtii mahassa. Ja hikka, sitä tuntuu riittävän pikkumiehellä. Se tulee yleensä sen vähintään kolmesti päivässä :grin Harjoituttaa vähän itseään siellä, niin pärjää sitten täällä meidän maailmassa. Adhd kävis kyllä siis tännekin oikeinkin hyvin. Juttelin erään jo vuosi sitten lapsen saaneen kanssa tästä liikkumisjutusta..Hänen poikansa hyöri ja pyöri mahassa todella paljon. Muistutti kuulema juurikin tälläistä adhd:ta, mutta syntymän jälkeen poju on ollut ihanan rauhallinen kuitenkin. Eli mä pidän peukut pystyssä, että täällä käy samalla tavalla :grin
Ja mitä hiuksiin tulee..Taidan jättää vastaamatta. Muuten mun pitää siirtää tää teksti tuonne valitusketjun puolelle :p
 
Kävin siellä neuvolassa varmistuskäynnillä. Kaikki tuntui olevan ok. Mukaan sain pisaliuskoja ja ohjeen mittailla verenpainetta kerran päivässä. Kipuilut siis varmaan juuri tuota sisuskalujen siirtymistä ym. huh. Aikaisemmissa raskauksissa mulla ei tämmöistä ollut, mutta kerrankos tuota, pääasia, että ainakin vauvelilla näytti olevan asiat kunnossa.
 
Lobster: mulla on ollut siitä asti kun massu alkoi kasvaa sellaista puutumista ja kiristystä rintojen alla just tuollai vannemaisesti. Neuvolassa en välttämättä muistanut siitä edes sanoa, mutta töissä takakäytävä konsultaatiolla gynekologi totesi sen olevan vaan sisuskalujen asemoinnista johtuvaa. Vaaratonta siis joskin epämiellyttävää. Ja tosiaan muita raskausmyrkytyksen oireita pitää seurata tietysti. Mulla kipu/puutuminen/kiristys pahenee, jos esim. kyljellään ollessa massu ei saa kunnon tukea tai istuessa lysähtää kasaan ja poju punnaa itseään ylöspäin. Joskus joutuu lähtemään liikkeelle, että alkaa helpottaa. Ja liitoskipujen kanssa se on varsin mukavaa :P onneks on huomenna viimeinen työpäivä.
 
Takaisin
Top