Oireita

Mäki kaivoin ylimääräisen peiton jalkojen väliin yöksi. Tosin sen jälkeen onkin öisin tullut niitä tilanteita kun herään ja oon ihan solmussa peittojeni kanssa :grin Tuo imetystyyny kuulostaa jokseenkin paremmalta ratkaisulta!
 
Mä jotenkin kuvittelin tässä vaiheessa raskautta elämän olevan jotenkin huomattavasti vaikeampaa :grin Aattelin, ettei liikkumisesta, nukkumisesta, kyykkimisestä tule yhtikäs mitään ison masun kans. Ois koko ajan hiki, tukala ja huono olo. Mut yllättävän helpolla on päästy (ainakin tähän asti :grin) Nukkumisen kans mullei oo vielä ollut mitään vaikeuksia eikä masukaan tunnu olevan tiellä. Toki nuo lämpimät päivät saa olon melko tukalaksi. Samoin vaavin hyöriminen ja pyöriminen.. Menkkakipuja on ollut, se on ehkä ainut mikä nyt vähän huolettaa. Välillä on lievää pahoinvointia, närästykseltä onneksi oon säästynyt :rolleyes: Raivokohtauksiakaan ei oo tullu moneen viikkoon, mies on siitä ainaki helpottunut laughing7 Hemoglobiini mulla oli viime neuvolassa taas laskenu, mut obsidania oon kyllä syönyt nyt päivittäin. Nenästä tulee niistäessä melkeinpä puhdasta verta, että saas nähdä onko se sit laskenu entisestään :confused:

Mut muuten olo on ollut ihan ok. Ehkä mulla eniten mulla on auttanut kun saa yöt nukuttua hyvin. Joka päivä jaksaa kuitenkin olla pystyssä ja touhuta. Toivottavasti tämä ei tästä pahenekaan..*koputtaa puuta* :p
 
Mä yritin viime yönä nukkua imetystyynyn kanssa, mut jotenkin mulla meni koko yö sen säätämiseen ja pakkasin aamulla takas kaappiin. Koristetyynyillä jatketaan. :)

Mulla oli tänään ekan kerran kunnon alavatsakivut, liekö supistuksia vai mitä, mut kesti melkein pari tuntia ennen kuin hellitti. Muutenkin alkanut kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia tuolla alhaalla paineen tunteen lisäksi. On niin hölmö olo ku ei oikein tiä mikä on mitäkin. :)
 
Mulla on ollut viimeraskausajasta lähtien yöllä käytössä sellanen 120cm pitkä tyyny. Ostin sen Lidlistä jollain alle 20€ ja on tosi kätevä kun sen saa kainalon alle sit sen saa taitettua niin että se kiertää mahan ja sit se meenee vielä jalkojen väliin ja yltää pitkälle jonnekin nilkkoihin. Oon kyllä aika lyhyt, että pitkällä ihmisellä ei ihan yhtä pitkälle ylettyis.
Se on tosi kätevä, enkä kyllä ilman sitä nukkuis sitäkään vähää mitä nyt nukun.
 
mulla on tavallinen nukkumatyyny selän takana (välillä myös sylissä tai jalkojen välissä) ja omaa peittoa pätkä jalkojen välissä.
 
Itselle helpottaa, kun on iso tyyny johon saa kiedottua kädet ympärille ja jalkojen väliin työnnän peittoa :) näillä nyt mennään..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Isabella, kirjoitit tuolla aiemmin massusi koosta. Täällä sama juttu, katsoin perhevalmennuksessa että kaikki muut olivat sirpsakoita massuineen ja itse muistutan lähinnä valasta ;) mulla menee massu yläkäyrillä raskausdiabeteksen ja vauvan koon takia, iso on!
 
Vieläkö tämä olo voi tästä pahentua.. Nyt kun todettiin neuvolassa, että hemppa on jo aika matala (mutta ei rautalääkettä vielä), niin alan huomata sen kyllä... Olo on ihan kamala.. Väsyttää ja on niin vetämätön olo, että ärsyttää! Mahakin ahdistaa, henkeä tuntuu että välillä pitää ihan haukkoa.. Onneks ei ole kuuma, muuten saattaisi tilanne olla vielä karseampi.... Touhuta pitäisi vaikka mitä, mutta veto on ihan pois..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
August, munkaan hemppaa ei arvioitu "liian" matalaksi, mutta sain aloittaa rautalääkkeen, jos haluan ja nyt oon kohta kaksi viikkoa syönyt rautaa, vaikuttaa ihan eri tavalla jaksamiseen. mullahan hemppa on pudonnut nyt raskausaikana 132:sta 113:n.
 
Miulla on pudonnut 137->117.. Neuvolatätskä neuvoi vain syömään pinaattia ym..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Eilinen aktiivisuusjakso (6km lenkki ja muutenkin ulkona toimiminen) ilman päikkäreitä sitten kostautu. Sippasin eilen kirja käteen ja aamulla herätessä ihan kuoleman väsynyt, aamupalan jälkeen takas nukkuu ja nyt vasta alkaa jotenkuten olee hereillä.. Mut silti ihan tööt. Mulla kans hempat laskenut mutta ei oo kuulemma tarvetta rautalisään. Mä tosin syön raskausmonivitamiinii, siinä on rautaa..

Eilen ku menin nukkuu ni vaava vissii harjoitteli ulostuloa, hirrrmuinen paine hanurissa ja "tuolla jossain" ku se puski menemään. Oli harvinaisen hassu tunne, ku se puski tosi kovaa, pakarat heiluen peiton alla ihmettelin, että kai se nyt sattuis jos se ulos asti tulee :laughing002

Perhevalmennuksesta tuli mieleen toi meijän synnytysvalmennus.. Onhan tää alue iso, mutta siis meitä oli siinä valmennuksessa ihan sairas määrä. Yli sata? Pari sataa? En osaa sanoa. Mut ihan hirveesti. Siellä sitten sellaisena isona pönöttävänä lössinä valuttiin sairaalan aulasta auditorioon (joka oli liian pieni, huoltomiekkonen tuli repii seinät auki, että saatiin yhdistettyy toinen auditorio siihen samaan ja sekin meni melkein täyteen!!) ja ohikulkijat kyllä oli aika huvittuneita.. Yks heitti kommenttia et toivottavasti noi ei ala tässä samaan aikaa ponnistaa :laughing025 Siin oliskin ollu, koko Päksin sairaala suljetaan joukkosynnytyksen takia.. Joku olis voinu jotain synnytystä edistävää ainetta laittaa ilmastointikanavaan ni siinähän oltas sitten oltu!:laughing002 Mut tosiaan kesällä on ainakin täällä syntymässä paaljon vauvoja.
 
Nivusiin on särkenyt nyt parin päivän ajan myöskin :(
 
Tänään on ollut menkkamaista alavatsa ja alaselkäkipua.. Supistaessa tuntuu pahinmalle.. Illalla supiteli todella paljon.

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
^ mäkin pelollalla odottelen tekeekö nää kivut ja supparit mitään, nyt kuitenkin viikkoja vasta 33+1. Mieskin lähös viikon reissuun..

Ookko August14 käyny asiasta neuvolassa?
 
En ole vielä käynyt, mutta lääkärineuvolaan ei ole enää kuin sen 2 viikkoa, niin jos sinne sinnittelisi!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
minä sain neuvolan tädiltä siunauksen kokeilla rautatabletteja, vaikka hemppari edelleen 114. Ymmärsin et rautapurkin ois meillä saanut neuvolasta ilmaiseksi, jos ois hemppari alle 110.

Palleakipu, se tuli tänään, ei kiva.
Närästykseen menee nyt päivittäin useampi rennie.
 
Hellou ja hyvää Jussinjälkeistä eloa :cool:

Yöt ruvennu olemaan aika kovia - tarkoitan että sen pari kertaa kun tepsuttelee öisin veskiin, massu on todella kovana - supistaa siis ja tepsuttelu on ihme vaappumista.

Vaikka nukun (pyrin nukkumaan) kyljiltään - supistaa vaan. Vaikka tuntuu että välillä supparit helppaa kun hetkeksi menee selälleen.

Pallea kramppaa päiväpuuhissa - varsinkin jos istuskelee eli tekee duunia :computer012

Pari pvää sitten vihlaisi kyllä aikamoisesti ilmeisimmin kohdunsuuta muutaman kerran, mutta takana oli aika puuhastelupv ulkosalla :dance018

Mutta muuten ihan hyvä meininki - kaveri riekkuu ja puuhastelee - :smiley-bounce016
 
No niin, nyt niitä oireita alkoi sitten satelemaan.. :confused: Menkkakipuja ollut nyt juhannuksesta asti. Selkä on kipeä, taitaa issiaskivut tulla kunnolla takas.. Eilen illalla tuntu semmosta painetta alaselässä o_O

Pari päivää ollut tosi huono olo.. Väsyttää, heikottaa, yököttää.. Ja tämä hikoilu! Koko ajan tuntuu kuin saunassa istuis vaikkei ulkonakaan mitenkään tukalan kuuma ole.. Miten nämä kaikki nyt yhtäaikaa iski päälle? :eek: Eikä helpota yhtään, että vaavi pyörii tuolla minkä kerkeää.. Huhhuh, toivottavasti heinäkuu menis nopsasti ja helposti :smiley-angelic001
 
Tää hikoilu on kyllä ihan naurettavaa. Vaikkei tosiaan mikään lämmin oo, niin mulla on kainalot jatkuvasti märät. Sit vastapainoks pitää olla villasukat jalassa, koska jalat on aivan jääkylmät. No, keskilämpötila on sit vissiin sopiva... :rolleyes:
 
Ei voi olla totta! Siis voiko liitoskivut olla NÄIN kovia?!?! Yht'äkkiä alkoi kamala viiltely ympäri vatsaa.. Ja on todella kovaa verrattuna alkuraskauden liitoskipuihin.. Selässäkin on sama tunne.. Hiljaa alkaa ja loppuu, mutta koko ajan tulee uutta ja eripuolilla vatsaa... Ai saakeli näitä.. Juuri 30 min aijemmin kehuin miehelle, kun tänään ei ole koskenut/särkenyt minnekkään!!
 
Takaisin
Top