Oireita

Supistukset lisäntyneet. Ei pysty enää oikeastaan kantamaan mitään, imuroinnista puhumattakaan. Tai mistään muustakaan vähänkään "raskaammasta" hommasta. Kohdunkaula myöskin nyt sitten ihan yhtäkkiä alkanut pehmenemään..Tässä eväät jatkoihin. Ei muuta kuin eteenpäin mutta varovasti :)
 
Ääh, voi että alkaa jo ärsyttää.. Illalla uni tulee ihan moitteettomasti ja yökin menee nukkuessa. Mutta herään joka aamu tässä viiden ja kuuden välillä eikä millään tuu enää uni. Neitikin alkaa potkimaan heti kun mies lähtee kuuden aikaa töihin, en tidä mistä se senkin aavistaa, että nyt isi lähti :grin Tympäisee vaan kun sitten väsyttää koko päivän, kun muutenkin on väsymystä sen alhaisen hempan takia. No onneksi tässä ollaan nyt lomalla niin voi päikkärit ottaa, mutta kunhan ei kaikki päivät menis nukkumiseen..
 
Täällä onneksi nukutaan (omasta mielestä) hyvin, vaikka olen normaalistikin tottunut heräilemään useaan otteeseen yöhön. Mutta se nyt ärsyttää, kun nukkumaan mennessä särkee kamalasti alaselkää. Yö onneksi menee kuitenkin hyvin, mutta aamulla taas on sitten hirveän kipeä selkä.... Iskiaskipuakin on alkanut olemaan enemmän..
 
Voi hyvänen aika. Pillahdan itkuun aina kun näen vauvan jossain o_O En ois kuvitellu, että raskaus vaikuttaa henkiseen tasapainoon näin paljon! :grin
 
Täällä 31 viikon jälkeen alkanut iho kutisemaan jaloissa. Mikään rasvakaan ei auta :/ Neuvolaan soitin ja varasivat heti labraan huomiseksi ajan. Pitää vain toivoa ettei olis maksassa mitään toimintahäiriöä. Ja sitä on niiin herkillä, itku tulee vähänväliä vaikkei ole mitään syytäkään. :)
 
Täälläki tota itkua puserretaa ihan ilman syytäkin.. niin samaa mieltä Gnome etten uskonu et henkisee tasapainoo vaikuttais näi paljo!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin aamu aloitettiin itkulla, kun kuulin, että töihin pitäisi illaksi mennä...

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Telmu toivottavasti sulla on maksa- ja sappiarvot kunnossa! itselläni oli esikoista odottaessa juurikin tuollainen kutina ettei mikään rasva auttanut. kävin verikokeissa, jossa otettiin maksa- ja sappiarvot ja ne oli normaalit. lopputulos oli, että kutinan syy ei selvinnyt, vaan ilmeisesti kyseessä oli jokin hormonaalinen kutina. loppui onneksi synnytykseen.

mua ei niinkään itketä, vaan oon ihan raivona koko ajan. tänään on lapset ärsyttäneet jatkuvalla väninällä ja koirakin ärsyttää harva se päivä. onnistuin jopa vetää kierroksia, kun juttelin facessa työkaverin kanssa työtehtävistä (työkaveri on myös raskaana ja jakaa saman ärsytystilan :) )
 
lauantaina alkoi oikea tissi valuttaa esimaitoa, nice one. eipä ollut tämmöistä tyttöä odottaessa. lisäksi ummetus pääsi pahaksi viikonlopun jälkeen, kun jätin lactolosin kotiin ollessani siskon luona vierailulla.
 
Hjelppistä o_O

Mun pallea - varsinkin oikealla puolella kramppaa - jomottaa koko ajan !! Ja samanpuolen selkä jumittaa kans !:wtf

Ihan kauheeta yrittää tehdä hommia ku istuminenkin on hankalaa :BangHead

Miten ihmeessä tätä sais helpotettua ???? :anyone
 
Nyt on selkäkipujen kaveriksi tullu jatkuva lonkkakipu molemmille puolille. Jos aiemmin luulin käveleväni hitaasti niin nytpä tää meno vasta mummoköpöttelyä onki :rolleyes: Saattais vetreämpi ysikymppinen hyvinkin mennä musta ohi...
 
Mulla on ollu nytte kaks päivää kovaa menkkamaista alamahakipua ja alaselkäkipua. Jouduin ottaa jo panadoliakin.. Tosi vaikea arvioida, millo pitäis lähteä tarkistuttamaan tilanne :( ei onneks kuitenkaan supistele, mutta mitään ei pysty tekemään muutakuin levätä tän mahan kanssa.
 
Täällä vauveli tosissaan alkanu valmistaa äippää siihen että kohta minä kömmin täältä masusta pois. Viimeyö meni kokonaan valvoessa kun ei mikään asento ollut hyvä, vain oikealla kyljellä pysty jotenkuten olla levossa. oik. kylkeen pisteli ja samalla säteili oikeaan jalkaan. Vatsa oli ihan kova koko yön :/ no aamulla sitten kun ois pitäny nousta ylös niin olis pystyny nukkua vaikka mitenpäin :) Ehkä sitä luonto jotenkin valmistaa että sitä sitte yöllä valvotaan ja päivällä valvotaan :D Tänään on sitten päivällä vauva myllertäny masussa kokoajan vaikka oon ollu liikkeellä... Ehkä eiliset tavaroiden pakkailut (muutto ensiviikolla) kostautu, kun hieman innostuin liikaa. Pitää ottaa tänään vähän rauhallisemmin ni jospa se siitä sitten :)
 
Täällä kans meni yö pyöriessä. Veikkaan että suurin valvottaja oli se, ku piiiitkästä aikaa piti nukkuu yksin. Kissa toki oli vieressä, ihan koko yön. Vaikkei se tosta mun miehestä niin välitä, ni kyl huomas että mirrillä oli pallo hukassa ku ukkoo ei näy nukkumaanmenoaikaan kotona :grin Mulla on levottomat jalat, tai no yks levoton jalka, mut se onkin sitten ihan nivusesta asti. Kokoajan sellai pikkasen ärsyttävä olo. Sitä sitten sätki koko yön. Välillä kääntyessä herää ku on niin ponnistelua mutta onneks kipuja ei vieläkään ole. Paras asento kyljellään on sillee, et vähän on sen mahan päällä ja toinen jalka sillee koukussa tossa eessä. Vaava ehkä joutuu ahtaille, mut eiköhän se selvii :)

Mut vaikka noin yleensä nukun heräämättä kunnon yöunet, ni silti tarvii päikkäreitä vedellä. Heikoittaa pikkasen kans, eli varmaan hemppa alhanen. Pikkuhiljaa alkaa kuitenki tuokin helpottaa, siis huimaus.
 
Voi hitsi, miten ärsyttää tämä jatkuva närästys! Viimeyökin meni polttelun ym. Takia ihan plörinäksi..

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ainakin Rennie on auttanu tosi nopeesti närästykseen. Lisäks noita lakritsin makusia vois syödä melkein kun nameja, mums!

Tää lonkka/nivuskipu on kyllä rasittavaa! Yölläkin asentoa vaihtaessa saa irvistellä kivusta. Sit päivisin saa tosiaanki köpötellä kun joku kunnianarvoisampiki vanhus.
 
Kävin hankkimassa itselleni sellaisen pitkän imetystyynyn ihan siksi, että saan yöksi sen jalkojen väliin. On osoittautunut oikein hyväksi, kun yltää nilkkojen, polvien, lantion kuin vielä mahankin tueksi. Muuten en imetystyynystä niin ole aikaisemmin välittänyt, mutta tähän tarkoitukseen olikin ihan tosi hyvä! Aikaisemmin yritin temppuilla peiton ja useamman tyynyn kanssa, niin eihän siitä mitään tullut ja selkä sen kun oikutteli. Nyt selkäkivut on taas jotensakin hallinnassa.
 
Takaisin
Top