Oireita

Noita "sukkapuikko"-kipuja on alkanut olemaan täälläkin. Tulee aina jos jotain heilun vähän enemmän esim. tänään tuli kun imuroin. Joskus riittää ihan vain koiran kanssa lenkillä rauhallinenkin kävely siihen, että tuikkailee.
Muuten olo on ihan hyvä. Tai ainakaan nyt en muista valittaa muista oireista :grin
 
ummetus tuli jäädäkseen :/ f.ck! ostin apteekista lactulosea joka maistuu yhtä kaamealle kuin sokerirasituksen litku (maistoin paljaaltaan) :/ huomenna sekoitan sen kyllä mehuun tai veteen.
 
Mulla on aivan kaamea närästys!!:mad: Ikään ei oo tämmöstä ollut. Heräsin kesken unien vessaan ja meinain pytylle pyörtyä kun röyhtäsin aivan kamalat sappinesteet suuhun! Yäk!!! Rennietä koitin eilen, mutta ei näköjään mitäänvaikutusta! Nyt kurkussa aivan hirveä polte! :angry4 En tiedä miten täsä nukkuu!:anyone
 
Ohhoh, kuulostaapa inhottavalta Riduli. Mullei onneksi pahemmin närästys vaivaa. Enkä pystyisi edes rennietä syömään oksentamatta :confused: Mullon käytössä tuo toinen närästyslääke, minkä ostin jo alkuraskaudessa ja vielä on yli puolet jäljellä..

Tänään menen käymään pikaisesti neuvolassa ja katsotaan se pissa vielä uudestaan. Eilen oli ylämahakipujakin :sad001 Tosin en tiedä johtuiko se sitten siitä että tuli vähän hotkittua ruokaa aiemmin. Mutta turvotusta ei vieläkään havaittavissa ja kun ne verenpaineetkin oli ihan kunnossa niin toivottavasti ei ole hätää.. Neuvolatäti sanoikin, että voi johtua vain siitä, että jos on päässyt valkovuotoa pissaan ja siksi pitäis tehä kunnon pesut ensin. Tosin hiivaakin epäili, muttei ole ollut mitään kutinaa ja valkovuotokin näyttää vähentyneen..

Ja issiaskivut palasi! Voi samperi :mad: Vihloo ja pistää niin kamalasti. Tämä oli nyt se viimeinen vaiva minkä olisin tahtonut.. Viimeksi jouduin saikuille ja jalkakin lähti monta kertaa alta. Tympeää kun nyt olen kuitenkin lomalla..
 
Mulla oli myös tuota rasitus kipua vasemmassa jalkapöydässä, kun kävelin parina päivänä asfaltilla noin kuuden kilsan lenkin, levolla meni ohi noin viikossa! Selkä kipuilee täälläkin taas...ei yhtään kivaa ja jos on koko päivän menossa on (ei auta vaikka olis kylässä saanut istua yms.) illalla maha piukeena kun supistelee, mutta onneksi ei vielä ole kipeitä tai säännölisiä!
Ja sit nämä mielialan vaihtelut, itkua, raivoa, itkua, jännitystä, itkua....kaverini sai vauvan ja sitä käytiin katsomassa ja mä melkein pillahdin itkuun, enkä oikein edes tiedä mistä syystä, onnesta ehkä?! ;)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt taas lämpöisien kelien myötä tullu väsymys. Yöunet venyy pitkiksi ja päivälläkin pakko ottaa vielä päiväunet. Nyt Rv 31+1 menossa. Kovin pitkiä kävelylenkkejä ei ole enään pystynyt tehdä, kun alkaa supistelee ja jalat turpoaa. Alavatsaan ja oikeaan kylkeen pistää jos on ollut touhukkaampi päivä. Myös etovaa oloa tulee helposti. Näin helteellä pitäis muistaa väh. kolmen tunnin välein jotain syödä tai veden sijasta juoda kivennäisvettä välillä.. Luultavasti suolan puutoksesta johtuvaa. Pariviikkoa sitten töissä meni selkä ja sen jälkeen en ole sitten enään töissä ollut. Nyt helpottanut kipu, kun ei ole tarvinnut nostella ja paljon olla jalkojenpäällä (olen hoitoalalla) Eli täällä ollaan jo kesäkuun alusta asti oltu ns. äippälomalla :) yleisesti ottaen ollut kuitenkin koko raskauden ajan vähän vaivoja/oireita ja raskaus sujunu hyvin! :)
 
Onko muilla yöllä puutuilua? Miulla jalat puutuilee joka yö! :S
 
Nukutko, August14, selälläsi? Vauva voi painaa verisuonia jo sen verran, että veri ei pääse kunnolla kiertämään jalkoihin. Mulla ei kyljellä nukkuessa oo tullu tota ongelmaa. Tosin ärsyttää, kun nukkuma-asentoja (tai no, valvoma-asentoja ainakin mulla, ei oiken uni tuu) onkin sitten se tasan 2... :rolleyes:
 
Ennen nukuin aina selällään ja saattaa edelleenkin tulla nukuttua kun pyörin todella paljon unissani.. :/

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Pissa oli puhdas! Kylläpä helpotti kuulla, ettei ole mitään hätää :) Eli pahoinvointi ja päänsärky johtuivat varmaan vain tästä helteestä. Muutenkin on niin tukala olo yötä päivää.. Ei ole helppoa tämä raskaana olo näillä keleillä :confused:
 
Yhdyn edelliseen, aika rankkaa on olla helteillä raskaana. Ite oon ihan hirveen turvoksissa...myös tullut rannekanavan oireyhtymä ja tosi vaikeat levottomat jalat, Jee :( no ei oo paljoa jäljellä
 
Kyllä taas ahdisti hirveästi tässä kuumuudessa.. Henkeä sai haukkoa ja toivoa, että jaksaa hautaustoimituksen loppuun asti ilman pyörtymistä..
 
August14, sama homma! Tänään on ollut aika rankka päivä, varsinkin töissä. Ilta mennyt lepäillessä
 
Aika vetreässä kunnossa kyllä ootte, jos pyöritte sängyssä unissanne mahanne kans :D Mä herään joka kerta yöllä, kun pitää vaihtaa kylkeä, koska se ei todellakaan onnistu niin vaan, vaan on kauhee ähellystä. Nyt vielä kun häpyluu tullu kipeytynyt, niin liikkuminen makuulla entistä vaikeampaa, joka liikeyrityksee. Kyllä herää, kun sattuu joka paikkaan :D Mulla ei siis edes mahdollista, että vahingossa nukkuisin selällään :grin

Musta muutenkin tuntuu, että mä oon kyllä poikkeuksellisen pyylevää tän mahani kans :D synnytysvalmennuksestakin lähettiin, niin kaikki käveli pois niin nopeeta, että jäin ihan jalkoihin ;) mutta kyllä niillä muilla olikin paljon pienempi maha kuin mulla, mies ihmetteli samaa, että miten mulla on niin paljon isompi kui muilla siellä valmennuksessa olijoilla :oops: No ainakin joka paikas kaikki tarjoaa apuaan, kun näkee minkälaista menoa tää mun jo pelkkä olemassa olo on :wink
 
Mulla on Isabella ihan sama juttu, kyllä jokainen kyljenkääntö on tiedostettu ja jos en ihan täysin herää niin enpä mä myöskään vahingossa "pyöriskele". Tuosta selällään nukkumisesta sain tosi kokeneelta synnytyslääkäriltä tiedon, että jos nukkuu selällään ja venae cavae sattuisi siinä jäämään liikaa puristuksiin, niin kyllä siihen herää itse ennen kuin vauvan verenkierto ehtii estyä. Eli ei kannata turhaan ottaa stressiä nukkumisesta :)
 
Mun mielestä mun masu on oikeasti aivan järkyttävän iso, mutta neuvolatäti kehui sitä niin sieväksi ja siroksi. Äiti ja kaveritkin on sanoneet samaa, joten kaippa mun täytyy sit uskoa, etten ihan valaalta näytä vaikka siltä tuntuu :grin Liikkuminen ei nyt mitään kauheaa ähellystä ole ja yötkin menee ihan hyvin. Mitä nyt joskus yöllä sängystä noustessa saattaa vihlaista jonnekkin masuun.. Selkä ja issiaskivut kyllä tekee paluutaan ja on nivusiakin vähän poltellut. Sen huomasin yksi päivä, että kaupassa kävellessä alkoi toiselle puolelle mahaan sattumaan. Vähän kuin johonkin lihakseen ois käyny kipeää, helpotti heti kun pysähtyi.. o_O

Onko teillä rinnat turvonneet/kasvaneet? Mullon ehkä yhden kuppikoon alkuraskaudesta. Mutta tänään huomasin, että pari viikkoa sitten ostetut uudet liivit on jo pienet! Siis nämä on parissa viikossa paisuneet ihan älyttömästi! Nyt en sitten tiedä tohdinko ostaa uusia jos nämä kasvaa vielä..:confused:
 
Nukkumisesta on tullut vaikeeta.. tai lähinnä kai nukahtamisesta, pelkkää pyörimistä ja levottomia jalkoja. Nytkin luovutin ja tulin tänne lueskelemaan. Monta kertaa saa herätä yöllä ja hakea hyvää asentoa ja ravata pissalla ja.. Turhauttavaa kun aina ollut hyvä nukkuja. :/

Tissit on järkyttävän kokoset ja kaippa ne tästä vielä turpoaa. Yhden kuppikoon isommat liivit tilasin alkuraskaudesta ja tuntuis nekin jääneen jo pieneks!
 
Alavatsaa on vihlonut tänään, hieman menkkamaista kipua (todella mietoa).. :S
 
juu, univaje alkaa tuntua. Nyt ymmärrän miksi kannattasi ottaa kesäloma ennen äitiyslomaa...
Viime yönä heräsin noin 5 kertaa mm. seuraavista syistä: närästää, oikea jalka tunnoton, vasen pohje krampissa, pissattaa....

Ja se krampannut ohje on vieläkin kipeä. Onneksi ihan kohta mies hieroo, jos ensi yönä nukuttaisi paremmin.
 
Takaisin
Top