Oireita

Juu, ihan kuin sukkapuikolla pistettäis välillä täälläkin! Muutaman kerran on vauva innostunut nyrkkeilemään ja osoittamaan iskut suoraan tuonne alas, ei ole kyllä mikään maailman paras tunne! En usko että on kovinkaan vaarallista, ellei siihen sit liity vuotoa tai kovia/kipeitä supistuksia! :) mulla on ainakin se tunne mennyt ohi kun neiti on rauhoittunut! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä massua on keskeltä käynyt nipistelemään aina välillä.. Hetken nipistää ja häviää, sitten uudelleen jne.. Välillä pitkiä taukojakin siinä..
 
Kamala makeanhimo! Eilen meni mansikkahilloa lusikalla suoraan purkista, ennen kuin tajusin mitä teen... APUA! mitäs makeanhimoon pitäs ottaa, tällä hetkellä syön joka päivä vitamiinit, ei muuta. Voisko joku ravinnelisä auttaa?

Oishan tuo perhevalmennus tiistaina, jos sinne saakka sinnittelis ja käskis miehen piilottamaan kaiken missä on sokeria... :grin
 
^ Mä syön tummaa suklaata. Se on terveellistä, siinä ei oo läheskään niin paljoo hiilihydraatteja tai energiaa ja sitä ei pysty syömään niin paljoo kerralla. Vähän syötyään ei enää tee mieli makeeta.
Mulla tuli viimeraskaudessa loppuaikana oikein himo tohon tummaan suklaaseen ja nyt oon syönyt sitä jo pitkään.
Se auttaa myös maidon nousuun synnytyksen jälkeen. Kannattaa kokeilla.
 
Täälläkin on kamala makeanhimo, viikonloppu menikin vedellessä herkkuja! :/
Oon tässä miettinyt, onkohan minulla toispuoleinen kohtu. Supistaessa toinen puoli on huomattavasti isompi ja vauva on aina potkinut vain toiselle puolelle kylkeen, kertaakaan ei ole tuntunut samalla tavalla toisella puolella liikettä.. Onkohan tämä ihan normaalia...... :o
 
Ja voi hyvää päivää, mitkä selluliitit on reisissä ja pakaroissa!!! :o Saa unohtaa bikinit ym, pitää etsiä joku uimamekko, että kehtaa rannalla liikkua!!!!
 
Täällä on iha kauheet kivut oikealla puolella alavatsassa kävellessä vähääkään enempää... kaksi koiraa kun omistan niin tämänki päivän loppulenkki meni askel minuutissa vauhtia irvistäen :/ sohvalle ku pääsin istumaan niin eipä enää tarvinnu ku nousta seisomaan ni alko sattumaan.. ärsyä, outoa..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
August14 - Voisiko olla, että vauva vain oleskelee toisella puolella enempi ? Mulla esikoinen viihtyi aina muistaakseni oikealla puolella, vasen puoli masusta tuntui usein tyhjältä :) Tämä vauveli masussa taas pyörii minkä ehtii asennosta toiseen, ettei kyllä mitään tietoa miten päin se tälläkään hetkellä tuolla masussa on, olispa jo raivotarjonnassa :) Viimeks ultratessa (oisko sillo ollu joku 25 viikkoa?) niin oli perätilassa, viime neuvolakäynnillä poikittain :)

Iskias vaivaa edelleen vaihtelevasti, välillä menee suht. kivuttomasti päivät, kun taas välillä on kovat kivut ja vaikeaa liikkua. Oon kyllä huomannut, että paras lääke on liikunta! Vaikka hampaat irvessä linkuttaen tekee sen päivälenkin, niin heti alkaa auttamaan ja seuraavana päivänä taas päässyt menemään helpostikkin, ilman suurempia vaivoja :)
 
Mulla kävely asfaltilla on myrkkyä. Mahaan sattuu niin perhanasti ihan parin kilsan jälkeen. Mut just olin maalla käymässä ja ihan heittämällä jakso 7 kilsan lenkin, hiekkatie kun oli. Ite asun ison kaupungin keskustassa, mutta tossa vajaan kilsan päässä on lenkkeilymaasto jossa voi ihan rauhassa käpytellä yli tunninkin.

Tääl on kans ihan kamala makeanhimo. Jäätelöö menee enemmän ku laki sallii :oops:
 
mä kävelin lauantaina muutaman kilsan + perheen kanssa kun oltiin Linnanmäellä ja ai että särki nivusia ja oikeaa kylkeä illalla! mentiin kyllä mun hidastunutta kävelyvauhtia, mut silti särki.

mulla on myös kova makeanhimo ja söinkin viikonloppuna oikein paljon karkkia ja join limpparia. koitan hillitä makeanhimoa mm. syömällä pieniä välipaloja ja dippaamalla vihanneksia dippikastikkeessa = herkkua :)
 
Onko muuten muita, joilla ois mennyt verenpaine todella matalaksi? Onko tämä paha? :S yläpaine alle sadassa ja alapaine 40-50... Siis minä jolla aina ollut korkea verenpaine (ennen raskautta mentiin ylärajoilla, 135/85).... Ehkä se suola pitää ottaa takaisin ruoanlaittoon..
 
Mulla oli kans laskenu verenpaine paljon sitte viime käynnistä, mentiin 108/59 kun aiemmat on ollu jotain 125/64 luokkaa. Luulen, että mulla toi ainakin liitty työstressien lievittymiseen, pääsin lomille :) Jos ei oloon vaikuta mitenkään huonontavasti, niin en olis huolissani. Tosta taulukosta voi tiirailla niitä viitearvoja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Verenpaine

Mulle kanssa maistuu makee hyvin taas vaihteeks. Vesimeloni ja hunajameloni on nyt onneks hyvissä kilohinnoissa, niin niitä tulee puputettua, maisk! Ja toki tekaisin myös eilen iskeneeseen äkilliseen kakkuvajeeseen suklaajuustokakun, ettei vaan mee syömiset liian terveellisiksi! :grin
 
August14: mulle äiti neuvoi et lisää nestettä! Nestevajaus ainakin mulla tiputti verenpaineet hetkellisesti normaalia alemmaksi.

Juu, kiva että neuvotaan että vettä, vettä, vettä kun valmiiksi jo pissattaa koko ajan.
 
Kävin lauantaina ostoksilla ja loppu reissusta alkoi vasempaan jalkapöytään sattumaan ja on ollut siitä asti kipeä o_O Aluksi tuntu, et ihan ku ois joku jänne tms mihin sattuu kun varpaita taivutteli.. Mut nyt pullottaa suoni siitä kohtaa mistä on kipeä :eek: mitään turvotusta ei oo.. ja vasempaa lonkkaakin särkee siihen malliin, että täytyy särkylääke ottaa. Kiva, juuri kun loma alkoi niin heti tulee kaikki vaivat.. Noh, eikös se tunnollinen työntekijä yleensä lomalla sairastakin..:rolleyes: :grin
 
Nestettä pitäisi tosiaan juoda paljon, varsinkin nyt kun helteet taas tulee.. mm. Laskee ja ehkäisee turvotusta sekä auttaa ennenaikaisiin supistuksiin myös levon lisäksi :) Mulla kun tuli 25 viikon paikkeilla aaltomaisia menkkakipuja (supistuksia) ja sain neuvolalääkärille ajan tarkastukseen niin aina kuulemma ensiapuna supistuksiin lepoa ja paljon nestettä! No, onneks ne meniki sitten ohi eikä oo enää ollu mitää :) vauvan asento saatto vaan jotenkin laukasta kivut silloin (oli perätilassa)..
 
Mä opin ton runsaan veden juonnin raskauden tosi varhaisessa vaiheessa, kun supisteli tosi paljon. Nyt menee jo ihan rutiinilla, että vesi pullo on koko ajan matkas ja sitä menee paljon :)
 
Voi ääh, nyt aloin pelottelemaan itseäni tuolla raskausmyrkytyksellä! Pissassa oli tänään tosiaan tuota valkuaista, tosin vaan yhellä plussalla. Mutta nyt on pää kipeä ja huono olo. Mikä varmaan voi myös johtua vaan tästä helteestä, nälästä ja väsymyksestä.. Verenpaineet oli ihan hyvät enkä mitään turvotustakaan ole huomannut.. Mutta silti huolettaa :sad001 Ei sais lukea noita nettisivuja liikaa kun alkaa heti mielikuvitus laukkaamaan..:confused:
 
Kävellessä on käynyt vihlomaan tuonne pakaraan tarkemmin vihloo häntäluun sivuilta, sellaista kovia pistoja kävellessä..
Ja massu kipuilee ja alaselkä, miedosti, mutta ärsyttävästi... Eilen oli repäisykipujakin pitkästäaikaa, kun sohvalta pomppasin pystyyn liian nopsaan..
 
Voi Millier :( toivottavasti ei nyt olis tulossa raskausmyrkytystä, mutta jos paineetkin on ok, niin ei ainakaan tällä hetkellä hätää, mutta kannattaahan tilannetta seurata.. Tiesitkö, että jos pissanäytteeseen on päässyt valklovuotoa, niin se näyttää, että proteiinit on plussalla, että voi olla väärä hälyytys :)

Oon ite just samanlainen, että jos jotain alan oikein stressaamaan, niin kohta tuntuu, että oireet vaan alkaa lisääntymään..
 
Takaisin
Top