Oireita

Päivittäin supistaa ja on välillä kuin ilmapallo, painaa ei kärsi mahaa yhtään, muuten koskee.. Töissä tulee paljon, kun on seisomista, kävelyä ja kyykyssä käymistä jatkuvaan..
Keskiselkä on yön jäljiltä ihan jumissa.. Särkee koko ajan, mitenhän selviän illan töissä..
 
Täällä supistukset ja paineen tunne alalantiossa hävinneet melkein kokonaan! Outoa! Tuntuu että ei raskaana enää oliskaan :p Nyt viikon ajan ollu ehkä "parasta aikaa" koko raskauden aikana. Jos mulla on nyt vasta se helpoin aika, kun koko raskauden ajan muuten on ollut koko ajan jotain. Nyt pitää nauttia:) Suklaata ja musiikkia vauvalle ja mulle :Heartred
 
Mulla oli se reilun viikon mittainen jakso, kun supisteli koko ajan ja kaikki tekeminen aiheutti sitä.. Sillon sain viikon saikkua ja melkeinpä sen ajan lepäsin kun lenkilläkään ei oikein pystynyt käymään. Sitten se onneksi meni ohi, ja sen jälkeen vaan satunnaisia supistuksia tullut. Siitä on nyt muutama viikko kun noi supparit oli.. Aika samoilla viikoilla tais sillon olla ku sulla nyt.

Töissä sinnitelty 2 päivää,onneks ne siellä on tajunnut ettei mulle laiteta rasittavia tehtäviä. No en saa tehä mitään omia töitä ni jäljelle jää nyhertäminen ja siivoominen. Eipä tuolla saksalaisella marketilla ole muuta kevyttä, minulle sopivaa askaretta tarjota. Öisin pakko pitää isoa tyynyä jalkojen alla, että pääsee taas seuraavana päivänä töihin.. Se onneks auttaa jalkasärkyyn.
 
Onko muut alkaneet kuorsaamaan? :D hämärä fiilis herätä tirsoilta omaan kuorsaukseen kun en oo eläissäni ollu kuorsaaja :D onko tämä raskausajan oire ja häviääkö muiden oireiden mukana sitten syksyllä? :) ei toki ole yhtä inhottava kuin monet muut oireet, supistukset ja närästys, mutta oon ihan tyytyväinen jos on vaan raskausajan juttuja :)
 
Joo, kuulemma on toi kuorsaus yks mahdollinen raskauden oire. En tiedä mistä johtuu.
Mäkin välillä hätkähdän hereille kun kuorsaan. Ja mies sanoo että oon myös alkanut puhuun unissani.
Ja sit on noista "unioireista" ärsyttävin; kuolaaminen :angry3 Tyyny on aina märkä suun kohdalta, todella ällöttävää.
 
En ainakaa tiedosta, että enää kuorsaisin, mut yhessä vaiheessa parin viikon ajan heräsin aina omaan kuorsaukseen, korahdukseen tai muuhun suusta pääsevään ylimääräiseen mölähdykseen. Hassua kun ei koskaan aiemmin oo kuorsannut.. Tai jos on niin se kuorsaus tulee ikäänkuin nenänseudulta, ei kurkusta niinkun nyt raskaanaollessa.

Mutta toi kuolaaminen.. Mikä se on?!? MIKSI?! Hyvin ällöttävää, varsinkin nukkumaanmennessä, kun ei oikein uni tule, vaan vajoaa johonkin ihme horrokseen, niin että luulee olevansa hereillä mutta silti nukkuu, niin silloin KAIKKIALLA on kuolaa! Tyynyssä, peitossa, lakanassa, hiuksissa, puol naamaa ja varmaan mieskin saa osansa :D

Nyt on unet käyny kyl tosi ohkasiks, kävin joskus 10 aikaa sänkyy, horroksessa pyörin puol neljään kunnes totesin ettei enää jaksa pyöriä. Herään noin tunnin välein johonkin, tänäyönä hokasin että mahaan sattuu kun nukkuu liian pitkään samalla kyljellä.. Viiltää tonne alas, keskelle enemmän mutta myös sivuille. Vissii jänteet alkaa kipuilemaan kun liian pitkään joutuu venymään, mut kiva kun ei voi selälläänkään enää nukkua, ni sit vaan pitää herätä ja kääntyä..

No, kymmenen viikkoa jäljellä...
 
Täälläkin yöllä käy viiltämään masua, varsinkin kun nukun selällään lähes aina, niin viimeyönkin meni pakollisesti oikealla kyljellä, kun kiristeli niin kamalasti ja viilteli oikealle vatsaan..
 
Hah, kuolaaminen! En ollu sitäkään tajunnut tähän hommaan yhdistää, mutta nyt kun sanotte, niin kyllä oon vähän ihmetelly kans ku on tullu kuolattua vähän reilumman puoleisesti :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jep, kuolaan ja maiskutan kuulemma aika paljon, ainakin tuo mies on niin väittänyt! Väliin kyllä itsekin olen huomannut että kuolaa on joka paikassa, ällöä!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko muuten muilla mennyt maha sekaisin, nyt kun on nää helteet? En kyllä muuta syytä keksi kuin kuuma ilma siihen että vatsa on ihan sekaisin! :(

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Ärh, nyt toi helle rempas mullekin turvotusta.. Aamulla ku heräsin ni vasen käsi oli ihan jätti-iso, oikea vähemmän. Sit vähä jumppailin ja join vettä ni se alko laskemaan ja nyt muistuttaa taas kättä, mutta on molemmat kädet silti vähän isommat ku normaalisti, sormukset kiristää.

Ja se oli oikein fiksua sitten odottaa tätä turvotusta, ennen kuin hyppää vaa'alle. +13 kiloo.. Yhyy. Pitäs nyt lopettaa toi herkuttelu mutkunemmähaluuu. Pah.

Sain viime yönä nukuttua pitkästä aikaa ihan oikeasti, eikä pelkkää horrosta. Toki heräilin koko ajan kuumuuteen, mutta siinä väleissä uni oli kuitenkin ihan kunnollista. Jee.

Viel 4 päivää töitä ja selkä huutaa hoosiannaa. Onneks kohta pitäs viiletä, mut silti toi työnteko ihan tuskaa vaikka koittaa kuinka himmailla. Ikävää kun töiden jälkeen takaosa eukosta on ihan jumissa, siis vyötäröstä polvitaipeisiin asti. Oikee mummokävelyä. Lonkkiin vihloo ja jalkapohjat on kipeet ja kädet hikoo ja iho rasvottuu ja möö. Huono päivä :/
 
Juuri, kun pitäisi olla ilonaihe se että on vapaapäivä!, niin iskee hormoonit ja itkuksi meni koko päivä! Miksi pitää olla tällainen itkupilli.....
 
Mun kaikki noi itkupotkuraivarit on vähentyny huomattavasti, kun en ole enää töissä väsyttänyt itseäni loppuun. Jotenkin on niin paljon helpompi olla, kun ei ole sitä stressiä töistä!
Mitä tuohon turvotukseen tulee niin se on kyllä aikamoista. Vettä vaan naamariin ja jalkoja ylös aina kun vain mahdollista. Ei se paljoa auta, mutta edes sen vähäsen..
 
Blaah, tänne läkähtyy!! On kyllä turvotus lisääntynyt näiden helteiden myötä.. Tuntuu, ettei tule juotuakaan riittävästi, vaikka koko ajan on vesilasi vieressä. Meinaa oikeesti käydä sietämättömäksi nää helteet, ei vaan kestä samalla tavalla kuumuutta tässä tilassa.. Myös selkä kremppaa harva se päivä. Pari yötä vaunussa teki tehtävänsä ja selkä on taas toimintakyvytön. Tuntuu, että nyt saattais olla enemmänkin paikkojen löystymisen mukanaan tuomista vaivoista kyse, kuin vanhasta selkävammasta, mikä tähän asti on mua piinannut. Viikonloppuna mä rupesin jo epäilee, et mulla valuttaa lapsivettä, kun oli pikkarit koko ajan märkänä, mut ei mitään tahroja näkynyt niissä kuitenkaan. Tulin sit siihen tulokseen, et sen täytyi olla vaan hikeä.

Mistähän mä just luin tuosta teidän mainitsemasta kuorsauksesta..? Se todellakin on raskausoire, kun jotkut jutut löystyy myös tuolla kurkussa.. (Hyvin selitetty) :grin
 
Mä suosittelen kokeilemaan turvotukseen ananasta! Mun jalat oli viime viikon aivan taikanaa, torstaina kävin ostaassa ananaspurkkeja vetelin niitä sitteä sellasen 1,5 päivässä. Lauantaina, kun täällä oli kaikkein pahin helle päivä oli lähes kaikki turvotus kadonnut! Kaikki nää jutut on tietysti tosi yksilöllisiä, mutta suosittelen tosiaan kokeilemaan...mä ajattelin mennä ananas kuurilla varmuuden vuoksi koko kesä, tosin ehkä vähän lasken totta määrää hillitymmäksi :D
 
Täällä välillä alkanut olemaan mietoa pahoinvointia välillä.. Ja maha on kovalla, niin ettei mikään tunnu helpottavan.. Kuivatut luumut ja reilu veden juominenkaan ei auta (eikä näköjään enää magnesiumkaan auta..), takapuoli alkaa olla jo aika hellänä.. :S
 
Ja närästys on iskenyt jälleen, päivittäiseksi.. Alkuraskaudessa tätä oli myös ja täällä se nyt on taas....
 
Kuinka monella on jo alkanut tissit vuotamaan? Tai onko ketään jolla ei oo tullut vielä yhtään mitään? En tiedä miksi oon "huolissani" moisesta, mut mullei oo missään vaiheessa tullu minkäänlaista eritettä.. o_O ja kuitenkin tuntuu, että joillakin on jo ekoilla viikoilla alkanu vuotamaan.. Nyt on tuo vasen tissi ollu kipeenä, vähän kuin sellasta särkyä, jomotusta.. ja molemmat nännit on tullu aika herkiksi..
 
Minulla ainakin vuotaa ja kuulema normaalia :) niin neuvolassa sanottiin :)

tuntuuko kenelläkään sellaista polttavaa tunnetta mahassa? minulla tuntuu ja ihmetyttää mitä se voisi olla. tuntuu tuossa alavatsassa :/
 
Takaisin
Top