Oireita

Onkos kellään muulla vielä ollut Iskias vaivaa ? Mulla on nyt reilu viikon oireillut ja se paheni loppuviikkoa kohden niin kovaksi, että pelkkä kävelykin sattui, puhumattakaan kyykistelystä, istuutumisesta tai ylösnoususta. Yölläkin heräsi kun kylkeä yritti kääntää. Nyt se on helpottanut paljonkin, mutta ei kokonaan. Torstaina haen apuvälinelainaamosta tukivyön, voi ottaa käyttöön kun/ jos oikein vaivaa.. Voi kuulemma olla että vauva siis painanut tota hermoa silleen, että vaivannut, oli poikittain masussa kun oikein vaivasi. Nyt se on varmaan kääntynyt perätilaan tai raivotarjontaan, kun potkut tuntuu ylävatsallakin. Ja vaivakin tosiaan helpottamaan päin, toivottavasti :) Iskias vaivathan on hyvin tavallisia raskaana ollessa, mutta en osannut ajatella että näin kivulias vaiva tosiaan! Nyt illalla vähän enempi taas vaivannut, kun touhuillut kaikenlaista päivän..

Vauva kyllä myllertää ja potkii masussa kovasti <3

Huimausta on välillä, samoin pahoinvointia.. Viimeksi keskiviikkona tuli oksennettua aamupalat keittiön lattialle, kun en ehtinyt saada roskapussia auki..

Sokerirasitus oli maanantaina (itse sinne halusin) ja kaikki arvot olivat normaalit :)
 
Mulla puutuu välillä toinen puoli selkää o_O Muutenkin se on kohta varmaan sairausloman paikka tän selän takii, kun ei toi töissä kököttäminen enää luonnistu. Tiistaina lääkäriaika, joten onneks enää maanantai duunia, ja sit pääsee mahdollisesti aikaistetulle kesälomalle :p Menee vaan vähän kesäsuunnitelmat uusiks, kun ei oikein mitään voi normaalisti tehä. Sohvaperunoidun varmaan niin, että päästä alkaa työntyä ituja ennen tän vauvan syntymää :grin
 
Isabella : minä oon käynyt hierojalla koko raskausajan (työnantaja tarjoaa, ehkäisee istumatyön vaivoja) viimeksi en enää voinut olla mahallaan, mutta istuillaan tai muissa asennoissa voi hieroa. Alaselkää ei koulutettu hieroja suostu hieromaan alkuraskauden aikana (ettei tulis syytöksiä, jos raskauteen tulee ongelmia)

Tähän saakka olen pärjännyt selän kanssa ihan kohtuullisesti, mutta tänään ollut kurja päivä. Saikkua en halua, tuun hulluksi, jos koko kesä pitää olla kotona.

Ja uutena oireena vuotavat rinnat... ei vielä niin että vaatteet kastuisi, mutta nänneihin kuivunutta kellertävää ainetta saa välillä pestä pois.
 
Mitenkäs muilla, iskikö "helteiden" mukana myös turvotus? Mulla on koko raskausajan tähän saakka ollut turvotusta melkeinpä normaalia vähemmän. Turpoan siis normaalistikin tosi helposti, mutta nyt ei ole ollut juuri lainkaan. Ja oltiin viikolla 27 Roomassakin (koko ajan yli 25 astetta ja käveltiin varmasti joka päivä vähintään 10 kn) eikä silti edes jaloissa ollut kun ihan vähän turvotusta...

Nyt eilen sitten jo herätessä jalat turvoksissa, tänään ei pysty edes sormuksia pitämään enää. En kyllä eilen ehtinyt maata jalat ylhäällä kun jonkun tunnin verran, se ei ainakaan auttanut mitään. Pitää tässä koittaa tänään lipittää vettä ihan hulluna ja uudestaan illalla nostella jalkoja. Ja vaikka jotain kylmässä vedessä liottelua...onko muita vinkkejä turvotuksen vähentämiseen?

Mua vaan jotenkin naurattaa, kun ei täällä meillä nyt ole kun jotain 20 astetta, ei siis mitenkään edes kovin kuuma (mulle vilukissalle ei ois tullut vielä eilen mieleenkään vaihtaa pitkiä housuja shortseihin tai hameeseen edes!) Varmaan tosi mukava kesä tulossa :cool:
 
Nyt huijasin, ei siellä Roomassa ollut kun +20, ei sentään yli 25 kun ihan hetkittäin :D
 
Eilen ku oli tosi kuuma ja kävin lenkillä ni kädet turpos normaalia enemmän, mut ei mulla vielä oo sitä yleisturvotusta, sormukset mahtuu eikä sukat jätä puristusjälkiä..

Eilen alko joku ihmeellinen jalkakipu, sen lenkin jälkeen.. Tosta etujalasta niiku jänteet tai joku hermo tai joku vihottelee koko jalkaan.. Ei oo issiaskipumaista, mut tosi rasittavaa. Ei pysty kumartumaan tai nojautuu eteen ilman, että siihen sattuu. Ja sit välillä se vihloo vaikkei tee mitään :confused:

Selkään sattuu edelleen, varasin ajan raskaustukivyön sovitukseen, sain sen vasta reilun 2 viikon päähän :sad001 Nooo, lauantaina kävin koittaa työntekoa ja totesin ettei jaksa enää, syke huitelee taivaissa vaikka kuinka rauhallisesti koittaa tehä, jokapaikkaan sattuu ja palautumiseen KUUDEN TUNNIN työpäivästä menee 2 päivää!! :grin:rolleyes: Järkyttävää! Pulssi oli koko yön ihan hirmu nopea ja nukuin tosi huonosti sen ja kipujen takia. Seuraava yö meni paljon paremmin. Kummallisia oireita. Tosin mulla on aina ollu sykkeen kanssa ongelmia, leposyke ihan hyvän matala, mut sit se vaan yks kaks alkaa jyskyttää ihan ku olisin säikähtänyt jotain ja se kestää ajan X joskus hetken, joskus tunnin ja joskus koko päivän. Mut nyt raskausaikana se jää päälle, varsinkin tuolla töissä. Verenpaineet mulla on hyvät, eli ei siitä pitäis olla. Sillon ku sydän jyskyttää kierroksilla, tuntuu et mitään muuta ei tunnekaan kun sen tykytyksen, joka paikassa, siis se hakkaa tosi kovaa! Mahakin hyppii sen tahdissa :D

Kauhea nälkä on taas rauhoittunut, vajaan viikon on tullu syötyy enemmän normaalisti. :) Eikä jokapäivä tarvi karkkii :grin

Kohta taas työterveyslääkärille vinkuu sairaslomaa. Ei ois ku 1,5 viikkoo töitä jäljellä, käyn sit vaikka joka päivä hakee lisää saikkua, jos tää sankari ei kirjoita mulle loppuaikaa lomaa. :rolleyes:
 
Eilen oli kuuma? Mä sanoisin että TÄNÄÄN on kuuma. Turvottaa juu, mutta juokaa naiset vettä!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Paha olo on tullu takas ja hengenahdistusta on sekä päänsärkyäkin. Mitähän tästä kesästä tulee. Ei näin kovista helteistä voi nauttia tässä tilassa....vähän on "koko kesä pilalla" olo. :/ ..iteppä on aiheutettu, ei pitäis valittaa, mutta yhyy. Ei kyllä rannalle huvita näin ison mahan kanssa mennä.
 
mä ostin itselle xl-kokoisen uimatopin ja m-kokoisen alaosan, ois tarkoitus mennä lauantaina uimahalliin lasten kans, jollei sit joku oo kipeenä. aattelin kyl rannalleki mennä, ei tota kuumuutta kestä muuten. mulla on tänään janottanutki niin paljon et vettä on mennyt ja paljon. onneksi töissä ollessa helpottaa huoneen tuuletin, ei sielläkään muuten selviäisi.
 
Mä oon ollut koko aikuisikäni kova kerään nestettä ja turvotusta. Lentokoneessa saan aina tosi turvonneet jalat vaikka olis tukisukat jalassa. Ja kuumalla ilmalla ihan ilman raskauttakin turpoon helposti. Nyt oon jo monta viikkoo ollut jalkoineni ihan tönkkö. Aamusin on ihan maitohapoilla jalat ja illalla ne ei meinaa enää nilkoista taipua.
Mut ei ne kyllä vielä oo mitään verrattuna siihen mitä ne oli viimeraskauden loppuvaiheessa.
Tässä on kuva siitä.
Oon siis hoikka ja mulla normaalisti näkyy jalassa kaikki jänteet ja verisuonet tosi hyvin. Tossa ei ees näy niitä luita mitkä on nilkassa jalan sivuilla. Jouduin käyttään 2 numeroo isompia kenkiä viimesen kuukauden. Ja siis se oli lokakuuta. Nyt vähän jännittä, kun loppu aika on kesää :eek:
turbojalka2.jpg
 
mä sovitin sunnuntaina ballerinoja et josko voisin alkaa käyttää niitä, mut siitä mitään tullut. kengät puristi ja ahdisti, joten oli pakko vaihtaa tennareihin. tällä menolla käytän siis crocseja loppukesästä. muuttuiko muuten muilla uudelleensynnyttäjillä jalankoko edellisen raskauden jälkeen? jouduin itse painelemaan kenkäkauppaan, kun jalankoko oli niin muuttunut, ettei vanhat kengät mahtuneet. no, jouduin tosin luopumaan vanhoista housuistakin, koska lantio ei palautunutkaan ennalleen.
 
Itse toivon, että jalka kasvaisi sen yhden koon :D omistan jalan, joka on kokoa 34-35 ja kaikki kenkäni on 36 ja eli siis isoja.. Vihaan sitä, kun on juhlat ja pitäisi löytää korkokengät!!! Ei muualla kuin netissä ole pieniä kokoja, mutta niitäkään ei pääse sovittamaan ja sitten ne onkin väärän kokoiset....
 
Mulla kasvo jalka 1/2 kokoa, mikä on tosi tyhmää. On vähän hankalaa löytää oikeen kokosia nyt. Toisaalta kyllä jotkut kengät on edelleen sopivia, sellaset mitkä on valmiiks ollut vähän löysiä.
Ja joo, mulla kävi sama kun della_79:lla, lantio ei palautunut. Mulla vaan kesti vähän aikaa tajuta se. Käytin melkein vuoden samoja housuja ja kiroilin et miten niin oon muka lihonut, en varmasti oo. Sit tajusin mitäon kyse, ostin muutamat uudet housut ja farkut ja si tulin taas raskaaks. Talvella ärsytti ihan hirveesti kun kerkesin pitää kuukauden uusia housuja ja sit nekään ei enää mennyt kiinni vyötäröltä. Ja mulla turpos reidetkin tosi nopeesti, niin ei ne sit mahtunu kohta päälle ollenkaan. Nythän mulla on jo kahet viimekertaset mammahousut pienet. Ei mee reisistä eikä vyötäröltä. Tosi kiva oli ostaa uudet äitiysvaatteet vaikka näiden raskauksien välillä ei ees kahta vuota oo. o_O
 
Huh hellettä! Turvotusta ei ole mulle tullut vieläkään. Mutta muuten on ollut tosi tukalaa! Kamalaa väsymystä, jatkuvasti hiki valuu ja henki on ahtaalla! Iltaisin ei meinaa uni tulla kun tuntuu, että joku istuu rinnan päällä :sad001 Töissäkään ei meinaa enää kunto kestää, mutta onneksi enää vain pari viikkoa jäljellä.. Mun piti rautalisäkin lopettaa vähän aikaa sitten kun siitä tuli pahoinvointia.. Mutta sitten alkoi nenästä tulla taas veristä räkää ja väsymys kävi niin kovaksi, että oli pakko aloittaa se uudelleen.. Kärsitään sitten huonosta olosta :mad:
Kaikesta huolimatta vauva sen kun potkii ja porskuttaa kovasti! Välillä tuntuu, että on tuolla masussa kokonainen armeija :grin
 
Nitti mäkin luulin aluksi lihoneeni, kunnes tajusin et lantiostahan ne kinnaa. mun koko ennen edellistä raskautta oli 36-38 (takana oli säännöllistä treeniä 2-3 krt/vko) ja nykyisin olen kokoa 40 ja nyt varmaan ylikin sen. mulla meni monet kengät vaihtoon, kun tajusin et nehän on pienet! koko 40 mulla on edelleen jalan koko, mut joudun välillä ostaa 41, kun jotkut mallit puristaa. saas nähdä miten nyt käy, ei vaan ala olla enää kovin naisellinen kengännumero yli 41 ja sit sitä alkaa olla aika isokokoinen, jos vaatekokokin menee yli sen 40.
 
Mullakin jäi esikoisen jälkeen lantioluut hitusen leveemmälle, eli jotkut ennen raskautta sopivana olleet farkut jäi vähän puristamaan ja kengän koko kasvoi. Ennen se oli 36-37, niin nyt 37-38. Melkein kaikki kengät meni uusiks. :/
 
Hyi, älkää pelotelko, mä en halua jäädä isommaks:eek: Mä oon taas aina ihmetellyt sitä, että sellaiset pienet ja kapeat on edelleen tosi kapeita synnytysten jälkeenkin! Saaha nähä miten itelle käy..
 
No, ei sitä mun lantion levenemistä silmämääräisesti huomannut. Mutta, farkut kerto totuuden. Ja tosiaan varma olen ettei siinä läskiä ollut, kun samoihin painoihin, jopa allekin meni ja rasvaprosentti on aika minimi, kun salitreeniä olen tehnyt. Ei se mua yhtään haitannut. Se vaan että muutamat kiva farkut jäi vähän pieneksi.
 
Täällä tulee välillä sellaisia supistuksia missä tuntuu, että pissa menee ihan just housuun!! :o ei aina, mutta välillä...
 
Takaisin
Top