Oireita

Onko kenelläkään ollut nyt lähiaikoina menkkamaisia kipuja? Minä ihan säikähdin näitä! :sad001 Tänään siis alkoi kun kaupasta lähdin painavien kassien kanssa autolle. Alkoi tuntumaan sellaista menkkamaista jomotusta mahassa ja ehkä säteili tuonne reisiinkin.. Selkääkin juilinut pari päivää ja nyt tuo menkkakipu tuntuu sielläkin.. Noita kivuttomia suppareita on ollut ja vauva kyllä liikkuu masussa.. Yritän tässä nyt tunnustella, että meneekö masu kovaksi noiden kipujen aikana, mutten ole ainakaan vielä huomannut että menis.. Lepo tuntuu auttavan eikä kipu siis ole jatkuvaa.. Mitä nämä on ja mistä johtuu? :eek:
 
Millier nuo on todennäköisesti nyt niitä supistuksia kivuilla. Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että jos alkaa juurikin tuollaisia menkkamaisia kiputiloja tulemaan niin pitäis olla sinne yhteydessä. Enkä todellakaan halua pelotella, kyse ei ole siitä..Vaan vastaan kysymykseesi. Elimistö varmaan yrittää sulle nyt kertoa, että olis aika rauhoittaa meininkiä..
Tsemppiä :Heartpink
 
Niin minä vähän pelkäsinkin.. :confused: Loppu päivän olen tässä nyt lepäillyt eikä pahemmin ole kipuja ollut.. Töitä olisi vielä kolme viikkoa ja seuraava neuvolakin vasta silloin.. Harmi vain, että työni on kovinkin fyysistä ja toivoin voivani olla loppuun asti töissä.. :oops: Mutta vaavihan tässä on tärkeämpi kuin mikään muu :Heartred
 
Täällä on ollut outoa ylävatsakipua nyt parina päivänä.. en tiedä onko tämä nyt närästystä vaiko mitä.. en tiedä yhtään, kun tämä on enemmän sellaista nipistelyä, kuin polttamista..
Muutenkin ahdistaa maha aina vain enemmän, varsinkin syömisen jälkeen tuntuu, että pakko mennä pitkäkseen, kun muuten ei oikein pysty olemaan.... Voihan massu! :D
 
Nytten oli viimeyönä ekaa kertaa selkäkipuja.. :S aika inhottavaa..
 
Mulla särki eilen ylä/keskimahaan. Tuntui kuin maha olisi ihan tyhjä vaikka olin syönyt. En tiedä mitä särkyä tuo sitten oli. Nyt ei koske mahaan.
 
Kylkiluiden tienoilla on alkanu tuntua ahtaalta, semmosta jomotusta. Painaakohan vauva sisäelimiä kasaan sinnepäin jo nyt? Vielä reilu kaks kuukautta kuitenki pitäis tässä vielä paisua o_O
 
Gnome, se sikiö kasvaa koko ajan! Ja voin luvata että tuo ei ole vielä mitään siihen verrattuna mitä on luvassa.

Sitten ne huimauksen ihmettelijät; saattaapi hyvinkin olla supistuksia. Supistukset ei aina tunnu vatsassa, vaan saattaa tuntua jomotuksen tunteena alaselässä ja huimauksena.

Närästykseen siis renniee, mutta jos alkaa menemään paketti päivässä, niin pyytäkää resepti Omeprazoliin. Sitä otetaan vaan 1 kpl päivässä. 56 kpletta maksaa 3 euroa.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Heh, mulla on pari kertaa ollut tota, että huimaa ja tulee jotenkin etova, paha olo.. Sit ihmettelee mikä se on ni jossain vaiheessa huomaa, että kyljet tuntuu siltä ku ne liikkuis siel ihon alla :D Lihakset elää omaa elämäänsä.. Olettanut että ne on niitä harjottelusuppareita, erilaisia kun ne missä maha jösähtää kovaksi..

Närästely ei oo onneks mahassa tuntunut, kurkussa lähinnä, iltasin tosi voimakkaasti, mut oon ollu ilman lääkkeitä. Menkkamaisia kipuja on ollut tosi lievästi, ihan vaikka makaisi vaan.. Oon aatellut että johtuu vaan siitä ku alkaa käymään paikat ahtaaksi ja silti kohtu laajenee.. Ei oo siis missään vaiheessa ollut niin kipeitä kun menkkojen aikaan, vähän niinku tuntuu siltä ku olis menkat, ja särkylääkkeen teho olis osoittamassa ekoja hiipumisen merkkejä.. Eh.. No vaikea selittää.
 
Yöllä taas oli hankalaa, toisella kyljellä ei voinut nukkua, kun kiristi niin kovasti toista mahankuvetta.. Illasta oli myös varmaan iskiaskipua, kun pisti tuonne lonkkaan ja se oikein jalkaan säteili.. :o
 
Onko kukaan käyny vielä hieronnassa selän takia? Mulla tuntuis kokonselkä olevan jumissa, mutta ei vielä niin pahasti, että sen kans ei pärjäsi. Ajattelin, että voisin varata hieronta ajan ihan ennaltaehkäisyks, että se ei tuliskaan järkyttävän kipeäksi. Kaippa ne suostuu hieromaan, että oon kyljellä tai istun :)
 
Joo...nyt on väsyttänyt normaalia enemmän muutamana päivänä ja sellaista ahistavaa/vähän huonoa oloa ollut/selän jomotusta. Pitäis varmaan levätä enemmän... :/
 
Jälleen nipistelee ylävatsaa, vasen puoli... Inhottavaa.. :/
 
Isabella mä oon kanssa harkinnut hierojaa, kun tuntuu etenkin koko yläselkä olevan aivan jumissa. Pääsin jo niin pitkälle, että kyselin yhdeltä onnistuuko hieronta raskaana, ja sanoi että jos pystyn kyljeltään makaamaan niin erinomaisesti ja istualtaankin onnistuu tarvittaessa. En vaan saanut sitten aikaa varattua, kun olen niin hemmetin kiireinen (muka) seuraavat kaksi viikkoa ainakin...

Mua on kanssa nyt pari päivää väsyttänyt taas enemmän, johtuu ehkä siitä että oon luistanut raudan syömisestä (se litku jota ostin on vaan niiin pahaa). Mutta pitänee taas koittaa kunnostautua, jos se vaikka taas auttas :)
 
Kannattaa tarpeen mukaan vetää rautaa nyt kun siihen synnytyksen jälkeiseen hemoglobiiniin voi vielä vaikuttaa, rv 30 jälkeen Hb alkaa kyllä muutenkin nousta :)
 
Supistelee...ja paljon! Voihan kettu! Kauppa reissu oli ihan kamala tänään ja sen jälkeen on supistellut aina ku jotain vähänkin tekee, vain löhöily helpottaa oloa! Onneksi pikkusella on taas vauhti päällä! :)
Pahoinvointia on myös ajoittain ollut taas...ja tänään päätä särki aamupäivällä! Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan! Mulla ollut myös närästystä ja siihen olen saanut Zantacia, se on resepti lääke ja sopii siis raskaana ollessa, en edes ole uskaltanut noita reseptivapaita närästyslääkkeitä syödä...olen vain halunnut varmistuksen lääkäriltä varmistuksen ennen lääkkeen käyttöä, siis ylipäätään minkään lääkkeen käyttöä!
 
Mihinköhän tämä voi liittyä tämä pistelevä/ vihlova kipu, kipu tuntuu kohdun yläosassa, ei ole kovin kovaa, mutta ikävää siltikin.. Keskiselkäkin on hirmu kipeä taas yön jälkeen.. Tuota vihlontaa ei tunnu maatessa, mutta pystyssä se kyllä tuntuu... Vauveli jaksaa möykyttää mahassa :D
 
Kipu ei liity supistuksiin ollenkaan.. En tiedä onko normaalia vain jos kohtu on hieman kosketusarka (kasvaako se??) .. Sitäkin se on vain välillä, ei koko ajan.. Vauveli ihmettelee varmaan mitä se koko ajan tökkii ja painelee :D
 
Itse olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla koska heti jos on seisaaltaan pitkiä aikoja tai kävelee liian nopeasti niin ensin tulee "pallo jalkoken väliin" ja sit alkaa supistelemaan. Sitten jos istuu tai makaa liian kovalla niin tulee häpyluu ihan todella kipeeksi ja sitten on vaikee kävellä, minulla tuntu että kaikki oireet lävähti yhellä kertaa. maanantaina hakemaa lisää saikkua koska ei mitään toivoa olla 8tuntia jaloillaan päivän aikana.
närästystäkin riittää mutta minulla auttanut tosi hyvin maito tai jugurtti, parina iltana ottanut rennien,
On kyllä niin saamaton olo kun ei voi tehdä reipasta tahtia mitään, mutta ei myöskään voi jäädä paikoilleen koska tulee sitten selkä kipeeksi ja sit noita häpyluu kipuja, niin tulee sitten pikku puuhastelua tehtyä pienien makoilu taukojen lomassa.
Hierojalla olen käynyt, hieroo niin että nojaan hierontapöydällä olevaan tyyny kasaan istuviltaan ja sama hieroja tehnyt myös vyöhyketerapiaa, edellisessä synnytyksessä luulen että vyöhyketerapiasta oli apua varsinkin kipujen suhteen. Itsellä pitkä selkälihas ja hartiat ollut tosi jumissa ja hieronnasta ollut tosi paljon apua.
 
mulla oli viime yönä ihan hirveä pohjekramppi, ei meinannut mennä ohi vaikka nousin ylös, kävelin ja join vettä. lopulta onneksi laukesi ja pääsin palaamaan takas nukkumaan. selkä myös kiukkuaa, mut onneksi aloitin sen mamapilateksen ja sitä on nyt kesäkuun alkuun asti kerran viikossa, viimeksi se helpotti, kun selkä pamahti jumiin enkä voinut harrastaa omia lajejani.
 
Takaisin
Top