Oireita

mulla tuli tänään harkkareita, kun nostin tyttöä rattaisiin. vetäs vatsan ihan kovaksi, mut ei tehny kummemmin kipeää, vaan meni ohi, kun seisoin hetken ja silittelin vatsaa. miehelle sanoin, etten varmaan pysty kauaa nostelee tyttöä. tyttö onneksi haluaa kävellä paljon ja työntää omia rattaitaan ja kiipeää aina voidessaan. mulla maha toimii ihan hyvin, oon ostellut täysjyvätuotteita ja juonut vettä. ei voi sanoa, että ummetus ois juuri ollut tässä raskaudessa riesana. maha ei ole liioin löysäkään.
 
Kyllä alkaa tää vanhan liikkuminen olla köykästä. Eilen tehtiin tunnin pyörälenkki, jossa ei muuten olis ollu mitään ongelmaa, mut pitää näköjään suosiolla alkaa taluttaa pyörää ylämäissä. Poljin nimittäin pienen, vähän jyrkemmän mäen päälle, ja sen jälkeen ei supisteluista meinannu tulla loppua. Vielä illallakin oli alavatsa arka, ja tänään on pitäny kävellä toooodella rauhallista tahtia, ettei kipu palaa. Ja mä kun luulin keksineeni hyvän lajin, jossa ei tuu kohtuun tärähtelyä. Yh.
 
Mulla on tullut nyt parina päivänä yksittäisiä kipeempiä/vihlovia suppareita eikä ole liittynyt rasitukseen. Nyt ei ole urheillessa paljoa supistellut, mutta välillä jos nousee nopeemmin ylös sohvalta, niin vetää massun kovaks.
 
Täällä suppareita tulee milloin mitenkin, välillä on päiviä ettei voi tehdä oikein mitään, kun kaikki vihloo. Toisinaan on taas päiviä, että kaikki mikä eilen ei onnistunut tänään onnistuu ongelmitta.. Yöllä välillä on ollut supistukset sellaisia nipisteleviä.. Aina kiristää enemmän oikeaa puolta.. Saunan lauteille noustessa käy kiristämään, nukkumaan mennessä (vaaka-asento), pyöräillessä tömpsyt aiheuttaa, välillä pelkkä istualtaan nouseminen aiheuttaa, välillä niitä vain tulee, vaikkei mitään tekisi..
Pyöräillessä tullut kauhisteltua ja kävellessäkin, miten sitä pienikin mäki pistää puuskuttamaan! :D
 
Itsellä ollut tänään massu niiiiin kireellä - Todella usein siis supistelee- Ei tosin satu, mutta tosi piukka olo ja pisuttaa :confused:

Itse ravaan muutenkin pissalla koko ajan - yölläkin 2-4 kertaa. "Kuivaharjoittelua" tuleviin yöheräämisiin ? :goodnight
 
Miulla oli aiemmin vessassa ravaamista ^^ päivälläkin tuli käytyä monta kymmentä kertaa vessassa!! Ja yöllä myös joka yö joutui jopa 4 kertaa käymään. Nyt se on onneksi helpottanut!..
 
Minulla on ollut nyt jo muutama tosi hyvää päivää! Ei niin paljon oo supistellu ja painettakaan ei oo ollu. :) muutenkin aika normaali olo, oon jopa saanut paljon aikaseks :) Ei varmaan sais innostua näin kahden päivä perusteella, mutta toivonkipinä heräs, että jos saisin hetken olla näin hyvässä kunnossa ja sit pystyis tekee kaikkea kivaa!
 
Aapuaaaaa---- siis supistelee/massu kovettuu koko ajan... :schoked025

Onko täää normaalia ? Supistelee siis ihan tässä istuskellessa - töitä tosin tehden muttei siis mitään fyysisiä ponnistuksia eikä henkisellä puolellakaan oo mitään painetta :wtf

Viime yönäkin taisi olla kovasti supistuksia kun näin niistä uniakin...

25 + 3 menossa --- eikös harjoitussupistukset ala vasta joskus viikolla 30 ?? Anyone who knows ?
 
Minulla oli eilen illalla tunnin sisään varmaan 30 supistusta, ja kävi oikein vihlomaan nivuseen, nyt onneksi ei ole supistellut vielä monesti.. 16 viikolta asti on supistellut minulla.. :) toisilla niitä tulee läpi raskauden ja toisilla alkaa vasta myöhemmin..
 
Eilen ekaa kertaa asiasta huolestuin, kun oli koko ajan, mutta näköjään nukahdin kuitenkin :D
 
Ja neuvolassa voi asiasta mainita jos huolettaa, jos pääsee vaikka lääkärille sitten tarkastuttaa, ettei kypsytä liikaa paikkoja supistukset. Minulla oli neuvolal. Joskus 20 viikon tienoilla muistaakseni ja silloin oli kaikki hyvin vielä.. :)
 
Olin maanantaina siellä 4 d ultrassa ja siellä todettiin että kohdunsuu ookoo - joten "varaa on venyä" , mutta ihmetyttää vaan kovasti. Onneksi loppuviikosta on terkkari :)
Meillä on August14 melkein samat pvt - eli mulla nyt 25 + 3 :cool14
 
Tuntuuko teillä muilla sellaista painetta ylävatsassa? Ihan niikun sisäelimet olisi lytyssä? o_O Mulla tuntuu ja välillä kyljistäkin sattuu todella paljon, tuntuu kuin joku repisi kylkiluut irti :eek:
 
Muutaman kerran on ollut ylävatsassa inhottava painava tunne, mutta on helpottanut, kun olen maannut kymmenisen minuuttia ja tuuppinut masua, että vauva liikkuu, kun olen ajatellut, että onko vauva ollut jotenkin inhottavassa asennossa ylhäällä.

Eikö ylävatsakipu ole myös raskausmyrkytyksen oire?
 
Minulla tuntuu välillä että alkaa tila olla ahtaalla tuossa, kun syödessä tuntuu, että maha alkaa ahdistamaan.. Tulee stoppi syömiselle, kun kiristää rinnan alta.. (Hankala selittää!) :D
 
Mulla tulee kumartuessa semmonen puolittainen oksetusolo, varsinki syömisen jälkeen. Kenkien laittaminen jalkaan alkaa olla hankalaa aamuisin töihin lähtiessä :P
 
Täälläkin on huomattu tuo kenkien laiton vaikeus, mies naureskelee vain vieressä, kun emäntä puuskuttaa ja ähkii kamalasti, kun yrittää sitoa kenkiä.. :D
 
Mulla kans! Ja muutenkin tuo liikkuminen ja pukeminen on paaaljon hitaampaa :grin Työntekokin tuntuu huomattavasti raskaammalta kuin muutama viikko sitten.. Päivät kuluu niin hitaasti kun puuskutan yhden rapun ylös, pidän hengähdystauon ja sitten puuskutan alas ja taas tauko..ja sitten taas seuraavaan :grin Onneksi ei töitä ole enää kuin tämä kuukausi ja saan loppukesän puuskutella ihan rauhassa sitten kotona :p
 
Takaisin
Top