Oireita

Täällä nuo nenäverenvuodot vain yltyy...parina viime iltana/yönä tullut oikein reilusti verta....eilen illalla tuli niin paljon että meinasin tukehtua, kun valui kurkkuunkin niin voimalla. Loppui lopulta kylmällä kääreellä, mutta kyllä mielessä jo kävi että täytyykö lähteä ensiapuun...koko lavuaari oli aivan punaisena verestä ja lisäksi tuli sellaisia hyytyneitä veriklimppejäkin nenästä......hyi olkoon! Onneksi huomenna on neuvola lääkäri ja pääsee tästäkin kysymään......

Lisäksinut supistelee kovasti kun siivosin vain vähän, imurointi on kamalaa ja selkä kipu on sen jälkeen ihan kamala...kaksi viikkoa nyt olen ollut kotona ja näyttää siltä ettei töihin ole menemistä! :(
 
Joan, mulla kans on tosi hyvin auttanu ummetukseen vaikka ois kuinka pahana, onneksi tämän ihmeaineen löysin ;)

Mullaki mielialavaihteluita ollu jonku verran, nyt viikon ajan vähän matalapainetta ja hellyydenkaipuu iskee taas iltaisin... No en mä silti tätä raskautta ikinä mihinkään vaihtais, enkä valita siitäkään että olen yksin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ei ole koko raskausaikana särkenyt päätä yhtään (vaikka normaalisti muulloin särkee aina silloin tällöin), mutta nyt viimeisen viiden päivän aikana on alkanut sellainen pienoinen päänsärky. Ajattelin ensin, että se johtuu vanhoista piilareista, mutta ei se niistäkään voi johtua. Vajaa kaksi viikkoa sitten oli neuvolassa hemoglobiini 137. Olisiko se voinut reilussa viikossa laskea noista lukemista niin paljon, että alkaa päätä särkemään? Väsymystä ei mun mielestä mitenkään erikoisemmin ole ollut. Sitten tulee tietty heti mieleen raskausmyrkytys. :sad001 Senhän yksi oire on päänsärky, mutta ei mulla kyllä mitään turvotusta ole eikä äkillistä painonnousua. Verenpainekin oli silloin neuvolassa vajaa pari viikkoa sitten hyvissä lukemissa eli ei ainakaan silloin vielä ollut koholla. Onneksi mulla on huomenna ylimääräinen neuvolalääkärikäynti, niin toivon mukaan saa selvyyttä näihin mieltä huolestuttaviin asioihin. Pitää varmaan kirjoittaa ihan lista, että en vaan unohda sanoa/kysyä jotakin. :)
 
Kuulostaapa pahalta tuo sun verenvuoto Muru :eek: Mulla tulee edelleen tuota veristä räkää, joskin se on hieman yltynyt.. Eilen kävin lääkärissä kuumeen takia. Ottivat verikokeita ja hemoglobiini oli 117 ja tulehdusarvot hieman koholla. Kurkku on vielä kipeä ja todella väsynyt ja heikko olo. Lisäksi tänään alkanut aivastelut ja silmien kutina. En nyt tiedä onko tämä allergiaa vai flunssaa o_O Vielä huominen päivä saikkua ja perjantaina takaisin töihin.. Uskaltaakohan tuota ottaa mitään allergia lääkettä?
 
Mulle juuri kerrottiin lääkärissä, että mitään allergialääkkeitä ei suositella raskauden aikana. Ainoastaan voi käyttää paikallishoitoa esim. silmätippoja tai nenäsuihkeita.
Kiva tieto näinkin kahden kuukauden allergialääkkeiden popsimisen jälkeen..Vielä silloin se oli ihan ok, että niitä syö. Nyt ne on mitä ilmeisimmin keksinyt ettei niitä voikaan syödä :grin
..Ja mitähän vielä o_O
 
Mulle taas neuvolan lääkäri sano, että allergialääkkeitä voi kyllä ottaa raskausaikanakin ohjeen mukaan. Sain siltä reseptin, ja oon niitä kyllä syöny ja syön vastaisuudessakin. Niin siitepölyinen kevät edessä, että...
 
Kävin juuri neuvolassa ja neuvolatäti sanoi, että heinixiä voin ottaa allergiaan (ja sitä olenkin syönyt joka kevät) ja sitten on vielä nämä nenäsumutteet.. No hain apteekista paketin ja pakkaus selosteessa kehotetaan kuitenkin välttämään heinixiä raskausaikana. Eli uskallanko nyt ottaa vai kärvistelenkö tämän olon kans? o_O
 
Että tämmönen vappu sitten tällä kertaa, töistä nyt alkuun ainakin muutaman päivän saikulla supistelujen vuoksi. Eiliselllä kauppareissulla äityivät oikein vihloviksi ja meni hetki että rauhottui levossakaan. Nyt ohjeena lähteä äippäpolille tarkastuttaan tilanne heti, jos menkkamaista kipua tai paineentunnetta alkaa. Blaah, ukko lähti vapun viettoon (tosin kysy kyllä jääkö kotiin) ja nyt täytyy keksiä jotain ajankulua sohvan pohjalla eikä antaa turhille huolille liikaa valtaa.
 
Millier, mulle neuvolalääkäri määräs Cetirizin-ratiopharmia, jonka pakkausselosteessa on aikalailla sama teksti kun Heinixillä. Olettaisin, että se on vaan lääkeyhtiöiden tapa välttää mahdolliset oikeushaasteet, jos lääkkeen setiritsiinistä sit kuitenkin aiheutuu sikiölle jotain. Sama koskee aika monia lääkkeitä. Kaikissa kehotetaan ennen käytön alottamista keskustelemaan lääkärin/apteekkarin kanssa. Mun lääkärin kehotus oli, että ei kannata olla tukkonen, vaan että hyvin voi ottaa pillerin päivässä, ja näin oonkin tehny :)
 
Joo, useita keskusteluita asiasta luettuani tulin samaan johtopäätökseen.. Ja tuskin olisivat neuvolassa sitä suositelleet jos olisi oikeasti vaarallinen :) Otin jo eilen yhden kun en kertakaikkiaan kestänyt sitä oloa! :confused:
 
Voihan supistukset!

Nyt ollu pari päivää sellasia että ihan vihloo... Huomenna ehdottomasti lääkäriin ja sairaslomaa jos sais. Ei mitään uskalla tehä ny. Ärsyttää ja pelottaa olla yksin kotona... Pitää kai alkaa joku soittaa koiran käyttäjäksi ainaki... :o tää lepääminen auttaa kyllä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä vauva potkii joskus en tiedä onko se nyt kohdunsuuta tms. Minne potkii, kun tuntuu aika erikoiselle!! Tuonne alas se potkii, mutta tuntuu niinkuin jalaka kävisi tuolla tuolla alhaalla silleen jos tiedätte mitä tarkoitan :D :D kohta vilahtaa varpaat alapäästä :D :D
 
No voihan kökkö! Pärjäsin sitten 9 ja 1/2 kuukautta ilman rinnoista valuvaa maitoo.
Just aamulla mietin että koskahan se taas alkaa kun viimeks alko just näillä viikoilla. No nyt sitä taas tulee :confused: Perhana!
 
Mulla loppui nenäverenvuodot kuin seinään kun lääkärille asiasta mainitsin...outoa...no parempi näin! Supistee vaan, ja välillä kovasti ahdistaa ylämahaa...selkä on hieman parempi, ei niin paljo enää kipuile!
 
Allergikot huomhuom!!
Tänään nyt eräs viisas ihana lääkärisetä tarkisti mun pyynnöstä asian noiden allergialääkkeiden suhteen. Kun kerroin et mua kiellettiin viimeksi niitä syömästä. Enkä mä enää voi olla ilman mitään allergialääkettä..
Cetirizin on sellainen jota voi syödä raskauden aikana! Se luki siellä ihan selvästi, että se on tutkittu ja ns. turvallisuusluokkaan A kuuluva lääke.
Imetyksen aikana sitä ei suositella, koska se imeytyy äidinmaitoon. Silloin tulisi käyttää jotain toista vaikuttavaa ainetta sisältävää allergialääkettä. Mut en nyt muista kuolemaksenikaan mitä se oli..

EDIT: Loratadin oli se mitä voi käyttää imetyksen aikana.
 
Muokattu viimeksi:
Ihan kamalaa! Nämä hormoonit on iskenyt minuun varmaan vasta nyt kunnolla, kun nyt pieninkin asia pistää itkuksi! Rupesin netistä kuuntelee musiikkia, jota vauvalle voisi soitella (nyt ja syntymän jälkeen), niin meikällä käy silmät vetistää! :D ei voi olla totta..... Mutta masukki potkutteli aiemmin kamalasti, ja ihan pakko oli päässä istumaan, kun pisti niin kamalasti supistelemaan. Niin nyt kun laitoin musiikkia, kas riekkuminen loppui! Taisi musiikkia ruveta tosissaan kuuntelemaan! :)
 
No niin, lääkärissä käyty ja alakerran tilanne tarkistettu. Ei mitään hälyyttävää onneksi. Sairaslomaa viikko supistusten takia kuitenkin, ihan hyvä niin saa lepäillä ja mielenrauhan...
 
Nyt meinaa epätoivo iskeä:( oon kaks päivää ollu vaan kotona sisätiloissa. Maha on supistellu niin paljon, että se ei anna edes istua kauaa! Niin oon joutunut laittaa maaten vähä väliä.. Eilen tein kuvallisuuteen netissä istuen sohvalla läppäri sylissä, niin se oli liikaa mahalle.. Mulla meni siinä kuvatilauksesss melkein koko päivä, kun jouduin kokoajana keskeyttämään :sad001 Oon siis yöpaidalla täällä vaan ollu, niin kuin mikäkin sairas! Ja mies oli eilen koko päivän töissä ja jääkaappi oli tyhjillään, mutta en päässy lähtemään edes kauppaan. Söin sitten pakkasta tyhjäks:wink Mä oon niin rampa, että pian romahdan, en selviäis yksin, oon ihan täysin riippuvainen muista! Ja nyt on vasta toukokuu..

Muille supistelijoille vinkiks, että runsas veden juonti auttaa supisteluihin, se jotenkin " laimentaa" hormoonitoimintaa. Mutta nyt tuosta veden juonnistakaan ei oo ollu minulle apua, vaikka se tähän asti on kyllä vähentänyt supisteluita, kunhan on vaan muistanut juoda vettä pitkin päivää. Onko muita keinoja niitä vähentää? Haluan kuulla jotain kikkakolmoisia? :wink Toivottavasti tää tilanne ei jatku tälläsenä, musta tulee tällä menolla mökkihöperö. Mieskin sano, että näytän ihan LUOLANAISELTA :grin
 
Onko muilla vatsa ollut millainen? Miulla maha on nyt viimeaikoina käynyt oikkuilemaan, ei tiedä ollakko löysä vai kova.. Inhottaa, kun vatsaa vääntää ja kääntää..
 
Takaisin
Top