Oireita

Mulla oli aamuyöllä ensimmäinen suonenveto, heräsin siihen!!! :eek: Aivan hillitön kramppi!!! Kai sen täytyy jotenkin tähän raskauteen liittyä, kun ei mulla normaalisti ole tapana herätä klo 05.02 suonenvetoihin...?!
 
Mullakin on ollut nyt kramppeja. Varsinkin juuri tuohon samaiseen aikaan. Mä pistin raskauden piikkiin. Olen juonut vettäkin mielestäni riittävästi, mutta silti. Ei kivaa. Ja järjetön närästys on. Mulla alko se jo ihan alkuraskaudesta. Sain siihen lääkettä, mutta ei se sitä kokonaan pois pidä. Pitää vältellä kahvia, omenaa, ruisleipää, raakaa sipulia, rasvaista ja mausteista ruokaa, limonaadia, jauhelihaa jne.. Puuh!
 
Joan, mulla autto närästykseen magnesiamaito, joka auttaa myös ummetukseen jne. Suosittelen kokeilla :-) saa apteekista kylmäkaapista :-)

Mulla ei vielä oo tullu maitoo eikä suonenvetojakaan, mutta tämä joka iltainen turvotus tympäisee ja jalkoja myös särkee... Ny on kyl kova työputkiki takana joten ei ihme :o


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja kannattaa kokeilla magnesiumia suonenvetoon, nyt mennyt jo monta yötä ettei ole onneksi ollut suonenvetoja kun iltaisin yhden magnesium tabletin ottaa! Auttaa heti, ainakin mulla! Ja kiitos Hempuli vinkistä tuohon magnesiamaitoon, täällä alkanut taas ummetus vaivata ja en vieläkään pysty mitään mitään levolacia tms ilman yökkimättä ottamaan! Närästys onneksi on helpottanut, minulla oli alkuraskaudesta aika usein närästystä ja sain siihen zantac nimistä lääkettä joka auttoi ainakin minulla.

Alaselän kipuilu vain jatkuu täällä ja omaksi pettymyksekseni tukivyöstä ei ole ollut apua! Jalat puutuu jos on liian kireällä ja jos on liian löysällä ei se sitten auta selän kipuun....nyt ollut noin viikon kotona ja sohvalla löhöilyä ja sen sellaista niin selän kipu ei ole yhtään niin paha kuin reilu viikko sitten, mutta jos vain on kauemmin liikkeellä ja jaloillaan alkaa se kipu yltymään....ei ole yhtään kivaa!

Onko teillä ollut nenäverenvuotoa? Minulla ei tavallisestikaan ole kovin usein, mutta nyt on nokka tukossa ja vertakin tulee melkein päivittäin, ei aina ihan vuotamalla mutta kun niistää yms. tulee...minulla ei ole todettu allergioita, mutta välillä olen ajatellut että jos tämä liittyisi kuitenkin tähän siitepöly kauteen ja katupöly on aivan hirveää... O_o
 
Miulla on ollut nenänverenvuotoa, jota yleensä ei ole kovinkaan usein, mutta nyt on ollut..
 
Laittakaa ihmeessä muru ja joan sitten tänne kokemuksia että oliko teillä apua siitä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla tuli lapsena aika usein verta nenästä ja nyt ihan raskauden alusta lähtien on ollut muutaman kerran viikossa. Ei myöskään sellaista kunnon vuotoa, vaan menee hyvin nopeasti ohi.
 
Mua on raskauden aikana niistättäny ja aivastuttanu tosi usein. Nenän limakalvot oli tosi kovilla tosta, ja verenvuotoaki tuli. Koivu- ja leppäallergia siihen päälle vielä niin jes (aivastelu ja niiskutus alko siis jo ennen allergiakautta, tää vaan pahens sitä). Onneks nyt allergianenäsuihke on auttanu tohonki tosi paljon. Akuuttia vauva-allergiaa kenties..? :P
 
Iskias. Alkaa kihta huumorintaju loppua kesken. Vasemman jalan lonkkaa vihloo niin paljon, että jalka lähtee alkaa. Tällä hetkellä käytännössä siis melkein täysin liikuntakyvytön. Hyvä kun pääsee vessassa käymään miehen avustuksella... ja lääkärin mukaan pitäisi vaan särkylääkkeitä popsia. Onko muulla ollut iskiasvaivaa? Tai löytyykö keltään mitään kikka kolmosia kipuja helpottamaan?
 
Onpa "mukava" kuulla, että muillakin tulee verta nenästä :grin Mulla ei ole koskaan aiemmin tullut, mutta nyt joka kerta tulee niistäessä veristä räkää :confused: Joka keväiset allergia oireet on kyllä olleet lievempiä tänä keväänä.. o_O
Mulla ei ole nänneistä tullut missään vaiheessa yhtään mitään.. Ihmettelin, että onkohan normaalia, mutta eikös jokaisen kroppa reagoi eri tavalla.. Alkuraskaudessa nännit oli ehkä hieman kipeät, muttei nyt niin älyttömän arat.. Nyt nekin on taas alkaneet tulla kipeäksi..
Selkä ja issias kivut loppuivat joku viikko sitten kuin seinään. Ja nyt olen niin nauttinut siitä kun ei ole oikeastaan mikään paikka ollut kipeänä! :) Kunnes tänä aamuna heräsin kurkku- ja pääsärkyyn.. Toivottavasti ei nyt paha flunssa iske :confused: Vaikka en minä kyllä missään vaiheessa ajatellutkaan tämän raskauden olevan mitään ruusuilla tanssimista :p
 
Täällä kanssa nenä tukossa päivittäin, varsinkin aamulla, verta tuli nenästä muutaman kerran viikossa kunnes lopetin möllereiden syönnin niin veren vuotaminen loppu, tosin veristä räkää kyllä irtoo päivittäin.

Onko muita ketkä on raskauden aikana alkanut peti puuhat kiinnostamaan enemin, olen siitä "oireesta" ollut kovin yllättynyt, mies toki mielissään :D

Pakara menee aina ajoittain jumiin mutta onneksi menee aina hetken venyttelyllä ohi ja huomaan että paikat puutuu jotenkin erityisen herkästi, maha alkanut nyt kasvamaan ja huomannut ettei enää taivu ihan joka paikkaan.

tsemppiä kaikille issias ja selkä kipuilijoille, se ei oo mukavaa olleskaa, toivottavasti löydätte apukeinoja.
 
Muhun on alkanu iskeä turvotus muuallekin kuin vatsan seudulle. Eilen oli nilkoissa illalla sukkien kuminauhan kuvat, ja piti pötköillä ja hieroa niitä varmaan puoli tuntia, että turvotus laski. Tänään taas jos pitää käsiä puuskassa rinnuksilla edes hetken, jää käteen villapaidan napin kuva o_O Tässä riemukkaasti kesäkuumia odotellen...
 
Muokattu viimeksi:
mä oon vielä pystyny pitämään sormuksia (nojoo, saan ne aamulla sormiin käsivoiteen avulla :D ja illalla lähtevät aika kivuttomasti pois, kun otan heti töistä tultua). oon yrittänyt juoda paljon vettä ja vältellä suolaisia ruokia, se näyttää vaikuttavan myös siihen, tuleeko yöllä pohjekramppeja tms.

mä odottelen lämpimämpiä ilmoja ja hamekelejä :) mulla on vielä pari äitiyshametta, joita voisin pitää kesällä, kun nää housut käy aika vähiin. en viitsisi ostaa uusia housuja parin kuukauden takia.

huomenna saan tukivyön lainaan fysioterapiasta, josko se sitten auttaisi nivuskipuihin. mulla on tällä hetkellä tosi kiusallisena vaivana virtsankarkailu ja se tuntuu etenkin näin sairaana ollessa, kun yskii/aivastaa/niistää. taivuin ja ostin pari pakettia tenoja ja lisäksi pitää alkaa harjoittamaan lantionpohjalihaksia. onneksi pääsen parin viikon kuluttua aloittamaan mammapilateksen, sielläkin harjoitetaan lantionpohjalihaksia :)
 
Mulla näköjään tänään kanssa toi nakkisormi-infektio. Yleensä vihkisormukset melkein putoilee käsistä, mut nyt sormi tursuilee niiden yli o_O
 
Joo toivottavasti sais edes hetken pitää tulevaa vihkisormusta :D pienensin sitä vielä entisestään, kun haluan sen olevan "liikkumaton", saapi nähä sitten oliko fiksua :D mutta eikai sitä aina raskaana ole :grin

Tukivyöt näyttäis olevan monella, onko kukaan hankkinut vielä tukisukkia? Meillä suvussa naiset on saanu suonikohjut raskausaikana, ja mullakin näkyy jo muutama suoni, vaikka ei vielä suonikohjuiks voi sanoa.. Ajattelin sellaiset pitkät sukat hankkia, jos niillä vois yhtään suonikohjuja ehkäistä :)
 
Niitä alle polven olevia sukkia en ymmärrä, mitä myydään apteekissa, kun pahin paine laskimoissa on just polvitaipeessa:rolleyes:
 
Mullaki on järkyttävää tuo turvotus ennen nukkumaan menoa!!! Laitoin just kommenttia tohon painoketjuun... Ja todellakin jää sukkien resorien painaumat pitkäksi aikaa nilkkoihin jne... Inhottavaa :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja Isabella, oon ajatellu hankkia kans nuo tukisukat, mutta en sit tiiä kannattaako niitä ku ei niitä kesällä ainakaan tuu pidettyä :D "sandaalisukat" :D mut ois kyl hyvä täksi 7 viikoksi ku on vielä töissä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo kesällä voi olla vähä tukalat, varsinkin ne pitkät :D on niitä myös sellaisia ohuempia, näyttävät samalta kuin juhlasukkahousut, mutta eihän ne niin tukevat oo. Saa nähä kulenko kesällä pitkät tukisukat jalassa ja shortsit, vois ehkä näyttääkin hyvälle ;D katoin noita stay-upit sukkia, tukisukat-shop.com. Oikeen pitsit ja kaikki :)
 
Takaisin
Top