Oireita

No niin onhan ne onneksi muillaki pää alaspäin :) i feel u Isabella, mä kans joka asiasta ajattelen aivan justiin tuolleen. Että apua se on jo syntymisasennossa jne. Ihan himputin höpöksi menny mulla tää hössötys, ja tähän foorumiinhan oon ihan koukussa, varmaan moni sen jo huomannut :D mitä sitä vapaapäivinä parempaa tekemistä ku höpötellä ihanien tulevien elomammojen kans :P ;)
 
Niinpä^ :D nää sairaslomapäivät on yllättävän pitkiä, varsinkin niinä päivinä kun maha ei anna tehä juurikaan mitään :) mutta hyvä, että saa täälläkin jutella, että ei läheisiltä tuu pian jo korvista nää vauvahössötykset ;D
 
Taalla poika tykkaa hengailla paa alaspain myos. potkut yleensa osuu navan seutuville ja punnertaa kans usein juurikin virtsarakkoa vasten. Tosin joskus se on kylla ihan selkeasti sivuttain kippurassa ja silloin tuntuu oikein kuin maha venyisi kun se oikoo itseaan ja sen paan (tai pepun) voi tuntea kovana kumpareena jommalla kummalla sivulla. :)
 
Joo, meidänkin poju viihtyy tuolla hyvin alhaalla ja painaa/potkii kivasti virtsarakkoon. Mutta, potkii kyllä ylemmäksikin ja sivumahan potkut tuntuu käteen asti. Onneks istukka on tuossa navan edessä. Kun esikoisen kohdalla se oli takana ja silloin navan seudun potkut teki ihan kipeetä.
 
Täällä kans poju viihtyy vatsan alaosassa. Kätilökin sanoi siellä ultrassa, että monesti pää onkin piilossa jossain tuolla alamaastossa :grin
Hyvä vaan, että katselee ja tarkastelee paikkoja oikein päin niin tietää sitten asettua samoille urille kun on aika poistua ulkomaailmaan tuolta masusta :wink
 
No hyvä, että se näyttää olevan ihan tavallista, että viihtyilee alhaalla :) Että tää ei nyt varmaan oo pahajuttu:wink
 
Täällä nyt on saatettu aiheesta jo puhua, mutta niin monta sivua on että ei vaan millään jaksanu lukea kaikkea. :)Viime viikolla käytiin lääkärissäjaneuvolassa piti tätä kysyä, mutta unohtu ihan täysin kun saatiin tietää vauvan sukupuoli :grin Onko muilla tullut haavaumia nänneihin ja nännipihoihin? Miulla on nännipihat ihan älyttömän kuivat, siis ihan ÄLYTTÖMÄN kuivat ja nyt ovat alkaneet halkeilla. Perus apteekin rasvalla ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Onko muilla tällasta ongelmaa ja ennen kaikkea keinoa mikä auttaisi! :confused:
 
Rimpsu, eikö imetyksen aikana nänneihin käytetä sitä jotakin Lansinoh-voidetta/rasvaa just kuivuuteen ja halkeiluun? Kaikki tuntuu sitä suosittelevan, että on kuulemma loistavaa ainetta. Mulla kans aiemmin talvella oli nännit tosi kuivat ja halkeilevat ja käytin Bepanthenia, niin se auttoi myös heti. :)
 
Jep, lasinoh eli valkovaseliini ja on todella hyvää rasvaa! Kannattaa kokeilla ja mulla ainakin kipeyty nännit ihan hirveesti ku aloitti imetyksen, mutta sehän helpottaa sitten ajan kanssa ja nimenomaan tätä lasinoh-voidetta voi käyttää imetyksen aikaan, ei siis tarvii pyyhkiä pois ennen imetystä! :)
 
Joo, mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin esimerkiksi Bepanthen pitää pestä pois nänneistä ennen imetystä, mutta tuota Lansinohia ei tarvitse. Mulla onkin se jo hyvissä ajoin ostoslistalla seuraavilta Prisman asiakasomistajapäiviltä. :) On siellä varmasti tosi paljon edullisempaa kuin missään apteekissa.
 
Joo, mulla iho kutiaa ja kuivaa vähän normaalia enemmän. Pitää muistaa itsekin ostaa sitä Lansinohia ennen synnytystä ja alkaa laittaa sitä jo ennalta. Muistan että esikoisen kohdalla meni kyllä nännit tosi kipeeks ja halkeili, mutta tuolla lansinohilla (muistaakseni), mitä sairaalasta annettiin, niin korjaantui äkkiä. Ja sitten kun imettää niin pitäis tippa maitoa jättää siihen nännin päälle niin se suojaa ja rasvaa myös. Jotain tällaista vielä sentäs muistissa.
 
Hyvä, kiitos avusta. Tuota lansinohia täytyykin sitten heti lähteä hakemaan että saa paikat kuntoon! :)
 
Mulla on alkanu toinen nänni olla tosi kipee. Alkuraskaudessa molemmat rinnat oli hirmu arat, mut sit se jotenki loppu... Nyt toinen on alkanu oirehtia taas. Valmistautuukohan se imetykseen? Vähän etuajassa mun mielestä :confused:
 
Miulla onneksi ei kipuile rinnat/nännit mutta tuo vaalea/valkea neste jota vuotaavat ärsyttää :D
 
ai täällä olikin jo nännikeskustelu sopivasti valmiina :D tänään yllätti et mikäs on paitaa kastellut, hetki meni ennen kun tajus et oikee tissi onki sit päättäny jo alkaa herutella. onko monella ollu samaa? toivottavasti nyt vielä hetkeks lakkais ja pelittäis maidontulo sit kun vauvan saa tähän maailmaan. :)
 
Mulla ei esikoista oottaessa se maidon tulo lakannut välissä ollenkaan. Se alko paljo ennen synnytystä (en nyt muista tarkalleen et millon) ja kesti koko loppuraskauden. Liivinsuojat piti olla kokoajan ja piti ostaa sellaset rintsikat mitä pysty pitään yölläkin että pysty laittaa suojat yöks. Yöks!
 
taalla kanssa toissailtana kostui nanninpaat, toisesta tuli kellertavan valkoinen tippa ja toisesta variton, kun tarkemmin tutkailin. Eilen onneksi ei vuotanut, ehka oli kehon koe ajo niille maitokanaville....
 
Täällä alkanu alaselkäoireilemaan :/ tässä muutamana päivänä kävellessä huomannu heikkouden tunnetta alaselässä. Sitä on ollu kyllä toisinaan myös ilman raskautta mutta nyt vain peukkuja ettei kokonaan selkä hajoa. Musta on muuten jännää miten aina puhutaan että raskaana olevat "mättäävät ruokaa" ja eritoten kaikkea epäterveellistä.. itselle tulee ainakin heti huono olo jos syö jotain vähänkin suolaisempia herkkuja enemmän kuin yhden "kourallisen" tai juo hiilihappoista juomaa tai syö karkkia... automaattisesti tulee ahdistava ja puristava olo rinnan alle.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
RiinaEmilia, täällä myös tuo selkä on kipuillut! Nyt kun on viikon ollut kotona on jokseenkin alkanut helpottamaan, ja nimen omaan kävely sen kivun aiheuttaa....lääkäri suositteli uintia tai pyöräilyä, sellaista liikuntaa jossa ei tule tärähdystä kuten kävellessä tai juostessa (vaikka juoksua ei voisi edes harkita kun alkaa jo pelkkä kävelykin puuskuttamaan) :)

Vielä ei ole maitoa onneksi herunut rinnoista, jouduin myös edellisistä lapsista käyttämään koko ajan liivejä ja suojia, myös yöllä kun jatkuvasti valuttivat maitoa! Inhottavaa, kivempi olisi jos eivät vuotaisi koko aikaa! Sama kuitenkin ehkä odotettavissa tämän kolmannenkin kohdalla! :)
 
Takaisin
Top