Oireita

Tuo ummetus on kyllä maailman inhottavin vaiva!!! Mulla oli esikoisesta ihan järkky ummetus lähes koko raskauden ajan ja mitään kunnollista apua siihen en löytänyt. Levolacia vedin pullotolkulla ilman sen suurempaa vaikutusta. Söin myös visiblin rouhetta eikä sekään oikein auttanut. Välillä olo oli jo tosi sietämätön, mutta jotenkin sitä vaan jaksoi kärvistellä. Avun sain kunnolla vasta synnärillä, kun ennen synnytystä annettiin peräruiske ja synnytyksen jälkeen sain Laxoberonia.
Nyt tässä raskaudessa alussa oli jonkun verran umetusta, mutta se on nyt aika hyvin pysynyt poissa. Välillä saattaa olla päiviä, jolloin selvästi suoli toimii hiiiiiiitaasti ja ummettaa, mutta tää on ihan lasten leikkiä tuohon edelliseen verrattuna. Sain lääkäriltä luvan käyttää tuota laxoberonia satunnaisesti, jos olo menee kovin tukalaksi. Levolacia kuulemma saa käyttää ihan huoletta vaikka koko raskausajan. Apteekissa on myös olemassa jotain peräruiskeen tapaisia, jotka voi ihan kotona itselleen laittaa. Pitäisi helpottaa melko nopeasti. Microlax (tai joku vastaava se oli)
 
Mullaki käytössä tuo Visiblin nytte säännöllisesti, sit vehnäleseet aamujogurtin kans. Lisäksi kävin eilen hakee magnesiamaitoa apteekista. Jos ei näillä lähe niin täytyy hakea sitä psylliumia, kuullut itsekin että se monesti helpottaa mm.karppaajilla :)
 
Niin ja mä en välttämättä lähtisi Microlaxeja käyttää ku kyllä tää mun ongelma on ku massa ei liiku tuolla suolistossa ja tuo Microlax auttaa enemmän pehmentämään sitä "jo kohta tulevaa" tavaraa :)
 
Onko muille ilmestynyt kipua kainaloihin? Itsellä on mietoa kipua kainalossa, en tiedä pitäisikö vaihtaa isompiin liiveihin vai mikä se painaa, vai johtuuko ihan rintojen kasvusta....
 
Pompin tuolta syyskuisten puolelta. Mulla toimi ennen vatsa ongelmitta eikä ekassa raskaudessa ollut mitään ummetusvaivaa. Mutta synnytyksen jälkeen kaikki sitten muuttui, peräpukama tuli näköjään pysyväksi riesaksi. Joudun käyttämään nykyään säännöllisesti Vi-Sibliniä. Jos jää päiviä välistä niin heti menee vatta kovalle eikä maha toimi. :sad001 Onneksi Vi-Siblin nyt sentään pitää vatsan toiminnassa mutta en vaan kovasti rakasta tota litkun juomista joka aamu. Alkuraskaudesta meinasin aina oksentaa sen, se koostumus....yök!
 
Mulle toi ummetus ihan uus juttu, mutta nyt kun on päässyt raskauden puolivälin yli ja ei pääse liikkumaan normaalisti, ni tullut toi ongelmaksi.. Mä oon löytänyt siihen avuks, kun syö kaurapuuroa, johon on sekoitettu vehnäleiseitä. Ja sitten juo kupin kahvia aamuisin. Toi on ainakin vielä nyt toiminut.
 
mulla on myös auttanut kaurapuuro ja kahvi aamuisin tohon ummetukseen. vielä ei oo haitaksi asti ollut, mut tiedä sit, millasta jatkoa seuraa. tyttöä odottaessa jouduin syömään pitkin päivää kuivattuja luumuja ja luumusosetta et sain mahan toimimaan.
 
Liitoskivuista: mulla vihloo häpyluuhun ja häntäluuhun,lisäksi on lantion seudun kipuja. Rasituksessa ja pitkään yhdessä asennossa istuessa pahenee. Mulla on myös pahaa ummetusta, tosi ikävää :( nyt yritän saada apua Agiocur rakeilla. Tsemppiä teille oireileville!
 
Onks kellään muulla semmosta että jos aivastaa tms niin tuntuu semmonen vihlaseva kipu alamahalla tai tuolla sivussa jossain, menee aika nopeasti ohi? Kai se ihan normaalia on? :o

Just tuntu ekat potkut käteen <3
 
Miulla satunnaisesti tuntuu sellainen vihlaisu juurikin aivastaessa..
 
Mulla on kans ollut nyt noita alavatsavihlontoja. Muutaman kerran tullut nopeassa liikkeessä ja nyt sit kipeenä aivastellessa. Neuvolassa noista mainitsin ja sanoi, et on ihan normaaleja, jos on lyhytkestoisia.

Mä yritän aina kans kädellä kokeilla, kun tunnen potkuja, jotta pääsis isukkikin tuntemaan ne. Itse toki tunnen välillä, mutta ovat vielä liian heikkoja miehelle, ku on kuitenkin hiukan tuota pehmuketta tuossa päällä ja istukka edessä. ;)
 
No onpa "hyvä" että näitä on muillakin niin ei tarvi huolestua :) Oon niin jotenki yliherkkää kaikille uusille jutuille mitä tässä tuleekaan vastaan, kaikesta pitää kysyä joltain neuvoa ja jos ei neuvolasta niin täältä ainaki saa monesti hyviä apuja!! =) On tää kyl hyvä tää foorumi.. :)
 
Mullakin noita vihlasuja paljon. Välillä polttaa koko alavatta pidempäänkin. Näitä pariin otteeseen tutkittu, eikä mitään häikkää mistään löydy ja tulehdusarvot on normaalit. Alkanut jo tuntumaan siltä, että kaikki kivut on normaaleja, jos ei vuotoa tule...
 
Mulla on masu aika hyvin toiminut. Välillä ollut muutamia ummetuspäiviä. Aika hyvin toimii ainakin vielä nuo aiemmin tulleet vinkit: kahvi, kaurapuuro, luumut/hedelmät/marjat, runsas veden juonti, lakritsa ja lisänä liikunta.

Alkuun oli issias vaivaa, mutta nyt kun pahin iltapahoinvointi on väistynyt, niin pystyy paremmin liikkumaan, mikä siihen varmaan auttaa. Hirveästi outoja unia olen alkanut nähdä. Aika paljon on nyt ollut niitä ennakoivia supistuksia ja masuu kiristää ja särkee aika ajoin, mut ne vissiin onkin jo kertaalleen synnyttäneille ominaisia 20 viikolta lähtien.
 
Mullakin on minttunen noita supistuksia aika ajoin, mutta selkeesti runsas juominen ja Lepokin auttaa (kylkiasento). Ultraavat lääkäri sano että ovat hyvin tavallisia rv 20 tienoilla... :) ja todellakin mustaki tuntuu että kaikki kivut on "normaaleja" neuvolan mielestä jos ei oo vuotoa.. :o.

Ja joo nuo unet, voi jestas :D hassua ku joka yö ja jopa päiväunilla mennään kyllä semmosiin seikkailuihin ettei mitään järkeä :D ihan naurattaa monesti ku herää :)

Ummetus mulla helpottanut, kyllä se runsas veden juominen ja liikkuminen auttaa parhaiten. Ja tietenki kuitujen saanti :)
 
Niinpä. Oikeen huvittaa, kun multakin vaan ivataan, että onko veristä vuotoa. Siitä tulee kyllä sellainen tunne, että sitten ne asiat oikeasti on huonosti jos sellaista tulee:p Mutta hyvä että näin, pelkillä supistuksilla ja paineen tunteella mennään ja kaikenlaisilla alamahakivuilla.

Minusta tuntuu, että vauva viettää eniten aikaa ihan tuolla alhaalla, potkujakin tuntuu usein pikkuisen ylempää bikinirajaa.. Oon miettiny, että jos sekin tuo sitä paineen tunnetta tai ainakin lisää sitä? Mutta haluan uskotella itelleni, että vauva haluaa pysyä vielä masussa.. Sydänäänetkin kuuluu usein tavallista alempaa, kun nyt viikkoja kuiteski jo 22+6. Onko muita, joilla vauva tykkää viettää aikaa enemmän ihan alhaalla? Vai ootteko huomannu, mikä on teijän vauvan lempipaikka masus?
 
Mulla ainaki vauva oleskelee miten sattuu, välillä potkii sivuille ja välillä aika keskelle, lähelle napaa, hyvin vähän alas. Ultrassa mun beebis oli ihan pää alaspäin :D kyllähän se vielä sopii siellä kääntymäänkin hyvinki mutta saapa nähä mitä typy duunaa :D <3
 
Meilläkin viihdytään aivan alhaalla yleensä, huomaa kun painaa rakkoakin.. Ultrassa tosin oli aivan poikittain :D
 
Täällä mennään pahojen iskiaskipujen kanssa.. Lähes päivittäin lähtee jalka alta. Töissä pystyn kuitenkin kävelemään, niin en ole tohtinut sairaslomaa hakea.. Minä kun olen aina ollut luonteeltani semmoinen, että lääkäriin mennään vasta pää kainalossa.. :oops:

Potkut tuntuu jo hyvinkin selvästi ja itse olen kädelläkin jo muutaman tuntenut :) Suurin osa potkuista tuntuu tuossa navan alapuolella, vähän oikealla. Ja kovasti tykkää tyttö painaa rakkoon, vähän kiusaa äitiä :p Rakenneultrassa neiti oli pää alaspäin :)
 
Meidänkin vauva oli ultrassa raivotarjonnassa, olin siitäkin aivan huolissaan, kun ajattelin, että se on jo "tuloasennossaki". :D joo pitäs vissiin rauhottua. Huomaa kyllä, että ei ajattele enää järjellä näitä juttuja, vaan ajatukset ovat kaikkea muuta kuin järkiperäisiä :)
 
Takaisin
Top