Oireita

Mitähän tämä nyt on.. Vatsaa vihloo molemmilta sivuilta kovasti, kun nousee ylös ja kävelee. Kyyryssä pitää oikein kävellä, kun on niin epämukavaa.. Istuessa ei ole mitään, mutta kun nousee....... Olisiko vinot vatsalihakset???
 
Ensin tukivyöasiaa... Mulla on äitiystukivyö apuvälineliikkeestä, Bort-merkkinen. Se on kyllä tukeva, kun siinä on tukiluut. Mulla se auttaa ainakin töissä, vaikkei viekään kipuja pois niin pitää kuitenkin paketin kasassa ja tukee. Ite en pärjäisi ilman. August14, oiskohan sullakin liitoskipuja? Onko se kipu hetkellistä vai pitkäkestoista? Mulla oli noita repäisykipuja kun nousi äkkiä ja nyt sitten näitä liitoskipuja. Kovalla tuolilla en pysty istumaan enkä satulatuolissa. Pyöräilystä ja kunnon kävelylenkeistä voi vain haaveilla.
 
Kipu helpotti 15-30min, ettei sitä enää siis noustessa tuntunut.. Aina kun palasi istualleen, kipu loppui, mutta jos heti yritti uudelleen, alkoi taas sattua.. Käveleminen oli tuskaisaa..
 
Mulla on nyt nuo selkäkivut alkaneet helpottamaan.. Mutta kovaa kipua (vihloo, pistää) on edelleen jossain tuolla pakarassa.. Ei tunnu olevan lihaksessa..ehkä ennemmin joku hermo tai nivel..? Välillä käy oikeasti niin kipeää, ettei pysty koko jalalla astumaan. Tämä aamu lähti nilkuttaen käyntiin, helpotti tuossa päivällä, mutta sitten kun tulee töistä kotiin ja istahtaa sohvalle hetkeksi, on sen jälkeen liikkuminen todella tuskaista.. Ei pääse sohvalta ylös, saati siihen takaisin istumaan, käveleminen hankaloittuu.. Ja seuraavana päivänä taas sama homma.. Kipu ei oikeastaan säteile mihinkään, tuntuu vain siinä yhdessä paikassa..
 
Onko vähän niinkuin issias tyyppistä kipua? Mulla oli sitä etenkin ekaa odottaessa. Todella tympeä vaiva, kun välillä tuntui, että jalat lähtee alta. Nytkin meinaa vähän olla, mutta ei vielä kovin pahaa.
 
Issiasta mietin minäkin.. Eilen tosiaan lähti oikea jalka alta kun sattui niin vietävästi :sad001 Huomenna olisi taas neuvola, täytynee siellä ottaa asia puheeksi.. ihana kun siellä ottavat nämä asiat niin tosissaan. Monesti työterveydessä käynnin jälkeen on tuntenut itsensä niin luulosairaaksi.. :mad:
 
Millier, kokeilehan jos taivut niin tehdä pakara venytystä, eli nostat jalan toisen yli ja selkä suorana vedät jalkaa itseesi päin, voit sen tehdä myös seläälleen ja vaikka miehen avustuksella jos mahan puolesta on kömpelöä, kuulostaa samalta josta ite kärsinyt ja jos on samaa niin tuosta voisi olla apua :)
 
Kävin parisen viikkoa sitten fysioterapeutilla joka antoi noita venyttely vinkkejä selkään ja pakaroihin.. Selkä tosiaan alkaa olla jo parempi, mutta tuo oikea pakara ei.. o_O Hyvä jos pystyy itsensä venyttely asentoon tältä kivulta taivuttamaan..:sad001
 
Tosi kurjaa Millier! Mulla on fyssari perjantaina näiden liitoskipujen takia. Saa nähdä osaako se antaa vinkkejä mikä auttaisi.
 
Putkirulla / pilatesrulla on vallan mainio 'kotihieromalaite'. Voisi auttaa tuohon pakaraankin, jos vain kipuilta pystyy sitä käyttämään.
 
Minäkin liityn kipuilujengiin. Viime viikonloppuna lähdin reippailemaan kauniiseen kevätsäähän, mutta kävelystä ei meinannut tulla mitään, kun supisteli kivuliaasti. Ensimmäistä poikaani odotellessa minulla oli paljonkin harjoitussupisteluita ja liitoskipuja silloin tällöin, mutta ei tällaista poltetta. Välillä sattuu koko mahaan, välillä polte on jalkojen välissä. Polttelut ovat nyt jatkuneet säännöllisen epäsäännöllisinä tämän viikkoa. Tilannetta ei yhtään helpota oma työkuvioni, sillä työpaikkani sijaitsee 160km päässä kotoani. Nautin työstäni ja haluaisin kyllä kyetä työskentelemään loppuun saakka, mutta en tällaisessa polteessa. Kivutkin vielä kestäisi, mutta suurta huolta vauvan terveydestä ei, joten olen menossa neuvolalääkäriin, ihan vain varmistamaan, ettei ole mitään tulehdusta tai muutosta kohdunkaulassa.

Voimia kaikille kipujen kanssa!
 
miltä ne liitoskivut tuntuu? mulla ei oo oikein vieläkään käsitystä, mitä toi liitoskipu meinaa? :D
 
Täälläkin alaselkä tullut jo kovin kipeäksi. Ihan samoina viikkoina kun esikoista odotellessani. Jos kaava jatkuu samana, tätä on nyt 10 viikkoa ja muuttuu sitten lantiolihas kipuun...
 
Joo mä oon kans miettiny että ei kai vaan mulla ala jo olee liitoskipuja... Toiseen lonkkaan vihloo sillee ikävästi ja välillä vähän niinkö tuonne lantion "sisään" :/ mut ei pahasti vielä, kävi vaan nämä mielessä :)
 
^ voi olla, että oon edes tuolta vielä välttynyt. Vaikka kaikki muut ongelmat tuntuiski olevan :grin
 
Ja voi hemmetti tätä mun ummetusta!!!! Oon käyttänyt vaiks mitä kuituja ja lakritsaa ja luumua mutta ei! Nyt ei uskalla nousta sängystä ku sattuu niin kylkeen/mahaan varmasti ko oireista johtuen että ylösnoustessa silmissä sumenee ja korvissa soi,.. :/ pitää yrittää kontata kuumaan suihkuun, yritin jonku kaverinkin tänne saada että pääsis vaikka lääkäriin mutta kaikki tuntuu olevan töissä,.. :(
 
^ syötkö magnesiumia? Osa magnesiumtableteista löysyttää mahaa ja itse löysin niistä avun ummetukseen.. :)
 
Täällä käytän psylliumsiemeniä luontaistuotekaupasta. Teelusikallisen veteen noin joka toinen päivä on auttanut ummetukseen, joka kyllä voi mennä todella pahaksi muuten.
 
Mä otin tänään töiden jälkeen sukat pois jalata ja ensimmäinen ajatus oli, että "Oonko mä huomaamattani nyrjäyttänyt nilkkani?". En oo ainakaan huomannut mitään aiempinä päivinä enkä tänäänkään tuntenut mitään, mutta toinen jalka oli valehtelematta kaksinkertanen. Luin kyllä, että turvotus tässä vaiheessa on normaalia, mutta osaako kukaan sanoa onko se yleensä tolleen toispuoleista? Toinen jalka nimittäin oli ihan normaalin näkönen...aika nopeesti sain tuon laskemaan, kun makasin hetken jalat ylöspäin ja pyörittelin nilkkoja, mutta oli se aika karun näköstä kyllä :D
 
Takaisin
Top