Oireita

On kyllä tosi vaikeaa kuvitella, että näillä viikoilla joku tuntee jo lapsen liikkeet tai potkut kivuliaina?!?
Kipukynnykset on tietysti yksilöllisiä, mutta hyvänen aika, kuinka sitä synnytyksessä kestää ensimmäistäkään oikeaa supistusta, jos nyt jo sattuu. Mietin vaan. Ihmeellistä.
Mä en tunne liikkeitä vielä ollenkaan, supistuksista tietoakaan. Ja olen toista kertaa raskaana.
Viikkoja 20+3.
 
Ei vois enempää huolettaa... Pari päivää ollu suppareita ja tunti sitten tuli jo verta... Soitin heti lääkäriaikaa, en edes sitä saanut, ainoastaan neuvolaan pääsen sydänäänet kuuntelemaan... Huhhuh :( ei tuu itkulle loppua...
 
Voi hempuli toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Ne ei taida vielä näillä viikoilla ottaa synnärillekään tarkastukseen, mut voisithan koittaa sitäkin? Soitat sinne ja kerrot mikä tilanne ja sanot, ettei neuvolasta annettu lääkäriaikaa. Ehdottomasti pitäis kohdunsuun tilanne tutkia ja ultrata. Tai sitten meet päivystykseen.
 
Corolla, toisilla on paljon supistusherkempi kohtu, eli tämä asia ei ole verrattavissa mitenkään kipukynnykseen! Toisilla taas kohtu ei niin paljon supistele tai ei välttämättä supistele ollenkaan, vaan vasta ensimmäiset supistukset tulevat synnytyssupistuksina. Ja tuo, että jos nyt raskaus vaiheessa on kivuliaita supistuksia, niin se ei liity mitenkään siihen, että, miten sitten kestää avautumisvaiheessa supistukset. Oikeastaan päinvastoin, kun nyt jo kohtu totuttelee supistuksiin avautumisvaiheen supistukset voivat tuntua helpommilta, kun niihin on saanut totutella jo raskausaikana.
Ja pitää vielä tämäkin sanoa, että naisilla jo kuukautiskivut valmistavat myös synnytykseen, eli synnytyksen kannalta vain positiivista jos on kärsinyt kovista kuukautiskivuista :wink

Ja täytyy vielä sanoa, että harjotussupistukset ei ole mikään huono asia, vaan se kertoo myös siitä, että oksitosiinia erittyy, ja näin tiedetään, että myös synnytys hormonien puolesta käynnistyy normaalisti.

(Tietenkin jollain voi olla ennenaikaisen synnytyksen uhka, jolloin supistuksiin liittyy muitakin oireita, mutta pelkät harjoitussupistukset ovat hyvä juttu!)
 
Hempuli, eikö ne muuta ehdottanut, kuin että sydänäänet kuunnellaan neuvolassa! Soita päivystykseen, verinen vuoto pitää aina ottaa vakavasti. Yleensä sisätutkimusta ei saa tehä, jos kyseessä verinen vuoto, vaan pitää ultrata, ja ainakaan terveysasemalla ei ultraa ole, mutta yhteispäivystyksessä sairaalassa on. Mutta monestikaan, se ei ole mitään vakavaa, varsinkin jos vuoto vähäistä? Toivottavasti selkenee nopeaa niin saat mielenrauhan :Heartred
 
Neuvolan mukaan kaikki ok, sydänäänet kuulu hyvin ja verenvuoto todnäk johtui eilen käyttämästä hiivalääkkeen aiheuttamasta ärsyttksestä limakalvoille. Pitää käydä lääkärillä jos tilanne tästä pahenee, mutta aamun jälkeen ei oo tullu verta jne. Sanoivat että jos kivut voimistuu nii sit heti uutta yhteydenottoa. Vielä en päässyt edes S-lomalle... Ehkä vähän outoa? Mutta toivotaan että kaikki ois kuitenki ok edelleen,

Sunnuntaina ultra yksityisellä niin sehän varmasti antaa mielen rauhaa paljonkin! <3
 
Miulla kun alkoi supistella jo 16 viikolla (edelleen supistelee päivittäin) niin neuvolassa sanoi, jos tulee veristä vuotoa tai menee kivuliaaksi, niin soittaa suoraan äpolille.
Nyt oli tosiaan lääkärineuvola, niin kohdunsuun tilanne oli ok lääkärin mukaan, eivät ole käyneet pehmentelemään supistukset paikkoja.. :) kovasti jos pieni mahassa potkii niin heti käy supistamaan.. Eivät onneksi ole muuta kuin epämukavia, ei kivuliaita..
 
mulla on jatkuvasti näitä karseita liitoskipuja, pahenee iltapäivää kohti töissä kun joutuu seisoo ja istuu ja kävelee milloin missäkin :( Iltaisin on lantion luut ja häntäluu kauheen kipeet, ei voi kuin maata. Nyt katotaan alkaisinko tehdä lyhyempää työpäivää. Tällä hetkellä sairaslomalla. Toivottavasti teidän ei tarvitse näistä kärsiä, vaikuttavat paljon toimintakykyyn ja sen myötä mieliala on alhaalla..
 
Vuorotellen nälättää ja vuorotellen itkettää. Ja mä kun luulin, että oon immuuni mielialavaihteluille. Yh.
 
Pitää sanoa itsekkin, että nälkä on koko ajan!! Voisi syödä ympäri vuorokauden...
 
Hassua, muuten miten miehen stressi/ärsytys tarttuukin herkkään.. Itselläkin on semmonen vihastus päällä miehen puolesta, että päässä kohta poksahtaa.. Itse yleensä olen ollut se joka rauhoittelee tilannetta ym. Niin nyt tuskastellaan kyllä molemmat kilpaa..
 
hempuli - Hyvä, että sydänäänet kuuluivat ja kaikki vaikuttaisi kuitenkin olevan kunnossa <3 limakalvothan tosiaan nyt ovat herkät ja vuotavatkin herkästi! Toivottavasti kyse olikin harmittomasta limakalvon vuotelusta, ja hiivatulehdushan raskausaikana voi aiheuttaa myös näitä jatkuvia harjoitussupistuksia. Tsemppiä! Ja onneksi ultra pian, jos sitä ennen yhtään huolettaa, niin päivystykseen vaan..

Mullakin tänään koko päivän mahaa inhottavasti liikkeessä kiristellyt, pitää yrittää ottaa nyt pari päivää vähän rauhallisemmin, jospa menisi ohi..
 
Mulla on ylävatsassa kipeä kohta siis kohdun yläpuolella. Sattuu kun painelen ja kosketan tiettyä kohtaa. Mitähän toikin nyt sit on.. Liittyykö raskauteen jotenki vai onko jotain muuta..


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Isabella, sulla tuo luetun ymmärtäminen vaatis vähän harjotusta :grin lueppas viestit uudelleen, jos menis jakeluun mitä tarkotin.
 
Hienoa hempuli, että kaikki vaikuttais olevan kunnossa ja ihan varmasti se ultra antaa sit enemmän mielenrauhaa, kun pääse näkemään pikkuisen.
Kyllähän noita vuoteluita tosiaan saattaa olla välillä, mut aina ne säikäyttää. Ja mun mielestä ne pitäis aina myös tutkia, että mistä johtuu.
 
Kylläpä tuolla masussa nyt jo alkaa olla ahdasta vaikka mullakin vasta 20+1 menossa. Oikeanpuoleista kylkyluuta painaa "joku", en tiedä olisko kohtu jo niin korkealla. Istuessa tuntuu vaan jotenkin ahtaalta siinä. Ja tässä olis vielä toiset 20 vk kestettevä! :) Maha on kyllä jo aika iso. Maanataina olis aika sinne rakenneultraan. Liikkeet olen selvästi tuntenu n viikon ajan, päällepäin niitä ei kyllä vielä tunne, niin hentoja ovat, mutta ihana tietää että siellä oikiasti joku on ja voi hyvin. Itsellä kun ikää on , sitä vaan jotenkin on koko ajan huolissaan, vaikkei sais. Oltiin viikolla kylpylässä ja yhtäkkiä hokasin, että onkohan viisasta istua poreammeessa kun massu siellä pomppi ees taa! :/ Niimpä istuin poreammeen reunalla! Kivahan sielä olis olli istuksia, mutta järki jotenkin sano että ei ehkä kannata. Jotenkin pelkään että istukka irtoaa tai jtn..se on mun pahin pelko.:sad001. En pelkää synnytystä, sitä kipua enkä oikein mitään muutakaan synnytykseen liittuvää, muutakuin sitä että tapahtuu jotain kriittistä, ennenaikasta verenvuotoa... Ei sais pelotella itseään!
3 synnytystä mulla on takana, ja kaikki meni tosi hyvin, ja synnytinkin ihan normaalisti ja ilman kivunlievityksiä. Viimeisin syntyi aika vauhdillakin kaikenlisäks, kaikenkaikiaan meni 3 tuntia koko hommassa ja mulla sairaalaankin matkaa se puoli tuntia!:eek:
Supistuksia on mullakin, ei ne kipeitä ole, mutta tiedän että niitä on. Ja joskus niitä tulee kun tulee touhuttua liikaa. Pitäs vain malttaa rauhottua. Ja liitoskipujakin on ollut ja selkä on jo nyt lujilla! Mutta tätä tää nyt on, elokuuhun saakka ja siihen pitää tottua. Mutta ihana tällanen palsta kun täällä saa kaikki avautua ja antaa mielipiteensä!
Mukavaa maaliskuun loppua kaikille kanssamammoille! :talk017
 
Mun selkä... se ei nyt oikein tykkää tästä touhusta. Onko kukaan kokeillut tukivyötä ja jos on niin minkälaisia/merkkisiä teillä on käytössä?
Esikoisesta selkä pysyi hyvässä kunnossa koko raskaus ajan eikä tarvinnut moisia miettiä. Nyt se kipeytyy jo pelkästä sohvalla istumisesta...
 
Mäkin oon miettiny tota tukivyötä, mutta mulla on niin supistusherkkä kohtu, että ei varmaan sit mulle hyvä. Ku mulle jo ultrauksen aikana supisteli koko ajan, kun ne sillä anturilla mahaa paineli. Mä oon koittanu vaan lämpöpussilla helpottaa alaselkä kipua..
 
Mä hommasin Anita-merkkisen tukivyön kun muutenkin on aina ollut selkävaivoja enemmän ja vähemmän (notkoselkä ja skolioosi) ja neuvolasta sitä suositeltiin. Aika aikaisilla viikoilla mulla alkoikin selkä väsymään ja kipeytymään, varsinkin töissä jossa joutuu käytännössä koko päivän olemaan jalkojen päällä ja kävelemään myös tosi paljon. Toi tukivyö auttaa ja ei auta. Se tuntuu kyllä ihan mukavalta jonkun aikaa mutta niin suurta hyötyä en siitä ole saanut kuin olisin toivonut. Olen koittanut asetella sitä hiukan eri kohtiinkin mutta eipä siinä suurta eroa ole ollut. Aion kyllä jatkaa käyttöä, jospa se kuitenkin tässä mahan koko ajan kasvaessa kuitenkin auttaisi jaksamaan paremmin töissä(kin).
 
Takaisin
Top