Oireita

Onko muilla päänsärkyä? Minulla on lähes joka aamu herätessä pää kipeä. Menee kyllä useimmiten itsestään melko nopeaa ohi, mutta kyllä se silti tympii :sad001 Ja nokka on joka aamu ihan tukossa! Tuntuu kuin flunssa olisi..
 
Täällä menee kans nenä joka yö tukkoon, mutta menee ohi oikeastaan heti kun ylösnousee. Pari viikkoa sitten oli kauhea päänsärky koko ajan, mutta nyt muuttunut onneksi satunnaiseksi. Öiset lonkkakivut on todellinen riesa ja päivät on aika tuskaisia, kun on koko ajan väsy. Pitää ehkä kokeilla särkylääkettä jossain vaiheessa ja jos jollain löytyy jotain kikkakolmosia nukkumisasentoon, niin vinkit on tervetulleita. Vielä en ole löytänyt tyynyjen avulla sopivaa asentoa.
 
Täällä on käynyt särkemään alaselkää, jostain syvältä sieltä.. Juilii koko ajan..
 
Mulla ainakin tohon nukkuma-asentoon auttaa sellanen koko vartalon pitunen tyyny. Ostin sen edellisen raskauden aikana Lidlistä ja oon nyt käyttänyt sitä siitä asti kun on niin ihana.
Kun nukkuu kyljellään ja laittaa sen jalkojen väliin ja ylemmän käden kainalon väliin niin asento on TÄYDELLINEN.
Toki nyt raskauden aikana on se ongelma mikä monilla muillakin, että alempaa lonkkaa alkaa sattuun ja pitää kääntää kylkee usein. Se kyljen kääntö on vähän hankalampaa ton tyynyn kanssa, mut on se sen arvosta.
 
Onko kukaan vielä sairaslomalle ehtiny? :rolleyes: Mulla on jo nyt ollu muutaman viikon ikävää paineen tunnetta alhaalla, ekaks sitä tuli vaan rasituksesta, mutta nyt tuntuu, että ei tarvita enää rasitustakaan, kun on aika usein tuota paineen tunnetta... Muutaman päivän oon töistäkin jo joutunut olemaan pois :sad001 Jos tää nyt tällaisena jatkuu niin todennäköisesti joudun sairaslomalle aika aikasin, nyt viikkoja 19+3. Nyt vielä lisäks särkee alamahaa, että oikein pelottaa kuinka tässä käy :sad010
 
En ois uskonu, että tälläistä tulis jo näin aikaisin. Ja toi paineen tunne on sen verran voimakasta, että sillo ei kyllä pysty olemaan seisaallaan ja makuullakin on edelleen se tunne voimakas. Toivottavasti pikkuinen nyt pysyis masus vielä toisen mokoman. Onko kellään vastaavaa?
 
Minulla oli viimeviikolla paineen tunnetta, varsinkin istuminen oli epämukavaa, nyt se on hävinnyt..
 
Tuttu tunne, noita paivia on valiin ollut ja oon koittanut kans varmuudeksi valttaa rasitusta silloin. Huomasin myos etta mun vauveli tykkaa juuri noina paivina olla tunkenut itsena mahdollisimman alas kohtuun, niin etta kun se muljahtelee siella, niin siihenkin kohdun lihakset reagoi. Viimeksi toissapaivana ostoksilla menin istuskelemaan vahan valia, kun maha tuntui niin kovalta ja paineiselta.
 
Mulla on mahassa semmoista kiristystä ja paineen tunnetta vähän väliä ja varsinkin rasituksessa. Nyt oon ollut 2vk kotona ja huomenna meen töihin. Luultavasti mäkin joudun aika pian jäämään saikulle. Tuo mun työ on aika raskasta ja tuskin pystyn kovin kauaa sitä tekemään. Ja kun tosiaan noita kiristyksiä sunmuuta tulee päivittäin. Ei esikoisesta mitään tämmöistä ollu! Ihan ekan supistuksenkin tunsin silloin, kun synnytys käynnistyi.
 
Mulla tuli paineen tunnetta ekan kerran eilen askelkyykkyä tehdessä. Tunne katos kyllä nopeesti kun lopetti kyykkäämisen, mutta ilmeisesti rasituksesta tosiaan johtuu. Pitänee vähän iisimmin treenailla. :confused:
 
Mulla on nyt pari päivää ollu kipua nivusissa, etenkin liikkuessa.. Sellaista pistävää kipua.. Kyllä tämän vielä kestää, mutta pelottaa että pahenee..:confused: Onko teillä muilla tästä kokemusta? Ensi viikolla ois taas töihin meno ja työni on aika fyysistä..
 
Mulla tais viime viikolla alkaa kans nivusissa luultavasti sama vihlova kipu, ja pahimmillaan on aina sen jälkeen kun on liikkunut vähän runsaammin (salilta tullessa)... Mutta taitaa olla ihan yleistä mitä noita sivustoja on lukenut :) itse en ainakaan ole huolestunut :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli esikoisesta noita nivuskipuja eli ns. liitoskipuja viimeisen reilun kuukauden ajan. Pahimmillaan ne oli niin pahoja, että yöllä piti herättää mies auttamaan mua kyljen kääntämisessä. Kaikki istumaan menemiset ja ylösnousemiset oli ihan tuskaa. Helpotti, kun pääsi liikkeelle, mutta itse liikkeelle lähtö oli työn ja tuskan takana. Onneksi sitä oli silloin vain se viimeinen kuukausi ja kuin taikaiskusta ne kaikki kivut jäivät synnytyssaliin.

Mulla jäi sitten tänään menemättä töihin. Eilen oli aika raskas päivä kotona, kun vaihdettiin huonekalujen paikkaa ja huseerasin koko päivän kaikenlaista. Tänään se sitten kostautui ja mahaa kiristeli ja jomotteli koko päivän. Nyt iltaa kohti vasta hieman rauhoittunut. Nää voi luultavasti olla harjoitus supistuksia. Eivät ole kipeitä milläänlailla, mutta ahdistavia kylläkin ja kun mahaa kiristää välillä niin pirusti.
 
Onko kellään mitään hyvä vinkkejä väsymyksen karkotukseen?

Alkuraskauden hillitön väsymys helpotti joskus viikolla 11, mutta oon koko ajan silti ollut selvästi normaalia väsyneempi. Ja nyt viime viikkoina tilanne on taas vaan pahentunut ja pahentunut. Tuntuu että alan kohta olla samassa pisteessä kun sillon alkuraskaudesta, kun nukuin 13h yössä ja päikkärit siihen päälle. Paitsi että nyt en töiden puolesta pysty nukkumaan noin paljoa. Varmaan tän hetkinen työtilanne stressaa ja väsyttää, eikä asiaa auta sekään että herää sen 5 kertaa yössä kääntämään kylkeä. Mutta alan olla epätoivonen, joten kaikki ideat väsymyksen karkottamiseen otetaan vastaa..
 
Voisko olla raudanpuutteesta kyse? Millon sun hemoglobiini on tsekattu?
 
Mulla alkanut nyt pari päivää sitten ihan sama. Olen aivan yltiömäisen väsynyt ja mietitityttää ihan, että kuinka ihmeessä jaksan valvoa iltavuorossa, kun en kotonakaan enää valvo niin myöhään :grin
Yöllinen vessassa ravaaminenkin on alkanut uudestaan. Melkein ehdin jo tottua siihen, että se jäi pois vähäksi aikaa.

Mutta siltikin, jotenkin jaksaa vaan nauttia näistäkin jutuista. Ja ihan vaan sillä, kun hyvää sieltä on tuloillaan :):Heartpink
 
Mulla mitattiin hemoglobiini kaks viikkoa sitten neuvollassa kun pyysin. Se oli 126 ja neuvolan tädin mukaan ei oo syytä alottaa vielä mitään rautalisää, vaikka tuo mulle onkin matalalla. Ekassa neuvolassa se oli 146 enkä muista että se olisi ikinä ollut alle 142...en sitten tiedä voiko toi lasku silti näin paljoa väsyttää.

Pitäisi ehkä käydä konsultoimassa työterveydessä ja tsekata ettei se oo laskenut lisää, koska tää väsymys on nimenomaan tän kahden viikona aikana neuvolan jälkeen pahentunut tosi paljon. Mulla on vaan traumoja työterveydestä, kun kerran oon siellä hemoglobiinia mittauttanut. Niillä ei ollut sitä normaalia mittaria, joten koittivat mitata sitä kyynärtaipeesta. Lopputulukosena mulla oli molemmat käsivarrat täynnä neulanreikiä, eikä sitä hemoglobiinia edes saatu mitattua lopulta :D
 
Mulla mitattiin perjantaina hemoglobiini, se oli 125.

Enkä yhtään ihmettele Pipridae ettei kiinnostus työterveyttä kohtaan ole juurikaan kummoinen :grin
Mulle sanottiin sieltä jo silloin aikoja sitten ettei sinne edes tarvi mennä raskauteen liittyvissä asioissa vaan pitää aina mennä oman terveyskeskuksen/aseman kautta hoitamaan sellaiset asiat.
Että näin meillä :cool:
 
Mulle taas neuvolan puolella sanottiin, että työterveydenhuollossa nimenomaan ollaan aina passittamassa raskaanaolevaa naista neuvolaan, oli vaiva sitten mikä tahansa. Vissiin ihan paikkansa pitää :)
 
Ei täällä neuvolaankaan niin vain mennä vaan nimenomaan omaan terveyskeskukseen :grin
Mut "olen raskaana"-lause takaa kyllä aina lääkärille ajan. Ei tarvi kauan odotella, kun aika jostain kaivetaan.
Neuvolalääkäri vasta pyhäpaikka taitaa ollakin, kun sinne ei pääse ei sitten millään. Ehkä yhden kerran raskauden aikana..Että sitä odotellessa :wink
 
Takaisin
Top