Oireita

Onko mitään aineita tms. jota voi käyttää finneihin raskaana? Kasvojen kukinta on ihan kauheet mut vielä inhottavampaa on ehkä nyt hartioille tulleet tosi isot näppylät, koska ne tuntuu melkeenpä kipeiltä.

Yhtenä poppakonstina tuli mieleen, et voi koittaa laittaa pienen kökön hammastahnaa finnin päälle vähäks aikaa. Se joko kuivattaa finnin tai sit saa sen puhkeemaan aikasemmin, ja varmasti myös raskauden aikana turvallista. Tietty jos näppyä on tosi paljon niin ehkä siihen jotain troppia vois lääkäriltä pyytää?
 
Viikkoja huomenna 17. Edelleen ällötystä ja närästystä. Illat pahimpia. Mutta pientä helpotusta on tapahtunut, koska kahvin hajua nykyään kestän ja aamupäivisin pystyn syömään ja kokkaamaan suht normaalisti. Iltaruuan laittaminen sitten onkin aina miehen vastuulla. :)
 
En tiedä kuuluuko asiaan, mutta välillä tuntuu hengenahdistusta jos istuu huonosti tai makaa (pitää sinne hierojalle päässä!!).. rytmihäiriöitäkin välillä paukuttelee..
 
Satunnaiset kiivaammat sydämentykytykset on ihan normaaleja oireita, mullakin tulee niitä välillä. Jos usein tulee kannattaa varmaan neuvolassa ottaa esille. Mä kanssa nykyään puuskutan ihan hulluna jo muutaman kerrosvälin portaiden kipuamisen jälkeen, ja pohjakunto mulla on kyllä hyvä.
 
Mulla on alkanut olla iskiastyyppistä selkäkipua, ei vielä kovin pahaa, mutta pelkään että tästä pahenee raskauden edetessä. Saattaa tulla sekä paljosta liikkumisesta että ei-liikkumisesta esim. esim jos kävelen pitkän matkan, mutta myös jos istun paljon. Jo aiemmin oli joskus pahoja samanlaisia vaivoja, kun olin oikein himoliikkuja eli ei oo siitä kiinni, etten liikkuisi. Käyn joogassa nyt ja venyttelen paljon, mutta silti ei aina auta.

Ilmeisesti todella yleistä jonkinlainen selkäkipu raskausaikana, löysin netistä esim.:
"Raskausaikana esiintyvää selkäkipua on yleensä kahdenlaista: takalantiossa tuntuva kipu ja lannealueelle kohdistuva kipu. Kipu takalantiossa kipuna tuntemukseltaan hyvin paljon iskiaskivun kaltainen. Jos selkäkipua on esiintynyt ajoittain ennen raskauttakin, raskauden aikana selkäsärky yleensä pahentuu."

Muita joilla sama ongelma? Ootteko löytäneet hyviä kikkoja mikä auttaa esim. venyttelytapoja?
 
Mulla on hävinnyt kaikki raskausoireet... Repäisykivut on välillä kovia mut muuten on 'oudon' normaali olo. Viikkoja 16+1
 
Mulla on kans tuota selkäkipua ollut. Tosin viime keväänä pullisteli myös välilevy, joka fysioterapialla saatiin pysymään kurissa. Nyt ei voi oikein niitä liikkeitä tehdä, kun mahallaan on jo kovalla alustalla huono olla. Tosin kipukynnys on jotenkin erilaista, ehkä siis enemmänkin raskauden aiheuttamaa vaikkakin oireet tulee vasemmalle niinkuin keväälläkin. Nyt 'onneksi' oireena vaan kipu ilman puutumista ja säteilyoiretta jalkaterän saakka. Saa nähdä miten tästä etenee.

Mulla on lisäksi Gnomen tavoin puuskutusta havaittavissa :) lenkillä tulee rankemmassa mäessä järjetön puuskuttaminen, etenkin jos puhuu samalla. Onneksi kuitenkin hengitys tasaantuu nopeasti tasaisella/ alamäessä. Puhuessa puuskutus oikein korostuu... Ja ainakin luulin, että mulla oli ihan ok pohjakunto, koirien kanssa kun paljon lenkkeilen ja säännöllisesti ratsastin ja pihatöitä tein epäsäännöllistä kuntosaleilua unohtamatta. Taisin vaan luulla väärin ;)
 
Heh, täällä kanssa ruvetaan puuskuttamaan nopsaan, peruskunnon luulin myös romahtaneen mut taitaa kuulua asiaan. Sydän paukuttelee välillä epätahtiin, mut muuten oireet on vähentyneet. Pari vkoa kaikki "oikea" ruoka vain ällötti, elin salaateilla, voileivällä ja herkuilla :smiley-angelic006

Nyt kykenee jo syömään normaalia ruokaa ja herkkujen himokin on vähentynyt. Masuasukki liikuskelee ahkerasti, välillä ripeässä kävelyssä maha heittää pinkeäksi, kai sit opeteltava köpötteleen. Tosin, lenkkiseurueeni, 2-vuotias "minä itte kävelee" ja kevään tuoksuja haisteleva uroskoira ei sitä ripeää tahtia muutenkaan pidä yllä. Yksin liikkuessa tulee käveltyä liian lujaa.

Mut muuten täällä voidaan mainioisti, energiaa tuntuu lisääntyvän valon myötä olevan kuin pienessä kylässä. Iltaisin toki on väsy, mut nukahtaminen on monesti vaikeaa. Tuntuu et milloin maha painaa, milloin kylkiluut tai polvilumpiot toisiaan. Myös kipeät rinnat vaikeuttaa nukkumista. Nyt tilasinkin viime raskaudessa hyväksi havaitut pehmoimetysliivit, josko ne auttaisi nukkumaan paremmin, kun rinnoilla on kevyt tuki.

Maha tuppaa olemaan vähän tiellä etenkin kumarrellessa vaikka vielä pieni onkin. Mut onhan noita, oireita :)
 
Reipäisykipuja on ollut taas ja tänään varsinkin, kun aivastin niin oli aivan järkyttävä vihlaisu.. Pystyyn pompatessa saattaa myös tulla (välillä tulee välillä ei)..
 
Mulla on kans edelleen jotain kohdun venymisestä johtuvaa viiltävää kipua oikealla puolella alamahassa. Jäätäv väsymys jatkuu yhä eikä energiaa ole yhtään mihinkään ylimääräiseen. Ummetus vaivaa myös, mutta onneksi se on melko lievää tällä hetkellä ja tilanne on kohtalaisen hyvin hallinnassa.
Mä puuskutan kans kuin mikäkin höyryveturi. Varsinkin syödessä ja puhuessa se oikein korostuu. Mies aina huomauttelee asiasta. Ärsyttävää!
Ilmeisesti on myös jo supisteluakin, kun välillä mahaan iskee valtava ahdistuksen ja puristuksen tunne. Tätä ilmenee lähinnä töissä, jos joudun kumartelemaan ja kyykistelemään paljon. Kotona olen huomannut samaa myös, kun puen esikoiselle esim. kenkiä jalkaan. Pitäisi pukea vaan sylissä istuen niin ois helpompaa eikä tarttis ite kummarrella. Tai vielä helpompaa ois, jos tuo opettelis pukemaan ihan itte.
 
Aijai, kun on alkanut alaselkää vihloa toiselta puolen.. Ei noi kurssit ole miulle tehtyjä, kun lähes koko päivä istutaan kovalla penkillä.. Eilisenkin kurssipäivän jälkeen alkoi julmettu kipu alaselässä, helpottui kävellessä..
 
Mulla kanssa just tota toispuoleista alaselän vihlontaa. Istumatyö, yh :sad001
 
Täälläkin yksi selkäkipuinen. Selkä vaivannut jo ennen raskautta ja nyt pahenee päivä päivältä :sad001 Pakko kai antaa jo periksi ja hakea sairaslomaa kun tuo siivoojan työ on kovin fyysistä.. Muita oireita ei enää juuri ole, kamala pahoinvointi ja oksentelu helpotti siinä rv 14 jälkeen..onneksi!
 
Ja tämä ummetus edelleen.. Ikinä ei ole tarvinnut näin pitkään vessassa istuskella.. Huh!!
Onko muilla ollut sellaista pistävää kipua tuolla alhaalla siis ei semmoista sisäistä vaan aika pinnallista kipua, sekä siis peräaukon ja alapään alueella.. Kipu kestää sen sekunnin, mutta sitä tulee monesti peräkkäin.. Olen paljon lukenut tästä muualta, mutta en tiedä liittyykö tähän raskauteen vaiko johonkin muuhun...
 
Mulla on nyt viikon sisällä alkanu tuleen pieniä supistuksia. Ei ne oo kivuliaita tai kestä kauaa, mut vähän ihmetyttää kyllä. Toisaalta tajusin kyllä myös että tais olla samanlaisia ekallakin kertaa, en vaan sillon tajunnu mitä se oli. Viime viikonloppuna varsikin kun oltiin koiran ja vaunujen kanssa kävelyllä ja valkattiin vahingossa reitti missä oli ylämäkiä niin alko heti supisteleen kun työnsi vaunuja mäessä. Tai jos vaikka kantaa painavaa kaupakassia niin heti menee alavatsa kireeks. Pitää selvästi ruveta vähän varoon tekemisiään. :rolleyes:
 
August14 kuulostaa kivut aika samanlaiselle mitä on miulla ollut. Miulla ne on vähän kivuliaita, semmosia viiltäviä. Ja mie oon huomannu että sitä on ollu yleensä aina sillon kun on ollu ummetus pahimmillaan, pitkän vessa istunnon jälkeen (tai ennen) voisko liittyä siihen? Miulla oli alkuun ihan jäätävä ummetus, 4 tai 5 päivään ei mitään, sitten meni yöt valvoessa kun mahaa koski NIIN PALJON.. :confused: Nyt on helpottanu ja niitä tuntemuksia tulee tosi harvoin enää, välillä vaan ennen kun pitää mennä vessaan.. Miulla tais hapankorput auttaa :) Oon nyt popsinu niitä joka päivä.
 
August14, kuulostaa hieman minun endometrioosikivuilta. Minulla on niitä ensimmäisten kuukautisten päivien aikana, mutta viime raskauden aikana niitä tuli myös välillä. Nyt en ole vielä kokenut. Muuten satunnainen pahoinvointi palasi, vaikka oli hävinnyt kuusi viikkoa sitten. Omituista. Rinnat arat, puuskuttaa pienessä ylämäessä ja lantiolihaksissa tuntuu välillä kuin repii, varsinkin jos kannan jotain painavaa.
 
Maikkie mitkä viikot siulla on menossa? Toi väsymys on kyllä ihan tuskasta... Miulla oli kanssa ihan sairas väsymys, töissä nukahtelin koneen ääreen ja ihan sumussa meni päivät. Mies oli ihan helisemässä kun jos se tuli kotiin ja herätti miut päiväunilta niin sain aina aikamoiset raivarit :oops: hormonit jylläs aika kovasti... Onneksi oon yrittäjä niin pysty aika hyvin sumplailee menemisiä ja ottaa välillä torkut töissäki. Mut nyt, ah tätä tunnetta!!! :happy093rv 14+7 ei tietoakaan väsymyksestä! Tätä ihanuutta kestäny nyt noin puoltoista viikkoo. Oon jaksanu siivota, lenkeillä, tehä töitä oikee kunnolla ja vaikka mitä!

Toivottavasti siullakin alkaa kohta helpottaa!
 
Täällä on onneks kauhea pahoinvointi ja väsymys väistynyt. Energiaa on paljon ja herään joka aamuyö siihen että olen jo mukamas nukkunut tarpeeksi.. Lisäksi nuo ihanaakin ihanat pikku potkut alkavat aina samaan aikaan. Olen huomannut että tunnen liikeitä koko ajan tiheämmin. Aluksi oli vain aamuyöllä selinmakuulla, nyt tuntuu ihan lenkkeillessä ja luennolla istuessakin. Ja hymy tulee aina huulille <3
Itsellä on tosi kovia vatsan vihlasuja esim. Kun yöllä vaihtaa ripeämmin asentoa tai aivastaessa. Lisäksi vihloo tuolta alhaalta välillä kovaa.
Nyt kun olen alkanut pitämään raskaushousuja ja paitoja, niin tietämättömät varmaan luulevat että mulla on kauhea kaljamaha, koska siltä se näyttää. :) Töissä kukaan ei vielä tiedä, paitsi esimies. Meillä on niin löysät takit päällä :) maha on kyllä pullahtanut esiin kunnolla tämän viikon aikana.

17+0
 
Täällä on kohdun kasvamisen myötä alkanut suolet tuntua järkyttävän selvään! :eek: Makuullaan tuntuu aina jos suolessa on ilmaa niin tuntee miten suoli nousee oikein pintaan ja kulkee eteempäin tavara.. Aika hurjaa.. o_O Ekan kerran rupesin tunnustelemaan myös kohtua, tuntuu täydelle kovahkolle vesi-ilmapallolle :grin
 
Takaisin
Top