Oireita

Kyfi3362630, kaikille tulee aika lailla yksillöllisesti oireita kun on raskaana, mutta varmaan selvin merkki on menkkojen pois jäänti...toisaalta voihan stressikin ne pois jättää välistä tai kierto olla epäsäännöllinen....

En ole kuullut että ripuli olisi raskauteen liittyvää, koska yleensä ruuansulatus hidastuu kun on raskaana ja siksi onkin yleisempää ummetus kuin ripulointi.

Toivon kuitenkin että teillekin suotaisiin vauva onnea, parhaiten tiedät oletko raskaana kun teet raskaustestin! Jotkin testit lupaavat jo luotettavan tuloksen sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa! Onnea yritykseen! :)
 
Thank god tuo mun selkäsärky on helpottanut. Jos muilla samanlaisia oireita, niin suosittelen kokeilemaan lämitettäviä kaurapusseja. Päivin-öin sitä pitelin ja auttoi kipuun paremmin kun panadol :D ja tietty lepoa! Perjantaina oli eka neuvola ja siellä suositeltiin pahoinvointiin Sea Band nimistä ranneketta apteekista. Toisilla tehoaa ja toisilla ei. Kokeilemisen arvonen! Iltaa kohden täällä tuo etova olo pahenee. Huomannut kans pienien välipalojen auttavan. Töihin tulee kans varata tuplasti ruokaa, että saa laittaa suuhun aina jotain taukojenkin välillä.

Mulla oli ainakin maha löysällä juuri samoihin aikoihin kun plussasin, tiedä sitten sitä oliko sattumaa vai kuuluiko asiaan. Nyt ennemmin ummetus ongelmia. Ekalla neuvolakäynnillä ei kuunneltu täällä ainakaan sydänääniä. Laittoi viikon päästä labraan ja samalla käydään kuuntelee sydänäänet tai ainakin yrittämässä. Tänään lähtee rv 10. Meninpä muuten tilaamaan kotiinkin raskauskeijusta kotidopplerinkin.
 
minulla ollut ensimmäisessä ja nyt tässä kolmannessa ripuli ensi oireina ja mennyt ohi 2-3viikossa, ensimmäisessä raskaudessa epäiltiin jopa salmonellaa(kun ei viellä oltu plussattu) ja tässäkin raskaudessa kuvittelin aluksi tulleeni vatsatautiin ennen plussaa :)
 
Pahoinvointi rannekkeen pystyy tekemään myös itse koti konstein, tarvitsee neulan, lankaa ja nepparin, tekee niistä sopivan napakan rannekkeen ja mittaa ranteesta kaksi sormea johon asettaa nepparin "terävän" osan painamaan jänteiden väliin, toimii, muttei ole ehkä ihan niin nätti kun apteekissa myytävät :)
 
Täällä pahoinvointi helpottanut huomattavasti (toivottavasti ei enteile mitään ikävää)..
Tosiaan vaikka ei ole pahoinvointia, mutta ruoka ei maistu niin hyvälle jonkun takia..
Vatsassa edelleen vihlaisuja päivittäin.
Rinnat aristaa ja nännit tummunut..
 
Mulla myös oli vatsa sekaisin silloin kun sain plussan ja siitä pari päivää eteenpäinkin :) nyt se on enemmänkin ummetusta, mikä ei oo mulle lainkaan normaalia. huaaaah, oon ihan pallo :D
 
Muuten täällä onkin oireet aikalailla kadonneet.. Jännittää vähän, että onhan kaikki hyvin. Tai onhan mulla rinnat arat ja vatsaa välillä jomottelee ja vihloo, mutta kun se pahoinvointi on lähes lakannut ja en oo enää niin väsynytkään.. :o No, eiköhän se oo ihan normaalia kuitenkin..
 
Sama täällä, mulla oli myös plussaamisen aikoihin monta päivää vatsa ihan sekaisin ja löysällä.
 
Täällä alkoi 12. viikko ja yhtäkkiä eilen aamulla oksensin ja tänään aamulla junassa matkalla töihin jouduin kamppailemaan, etten oksentanut junan lattialle. Oli melkosen tuskanen matka, hiki valui ja heikotti, mutta selvisin...Ja ulos päästyä meni heti ohi koko olo. Aiemmin on ollut etovaa oloa ja pari kertaa yökkäillyt, mutta en oo oksentanut. Yleensähän sen pitäis alkaa mennä ohi tässä vaiheessa, joten outoa jos nyt alkaa...No, kaikki on mahdollista. Muuten nälkä ei oo enää niin karmaiseva kuin oli viimeiset 4 vk. Edelleen pitää säännöllisesti syödä, muttei enää ihan joka 1-2 tunti.
 
Munkin vatsa ollut nyt 6-7 viikkoa sekaisin ja löysällä. Samoin oli esikoisen kanssa. Ja kuten Mamatobe, iltasin oon pallo ja turvonut.
 
Onko teillä muilla ollut lämpöilyä/kuumeilua? Mulla vaihtelee lämmön nousu 37,3-37,8, normaalisti mulla ei edes kuume helposti nouse ja jo tuo 37,5 tuntuu kovalta kuumeelta ja jostain syystä mulla liittyy usein lämmön nousuun kova huimaus, hyvä kun pystyssä pysyy! Normaali lämpö minulla ollut noin 36,3 kieppeillä.... Alkaa jo ärsyttää kun koko ajan tuntuu että olisi kipeä vaikka oikeestaan en ole! O_o Ja tähän kun lisätään vielä tuo jäätävä väsymys, huhuijaa!!!! :(
 
Mulla oli lämpöä ennen plussaa ja sit sillon rv 4 paikkeilla, sen jälkeen ei oo ollu. Mut muistaakseni esikoisesta oli pidempään. Kuuluu asiaan:)
 
Muru raskauden aikanahan oman kehon lämpötila nousee, muistaakseni pyörisi juuri jossain 38 paikkeilla -siitä se kylmyyden tunnekin johtuu.
 
Täällä on vaivannut nyt muutaman päivää päänsärky ja välillä tulee hyvinkin viluinen olo (niinkuin kuumeessa).
Nälkä on ihan järkyttävä edelleen...
 
Papuliini, se pahoinvointi voi yhtä hyvin jatkua koko raskaudenkin ajan. Mulla kesti ensimmäisessä raskaudessa viikolle 16-17.
 
Tänään taas viluttanut vaikka ollut lämpöiset vaatteet päällä koko päivän....en muista kärsineeni tällaisesta edellisissä raskauksissa, joten tuntuu oudolta....kaippa tämä tästä, päivä kerrallaan! :)
 
täällä on oireet lähes lakanneet.. ainoastaan rinnat on hieman arat. toivottavasti ei nyt enteile huonoa :/ pariin viikkoon ei ole enää oksettanukaan aamuisin. ensi viikon torstaina np ultra, siellä sitten selviää. toivottavasti pienen sydän vielä lyö niinkuin varhaisessakin.. :)
 
Mullakin oireet helpotti jo viime viikolla, joten hirveä pelko onko kaikki kunnossa. Tosin tänä aamuna ja toissapäivänä pahoivointi on vähän palannut...toisaalta melkein toivon, että palaisi. Toisaalta toivon että pysyisi poissa. On se hankalaa :D..Huomenna vihdoin np-ultraan katsomaan, onko kaikki edelleen kunnossa. Ei millään malttaisi odottaa, kun pelko on ollut mielessä jo viikon...
 
Täällä on vieläkin vähän pelkoo siitä et mitä tonne masuun kuuluu.. viime viikolla tuli nimittäin jotain epämäärästä vuotoa, ei siis ihan verta vaan semmosta vähän hailakan punaruskeeta... Tiiän, että se voi olla ihan normaalia ja ei siit kannattais hirmusesti stressata, mutta kyllä säikäytti pahasti. Tosiaan sitä vuotoa ei tullut kun kerran, niin kai se on sitten ihan normaalia(?)..
Nyt on sit selkää alkanu juimimaa ja no pahoinvointi jatkuu edelleen (nyt ois 11+0), tuntuu vaa ettei tälle pahoinvoinnille loppua näy, pahenee vaan.. :/ Ja päätäkin särkee aika ajoin ihan älyttömästi, tosin se on yleensä ollut ihan migreeni särkyä.

Nyt oottelen ens tiistaita, että pääsee kattomaan onko masu asukilla kaikki hyvin, toivotaan näin ♥
 
Takaisin
Top