Oireita

Mä en saanu nukuttua koko yönä kun oksettaa koko ajan :( nyt pahentu tää roimasti...kiva lähtee töihin! Miten te muut pystytte töissä käymään? Mun on pakko hakee saikkua, jos tää huonovointisuus jatkuu yötkin...
 
Mulla nyt sellasta, että kun on kamala nälkä ja teen itelleni aamupalaa, leipää jugurttia ym, hetken syötyäni olenkin jo ihan täynnä enkä saa muruakaan enää alas!? Vähän outoa, ja sitten taas puolen tunnin päästä nälkä...:wink Nyt viikkoja (jo) 9+1.:love2
 
Uskaltaudun minäkin nyt uudestaan mukaan keskusteluun. Mulla on tän viikon aikana oireet alkaneet helpottaa. Pahoinvointi pysyy lähes kokonaan aisoissa, kun vaan syön säännöllisesti (auta armias tosin edelleen, jos ruokailujen välit venyy yli 3h). Väsymys on täysin hillitöntä enää iltaisin, ja öisinkin heräilen jo yleensä kerran. Mulla siis normaalitilanne se, että herään 3-4 kertaa 8h aikana. Alkuraskaudesta nukuin kevyesti 12h heräämättä kertaakaan.

Odotin ihan hirveästi pahoinvoinnin loppumista ja etenkin sitä että väsymys alkaisi helpottaa. Ja nyt sitten kun oireet helpottaa, alkaakin pelottaa ihan hillittömästi onko kaikki kunnossa. Eikai niiden ihan vielä pitäisi? Nyt mennään 11+3. Tasan viikon päästä torstaina np-ultra, täytyy pitää peukut pystyssä että kaikki on edelleen kunnossa. Alkuraskauden ultrassa 8+3 kaikki näytti ainakin vielä hyvältä...
 
Täällä pelottaa myös vähentyneet oireet... tissitkään ei enää tunnu niin kipeiltä. Tällä hetkellä siis 10+5. Nt-ultra on ens viikon tiistaina. Pakko kai vaan jaksaa sinne asti odotella, vaikka oireiden väheneminen pelottaa ihan järkyttävästi...
 
Täällä alkoi verinen vuoto, saa nähä meneekö taas kesken. Edellinen km oli syyskuussa just samalla päivämäärällä 9+6. Turhauttavaa.
 
Voi ei mai! :/ Toivotaan että vuoto johtuis jostain ihan muusta ku keskenmenosta.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Riduli: Mulla aivan sama juttu! Koko ajan nälkä, mutta kerralla ei pysty hirveesti syömään. Tää alkoi joskus joulun tienoilla selkeesti (silloin n. vk 8) ja nyt on ihan extremeä (vk 11 menossa). Aamut töissä on ihan kamalimpia, n. 1-2 tunnin välein hedlmä, jogurtti tms. Ja pakko syödä jopa työkavereilta salassa tai pelkään, että ne huomaa :) No, pian voin paljastaakin...
 
Riduli ja Papuliini: sama juttu mulla, voisin syödä jatkuvasti! Lisäksi väsyttää ihan tajuttomasti ja töissä saa tosissaan keskittyä että tajuaa missä mennään. Tää viikko ollut tällaista, nyt on 9+5 menossa, ja aattelin että jos väsymys ei yhtään helpota ens viikolla, haen saikkua. Rintojen aristus ja se karmee öinen jano on helpottaneet onneksi vähän.
 
Täällä saikkuillaan tällä hetkellä pahaksi äityneen toispuoleisen selkäsäryn kanssa. Selän kanssa ollut ongelmia jo ennen raskauttakin, mutta nyt yltynyt sellaiseksi, että hyvät kun jalat ei alta mene. 2 pv kärvistelin töissä panadolin voimalla, mutta rasituksesta rääyin iltasella kun sain nelinkontin olla vaan lattialla. Pari päivää kirjottivat työterveydestä + viikonloppu. Nyt oon yrittänyt sitä leeputella, toki myös liikuttaa koska makaamaan ei auta jäädä. Lämpökauratyynyistä on apua jonkun verran. Huomenna eka neuvola, otan kyllä tämän puheeks. Kovasti toivoisin jonkun sitä edes tutkivan, pois suljettaisiin mahd. tulehdus jne..? työterveydestä laittoivat fyssarille maanantaiksi, jos jonkunlaista jumppa ohjetta sais.

Tietty myös huolettaa, koska raskaus alullaan 8+5 tulee huomenna. Viime kesäinen tuulimunaraskaus kolkuttaa takaraivossa. Toki nyt varmisteltu, että kaikki alkanut ok... syke ja verenkiertokin näkyi pari viikkoa sitten. Selkäsärky tullut sen jälkeen.. suostuukohan ne ekalla neuvolakäynnillä ultrata jo on huolissaan?
 
Täällä on kärsitty 2 päivää migreenistä. Ei kiva ollenkaan. Onneksi tänään sentään oli vapaapäivä ja sain ihan rauhassa nukkua sohvalla koko päivän. Aamulla kävin neuvolassa ja illalla käytiin pankissa lainaneuvotteluissa, mutta muuten olen käytännössä nukkunut sohvalla 10-15 välisen ajan. Eikä tehnyt edes tiukkaa.
Neuvolassa kyllä otin asian puheeksi, mutta eihän se terkkari mitään osannut sanoa. Kuulemma sitten voin lääkäriltä kysyä, josko ois olemassa jotain lääkettä, mitä saa raskausaikanakin syödä. Esikoista odottaessa migreeni loisti poissaolollaan koko raskaus ajan.
Muuten ei juuri oireita ole täälläkään. Väsyttää kamalasti ja välillä tuntuu kohdun venymiskipuja lievinä. Nyt on alkanut sitten yölliset vessareissutkin. Ja tää maha, tää on oikeesti jo iso! Turvotusta varmaan. Viikkoja nyt 9+6
 
Minä liityn kanssa tuohon vähän väliä syöjiin :D ja menee just niin et muutama haukku leipää ja enempää ei mee alas ja koht on jo uudelleen nälkä.
Miul on ollu muutaman viikon kestäny yskä ja oon parina yönä käyny oksentaa sen takii ku on yskittäny niin paljon ja raskauden myötä tuo oksu tulee aika herkästi.
Väsymystä on pientä kyllä mutta ei niin pahaa kuin edellisessä raskaudessa, olin edelisessä raskaudella vk6+ eteen päin sairaslomalla, pahin väsymys hellitti silloin viikoilla 14-15 mutta jatkui lievempänä koko raskaus ajan ja lopulta raskaus meni aika pitkälti saikulla(työ oli erittäin hektistä eikä mahdollista pysähdellä välillä)
Tämän kanssa toivon että voisin työrupeman suorittaa kunnialla loppuun asti kun työkin on hieman rauhallisempaa :)
 
mulla on oltava töissä lounaan lisäksi myös välipaloja, muuten tulee huono olo. välipaloina syön viiliä, rahkaa, jugurttia ja hedelmiä ja lounaaksi yleensä salaattia. en saa oikein mitään raskasta alas.

mulla on töissä pitkiä neuvotteluja 1,5-2h kerrallaan ja lisäksi asiakaskäyntejä, joten jatkuva pissatus haittaa keskittymistä ja koko ajan joutuu miettimään et ennen neuvottelua/asiakaskäyntiä täytyy päästä vessaan, joskus myös asiakaskäynnin päätteeksikin. olen iltapäivisin tosi väsynyt enkä illallakaan tietty nuku, kun lapset on sit kimpussa.

ai niin ja narahdin jo yhteistyökumppanillekin, hän osasi katsoa jo mahaa ja kysyä, oonko raskaana. myönsin ja kehotin olemaan hyshys, kun en ole töissä yhtä työkaveria lukuunottamatta kertonut kenellekään.
 
Mulla ei yöllä oo pahaa oloo tai janoo, mutta en vaan millään meinaa saada unta. Mennään miehen kanssa yleensä sänkyyn 23 maissa ja luen vielä hetken kirjaa n. 23.30 saakka. Sit saattaa olla että kattelen kelloo vielä paljon 01 jälkeen kun ei tuu uni silmään. Ja sit kun lopulta saan unta niin heräilen aina välillä. Ihan hölmöö.
Oon onneks hoitovapaalla niin voin nukkua tytön kanssa aina yhdessä päiväunet 1,5-2h. Oon kyllä silti illalla aina ihan loppu. Oon aina tarvinnut tosi paljon unta. Ennen ekaa raskautta mulle oli normaalia nukkua 10h yössä. Tein vuorotyötä ja usein iltavuoroo niin ei tarvinnut herätä aikasin. Nyt lapsen kanssa on joutunut totutteleen vähempään uneen. Onneks se on nyt 1v jälkeen alkanut nukkua melkein 9 asti :)
 
Kirjoitampas tänne taas. Mulla kanssa aivan hirveää tää väsymys, en muista aikaisemmista raskauksista kyllä tämmöstä (niistä on kyllä aikaa..) Tänäänkin kun tulin töistä, jaksoin vain vähän haukata ruokaa ja sit sohvalle ja siinä meni ilta, mitään muuta en saanu aikaan. Ja teen vielä vuorotyötä, muutama yö-vuorokin silloin tällöin. Ei nyt kyllä houkuta! Tiistaina menen sitten ekaan neuvolaan, eilen kävin varhaisultrassa suomen terveystalolla, siellä varmistui että 9-viikkoinenhan siellä on niinku pitikin. Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin nyt, 1,5 vuotta sitten oli tuulimuna. Mutta oireet ei olleetkan tätä luokkaa.
Varmaan oireisiin vaikuttaa jo tää ikäkin...mutta haluttiin mun miehen kanssa niin kovasti yhteinen lapsi :love7
Katotaan nyt miten käy, toivottavasti hyvin! :goodnight
 
Mulla on 10. viikko menossa ja tuntuu, että oireet on kadonnut muutamassa päivässä ihan olemattomiin. Jatkuva huono olo on helpottanut, ei nyt mikään ihan normaaliolo ole, mutta kuitenkin. Väsyttää toki edelleen, mutta tuntuu myös, että rinnatkaan ei ole enää niin kipeät. Finnejä toki puskee edelleen ihan kauheasti, kasvot, rinta ja niska kukkii, mikä on todella epämiellyttävää… Kohdun kasvukivutkin on yhtäkkiä loppuneet, välillä jotain pieniä tuntemuksia, mutta se jatkuva paineen ja kipuilun tunne on poissa. Välillä on tunne, et olenko enää ollenkaan raskaana, mutta ilmeisesti kuuluu myös tähän kohtaan, että olo saattaa hiukan hellittää.

Vielä 2,5 viikkoa nt-ultraan, ku vain malttais odottaa sinne asti, et näkee, et kaikki on edelleen hyvin. :)
 
Jamppa; miullakkii oli muutama päivä jo hyvä olo ja aloin jo vähä huolestuukkii, mut kyl nyt on taas nii etova olo pitkin päivää ja muutkii oireet nostanu päätä.
 
Samaa vikaa kuin muillakin. En oo kans meinannu öisin saada nukuttua kun oksettaa niin paljon. Mutta eilen kävin hakemas apteekista pahoinvointirannekkeet ja täytyy sanoa näin yhden vuorokauden kokemuksella, että TOIMII!
Suosittelen! Ei maksa kuin 20 euroa! Ja helpotus tulee parissa minuutissa.

Muita kuulumisia: Olen ollu nyt 3 viikkoa polttamatta! Eikä tehny edes tiukkaa lopettaa. Noh, jouduin mä yhden nikotiinipurkan pureksimaan :D 18 vuoden polttamisen jälkeen, lopettaminen kävi ehkä liiankin helposti? No sitä tietysti auttoi se, että kun meinaa muutenkin laatta lentää koko ajan...

Ihmetelly tässä, että kun melkein kaikilla on ensimmäiset ultrat jo ollu. Mulla vasta 13+2 eli parin viikon päästä...

On tämä raskaana oleminen toisella kertaa ihan erilaista kuin ekalla kertaa. Ensimmäisen raskauden ajan olin ihan paniikis ja jotenkin NIIN raskaana, masentunut ja ahdistunut koko olotilasta. Tällä kierroksella ajatusmaailma on ihan eri ja osaan ottaa rennosti :) En edes tietäisi millä viikoilla olen, ellei muistissa olisi tuo ultrauspäivä ja sen hetkiset viikot :D

Semmosta vielä kysyisin, että kuunnellaanko niitä sydänääniä ekalla neuvolakäynnillä? En millään muista neljän vuoden takaa, missä vaihees niitä aletaan kuunteleen... Maanantaina olis eka neuvola ja olis kyllä ihan kiva tietää onko tuulimuna...
 
Normaalistihan se ensimmäinen ultra (nt) on viikkojen 11-14 välissä. Aika moni täällä on käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Minä sain käydä varhaisultrassa polilla, koska tää meidän tulokas on siellä alkunsa saanut.
Yleensä (kait) neuvoloissa ei kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä, mutta se varmasti riippuu viikoista. Muistaakseni esikoista odottaessa mulle sanottiin, että ne kuuluvat varmimmin vasta 10+ viikon jälkeen. Ite kävin viime viikolla (9+6) ja ei kuunneltu.
 
Kukkuluuruu....täällä jällen yksi uneton ja se tietää sitä että nukun huomenna koko päivän! Täällä oireet alkaneet helpottaan, pahoinvointia ei enää ole kovinkaan usein....nälkä on jatkuvasti, mutta kun syö saa vain pari suullista alas ja tuntuu että olisi ihan täynnä! O_o

Väsymys ja rintojen arkuus on oikeastaan ainoita selviä oireita mitkä on joka päiväisiä!
 
Haluaisin todella paljon tulla raskaaksi ja miehenikin olisi tosi onnellinen <3 en oikeen tiedä ovatko oireeni raskausoireita vai mitä, eli minulla ovatsassa koko aika ollut kauhea turvotuksen tunne ja tuntuu kuin ilmaa olisi kilo kaupalla, alaselässä kipuja, ja tuntuu kuin välillä tulisi sellaisia supistuksen tapasia supistuksia:D ja vaikka mitä outoja tuntemuksia mahassa + huonoja olojoa tulee aina välillä. Sitten asiaan jokaisen ruokailun jälkeen melkein minun täytyy kiirehtiä vessaan kun tulee ripuli. En tiedä kuuluuko se oireisiin? Jos joku osaisi auttaa? :)
 
Takaisin
Top