Oireita ja kolotuksia

^ Mulla sama ton valkovuodon kanssa. Sitähän moni erehtyy jo luulemaan tihuttelevaksi lapsivedeksi...

Just olin tulossa kirjottamaan tosta valkovuodosta, siis olin suihkuun menossa ja alasti tosiaan seisoin peilin edessä kunnes yhtäkkiä reisiä pitkin alkoi valumaan jotain enkä ensin ees uskaltanu kattoo, mutta kun katoin niin ihan vetistä valkovuotoa valui :grin Melko ällöttävää!

^ Sama täällä. Valkovuotoo lorahtelee housuihin pitkin päivää. Tosi ällön tuntusta. Jos ei oo pikkuhousunsuojaa tai menee siit ohi niin kastelee kaikki housut ja tulee siis ihan kunnon kokoinen märkä läikkä housuihin. :confused:

Joo mulla on päivisin pikkuhousunsuoja koko ajan. Jatkuvasti lorahtelee ja sais olla vaihtamassa housuja muuten. Mut melko harmiton vaiva verrattuna moneen muuhun!

Ja täällä myös :confused: Aina lorahtaa jotain housuun kun istuu tai nousee tai suunnilleen raottaa reisiä pikkusen :rolleyes::grin

Joo nuo menkkamaiset kourasut on kamalia! Mulla meni toissayö niiden parissa mutta rauhoittui parasetamolilla onneksi edes pikkasen.... Nuo vihlasut mukana päivittäin, argh. Valkovuoto kanssa juurikin vetistä ja välillä luulee et tuli kuset housuut mut ehei... :) Turvotusta ei mulla ole, ainakaan vielä.

Mun kylkikipuun tais auttaa kun otin panadolia yöpöydän laatikkoon. Yhtään ei oo tarvinnu ottaa mut oon saanu paremmin nukuttua. :p Okei jätin myös tyynyn pois jalkojen välistä et se voi olla myös syynä tähän. :)

Tänään 35+6 eli reilun viikon päästä ois täysaikanen. Sais mun puolesta sitte jo tulla. Alan olla aika hemmetin tympiintyny tähän oloon. Siis kaikin puolin. Maha painaa ja on edessä koko ajan. Alavatsaa jomottelee, supistuksia tulee edelleen aika harvakseltaan, mutta neki on öisin yleensä kipeitä. Viime yönä en muistaaseni ainakaan heränny kertakaan supistukseen, mutta sitä edellisenä kyllä. Lonkat juilii. Peräpukamat haittaa. Vatsalihaksia vihloo, etenki yöllä ku kääntää kylkeä. Ja luulin päässeeni jo liitoskivuista, ni nyt on useamman päivän ollu käytännössä jatkuva vihlonta/pakotus/kipu jalkovälissä just tuolla emättimen seudulla.
Niin ja nenä menee heti tukkoon, ku laittaa illalla maate, joten kuola valuu ja pitää vähän väliä vaihtaa tyynyn kohtaa, ku kastuu. Aamusta sit alkaa räkä valumaan ihan holvaamalla.

Pari päivää juhannuksen jälkeen on menny ihan pötköillessä, on vaan niin väsyttäny ja laiskottanu. Muutenki päivätirsat on alkanu tulla rutiiniksi, vaikka normisti mun ei niitä kestä nukkua ilman, että yöunet kärsii. Mutta nyt unta kyllä riittää, vaikkei hirveesti päivän aikana touhuaiskaan. Poden välillä huonoa omaatuntoa, ku vaan makaa sohvalla, mutta yritän stempata itteä, että hyvä se on nyt levähdellä ja kerätä voimia. Ja vauvan syntymän jälkeen nukkumisesta tulee harvinaista luksusta. Vaikka meilläki esikoinen oli heti tosi hyvä nukkuun, ni jostain kumman syystä juuri silloin, ku sitä päätti, että nyt mäki otan päikkärit, ku vauva nukkuu, ni sillon se hoksaa nukkua levottomasti tai herätä ihan virkeänä.

Nyt söin tuossa hyvän aamiaisen ja päätin, että tänään meen pihalle hetkeksi tekeen tuota liuskekivi patiota ja sitte käyn kaupassa. Ihan vaan senki takia, että jos se vähän ärsyttäs tuota kohdunsuuta...

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Poden välillä huonoa omaatuntoa, ku vaan makaa sohvalla, mutta yritän stempata itteä, että hyvä se on nyt levähdellä ja kerätä voimia. Ja vauvan syntymän jälkeen nukkumisesta tulee harvinaista luksusta. Vaikka meilläki esikoinen oli heti tosi hyvä nukkuun, ni jostain kumman syystä juuri silloin, ku sitä päätti, että nyt mäki otan päikkärit, ku vauva nukkuu, ni sillon se hoksaa nukkua levottomasti tai herätä ihan virkeänä.

Täällä vähän sama, että poden hiukan huonoa omaatuntoa siitä etten jaksa enää kauheasti touhuta... mutta toisaalta, nyt alkaa olemaan kyllä jo ne ajat kun saisikin lepäillä ja vähän kerätä voimia. Tänään rv 38+6.

Mie taas poden huonoa omatuntoa siitä ku teen jotai vielä, perjantaina käytii miehen kanssa hätäsee vielä ostaa pihakukkia ja menihä siinä 5 tuntia pihahommissa ja kukkien istutuksessa (tein ihanan kukkapenkin etupihalle) no siinä ku puhisin ja ähkin ja valitin ku supistelee ja miehen tahissa yritin pysyä ni se äksyilee siin et onko miun pakko rehkiä, et mee lepäämää, istu tuolilla ja kato vierestä, ja mäkätti et haluun vissii nyt synnyttää ku en usko ja lepää ja ota rennosti.. Hmph! En mie osaa/halua vaa vieressä kattoo ku toinen rehkii ja haluun auttaa mut kai se pitäis levätä.. Ja ei nää kotityötkää tästä häviä jos ite vaa lepää ku toinen tekee 12-14h työpäivää!

Minullekin tuli sitten tämän 9 kuukautta kestäneen ummetuksen päätteeksi joko peräpukama tai haavauma tuonne peräsuolen sisään. Kovan kakan sitä raapiessa kyyneleet valuu silmistä, sattuu niin paljon. Ostin Scheriproctia -auttoi heti. En tajua miten ne mammat 60v sitten oli raskaana ja synnytti. Apteekkeja kun ei ollut joka kulmalla odottamassa laajoine valikoimineen. Kai niillä on ollu jotkut luomukäpyliuokset tai sitten vaan se sininen sisu.

Närästykseen auttoi lopulta kun petarin alle laitettiin tyynyjä ja nukun pääty koholla. Ei tarvi monta kertaa yössä herätä siihen kun hapot kiipeää kohti takahampaita.

En todellakaan ala potemaan huonoa omaatuntoa. Vain minä meistä voin olla raskaana, muutoin soisin tämän kunnian kyllä miehelleni ja kävisin itse töissä.

Mä en kyl todellakaan pode huonoo omatuntoo siitä kun en jaksa/ei kiinnosta tehä mitään, tää on kaikinpuolin niin hirveetä paskaa et mul on tasan oikeus vaan maata sohval jos niin haluan! :rolleyes: Ja eiköhän se parempi ukollekkin oo et ennemmin lepäilen kun et paiskin hommia päivät ja sit ku se tulee töistä niin itken ja valitan sille kun joka paikkaan sattuu.. Levättyäni tiedän ainakin etten oo ite aiheuttanu niitä kipuja niin niitä voi kirotakkin, puolestaan jos ite rehkimällä aiheuttaa ne kivut niin siitä ei voi kun syyttää itteensä ja sit on vähän turha narista.. :rolleyes:

(Muiden juttujen lisäksi) tuo -Stardustin mainitsema kuolaaminen nukkumaan mennessä/nukkuessa on tullut tutuksi! Siihen on kyllä ihana herätä kesken yötä ja pyyhkäistä pahimmat kuolat naamalta ja etsiä tyynystä kuiva kohta.

Viime päivien aikana mä oon huomannut myös olevani ihan tosi väsynyt. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua. Kotitöiden tekeminen ei kiinnosta yhtään. Tänään sentään sain koneellisen pyykkiä pestyä, tiskit koneeseen ja ruuan esivalmisteltua grillaamista varten. Muuten oonkin sitten vaan lötkötellyt sohvalla ja katsonut dokumentteja. Selkään on muuten alkanut sattua :O Johtuukohan makaamisesta vai vauvasta.

Zhassa, kylläpä kuulostaa tutulle. Vois vaan maata, nukkua ja lepäillä. Selkä vaan tykkää vähän kyttyrää jos pitkään vaikka sohvalla lötköttelee, mut taas toisaalta ei mun selkä kestä myöskään seisoskelua.. Helppoo :p kuvittelin jo että hemppa olis laskenu ku niin väsyttää, mut eipäs ole.. Kai se vaan kroppa haluaa lepoa ennen koitosta. Joka sais kyllä jo tulla, kiiiiitosh! :)

Olipa jännä ilta, tai sanotaanko oireiden kannalta vähän erinlainen.
Iltapäivästä alko tulla supistuksia sillon tällön. En aatellu asiaa tarkemmin, ku olin päivän aikana kuitenki kävelly suht paljon (pari tuntia kaupassa tallustelua ja hain pojan hoidosta kävellen n.2km). Mut iltaa kohden supistukset tuntu tulevan useammin, ku normisti. Sit huomasin, että suppareiden väli oli vartti ja aloin seuraan kelloa aina supistuksen alkaessa. Pian väli oli 5-7min. Tätä jatku reilun tunnin ajan, kunnes supistukset viimein heikkeni ja väli piteni taas varttiin ja nyt ovat jo loppuneet.
Mietin siinä jo, että jos oikein pitkään jatkuu, ni kai se pitää ottaa yhteyttä polille.. Sit kyllä tuli heti mieleen, että jos ens viikon synnytystapa-arviossa lääkäri koneelta huomaa, että oon suppareiden takia käyny näytillä, ni se ei ikinä suostu käynnistään laskettuna aikana, vaan sit ootellaan yliajalle.

Saa nähä millanen yö tulee. Mielellään nukkusin rauhassa ilman suppareita. Oon kuitenki sitä mieltä, ettei tää tarkots yhtään mitään, mut toisaalta ärsyttää, ku ei edellisessä raskaudessa tämmöstä koskaan sattunu, ni nyt takaraivossa on semmonen hiljanen ääni, että entä jos?? Ja ihan turhaan, ku tässä on kuitenki reilu viikko täysaikasuuteen ja kuukauden verran laskettun aikaanki, ni hyvin epätodennäköstä synnytys vielä tässä vaiheessa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on ongelmana taas nukkumattomuus. En saa illalla unta, heräilen pitkin yötä ja ei päivälläkään tuu nukuttua kun koko ajan on jotakin puuhaa mitä tulee tehtyä. En kyllä hirveen väsyny oo päivisinkään.

Ja voi närästys sentään. Kurkussa pyörii koko ajan joku polttava tunne. En oo närästystä koskaan ennen raskautta kokenu mutta nyt tiedän kuinka ärsyttävä vaiva se on. Sais kyl tää vauva laskeutua niin ehkä se närästyskin helpottais. Tänään viikkoja 38+0 joten toivottavasti se laskeutuminen olis pian edessä.

Mymmeli; Gavisconia, Gavisconia! Auttaa HETI kun on nestemäistä!! :angel1 Ja voin sanoa että vaikka mulle on kolme viikkoa hoettu että toinen on ihan lähtökuopissaan, niin silti närästää.. Kaveri vaan on jo niin iso! :p
Itellä takamus levinny niin että pikkarit kinnaa!! KAMALAAAAAAAA... :eek::mad::cool:

Takaisin