Oireita ja kolotuksia

Ainakin Panadolia voi ottaa, max. 3 grammaa päivässä. Migreenilääkkeet on aika merkkikohtaisia mitä pystyy käyttämään. Ite sain luvan ottaa suuressa hädässä yhden Imigranin. Myös kunnon nesteytys auttaa monesti migreeniin ja päivystyksessä voivat laittaa vaikka tipan lísänesteytystä varten.
 
Mulle lääkäri kirjoitti Panacodia migreeniin. Onneksi ei ole tarvinnut kuin pari kertaa ottaa. Ensisijaisesti Panadol ja vasta tositarpeeseen Panacodia. Eräs lääkäri sanoi, että myös Buranaa voisi käyttää alku- ja keskiraskaudessa, mutta ei enää synnytyksen lähentyessä.
 
Täälläkin on ilmestynyt tuo ranneahtauma(? :D)! Tosi, tosi raivostuttavaa!! Pikkuhiljaa vois pirpana ruveta syntyy kun menee hermot tähän. Jos muuten ei kolota mihinkään, niin sitten ahistaa henkeä! Jos ois muuten kauheasti energiaa, niin on niin paljon vihlontaa ja sukkapuikkoja että ei voi haaveilla muusta kun makaamisesta. S.......tana.
 
Täällä riesana tuo mahan kovettuminen ja samalla yleensä vihlova menkkamainen kipu. Tuo alavatsan menkkakamainen vihlonta on tosin kokoaikaista jo. :) Kovettuminen on riesana maatessa myös, mutta useimmiten rauhottuu kun löytää oikean asennon. On pikkasen raivostuttava oire. Limatulppaakin taitaa irtoilla hitaasti mutta varmasti. Kipeitä suppareita ollut muutaman päivässä. Kyllä se tästä. Raskausviikkoja 37 eli jos on tullakseen saapi tulla. Ens maanantaina 7.7 olis taas kontrolliaika, katsotaan mahdollinen käynnistyksen tarve... Todellakin toivon et tulis ihan itsestään pois.... :) Näillä mennään!
 
Muokattu viimeksi:
Eile illalla oli n. 45min ajan ihme pistelyä, jomotusta kipua alapäässä ja yöllä ku en saanu unta ni ihaku ois ehkä ollu tota menkkajomotusta! Jotaki siellä ehkä tapahtuu :grin
 
Niin ja unohdin mainita tän flunssan mikä tuli ko kirkkaalta taivaalta viime perjantaina. Nuha ja kurkkukipu. :) Nyt ehkä jo voiton puolella.
 
Tää loppuaika tuntuu yhtä pitkältä kuin noi edeltävät päälle 8kk :O :)
Tää on rampannut verikokeissa joku sata kertaa kun trombot alhaalla( onko muilla?) . Joku jo pelotteli, että ei sitten epiduraalia sais tuosta syystä. Ei muuten, mutta painoarvio 4,3 kg :D :D voi luoja. Noh, 7.7 kontrolli ja selvinnee sitten lisää.
Oon kyl kuullu , että noi kokoarviot voi heitellä..?? Voihan :D kun käsikopelolla ei kuulemma tunnu ja vatsakin kasvaa siististi keskikäyrillä. Nyt siis rv 40.
:) :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kokoarvioissa tais olla se +- 15 % heittomahdollisuus molempiin suuntiin. Mahan muoto tai koko sinänsä ei itsessään kerro vauvan koosta mitään.
 
  • Tykkään
Reaktiot: :)
Täällä myös yksi alhaisten trombojen takia verikokeissa juokseva. Vielä ei suurta hätää vissiin. Yli sadan ovat toistaiseksi pysyneet. Mulla pienikokoinen maha-asukki perätilassa ja toiveissa olisi alatiesynnytys. Epiduraalia eivät Taysin synnytyslääkärin mukaan mielellään anna alle satkun menneiden trombojen kanssa. Eli täällä jännäillään, kuinka tullaan. 39+2 tänään.
 
Spring_green
Sama laskettu meillä sit :-) olisin kyllä jo ihan ready. Mulla noi trombot ollu just 102-108, eli jännäksi menee.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Nyt vasta tiedän mitä kaikki tarkoittaa sillä ettei vauva anna nukkua.. potkii prkle niin lujaa että tekee mieli itkeä!!
 
aaaaaa heti aamusta taas mojova alapääsärky, menkkakivut ja nivuset särkee :mad:
 
Ostin tänään apteekista testiliuskoja jotta voin tarkkailla proteiinia ja glukoosia. Tein totta kai testin intopiukkana ja sokerit oli selvä nega, ph-arvot koholla koska ystäväni hiivatti on taas iskenyt (....) ja proteiinit oli ensimmäisessä testissä sitten 1+. Tein perusteellisen alapesun ja uuden testin, jonka jälkeen oli sekava nega/1+. Pitäisköhän tästä nyt huolestua.. soitin tkseen jossa sanoivat että jos olo ei huonone niin hätää ei ole, ja eipä se ole huonontunut. Olo on kuiteskin koko ajan mitä on, heikottaa, särkee, närästää yms.. päänsärky johtuu hyvin todennäkösesti niskahartiajumista ja heikotukselle syy voi olla alhaisissa hemoglobiineissa, tabletit kun aiheuttavat ummetusta niin ei viitsis niitä koko ajan syödä :confused: onko muilla näitä testejä tai ilmestynyt plussia?
 
M-Annika
Mä sain noita liuskoja neuvolasta, jotta voin testata kotona kun painetkin koholla. Ilman alapesua tulos voi kuulemma helposti heittää. Mulla ollu haaleana plussana jo päiviä( kävin osastollakin nukkumassa, mut siellä pissa puhdas). Sanottiin kanssa et jos oloissa ei mitään poikkeavaa ni rauhassa vaan!
Mulla myös niska-hartiajumia ja välillä tulee ihan vainoharhaiseksi , että mistä hedari johtuukaan :)
Ainiin mulle sanottiin myös et tosta PH kohdasta ei tartte välittää ollenkaan. Hm.




Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mut olen huomannut et mielipiteitä on yhtä monta kuin on ihmistä. Osastolla mitattiin verenpaine ja tokastiin että juu, tänään käynnistys...viimeistään huomenna. Hoitsun vuoro loppui ja seuraava oli ihan että sä pääset himaan. Kolmas sanoi et ei ikimaailmassa käynnistetä! Ja siihen sitten vielä 5 mielipidettä päälle. Ota nyt noista selvää :) :)



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Niinpä, olen itsekin kuullut monenlaista versiota. Täytyy huomenna testailla uudestaan ja soitella sitten neuvolaan jos epäilyttää. Paineet mulla oli viimeksi (1,5vkoa sitten) 119/65 että ei nyt mitään kauheita. Silti ressaa, ja parempia katsoa kuin katua. :) ja joo, en siitä ph:sta ota stressiä. :)

Toivotaan että asiat pysyy sinullakin mallillaan :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: :)
39+5 vauva pullistuu ja luut kovettuu päivä päivältä enkä tosiaankaan voi alkaa säännöstelemään syöntiä -NÄLKÄ! Ja edelleen tekee mieli sitä ja tätä. Miehellä tänään viiminen työpäivä ennen alustavasti sovittua isyyslomaa. Vauva potkii tyytyväisenä mahassa. Pää on telakoitunut ja maha laskeutunut. Silti närästää. Häpyluu tuntuu repeävän kahtia. Ootteko muuten katellu "äitiyskonsultti" ohjelmaa telkkarista?
 
Takaisin
Top