Oireita ja kolotuksia

^ Täytyy varmaan huomenna käydä apteekista hakemassa. En meinaan tosiaan jaksa tätä koko loppuraskautta. :eek: Kiitos vinkistä Annastiina :)
 
Hei niin mitä hiivalääkkeitä saikaan käyttää raskauden aikana?
Niistä on ollut juttua täällä, mutta en selaamalla äkkiseltään löytänyt...
 
Muistaakseni kaikkia. Itse käytin ihan sitä Canestenin kerta-annoksena laitettava (lääkäri sanoi, että voi hyvin ottaa). Ainoastaan suunkautta otettavia ei saanut ottaa.
 
Ja ei saa käyttää asetinta, ettei mee liian syvälle. Näin mua ohjeistettu.
 
Mulla ollu nyt tän viikon joka aamu toosi huono olo. Kertaakaan en oo oksentanu mut lähellä on ollu. Väkisin oon koittanu syödä aamusin ja päivällä, illemmalla vasta ruoka maistuu ja menee alas ilman ällötystä. Yök, ei hauskaa ku kuitenki nälkä kokoajan.
 
Ite käytiin hiivaan kans muutamasti niitä Canestenin puikkoja, mutta eivät oikein tehonneet kuin hetkellisesti, ja lääkäri sitte suositteli jotain toista kuuria jossa otettiin kolmena päivänä peräkkäin (enkä nyt tietenkään muista nimeä, mutta ihan apteekkitavaraa), sillä lähti eikä oo takasin tullu!
 
Ja ei saa käyttää asetinta, ettei mee liian syvälle. Näin mua ohjeistettu.

Ai o_O Ei mulle vaan sanottu tuosta mitään... MUTTA siihen varmaan vaikuttaa se, missä kohtaa raskautta on menossa.. Ehkä? Mutta varmempi sitten olla käyttämättä asetinta, jos edes yksikin lekuri on niin sanonut :)
 
Nyt alkas olee viikkoja 35+5 ja tämä nipistely ja näpistely tai jonkinlainen paineentunne tuolla alapäässä on järkyttävää.. istuaalleen saa aikansa viettää, että selviää kivulta. Onko muilla esiintynyt tätä? Ja mistähän johtuu.. Myöskin kaikki vanhemmat mammat sanoo että maha on laskeutunu.. jaaha, onko? En tiedä miltä sen pitäis näyttää tai tuntua.
 
Ei nyt varsinaisesti liity raskausoireisiin, mut äskön pihalla, ku touhusin pensasaidan kimpussa, ni ampiainen pisti tonne taakse yläreiteen, melkein pyllyyn. Hemmetti mikä kirvely ollu siinä kohdassa koko illan.. Ei nyt niinku kaipais yhtään mitään tämmösiä ylimääräsiä vaivoja, ku niitä on omastaki takaa ihan riittämiin. Esimerkkinä tossa ku kävin pikasesti kaupasta hakeen iltapalatarvikkeita, ni oikea lonkka päätti taas alkaa kipuileen. Oli vaan purtava huulta ja nojattava kärryihin niin, että pysty käveleen. Ja tässä nyt ku istun lastenhuoneen nojatuolissa ja ootan, että esikoinen nukahtaa, ni ei taho löytyä asentoa, missä supistukset ei tuntus pahalta. Huoh..ei enää monta viikkoa

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Olo on pientä alapää vihlontaa lukuunottamatta hyvä. Ajoin eilen osan pihan nurmikosta josko vaikka aiheuttaisi supistuksia, mutta ihan turhaan. Nyt on närästys ja en valvo ihan niin paljoa, mutta päivisin on ihan veto poissa enkä saa mitään aikaseksi. Nyt 38+5. Kutiaako muiden masut? nyt on muutaman päivän alavatsa kutinut ja olen koittanut rasvailla kun johtuu kai uudista ihanista raskausarvista.
 
Heippa vaan kaikille! :) Tänne en ole sen kummemmin mitään kirjoitellut omia tuntemuksia, lueskellut vaan teidän muiden tarinoita.. Nyt tuli semmone olo, että on ihan pakko kirjoittaa.

Täälä mennää rv 35+6 ja koko raskausajan kärsitty levottomista jaloista ja tuntuu, että näin loppua kohti vaiva senku pahenee.:mad:

Viimeyö meni jälleen pyörien ja valvoin kolmeen asti, ennenkun nukahin. Empä siinä kerenny nukkumaan, ku joku reilu parisen tuntii niin johan piti jo vessassa käydä. Sänkyyn tullessa maha-asukki pitänee hereillä hetken, siittä ku nukahtaa ni mennää taas parisen tuntia niin taas noustaa vessalle. Jalat eivät särje vaan vaan reidestä asti vääntelee omiaan, ihanku jottai sähköiskuja saisi.

Magnesium auttoi alkuraskaudessa, mutta eipä tunnu siitä nyt olevan enää mitään tehoa vaikka kuinka paljon ennen nukkumaan menoa sen ottaisi.Jalat on päivän mittään montakin kertaa koholla ja vielä ennen nukkumaan menoa monta tuntia kohoasennossa, kun telkkaria kattelee. Omasta taikka miehen hieronnasta ei ole mitään apua. Olen myöskin yrittänyt iltasin jalkoja venytellä, mutta empä ole siitäkään saanut mitään apua. Neuvolassa ehdotettiin tukisukkia niitä en ole vielä kokeillut. Jalat kuumottelee sen verta, että pelkkä ajatuskin pitkien sukkien laitosta ahistaa.

Päivisin olen todella väsynyt, enkä jaksaisi tehdä mitään ja tunteet on entistä enemmän pinnassa :sad001

Ensiviikolla on normi käynti neuvolan lääkärillä ja siellä tämän vaivan otan kyllä puheeksi. Halusin kuitenkin kysellä, että onko teillä muilla ollut samanlaista vaivaa ja jos on niin mitenkä ootte sen kanssa pärjänny? Itellä alkaa olemaan omat kotikonstit jo käytettynä loppuun ja olo on todella turhauhtunut.

Yöllä mietiskelin, että tää on vaan sitä tulevaa.. eipä kohta enää nukuta, kun pienokainen saahaan syliin. No mut silloin ei TOIVOTTAVASTI ole enää levottomia jalkoja! :) (tai ainakin oon päättäny, et nää levottomat jalat saa jäädä synnärille).

Raskaus on muuten sujunut hyvin, ei pahoinvointia laisinkaan tosin joskus saattaa joku ruoka etoa, mutta siihen se onkin jäänyt. Hiukan liitos sekä selkäkipuja, mutta mitään kovia semmosia.

marce86 täälä on kovastikkin kärsitty kutinoista. Mulla käytössä Bepancare voide vatsalle ja muihin paikkoihin, jotka venyvät raskauden aikana sekä käsiin ja jalkoihin olen käyttänyt Erisanin kosteusemulsiota. Aloitin rasvaamaan ihoa jo heti alkuraskaudessa, kun tuntui että itsellä ainakin iho meni todella kuivaksi ja kutisi jatkuvasti. Nyt, kun iltaisin olen rasvannu itseni kunnolla niin olen päässyt kutinoista :)
 
Heissan.

Täälä iskeny vaivaksi rannekanavaoireyhtymä :eek:

Ikinä ennen kuullutkaan moisesta. Varsinkin oikea käsi puutuu, peukalosta, ranteesta..ihan ylös asti, ihan kamalaa :sad001
Neuvolasta kun kysyin asiaa, niin sama vastaus kun kaikkeen muuhunkin; voi voi, toisilla nyt vaan tulee...ei sille mitään voi! Joo, eipä niin tietenkään :sad001
Kyllä on muutenkin mennyt tuo neuvola systeemi ihan huonoksi, säästöä säästöä, kohta ei varmaan terkkatätejä olekaan, vaan on itsepalveluneuvola :confused:
Lääkärikäynti oli toissaviikolla, niin lekuri vaan kysy että onko alapäässä ollut outoja tuntemuksia...no ei ole ollut, sukkapuikkokivuthan on vissiin normaalia...joo, no sitten ei tarvi sisätutkimusta tehdäkään, kaikki hyvin, kiitos ja ulos...

Ja viime neuvolakäynnillä kun tätskä alko selittää miten sitten kun vauva syntyy, ja jälkitarkastuksen yhteydessä suunnitellaan sitä ehkäsyä...joo, no enhän ollu ku 2krt maininnu neuvolassa että haluan sterilisaation..niin no voi voi, kun siihen tarvii se lääkärin lähete...voi vittu, onko sielä kukaan kuunnellu sanaakaan mitä mie sanon, tuntuu ettei :sad001
 
Hei Engel84, koklaa kylmägeeliä laittaa yöksi jalkoihin. Mulle siitä oli apua ja vedenjuonnista sekä magnesiumista :)
 
Engelille sympatiat.. Samaa vaivaa ollu nyt pari viikkoa enemmän, pari viime yötä aika kamalia.. Olen ottanu gramman panadolia ja tosiaan vedelly kylmägeeliä jalkapohjista lähtien sääriin ja joka puolelle! Sit saa nukuttua.. Mutta sit taas herää joko pissahädän takia tai kun närästää niin että varsahapot on suussa..!!
Toivois jo niin kovin et vauva tajuais tulla ulos, mut eiiiii, nytkin kaverilla on vaan vuosisadan hikka menossa! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään on ollu kyllä ihmeellinen päivä. Kaikki veto poissa, mahaa kiristelly ja kirvelly ihan huolella ja sukkapuikkoja tullu enempi kun yleensä. Mahollisesti limatulppaaki lähteny pieniä palasia, en oikein tunnista onko sitä vai jotain muuta epämääräistä limaa mitä ei oo ennen tullu. :D Syödä voisin kun hullu. En ees uskalla miettiä että olis synnytys lähellä ettei tarvis pettyä.

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos tiu ja Annastiina86 kylmägeeli vinkistä! Oli myöskin mukava lukea, että joku muukin kärsii tästä ärsyttävästä vaivasta :) Itsellä on kyllä käytössä jonkun sortin jalkavoide, joka viilentää jalkoja jonkun verran.. tosin sitä vaan laittanut jalkapohjiin, jospa täksi yöksi voidetta sitten kaikkialle jalkoihin ja vielä se magnesium.. jos ei edelleenkään ole mitään tehoa niin huomena ostamaan kylmägeeliä! Vettä yrittäny juoda sen 2-3 litraa päivässä ja se vasta tietääkin ylimääräsiä vessakäyntejä, mut jalkojen sekä käsien turvotuksia ei pahemmin ole ollut :)

tiu, samoilla mennään, pienokaisella ihan järkyttävä hikka välillä :)
 
Mä ainaki levitin sen kylmägeelin ihan koko jalkoihin. Tosin siinä kyl saa sitten vähä hytistä :D mut sen oikeen määrän oppi sitte nopsaan ettei tuu liikaa. Ja mulla meni kyllä ohi, samoin kun se rannekipu ja käsien puutuminen (rannekanavan ahtauma tms) tosin pari sormea edelleen vailla tuntoa :D
 
En muista millo oisin viimeks nukkunu näin hyvin!!! :) Magnesiumin otin myöhemmin mitä ennen ja ennen nukkumaanmenoa rasvasin jalkani ihan kokonaan viilentävällä voiteella. En tiedä auttoko nämä vai oliko sitten univajetta sen verran, että en pyöriny laisinkaan sängyssä vaan nukuahdin melkein heti. Koko yön nukuin, en edes vessalle herännyt ja aamusella puoli 7 olin hyvinkin pirteä, ekalta heräämiseltä :) Saas nähä miten menee ens yö.. Kylmägeeliä lähen kyllä tänään vielä ostamaan, sillä oma voide viilentää aika huonosti. Juu, kylmägeelin kanssa saakin kattoo tarkkaa et kuinka paljo sitä laittaa. Itekki joskus aikoinaa tuli laitettua sitä liikaa :D
 
Mitä voi ottaa pääkipuun disperiiniä tjn ?? Migreeni tästä ny viä puuttuis uh

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top