Oireita ja kolotuksia

Mä näin unta alatiesynnytyksestä...mä niin haaveilen siitä ja katkerana luen tarinoita onnistuneesta alatiesynnytyksestä:sad001 Jännittää jo ihan pirusti synnytystapa-arviointi, joka on sitten vasta joskus viikolla 38, että mitä lääkäri tuumaa.Ois mukava tietää jo nyt, että jos mennään sektiolla, ni turhaan ees haaveilis alatiesynnytyksestä.

-Stardust- miulla on ihan samoja fiiliksiä alatiesynnytyksestä ja synnytystapa-arviosta... :sad001 Ja yhen unenkin oon minäki nähny, et siellä sitä taas salissa ollaan ja homma ei etene mihinkään ja lapsi on jumissa jne. Tsemppiä!!!

Kramppeja on miullakin öisin, vichy -vesi kuulema auttais kanssa jos tykkää juoda -neuvolassa miulle sanottiin kun kysyin, uskallanko huoletta vetää vissyä niin vertas sit verenpaineeseen, et kun paineet on ok niin juo vaan o_O Varmasti se kunnon nesteytys muutenkin auttaa.

Järkyttävää ummetusta taas!!! :confused: Hehkutin jokunen viikko sitten, et oon vedenjuonnilla saanu pidettyy masuntoiminnan kurissa niin eipä enää. Kävin näitä "kotikonsteja" ostamassa tänään.. Luumuja jo yhen satsin liotin ja söin (NAM :grin) Sit luin jostain et puolikkaan sitruunanmehuun lisätään lämmintä vettä ja hörpitään ekana aamulla, onko joku muu tuosta kuullu??
Runsaskuitusta muroja ja hapankorppuu...katellaan mitenkä käy. Ja vedenjuontiin taas nohevoiduin uudestaan..

Mulla on auttanu ummetukseen se, että syön joka päivä pari ruokalusikallista pähkinöitä. Ne saa jostain syystä mun mahan toimimaan, ja saahan niistä myös samalla hyviä rasvoja elimistöön. Pähkinöihin kun sekottaa rusinoita ja syö semmosenaan, niin avot! :p

Oon taas täällä asian vierestä kyselemässä, mutta mitä mieltä ootte muut hiusten värjäyksestä? Oon nyt alottanu tämmösen liukuvärjäysprosessin ja saan kaikilta noottia kuinka vaarallista on tukkaa värjätä. Eikös ne kampaajatkin tee töitä raskausaikana? Rupes nyt huolestuttaa kuiteski kun kaikki siitä saarnaa, vaikka suurimmaksi osaksi se ottaaki päähän :confused:

Niin ja röllykkä, se sitruunamehu veden seassaki auttaa minulla ainakin. :)

No mun mielipiteeni nyt tuskin tulee kellekkään yllätyksenä mutta siis silkkaa paskapuhetta sanon minä! :grin En kertakaikkiaan käsitä mistä noita kaikkia älyttömyyksiä revitäänkin..

Puhuuko Pommiina tukan värjäyksestä vai näistä keinoista miten saa vatsan toimimaan? :D

Hiusten värjäämisestä todnäk :grin ja ihan samaa mieltä; oon iteki jo kaks kertaa värjänny ja tulen värjäämään kolmannenkin kerran vielä ennen synnytystä.

Haha, oli pakko varmistaa :D olen nyt tehnyt suurinpiirtein niin, että väriaine, viikon päästä sävyttävä hoitoaine, viikon päästä väriaine... pelottaa kyllä että olenko värjännyt liikaa. Ja käytän näitä väriaineita latvoihin, periaatteessa väri ei koske päänahkaan (jossakin luki että se vaarallisempaa). Olen kai itsekin vähän mennyt sekaisin kaikista näistä suosituksista. Sitten jos pikkunen ei yhtenä päivänä olekaan niin paljon liikkeessä, tuntuu että oonko nyt tehnyt jotakin väärää..

Haha, joo värjäyksestähän minä! :grin Oon molemmissa raskauksissa värjänny ihan normaalisti, tässä oon kerran käyny kampaajal heittääs kahta väriä päähän ja just yks päivä laitoin ite kotona, riippuu vähän miten rupee haalistuun et tuleeko heitettyä vielä kerta kielon päälle.. :)

Joku tais kuulla tuolla minun huolet, rupes taas jumppailemaan :) joo oon kyllä aatellu kaikesta aikasemmin että turhaa hössötystä, mutta pitää vähän huolehtia... :) Jalat on muuten turvonnu, nyt se siis tapahtu :grin

Minä kampaajana olen itse värjännyt omia hiuksiani nyt 3 kertaa raskauden aikana, ja muitten hiuksia 5 päivää viikossa, eihän sitä voi tietää mitä aiheuttaa mitäkin.. voi vain elää maalaisjärjellä, ja uskoa itseensä!:)

Mulla on kans väliliha turvonnu!! Jos teen kyykkyvenytystä, ni se turpoo ihan järjettömäksi!! Onko se kohdunkaula jo jotenki turvonnu/kasvanu, että se heti puskee sieltä "ulos", ku kyykkää? Tuota kyykkyvenytystä oon alkanu harjoitteleen synnytystä varten, mutta uskaltaako sitä kohta enää salilla kyykätä painot niskassa..

Tänä aamuna heräsin kurkku hieman kipeänä. Taisin palelluttaa itteni eilen, ku olin pari tuntia pihatöissä ja, vaikka oli lämmin, ni tuuli oli vähän kylmä. Mutta eihän sitä huomannu, ku haravan kans heilu. Muutenki kurkku ollu semisti tukossa jo useamman viikon just aamusin ja nenästä tulee verensekasia räkäkökköjä, niinku monella muullaki. Limakalvot on raskaana herkillä, tsemppiä teille jotka kärsitte siitepölyoireista!

No, nyt reippasti salille ja iltapäivällä ois tarkotus pestä ikkunat, ku pojalla on hoitopäivä. Mutta saa nähä, ihana aurinko paistaa, ni voi olla, että veri vetääki ulos hommaileen :wink

Hui tuosta hiustenvärjäylsestä tulikin mieleen että itse olen viimeeksi joskus syyskuussa käynyt kampaajalla! Ei jotenkin ole kerinnyt ja muistanut koko hiuksia laitattaa :grin Pitää kyllä tässä ennen vauvan syntymää kerran edes keretä värjäyttämään jotta sitten sairaalassa otetuissa kuvissa olisi vähän hehkeämmän näköinen edes :wink:grin

Oi ihanaa, ei pitäisi hehkuttaa mutta pidemmän aikaan ollut jo oireetonta tämän hetkinen raskausaika! Nyt kun menin sanomaan ni eiköhän sitä jotain oiretta kumminkin pukkaa lähipäivinä :grin Virtaa riittää, yöt nukun tosi hyvin ja ei mitään oireilua (jos sitä ei lasketa että maha on jossain hommissa tiellä) :wink

Mulla kans siinä mielessä hyvällä mallilla, että yöt nukun aika lailla kuin tukki. Illalla oon ihan väsyny eikä eilenkään puhettakaan, että oisin jaksanu valvoa gameofthronesin. Kympin jälkeen sänkyyn. En jaksa yöllä vessaankaan nousta, vaikka monesti aamuyöllä käyn hereillä, ku rakko on ihan täys. Välillä on sit taas niitä öitä, että herää kolmen tunnin unien jälkeen ihan virkeänä. Pakko yrittää nauttia tästä, koska kohta ne yöt on TODELLA vaikeita, ku vauva on isompi, maha on isompi, ja usein synnytystä ennakoivat oireet tapahtuu öisin.

Mutta bytheway, viime raskauden loppuvaiheessa me ostettiin uus sänky. Ei mikään tempur, mutta tosi laadukas kuitenki. Loppu selkäsäryt ja huonot yöt niinku seinään. Raskaana ollessa tarvii hyvän tuen sängyssä. Suosittelen panostaan hyvään sänkyyn, se maksaa ittensä kyllä takasi hyvänä olona!

Välillä tulee öisin valvottua ihan muuten vaan tai sitten närästää tai kun täytyy kääntyä niin vatsa on tiellä ja siihen herää. Välillä on nivusista vihlaissu oikein kunnolla kun on huonosti kääntynyt taitaa pikkunen tehdä tilaa itselleen. Täällä myös ollut tota alapää turvotusta...Nyt tuli hommattua kunnon tukivyö terveyskeskuksesta lainaan pystyy paremmin/ kivuttomammin kävelemään.

Täällä on valvottu taas viikko putkeen, joko herään vitullisiin liitoskipuihin, siihen että supistaa tai sit ei muuten vaan nukuta, alkaa pikku hiljaa vituttaa! Asiaa ei auta yhtää et möllötän yksinäni päivät kotona ku tyttöki vielä hoidossa, hajottaaaa!!! :mad: (sori vuodatuksesta mut huh, helpotti :p)

Täällä vaivana ylävatsassa oikealla puolella oleva helvetin moinen kipu.. en tiedä onko syy selässä vai mahassa mutta kipeä on ja sellainen tunne kun joku pitäisi tulitikkua siinä kohdassa.. ei sillä ei pitäisi valittaa kun on näin pitkälle päässyt ja toi ainoa negatiivinen tuntemus tähän mennessä. No jos unettomuutta klo 1.00-3.00 yöllä ei noteerata.

Mulla eilen ja tänään taas liitos- ja selkäkivut vaivanneet. Lisäksi maha tuntuu kumman pinkeältä välillä, ja selkää oikein jomottaa. Ja normi liitoskipujen lisäksi (siis nivuskipujen) mua sattuu ja pistelee välillä ihan siis tuonne emättimeen. Outoa.

Mulla on nyt kyllä tosi paljon kivut jo helpottunu aikasemmasta kun oon ottanu rauhallisesti (töissä ja kotona). Kun jätin kuntosalin pois, niin selkäkivutkin helpottaneet. Ärsyttää kun neuvolan täti sanoi että lenkille lenkille, ...kele kun teen töissä joka päivä lenkkiä sen kuuden tunnin ajan (vähintään) niin onko tarpeellista tosissaan vielä lähteä sen lisäksi eri kengät jalassa kävelemään? Pointtina siis ettei kenenkään mielestäni tarvitse ns. ylisuorittaa, jos oma vointi vaan tuntuu huonolta. Sortuin itse siihen aikasemmin ja tuskaahan se oli :sad001

Takaisin