Oireita ja kolotuksia

Hei, oliko muilla se Anita -tukivyö käytössä?? Oon nyt kotona sitä käyttäny vaikka alkuun aika tuskaa olikin mut ainakin tuo mahan pingotus on helpottanu sen myötä.

Tosin eilen illalla lähettiin koko porukka käymään tuossa rannalla niin onneks oli isäntä mukana, kun ei meinaa esikoinen malttaa kuunnella käskyjä "älä juokse yksin rantaan".. melkoisen hidasta oli meininki kun masu niin pinkeellä. En tiiä venyttääkö pieni ihminen siellä tilaa ihelleen lisää vai mikä lie kun ei varsinaiselta kovotukseltakaan tuntunu (eikä supistukselta!) Armottoman pinkeellä vaan.

Joka tapauksessa, tukivyön myötä olo helpottanu! :alien

Röllykkä, mulla on päivittäin toi tukivyö käytössä enkä ihan helpolla jättäis pois. Mulla ainakin täysin hintansa arvoinen :) liikkuminen helpottuu eikä maha pingotu kuin jonkin rankemman fyysisen suorituksen jälkeen.

Olikos muilla nenä tukossa? Tajusin äsken, että oon nyt kolme viikkoa putkeen käyttänyt nenäsumutetta nenän tukkoisuuteen. Aluksi oli myös flunssaa, mutta viimeiset pari viikkoa on ollut pelkästään nenä tukossa. Kannuttelu ei auta yhtään. Ja sitä sumutettakin suositeltiin käytettäväksi vain 10 päivää putkeen. Mutta ei auta, tuntuu että kurkku kuivaa ja turpoaa heti kun nenä tukkeutuu. Eli suun kautta hengittäminenkään ei onnistu ja varsinkin öisin herään pienessä pakokauhussa koska en saa kunnolla happea.

Mimmi, mulla on nenä tukossa, mutta se taitaa kyllä nyt johtua ihan vaan tästä flunssasta.
Mutta siis koko raskauden ajan mulla on ollut nenä ihan pikkiriikkisen tukkeessa tai sitten vuotanut, ja verta tulee pieniä määriä aina kun niistää.

röllykkä, mulla on kanssa se Anita-tukivyö, mutta olen käyttänyt sitä tähän asti vain töissä, useamman kuukauden ajan jo tosin. Aina kotiin päästyäni olen sen ottanut pois, enkä vapaapäivinä ole myöskään pitänyt. Saas nähdä mitä nyt teen, kun kotiin jäin... ehkä pidän sitä vaan jos teen jotain raskaampaa?

Mullakin on nokka tukossa tuon tuosta. Nenäsumutetta (nasonex) suihkauttelen silloin,kun on pahin meneillään. Välillä tulee vaan kuivaa räkää ja verta niistäessä. Neuvolantäti sanoi,että tämä on normi settiä. Verisuonet ovat pullistuneet jokapaikasa mös siis sieraimissa,tämän takia tunne,että kokoaika tukossa. Tietty voihan myös allergia vaikuttaa..

Mullakin on se Anita- tukivyö. En osaa jotenkin sitä käyttää..tuntuu,että se nousee mulla kokoaika selästä ja siksi tue oikein. Pitäisi vissiin laittaa lanteille se vyöosuus kiinni,niin sitten jos se ei nousisi kokoaika. Tähän vaikuttanee myös mun notkoselkä!Mutta olen silti yrittänyt pitää sitä just pitkillä kävelyillä ja kauppareissuilla,mutta kotona en ole pitänyt.

Miulla kesti hetken sen vyön kanssa, että löysin "oikean" kohdan sille ja sopivan tiukkuuden :) Niin Martuti miullakin kotona ollu tosiaan pihahommissa tai siivotessa tms :)

Huomasin eilen kellertävät tahrat rintsikoiden kupeissa. Illalla ihmettelin, kun kylpytakki oli rinnan kohdalta jotenkin märkä. Nyt huomasin taas saman, tosin nännissäkin oli jotain märkää. Onko tämä nyt sitä herumista? o_O Käytättekö te, joilla herumista on, suojia rintsikoissa?

Mulla on eilen ja tänään lonkat olleet aika kivuliaat. Ja niitä myös särki viime yönä.

Apua!! Seksin jälkeen alko ihan törkee särky alapäässä, niinku häpyhuulissa!! On kyl noin muutenkin vähän vihotellu liitoskipujen yhteydessä mut toi karmee särky ja samantien seksin jälkeen tuli kyl ihan puun takaa! Miten ihmees se tollasen laukas, ihan poru meinas tulla.. :confused:

Mulla kanssa tulee nestettä nänneistä jos niitä koskettelee, olen siskon ohjeiden mukaan yrittänyt niitä "venytellä" vähän, kun toinen ihan sisäänpäin kääntynyt..:oops:

åke, EI jumalauta!! Ja just vähä aika sit ku niit kauhistelin.. En oo kyl tarkemmin tutkinu, kun se on hivenen vaikeeta.. :grin Mut hyvä kun mainitsit noista ni tiedän ottaa peilin avuks ja tutkailla asiaa, ei meinaa käyny ees mielessä.. o_O

Mie en oo vielä liivinsuojia käyttäny vaik onki tota herumista ollu, pesen vaa tiuhempaa rintsikoita :grin Joteki tuntuis höpsöltä niitä jo ruveta nyt käyttämää vaik pysyishän siin tissiliivit kauemmi puhtaina.. :grin

En mä tiennyt että häpyhuuliinkin voi tässä vaihessa tulla suonikohjuja :eek: Luulin että vain sääriin. Onneksi olen vielä molemmilta säästynyt. Eikä niitä pelättyjä peräpukamiakaan ole vielä tullut. Kop kop vaan, oli pakko koputtaa puuta... Tsemmpiä teille jotka noiden vaivojen kanssa kamppailette! Mulla on vaan nämä kipuilut vaivoinani.

Täällä aamu alkoi paniikilla, kun pissalla käydessä pöntössä pelkkää verta ja alavatsa ja selkä olivat kipeitä! Äitiyspolille sydänäänikäyrään (mikä nyt oikeelta nimeltään onkaan) ja pissanäytteen anto, verikokeet ja sisätutkimus.. Käyrälle piirtyi 35min aikana kaksi supistusta mitkä varmaan johtuivat vaan kovista kivuista tms. Sisätutkimuksessa kaikki ok, ja veri ei siis tullutkaan emättimestä, vaan virtsarakosta. Verikokeissa tulehdusarvo vain 8 (pitäisi olla 5) ja valkosoluja oli 13, mikä ei sekään ollut hälyttävä, mutta verenmäärä pissassa oli erittäin hurja.
Ottivat samalla strepto näytteen ennenaikaisen synnytyksen takia, vaikka riskiä ei kuulemma siihen ole kun sisätutkimuksessa kaikki olikin ok.
Kotiin antibiioottien kera, ja syyksi sanoivat virtsarakontulehdus ja tiistaina soittelevat pissaviljely tuloksista, ettei olisi taas menossa munuaisiin.. Ja tiistaina päättävät aloitetaanko ehkäisevä lääkitys.

Menisipä aika nopeammin, tuntuu että kroppa ei yksinkertaisesti kestä raskautta. Eikä mun mielenterveys tätä jatkuvaa sairaana oloa ja pelkoa mikä siihen liittyy. Ja vahvasti alkaa tuntumaan siltä että tämä tuleva lapsi jää ainoakseni.

Mitä vielä voi tapahtua tämän viimeisen kahden kuukauden aikana?! En uskalla edes ajatella.

Coco, oho, aika hurjaa, en tiennytkään että virtsarakontulehduksesta voi tulla verta! Mutta onneksi tulehdusarvo ei mikään kamalan korkea. Toivottavasti paranee pian ja ei ole tosiaan mistään vaarallisesta kyse, eikä etene munuaisiin. Nmiimerkillä "Kolme vuorokautta munuaistulehduksen vuoksi sairaalassa aikaansa viettänyt"... (ravinne- ja antibiottitipat suoraan suoneen, verenmyrkytys oli jo melkoisen lähellä).
Niin että tsemppiä kovasti, eiköhän se siitä!
Ja ymmärrän että alkaa olemaan mieli maassa, mutta jostain sun nyt pitää ammentaa voimia vauvaa varten! Vauvakin voi paremmin, kun sulla on henkisesti parempi olla. Koita keksiä jotain piristystä itsellesi! :)

Muokattu viimeksi:
Sillon, ku mulle tuli kohtutulehdus viime synnytyksessä, ni tulehdusarvot oli jotain 250!! Voitte kuvitella kuin kipeä sitä sektion jälkeen oli...

Martuti, olin juurikin tämän raskauden aikana rv 19+6 sairaalassa kolme päivää munuaistulehduksen takia ja silloin tosiaan luulin että noutaja tuli! :grin Joo onneksi ei nytpitäisi olla mitään kovin vakavaa, tiistaina saan kuulla tulokset ja oloki on jo melkein normaali tällähetkellä, lähinnä väsynyt aamuisen panikoinnin ja itkun takia.

Stardust, en osaa edes kuvitella tuota kipua! Varmasti lamaannuttava!

Kannattaa kokeilla karpalokapseleita, jos on taipumusta virtsaputkentulehdukseen. Joku valmisteista on sellainen, jota voi raskaudenkin aikana käyttää. Terveydenhoitaja selvitti nimenkin, mutta en sitä nyt muista. Apteekissa varmasti osaavat auttaa. Itsellä siis ollut usein sellaiset viisi tulehdusta vuodessa ja aina verta pissassa. Tulehdukset loppui, kun otin karpalovalmisteen käyttöön. Nyt en ole ottanut, mutta tulehduksetkin on onneksi pysyneet poissa.

Takaisin