Oireita ja kolotuksia

Kiitos tiedosta kumbelle! Mulla ei ole ikinä ennen ollut mitään virtsatietulehdusta, ja nyt raskauden aikana jo toinen :sad001 Mutta tosiaan tiistaina saan kuulla aloitetaanko se estolääkitys, jos ei niin voisin apteekkiin mennä kyselemään :)

Oon käyttäny kestosuojia liiveissä, ärsyttää kun jatkuvasti on tissit märkänä :sad001 En oo vielä ostanukkaan kertakäyttösiä...

Mulla on jo kohta pari kuukautta herunu lämpimässä, kuten saunassa ja peiton alla. Yöpaidan etumus on monesti täynnä läikkiä :rolleyes: Mutta päivisin ei juurikaan heru, saattaa ihan pienenpieni jälki olla rintsikoissa illalla. Toivottavasti ei tämän enempää rupiakaan vielä!

Coco, nyt kun mainitsit niin muistelenkin että olet siitä aiemmasta munuaistulehduksesta täällä puhunut.

Närästys taas vaivaa koko ajan :mad: Kauhea polte kurkussa ja olo, että voisi oksentaa.

Ja nyt tuo iskiaskipu alkaa risomaan mua toden teolla.
Ja lonkat kanssa kauhean kipeet, nivuset myös vähän.
Alkaa olemaan vaikea löytää asentoa, jossa olisi hyvä olla... istuessa, nukkuessa...

Oi jestas.. "raskaus on naisen parasta aikaa" :D Terveisin hylje täältä sängystä, joka paikka turvonnut tai kipeä, kylkeäkään saa käännettyä ja maha on niin iso ja kiristävä että toivoisi sen jo tyhjentyvän :D enää 3kk jäljellä, jipii :grin

Mulle on nyt ilmaantunu toiseen jalkaan suonikohjut. :( eilen suihkussa huomasin myös niitä olevan molemmissa nivusissakin. Nivusien yläpuolelle (siis häpyluun päälle molemmille puolille) on tullu myös kauheet patit jotka on tosi kipeet seistessä.. en sit tiiä mistä johtuu vai johtuuko siitä kohdun laskeutumisesta. Lääkäri ei siihen oikeen kommentoinu mitään. Oon pitäny vyötä sit alhaalla tiukasti jotta kipu ei olis niin suurta mutta en taida enään uskaltaa niitten suonikohjujen takia. :( miks tän raskauden pitää olla täynnä kaikenlaisia kipuja ja vaivoja. Olis vaan niin ihanaa jos tästä oikeesti vois nauttia..

Mymmeli86, kaksi viimeistä lausetta on kuin suoraan mun suusta! :grin
Tänään lääkäri soitti niistä tuloksista, ja mullahan ei nyt sitten olekaan sitä rakkotulehdusta tai ylipäätään mitään muutakaan tulehdusta, punasolut heitteli jossain 5000? ja antibioottien syöminen piti lopettaa. Huomenna aamulla sairaalalle antamaan kantasolunäytteet (syöpä ja kasvain?) ja torstaina vielä munuaisten ultraääni :sad001 Perjantaina saan kuulla tulokset molemmista, ja pikkusen kyllä meinaa alkaa jännittää että mitä ne mahtaa löytää tosta kantasolunäytteestä..

^voi ei Coco! Toivotaan ettei mistään vakavasta kyse! Tsemppiä!

Coco, oho, kuulostaa tosiaan vähän huolestuttavalta, mutta eiköhän se vielä jotenkin selity ja käänny parhain päin! Koita olla ressaamatta, kun ei kerta vielä tiedetä, onko edes mistään vakavasta kyse! Tsemppiä :Heartred

Tsemppiä Cocolle!!! :Heartred

Iskias kipua(ko) on kun pakottaa kankun yläpuolelle niin et jalkaa puutuu voimattomaks... o_O Uusi mielenkiintoinen oire.

Kirjottelin tuossa kun kävin siellä pelkopolilla ja puhelin sit noista arvista, et pelkään et niihin koskee synnyttäessä jne... No kätilö sano, et justiisa oli heillä ollu koulutuksessa, et äitejä pitäis kehottaa rasvaamaan alapäätään, varsinki jos on entisiä arpia/arpikudosta... pehmentää kuulema tavaraa niin et pitäis helpottaa sitten vauvan ulostuloa :grin

Naureskeltiin vielä, et voi viettää laatuaikaa joko ittensä tai isännän kanssa :wink

Lieneekö tyhmä kysymys, mutta millä sitä römpsää pitäs oikein rasvata?? Terv. III-repeämät :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Olen käyttänyt Weledan tavallista raskausarpien ehkäisyyn tarkoitettua ihoöljyä koko tähänastisen raskausajan. Olen siitä tykännyt, ja tuntuu kosteuttavan hyvin. Masun iho ei ole kutissut yhtään. Weledalla on tosiaankin myös tuo välilihaan tarkoitettu öljy -- ehkä se on yhtä hyvää. Voisi kokeilla.

Miulle neuvolassa ja apteekissa suositteli sitä Ceridal öljyä, just välilihaa sil kannattaa rasvata ni ehkäsee repeemiä ja voi käyttää myös liukkarina jos on kuivat limakalvot! Suosittelen :)

3 -asteen repeämät sain miekin ja ne on pelottanu (arvet siis) toista synnytystä aatellen tosi paljon :sad001 Kätilö sano, et toisilla kertyy helpommin se arpikudos kun toisilla... Suositteli just tuota Ceridalia ja sit Aqualan L -voide (?) koskaan kuullukaan, mut ymmärsin et ihan perusvoide olis.

Joo Aqualan L on perusvoide, mutta mahtaako olla kovin riittävä siihen välilihan rasvaamiseen? Voisin kuvitella että Ceridal tai Weledan varta vasten tarkoitettu öljy toimisi paremmin.
Niissä oli muistaakseni ohje, että samalla levitettäessä pitäisi jotain venytysjuttuja tehdä välilihalle. Olen harkinnut sitä Weledan öljyn ostamista... mutta sitä sai vissiin vasta viikolta 30 eteenpäin käyttääkin, kun on niin voimakkaita eteerisiä öljyjä...?

*MUOKS*
Miu oli tuon linkin laittanut, ja siellä sanotaan että ennen rv 34 ei tulisi käyttää.

Joo tuo kätilö sano, et ihan rohkeasti hieromalla hieroa alapäähän se öljy/rasva :)

Miusta henk koht öljy kuulosti järkevämmältä kuin se perusvoide.

RV26+3 menossa ja oikea kylki riivaa melkoisesti. Ylävatsa myös puutuu ja vedettäessä vatsaa sisään ylävatsa on suunnattoman kipeä....Istumatyötä tehdään ja se jos mikä pistää kivun korkeaksi! Levättävä makuullaan aina jos mahdollista niin helpottaa. Saa nähdä kestääkö loppuun asti ja paheneeko... :X Mutta näillä mennään ja ovat normaaleja oireita kun masu kasvaa! :) Selkäkipuja ei onneksi ole, vielä ainakaan. Eikä hiivaa tai virtsatulehdusta ole ollut. Alkuraskaus meni oksennellessa 24/7 ja se meni ohi tuossa RV15 tienoilla. Kylkikipua lukuunottamatta hyvin siis menee!!!

Pitkään meni ettei ollu pahemmin mitään oireita ja yhessä ketjussa jopa tyhmänä menin valittaan kun tää odotus on niin tylsää kun ei mitään oo, noh NYT ON!! Karseet liitoskivut jyllää ja välillä tuntuu et on koko alapää ihan tulessa!! Tuolla kun siitä häpyhuuli särystä puhuin niin en kyl nähny mitään merkkejä niistä suonikohjuista, et voiko sit olla ns. näkymättömiä vai liittyyköhän toi römpsäkipukin sit noihin liitoskipuihin, En tiiä, mut syvältä on!! En oo sen jälkee uskaltanu seksiäkään harrastaa kun jäi niin kammo siitä särystä.. Jaa mitäs vielä, niin välillä henkee ahistaa niin hemmetisti et meinaa ihan paniikki iskee et tukehdun siihen paikkaan, alaselkä särkee, jalat turpoo tosi herkästi, väsyttää, pää pehmenee ( eilen kaupan kassalla unohdin korttini pin koodin enkä siis muista sitä vieläkää, eikä oo ikinä näin käyny), kaupassa iski myös hirvee toispuoleinen mahakipu, ihan ku joku ois repiny sisälmyksiä.... Voisin varmaa jatkaa loputtomiin.. Hommaa olis perkuleesti, et yritäppä tässä nyt sitten noitten kaikkien kipujen kans touhuta päivät pitkät, voi saatana ku ottaa päähän!! :mad: Mäkin yhes vaiheessa meinasin et tuunkin varmaan välttyyn kaikenmaailman kivuilta kun oon niin ahkerasti treenannu, mut paskat!! Viimeks en treenannu ollenkaa ja tuntuu et sillon oli vähemmän kipuja.. Eli paskapuhetta sekin et muka liikunta helpottaa raskautta, eipä siitä mitään hyötyä oo ollu!! Huh, johan tuli vuodatus.. :grin

Takaisin