Oireita ja kolotuksia

Onko muut alkanu jo herumaan....? Esikoisen aikaan tuli kirkasta "nestettä" tisseistä pari kertaa joskus viikkojen 30 jälkeen, muttah. Nyt sitä valutellaan jo ihan maitoa.. Hillittömän hehkee ja haluttava olo :grin

Olin kuluneet 2 viikkoa talvilomalla ja nyt maanantaina palasin töihin ja sain seurakseni supistuksia (ei kivuliaita) ja muutenkin kolotusta selkään ja jalkoihin :( Teen töitä ravintola-alalla ja työn kuvaan siis kuuluu painavien astioiden kantelua ja koko ajan jalkojen päällä oloa. Tänään sitten varailinkin ajan lääkärille, joka saa tarkastaa kohdunsuun tilanteen. Noita supistuksia siis ollut jo aiemminkin, mutta töissä ollessa tuntui että masu on jatkuvasti pinkeänä. Nyt tuntuu että tuo lääkäriajan varaaminen on liioittelua kun tässä kotona ollessa olo on kuitenkin hyvä. Yleensä olen todella harvoin sairaslomalla ja nyt tuntuukin ikävältä "luovuttaa" ja mennä valittelemaan olotilaa :/ Onkos teillä muilla tässä kohtaa minkä verran ns. harjoitussupistuksia?

Ompa "ihana" kun jollakin muulla samanlaisia tuntemuksia. Itsekkin ravintola-alalla ja raivostuttaa kun monet ei oikeasti tiedä sitä mitkä paineet tarjoilijallakin on, ihmiset osaa muuttu todella vihaisiksi nälkäisinä :D olen niin hidas nykyään, ettei minusta paljon ole töissä enää mihinkään. Muutama kuukausi sitten yritin vielä tehdä samaa tahtia, ja supistelut olivat kauheita (mm. Itkin työpäivän aikana kyykyssä), mutta veren tiputtelun jälkeen tajusin että ehkä ei tarvi ylisuorittaa ja nyt ihan oman voinnin mukaan puserran menemään, eikä supisteluja tule kun muutamia vkossa, jotka ilmeisesti ihan normaaleja. Jalat ja selkä kipeät, tukisukat ja masuvyö kyllä auttavat siihenkin oikeasti yllättävän paljon. (Tai sitten kipuun tottuu :grin)

Työpaikkalääkärillä käyty, mutta eipä se mitään kohdunsuuta tarkistellut. Määräsi vain lepoa ja antoi 6 päivää sairaslomaa, noh huomenna aika neuvolassa terkkarille jospa sieltä saisi asiantuntevampaa palvelua. Ehkä tämä tästä levolla ja rauhakseen ottamalla tasoittuu. Mielelläni kyllä vielä töitä tekisin, sillä aika käy kotona ollessa pitkäksi.

M-annika ihan totta ihmiset ovat kyllä nälkäisinä melko kiukkuisia ja tarjoilijan pitäisi olla super nopea liikkeissään :D Tähän saakka olen jaksanut töissä suhteellisen hyvin, mutta kai se on nyt vaan luovutettava ja myönnettävä ettei pysty samaan. Eipä tässä montaa viikkoa enää töitä ole jäljelläkään kun toukokuussa jään jo kesälomalle :)

^Itse olen myös ravintola-alalla ollut töissä, keittiön puolella vaan vuoromestarina ja lopetin kyseiset työt heti kun alettiin yrittämään. Oli nimittäin tieto etten tuu sitä jaksamaan/selkä kestämään. Jaksamisia kummallekkin! :)

Heruttaa jos puristaa. Ei siis muuten valu, tai en ainaka oo huomannu. Mut jos pursitaa nänniä niin useempi pisaraa tulee. Tosin tissit on välillä "kipeet" sillai ku maito nousee, esim jos vauva alko itkemään... Imettäneet varmaan ymmärtää?

Ja juu, syödä voi huoletta ajattelematta vatsan pömpötystä. Tuntaa vaan että taitaa muut paikat "pömpöttää" senkin edestä... Mies totes mun läskiintymis kauhisteluihin vaan jotain että; niinpä... :confused:

Onko muilla suonenvetoja tai kramppeja jaloissa? Öisin jos herään ja venyttelen kun vaihdan asentoa, niin pohkeet ja nilkat kramppaa ihan lukkoon ja vaan hieromalla saa rentoutettua. Mietin että minkä hivenaineen puutosoire tää oli, magnesiumin tms?

^ mulla on tota joskus, just keskellä yötä jos venyttää vahingossa hiukan liikaa... magnesiumin pitäs auttaa, otan sitä ite sillon tällön.

Joo åke mä olen kuulemma alkanut kanssa välillä kuorsaamaan. Mutta sitten meitä on siis kaksi :grin Mies on aina ollut kova kuorsaamaan. Mä olen nyt raskauden ajan ollut sen verran herkkäuninen muutenkin, että ollaan ratkaistu asia niin, että viikolla kun tarvitaan kunnon yöunet että jaksaa töissä, niin mies on nukkunut vierashuoneessa. Viikonloppuisin sitten nukutaan yhdessä. Muutenkin mä menen niin paljon ennen miestä iltaisin nukkumaan, että eipä tuolla nyt niin väliä ole, ollaanko yhdessä nukuttu. Mies kumminkin aina iltaisin mun nukkumaan mennessä tulee ns. peittelemään mut, ja pötköttelemään masua tunnustellen viereeni :Heartred

nupu, mulla kanssa välillä on kramppeja, ja nimenomaan siis pohkeessa. Ja herään siihen yöllä, tai sitten aamulla kun olen herännyt ja vielä makaan sängyssä ja venyttelen, saattaa kramppi iskeä. Olisiko tosiaan magnesiumin puutetta, vai sinkin?

Nythän se iski kunnon kevätflunssa tänne, sopivasti ekalle sairaslomapäivälle :rolleyes: mitäs sitä töissä ollessa sairastamaan..
Mulla on auttanut noihin kramppeihin ja levottomiin jalkoihin magnesium ja siihen päälle Ladyvita Mama-vitamiinit missä taitaa aika hyvin kaikkia vitskuja olla. Magnesiumit otan vähän ennen nukkumaanmenoa ja mulla ne ainakin syventää myös unta :)

Mulla autto edellisessä raskaudessa juurikin magnesium tohon kun jalat kramppas yöllä, oli aivan järkyttävät suonenvedot viimeks, nyt onneks vielä välttyny noilta ja toivottavasti ei tulekkaan... Mulla nimittäin kramppas niin lahjakkaasti että seuraavana päivänä ei pystyny kunnolla kävelee sillä jalalla missä oli suonenveto ollu:mad:

tiu,
mä oon kanssa syönyt plussauksesta saakka joka ilta Multivitaa raskaana oleville ja imettäville, ja siihen lisäksi vielä Kalsium + D -tabletteja. Mutta tarvii varmaan sitä magnesiumia sitten ottaa lisäksi noiden kramppien takia...

Niin ja mullakin tosiaan flunssaa pukkaa, ihan veto pois :sad001

Mulla on auttanu reilu veden lisäys ja oon jonain päivinä ottanu tuplat tota mamma vitamiinia..
Ihan karseeta herätä yöllä et molemmat jalat kramppaa ja vielä eri suuntiin.. :/
Mä illalla just isännälle mainitsin et koskakohan alan kuorsata, en ainakaan vielä; ONNEKS :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joka ikinen yö heräilen vaihtelemaan asentoa..niin ärsyttävää! onneksi siis nukahdan heti uudestaan,mutta vaikuttaa tuokin sitten aamun heräämiseen.
Jos päivällä ja illalla vielä puuhastelen kovasti,niin ötökkä nukkuu tuolloin,eli on aika rauhallisesti. Mutta sitten kun itse menen sänkyyn niin ötökällä alkaa päivän puuhastelut.Yritä siinä nyt sitten käydä nukkumaan,kun tulee potkua ja nyrkkiä joka suunnasta kokoaika!

^ Juu täällä kanssa alkaa myllerrykset kun menen sänkyyn pötköttämään. Mutta olen nyt sitten ihan tarkoituksella tehnyt niin, että menen sinne hyvissä ajoin, ja jään tunnustelemaan tyypin myllerryksiä, kunnes vähän rauhoittuu, ja sitten vasta sammutan valot ja yritän alkaa nukkumaan :)

Öisin tosiaan tulee heräiltyä siihen että joku paikka puutuu ja pitää vaihtaa asentoa, ja siihen asennon vaihtamiseen siis herää.

Mulla on nyt tullut supistuksia töissä kolmena päivänä, tosi paljon. Nyt sitten viikonloppuna koittanut lepäillä, mutta tänään heräsin kesken päiväunien siihen että supisti oikein kunnolla. :eek: En tiedä pitäskö huolestua, ei ne kyllä satu tai mitään. Ens torstaina ois neuvolalääkäri..

Täällä alaselkä sanoo kohta sopimuksensa irti... Heti herätessä oli kipee, kait mä oon nukkunu jotenki huonosti. Jollei huomenna oo parempi niin saas nähdä kuin kiva on olla töissä. Ja mites sit kävelykään sujuu.
Mies jo huolestu et supistaako ku selkää valitin, mut ei tää taida olla... kipu on jatkuvaa eikä aaltoilevaa, ja eri asennoissa tuntuu eri tavalla.

mikäs on åken hb? kyllä täälläkin välillä väsyttää oikein huolella... Josko kroppa haluais kerätä voimia ja huilata kunnolla enne vauvan syntymää ? :rolleyes:

kirzii supistukset ei kait "meinaa mitään" niin kauan kunhan ei oo kipeitä. Sit pitäis kait vasta reagoida paremmin... (puhuu ihminen joka ei tiennyt supistuksista mitään ennen ku synnytys alko, eikä nytkään ole tuntunut mitään) :)

"Ihana" vauvauni viime yönä. Maitoa ei tullut, ei imettäessä eikä pumppaamalla. Enkä edes osannut ensin koota pumppua ja liittää pulloa siihen. En edes tiennyt, mikä hankituista pulloista siihen käy. Ensin yritin imettää ja jossain vaiheessa tajusin, että nännit on vaan hävinnyt jonnekin. Siinä vaiheessa tajusin, että onkohan vauva saanut ruokaa moneen päivään. Kaiken päälle olin unohtanut laittaa vauvalle vaipat yöksi ja löysin vaavin ihan pissaisena sängystä. Niin, ja lisäksi vielä tajusin, että en ollut imettänyt vauvaa moneen moneen tuntiin.:confused: o_O Huoh.

Takaisin