Oireita ja kolotuksia

Ei oo tehty alatutkimusta, mutta ei oo vielä ollu lääkäriäkään. Mulla kans kohtu selkeesti vinossa. Selällään, ku makaa ni se on kallellaan vasemmalle. En usko, että sillä mitään merkitystä on. Mullahan siis on kohdun asento ilmeisesti muuttunu edellisen sektion seuraksena. Siinähän kohtu nostetaan kokonaan pois mahasta ja tyhjennetään käsin.

Ja eilen koin ekat supparit <3 Piti ensin miettiä pitkään, että helkkari onko nää ja kyllä se minusta ihan suppari oli. Jännä, että mullaki oli rauhallinen kotipäivä takana. Ois olettanu, että ekat tulee rankan liikunnan jälkeen. Mutta anyway, mulle TOSI onnellinen asia, koska viimeksi koin, että keho petti mut eikä toiminu niinku ois pitäny synnytyksessä. Supistuksethan ei sillon käynnistyny itestään.

Ja eihän niistä tosiaan huolissaan tarvi olla, jos niihin ei liity kipua tai vuotoa.

Mulla ei ole kyllä supistuksista tietoakaan. Maha tuntuu joskus pinkeältä hetken, en tiedä onko se sitten harkkasupistus...?

Siis mulla ei ollu ekassakaan raskaudessa suppareita eikä ole kyllä tässäkään näkyny, tai sitten se voi olla etten vaa älyä niitä.. Höh.. Must tuntuu et on niin paljo kaikkia ihme tuntemuksia alavattan nipistelyistä möyrimisiin et mistä niistä ny tietää mitä tapahtuu.. :grin Voisko joku kertoo et millasseita on tässä vaiheessa supparit?

No maha vetää ittensä yhtäkkiä ihan kovaksi eikä sitä pysty ite rentouttaan. Se on hetken aikaa sellanen kova ja sit se menee ohi. Enpä sitä paremmin osaa selittää.. Eihän niitä normaalisti ole odotettavissa, ku viimeisellä kolmanneksella. Mutta joskus saattaa joku yksittäinen tulla jo aikasemmin, yleensä fyysisen rasituksen yhteydessä/jälkeen.

En minäkään kyllä tiennyt että niitä näin aikaisessa vaiheessa vois/sais tulla... kaverilla alkoi tulla niitä joskus vk 20 jälkeen ja joutui sen takia jäämään suoraan saikulle töistä eikä mitään rasittavaa saanut enää tehdä.

Mulla tuli viimeksi juurikin viimeisellä kolmanneksella supistuksia kun esimerkiksi kannoin jotain raskaampaa. Mutta eivät olleet ikinä kipeitä. Enkä aina edes huomannut itse, joskus sattumoisin kädellä tuntui kun maha kovettui. Välillä kesti pari sekuntia, välillä parikymmentä ja niitä saattoi tulla muutama putkeen.

Ensimmäisen kerran kun supistus tuntui joltain oli sinä päivänä kun synnytys alkoi. En tosin silloinkaan ollut ihan varma oliko se sitä, vasta jälkeenpäin olen tajunnut että olisi pitänyt tietää.

Hei kiitti vastauksista! Mut siis jollei ne kerta sillain miltään tunnu niin tuskin kyllä tollasia kovettumisia ees huomaisin! Mut ne kunnon supistukset kyllä tunnistan, kun niiden aika koittaa, jääny sen verran hyvään muistiin. :D

^ Mä en ole helpotuskeinoja keksinyt, joten olisin kanssa kiinnostunut kuulemaan vinkkejä?

Joo, en tiedä helpotuskeinoja liitoskipuihin, valitettavasti. :sad001 Ei oo kyllä vielä ollut, mutta mä olen jotenkin niin varma, että vielä tulee.

Mulle on sen sijaan ruvennut tulemaan jotain omituista häntäluukipua. Ensin se tuntui ikäänkuin puikkona myös edessä, mutta nyt vaan tuolla takalistossa. Samoin tulee vähän kevyttä paineentunnetta sisuksiin.

Hassu juttu, kun on ensikertalainen eikä tajua noita oman kehon muutoksia niin havainnoida, niin menee tällaiset supistukset ja muut ihan ohi. Ja sitten kun lukee täällä teidän juttuja, niin tulee ahaa-elämyksiä, että just noinhan mullakin :) Eli täällä kans välillä iltaisin töiden jälkeen olen miehellekin sanonut, että kokeilepa kun yhtäkkiä veti mahan ihan kivikovaksi, ja ehkä sellainen paineen tunne juurikin tulee, ei mitään kipuja varsinaisesti, mutta outo hetken kestävä tunne. Eli saattaisi olla kans supistelua minunkin mahassa :)
Mulle tällä viikolla neuvolalääkärikäynnillä nuori tyttölääkäri juuri sanoi, että nykyään ei enää alkuraskauden lääkärikäynnillä ole tarpeellista tehdä sisätutkimusta jollei ole erityistä syytä, eli on ilmeisesti lääkäristä ja hänen käytännöistään hyvin paljon kiinni...

Mä en tienny supistuksista mitään ennen kuin synnytys käynnisty. Enkä kyllä jälkikäteenkään aatellen kokenu harjotussuppareita.

Mutta siis mitä helv! Mulla on alkanu joku keskiraskauden pahoinvointi!? Eilen oksensin aamupäivällä x2, ennen aamupalaa ja jälkeen. Ja tänään, heti aamusta, ja sit uudestaan lounaan jälkeen. Mä en kestä! hope so tää oli joku parin päivän pikarupeama...

No nyt on kyllä säikähdetty ihan totaalisesti, tai no vieläkään ei pelko oo mihinkään kadonnut... Torstai-iltana mulla holahti verta niin että pönttö lorisi ja reidet oli punaisena. Kipuja ei ollut ja kättäriltä sanottiin että rentoudut vaan, ei mitään hätää kun ei oo kipuja... Ai ei mitään hätää... No vuoto vaan runsastu tai ainakin musta tuntui siltä joten soitin uudestaan ja ne sano että tuu nyt sitten käymään... Mentiin sinne mieheni kanssa ja aivan varmoina että tässä se nyt taaas oli, mutta niin vaan pikkuinen siellä vilkutteli meille ja jumppasi ahkerasti. Onneksi!!
No koko vkl on ollut pientä tuhnuttelua.. välillä kokonaan pois välillä taas tulee pinkkiä tai rusehtavaa vuotoa paperille... tän pitäs kuulemma olla normaalia, mutta että näin monta päivää, taidan kohta soittaa päivystykseen uudestaan. Tiedän toki että näillö viikoilla (16+6) ei asialle tehdä mitään.
Ois ees se dopleri millä kuunnella onko hän vielä mukana matkassa...

Kiitos Martuti! Eilen käytiin vielä kerran kättärillä... Supisteli koko päivän aina kun lähdin liikkeelle. Kaikki kuitenkin hyvin, pikkuinen huiman hyvällä sykkeellä pyöri ympyrää :). Nyt vaan lepoa lepoa. Toivottavasti nää supistuksetkin lakkaa yhtä nopeasti kun tää vuoto :)

Mie sanoisin noihin supistuksiin kans lisäks sen paineen tunteen mikä niissä tulee sen kovan vatsan lisäks.

Miulla on edelleen vaan tuota kovotusta ollu AIVAN JÄRKYTTÄVÄN paljon.. varsinkin pitkien työpäivien jälkeen. Iltatyöt navetalla on ollu aika tuskaa :sad001 Soitin yks ilta äitipolille, et pitääkö jo huolestua, kun ei maha rauhotu ei millään. Pinkeellä vaan koko ajan (saatto ehkä olla jotain lievää supisteluakin, en mee vannomaan) Sanovat sieltä, et kun viikot on näin "pienet" niin eivät varsinaisesti voi tehä mitään. Kehottivat lepäämään, juomaan paljon ja panadolia ottamaan. Varmisti tosin, ettei tähän vuotoa liity ja jos jatkuu niin kyllä sinne sit voi mennä, niin kattovat ettei kyse nyt oikeesti oo mistään vakavemmasta, mut uskalti epäillä et suora yhteys on rasitukseen... Saas nähä siis.. 20+1 viikkoja menossa ja tuonne 27 viikoille pitäis töitä jaksaa...

Edelliseen raskauteen verraten kovotuksia on siis ollu tosi paljon! Ekat supistukset miulla oli ekan kanssa kaks päivää ennenkun lähettiin synnyttämään :grin Että kovin nää on tosiaan erilaisia.

Miullakin masu oli alkuun (siis kohtu) vinossa.. näky aina vasemmalle kallellaan...

Takaisin