Oireita ja kolotuksia

Tsemppiä Avea, toivotaan parasta.

Täällä on nyt ollu tosi huono olo, ei meinaa jaksaa esikoisen kanssa mitään puuhata. Kahvia ei pysty juomaan, niin siitäpä sitten aiheutuu todella lamaannuttava päänsärky..

Avealle peukut ettei ole mitään vakavaa! <3

Kerkesinkin täällä valittaa oirettomuutta.. se alko sitten heti seuraavana päivänä ja nyt on 24/7 voimakas krapulaolo. Äsken kerkesi nälkäkin niin pahaksi että meinasin oksentaa kotimatkalla ja vielä syödessä. Sitten söin liikaa ja meinasin siitäkin oksentaa :D

Vielä ei siis ole mennyt siihen pöntönhalailuun asti, mutta ei se kovin kaukana olekkaan.,
Masu on kasvanut jo niin paljon että ihan suosiolla puen ne äitiyshousut päälle kun normaalit hiostaa ja ahdistaa :D

Avea, mulla oli myös verenvuotoa kuus päivää ja sit se ihan yhtäkkiä loppu. Raskausoireet jatku koko ajan samana ja raskaustestit näytti koko ajan, että raskaana olen edelleen. Huomenna mennään varhaisultraan varmistamaan, että onko kaikki kunnossa. Toivotaan, että ei olis mitään vakavaa sullakaan! :)

Täällä on jonkin verran pahoinvointia havaittavissa, mitä esikoisesta ei ollu ollenkaan. Maha turpoo niin, että nyt on jo vaikee pitää se piilossa. Rinnat aristaa varsinkin iltasin ja pissalla ravaan koko ajan. Jo ennen testin tekoo mun teki mieli kahvia normaalia useemmin, mutta tällä viikolla sit taas kahvinjuonnista on tullu paha olo. Esikoista odottaessa lopetin kahvinjuonnin kokonaan, kun ei maistunu.

Kiitos kaikille tsemppaajille! Tämä kyllä iski niin puskista, etten olis osannut odottaa ollenkaan. Tähän asti on ollut niin epäuskoinen fiilis koko asiasta muutenkin, että oon ajatellut ettei mahdollinen km tuntuisi kovin pahalta. Mutta nyt täällä äänen menon takia saikulla kotona ollessa oon itkeätihrustanu koko aamun. Ihan kamala olo, vaikka mitään hälyyttävää ei ole vielä edes tapahtunut.

Toivotaan Lowica, ja kaikki muutkin, tsemppiä meille ja toivottavasti saatte huomenna hyviä uutisia! :)

avealle virtuaalihalaus :) voin kuvitella että siellä kotona sitä vielä enemmän alkaa ajattelemaan kaikkea ei niin kivaa..

onko muilla muuten outoa oiretta-karvojen kasvua :O mulla on järkyt-tä-vää!! kaverilla loppu raskaudessa kokonaan ja mulla näköjään päinvastoin, esikoista odottaessa sama homma, huh

Verta voi tuolla myös peräsuolen puolelta, varsinkin jos on ollut vähän ummetusta. Tsemppiä! Jos tosissaan vuotaa, niin sidettä tarvitaan, en olis vielä kovin huolissani. Helppo on tosin täältä huudella.. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin.

Tsemppiä Avealle!

Hyi hitto, mä olen nyt sitten ihan tosissaan ruvennut oksentelemaan. Jos mun on liian nälkä, mua oksettaa. Jos syön liikaa, mua oksettaa. Jos liikun liian nopeasti, mua oksettaa. Jos vaan olen, mua oksettaa.

Etova olo on koko ajan, mutta välillä se tosiaan pursuaa yli äyräiden.

Alkaa olemaan vähän vaikeaa pitää töissä salassa tämä raskaus, kun haukon huonovointisena henkeä ja ramppaan vessassa... mutta en ihan vielä haluaisi kertoa. Odotan nyt ainakin torstaiseen ultraan saakka, ehkä sitten ensi viikolla...

Lisäksi mä olen aivan kuoleman väsynyt, mun on ihan sika kylmä koko ajan mutta silti kainalot hikoilee, mä ärsyynnyn ja loukkaannun super-helposti, mun rintoja aristaa, ja vaikka luulin että mahaa ei enää kouri niin kyyyyllä se vaiva on edelleen myös olemassa.

Kunpa tämä paha olo edes helpottaisi pian...

Aamuoksentelua ja koko päivän kestävää huonovointisuutta lukuunottamatta vointi on ollut loistavan energinen ja postitiivinen :happy093

Milloin olette/aioitte kertoa töissä raskaudesta?

mä aion kertoo ki eka kolmannes loppuu. Koska sitte alkaa olla varmempaa. Siihen asti kärvistellää. Mut sinne onneksi ei ole kamalan pitkä aika :) kuukauden päästä, wuhuu \o/
täällä turvotusta. Pahoinvointii aina välillä. Joskus ihan kunnollaki. Jos nälkä, jos syön liikaa, jos väsyttää....
öisin tulee repäsykipui kääntyilles, vessattaa ja iltapäivisin väsyttää. Ja nukun muutenki enemmän ku,normaalisti.

Martutin kirjoitus kuulostaa ihan itseltäni :) samanlaiset oireet mulla siis!

Olen myös tullut siihen tulokseen, että kun voin pahoin, en saa syötyä, se taas väsyttää ja tekee yhä huonomman olon, eli kierrän vaan noidan kehää.... Pitää vaan yrittää syödä... Saatteko te syötyä, vaikka onkin paha olo, jos ette oksenna? Kun musta tuntuu että mä olen kamalan huonolla ruoalla tällä hetkellä, siis tarkoitan määrällisesti, kun en saa mitään alas...

Väsymys on sanoin kuvaamatonta! Tämän paistoin lettuja miehelle (itse sain yhden alas! Wuhuu) en vain jaksanut seistä lettujen paiston ajan, oli pakko istua aina joka letun välissä... :D nukun myös reippaasti yli tunnin päikkäreitä... No kaikki pikkuisen puolesta! :)

Mulla on ollut hienosita kuvotusta ja etovaa oloa jo viikon verran, kertaakaan en silti ole oksentanut. Tänään lakokin sitten ihan tolkuton tissikipu! Tätä en muistanutkaan, miten inhalta tuntuu kun rintoja särkee kun viimeistä päivää :/

Mua ärsyttää suunnattomasti kun on koko ajan nälkä, siis aivan koko ajan. Ekassa raskaudessa tuli sellaset rapsakat 26 kg lisää painoa ja voitte kuvitella että se on paljon kun painoin ennen sitä raskautta alle 50 kg. Miten olla syömättä kun vaan maha murisee koko ajan?

Mulla ekasta tuli vaan 9kg kun oksensin kaiken mitä söin ensimmäiset 25vkoa. Tokasta tulikin komiat 23kg kun koko ajan oli nälkä ja himosin kaikkea suolasta ja rasvasta. Nyt oon vakaasti koittanut pysytellä terveellisemmällä linjalla ja koitan pitää painonnousun kohtuudessa (joku +15kg vois olla realistinen tavoite). Nyt ei erityisesti oo edes tehny mieli herkutella. syön kyllä normaalia useammin, mutta yritän syödä silti fiksusti ja edes jotenkin terveellisesti :D

Mullakin on nälkä aivan kokoajan!! Mut mikään ei maistu kun etova olokin on jatkuva... Argh! Mulla on molemmista aiemmista raskauksista tullu ~22kg, nyt koitan pitää terveellisempää linjaa syömisissä.. Saa nähä onnistuuko!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Juu siis mullakin on jatkuva nälkä, mutta syöminen on vaan niin pirun vaikeaa. Jokin mikä maistui eilen hyvältä, saattaa tänään saada mut oksentamaan. Vaikea suunnitella etukäteen, mitä söisi :confused:

Eilen ja tänään on kyllä ollut tosi vaikeaa olla töissä, varsinkin kun tuo joulunrakennuskiire puskee päälle (viikonloppuna joulunavajaiset). Mun on vaan huono olo koko ajan, ja väsyn sekä hengästyn tosi helposti. Pakko mennä silloin tällöin vaan istuskelemaan vessaan hetkeksi, kun ei jaksa. Jos tämä tästä vielä pahenee, niin mun on kyllä haettava sairaslomaa, en mä pysty enää kohta tekemään mitään töissä..

Henkisestikin on aika raskasta olla töissä, kun saatan ihan tuosta vaan suuttua, ärsyyntyä, loukkaantua tms. jostain mitä joku työkaveri sanoo tai tekee.

Ihan järkkyä, en mä ollut kuvitellutkaan että tää voisi olla näin voimakasta tämä väsymys ja huonovointisuus.

Mäkään en osannut kuvitella, kuinka voimakasta tämä väsymys vois olla! Edes rankkoina opiskelu aikoina, en ole ikinä ollut näin väsynyt, vaikka lähellä burnouttiakin on käyty,,, silmät vaan menee kiinni ja lihakset eikä koko kroppa jaksa mitään.... Osin kyllä johtuu mulla niukasti energiasta kun en saa mitään alas....

Kiitos tsempeistä!! :love7

Täällä edelleen elää pieni toivo, vaikka mieli on ehkä päättänyt jo lopettaa uskomisen tähän raskauteen. Sinänsä hullua, sillä vuoto on loppu, sitä ei tullut paljon, ainoastaan paperiin pyyhkiessä vessassa käynnin jälkeen (sen kerran oli kirkkaampaa verta ehkä muutaman teelusikallisen verran). Nyt ei tule enää mitään. Koko ajan on kuitenkin sellainen olo, että kohta housuun lirahtaa jotain. Vähän samaan tapaan mulla tuntuu sillon, kun menkat on alkamassa. Mutta ei ainakaan vielä ole lirahtanut mitään. Oireita on taas tänään ollut ihan urakalla. Älytön väsy, arat rinnat ja huonosta syömisestä johtuva älytön huono olo. Sain aikaistettua ar-ultraa jo maanantaiksi. Mä olisin halunnut mennä jo vaikka huomenna tai perjantaina, mutta mies ei pääse silloin mukaan ja ehkä on varmempaa jättää se ensi viikkoon. Maanantaina pitäis olla 7+6, joten luulisi siellä jo jotain näkyvän, jos siellä jotain on.

On tämä hermoja repivää! Onneksi sairausloma äänen menon takia loppuu tänään, ja huomenna pääsen töihin! Tietysti nyt sitte huolettaa, että mitäs jos siellä alkaa älytön vuoto tai mahakipu, ja mitäs jos on niin huono olo, etten pysty olla tai en pysty syömään mitään ja tulee oksettava olo tms. ihmisen mieli on kyllä niin outo ja kummallinen tällaisissa tilanteissa! :hello2

Tsemppiä edelleen meille kaikille! Mieluiten menisin nukkumaan ja nukkuisin sinne tammikuun alkuun asti. Sitten oltais taas hieman turvallisemmilla vesiää! :)

Moi, liityin vasta tänään tähän ryhmään, kiva lukea teidän kokemuksista! Mulla ei oo ollut oikeen mitään oireita, vähän vatsaa jomottaa vain ja hirveesti pissattaa, mutta sekin tuntuu pelottavalta kun aina on ajatellut että pahoinvointi ja kaikki kamala kuuluu asiaan. Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa! Tää odottelu ja tietämättömyys on ihan kamalaa!

Mulla on kanssa nyt ollut ihan pientä verenvuotoa tänään, kauheesti rupes pelottaa, että tuleeko km... Niin kovasti tätä raskautta yritetty ja toivottu, että meinaa itku tulla jo pelkästä ajatuksesta ja pelosta. Sormet ristiin ja toivotaan parasta! Ensimmäinen neuvolakin on vasta 3.12., kauheen pitkä aika odotella jo sitä saati ultraa, jota ei ole vielä edes varattu.

Takaisin