Oireita ja kolotuksia

Enpä ollut ajatellutkaan, että se alavatsan juiliminen olisi oire raskaudesta, mutta näköjään aika yleinen on. Siihen mun oireiluni tällä hetkellä rajoittuvatkin, välillä vähän väsyttää normaalia enemmän ja heikotusta on, muttei varsinaista pahoinvointia. Saa nähdä pysyykö oireet yhtä helppoina. :D
 
Joo, illalla tulee mulle näköjää se huono olo ennen nukkumaan menoa. Ja si pääsee halaa pyttyy. Mut eilenki si pyörin pari tuntii sängys ku edellee vello paha olo....

Ja tää jano on ihan naurettava. Juon aivan kamalii määrii päiväs nesteitä. Ja siitä huolimatta on vatsa ihan ummella...
Ja olis kyl kiva jos tota ruokahaluu olis enempi. Nyt proteiinin lähde on profeel juomat ja muuten si ihan mitä sattuu vaan maistuu.....
 
Yäääh..esikoisesta oksensin tosiaan sen 24vkoa yötä päivää, seuraavista raskauksista en kertaakaan.. Nyt ei huonoa oloa oo ollu ennen kuin n-y-t nyt! Ja suoraan sai juosta antaan läheisyyttä vessanpöntölle... *jupinaa* mutta ihana kun on oireita..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään en ole voinut ihan niin pahoin päivällä, kun olen nyt syönyt jotain pientä aterioiden välissä. Olen siis syönyt 2-3 tunnin välein jotain. Saas nähdä kuinka tämä ilta menee... kun mulla pahoinvointia on ollut muutenkin enimmäkseen aamuisin ja iltaisin, päivällä ok...
Ai niin, himoitsin kaupan valmiita lihapullia, joita mies paistoi hetki sitten pannulla. Ja mä söin niitä! Mä, joka en normaalisti syö kauheasti lihaa, vaan se yököttää mua...
 
Mulla samoja oireita kuin teillä kaikilla. Ruokaa ei tee yhtään mieli! Appelsiinimehu menee... Mutta muuten etoo, iltaa kohti yhä enemmän. Kamalaa oloa siis. Alavatsa on turvonnut, kuin olisin jo hyvinkin pitkällä raskaudessa, ja alavatsa juilii ja jomotelee. Rinnat aristaa. Syke on myös korkeammalla kuin yleensä. Valkovuotoa paljon. Siinähän siitä onkin.

Mulla seksi tuntuu kyllä alavatsalla, etenkin esim. Kun mies tulee takaa päin, niin tunnen paineen ja pienen kivun kohdussa, mutta mitään vuotoa tms ei ole tullut. Muuten ei tuntemuksia.

Ehkä nämä olot tästä paranee,,, toivon mukaan :wink
tsemppiä Kaikille ja muistakaa nauttia :)
 
Tapiirinen, ah mä niin olen kohtalotoveri. Appelssiinimehuu menee ihan älyttömästi. Ja oon ennen juonu teetä paljonki ja nykyää en oikeastaa yhtää :eek:
Ja tosiaa iltasin vatsa ihan pallo ja tissitki kipeytyy enimmäksee iltaa kohti.
Mä oon huomannu et mun ei tee seksii mieli nykyää :sad001 mikä on mulle ihan omituista.... Se hieman harmittaa...
 
Itellä myös samankaltaisia oireita vatsaa juilii, paha olo aaltoilee pitkin päivää enkä ole huomannut eroa vaikka olisi syönyt tasaisesti. Esikoisesta paha olo oli vaan alussa ja juurikin sen takia etten voinut syödä säännölliseti töiden takia.

Tänään meinasi oksu tulla perhekerhossa, mutta onneksi selvisin kunnialla. Olisi saattanut olla hieman selitettävää :)
 
Äh, päivällä jo luulin että nyt alkaa olo pysyä suht tasaisena kun syön usein ja pieniä määriä, mutta kyllä nyt illalla on taas niin etova olo että yök... ja päätäkin särkee.
 
Onkos kukaan huomannut että kun alkaa virtsarakko täyttyä, olisi alavatsa/kohdunseutu aristava?

Ärsyttävää kun näitä olija seurailee ja heti jos vähänkin toispuoleisia tuntemuksia, epäilen kohdunulkoista... Kesällä kun kovien kipujen, vuodon ja alkuraskauden kanssa vasta kuudes lääkäri 2viikon ravaamisen jälkeen sanoi että etsii kipujen syyn ja löytyihän se - munatorvesta 4x6cm raskaus..ei ihme kun olin ollut kipeä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin ilmoittautuu aplarimehun suurkuluttaja! :) Etovaa oloa pitkin päivää.. Mikään ei oikein maistu mutta tyhjällä vatsalla olo on kaikista huonoin, ja yleensä iltaa kohden tule huono olo vaikka söiskin! Jännä miten oireet on nyt niin ajoissa ja näin voimakkaana, nyt on vasta rv4+2. Muistelen, et edellisissä näin voimakkaat oireet ois alkanu vasta 6+. Ja tänään aika-ajoin voimakastakin alaselkäsärkyä ollut.. :p


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Liinu2013: Mulla täysi rakko tuntuu normaalia epämukavammalta, mut en tiiä aristaako varsinaisesti. Mulla oli viime vuoden lokakuussa kivuton kohdunulkoinen ja pelkään tosi paljon kanssa, että se uusiutuu.. Se oli karmea kokemus :sad001 Yritän laittaa pelot taka-alalle kuitenkin, tee säkin samoin! :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sheidi, sepäs se on että pelko aika ajoin työntyy esille. Äsken kaupassa tuntemukset tosin oli oikealla puolen, jossa ei munatorvea edes ole, joten ehkäpä määki rentoudun! Sitä paitti tähän asti yhessäkään keskenmenossa, kohdun ulkosessa tai rypäleraskaudessa ei oo pahoinvointia ollu ja nyt on eilen ja tänään pönttöä halattu! Kyllä se Pikkanen kasvaa :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Liinu2013 siis samaa mieltä rakosta..tuntuu että se ihan yhtäkkiä täyttyy ja turpoo...
 
Etovaa oloa, välillistä ruokahaluttomuutta, makea ei maistu mut suolanen paremmin...jatkuva pissahätä, etenkin kun meet nukkumaan...nyt uusi oire on vilu joka alkaa iltapäivällä ja jatkuu iltaan asti, on niin kylmä ja on sellasia vilunväristyksiä niinku olis kuume nousemassa...yöllä ja aamulla sen sijaan on enemmänki liian kuuma..
Niin ja turvotukset!Aamulla ei meinaa saada edes sormuksia pois ja luomet on ihan turvonneet ja tänään oli jotenki nenäki ihan tukkosen oloinen...Pahat hajut oksettaa (koirat, miehen urheiluvermeet, likaset astiat astiksessa yms) ja välillä lenkillä oksettaa jos jostakin talosta tulee ruuan haju :S Itkettää niin helposti, ensin voin itkeä, ihan siis parkua ja sit hetken päästä jo nauran jollekin toiselle asialle :D Ihan sekoa :D Keskittymiskyvyn väheneminen, unohdan asioita, kaupasta hyvä jos muistan ostaa puolet asioista joita olin hakemassa ja eikun uudestaan kauppaan! :)
 
Mulla ei edelleenkään mitään. Välillä miettii että onko tää täysin oireettomuus normaalia, odotan sitä pahoinvointia. Ihankun se olisi joku selvä merkki että kaikki olisi kunnossa. ....

Ei väsymystä, ei huonoa oloa, ei ällötystä, ei mitään.
Vessassa tosin juoksen hulluna ja on kans hirveä nälkä kokoajan. Niin ja tulihan niihin testeihin se kaksi viivaa. Ja säännölliset menkat pari viikkoa myöhässä :D

Sanokaa että tää on täysin normaalia ja kaikki on hyvin? Stressaan ihan turhasta?
 
Muokattu viimeksi:
Kad1 oireettomuus on täysin normaalia, älä stressaile turhia! :wink Kyllä mä ennemmin ottasin öklöttömän olon kun tän jatkuvan etomisen.. Mut toki ymmärrän suakin, miettiihän näitä asioita väkisinkin ja vertailee muihin.. Mut ei pitäs. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sheidi

Aivan. Niin ei pitäisi.. kaikki on yksilöllistä :)

Mulla tuli esikoisesta kaikki mahdolliset oireet ja kolotukset heti plussattua niin ehkä odotan tästäkin kaikkea sitä. :S Pitäs vaan nauttia nyt olosta kun ei ole mitään, kun se pahoinvointi voi alkaa millon tahansa näillä viikoilla. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Mietin lähinnä onko sielä mitään, onko tuulimuna vai ulkoinen raskaus.. :/
 
Niin onhan nämä oireilut yksilöllisiä, ja myös vaihtelee raskauden aikana. Toisilla saattaa tulla vasta myöhemmin esim. pahoinvointia.

Ymmärrän että hermostuttaa ettei oireita ole, itsellä sitten on todellakin sellainen olo että on RASKAANA, ei epäilystäkään. Mutta jokaisella tosiaan tulee oireet eri tahtiin, jos tulee ollenkaan. Älä siis stressaa sitä Kad1!



Mä nukuin sitten viime yönä sellaiset 10 tuntia, vuosiin en ole niin pitkiä yöunia vedellyt. Nyt illalla torkahdin tuohon sohvalle pariksi tunniksi, mies herätteli että niin se sauna olisi valmis... olivat lasten kanssa pelanneet pelihuoneessa Wiitä eivätkä raaskineet mua ennen herättää. Tytöt tietysti vähän ihmettelee että miksi mä olen niin väsynyt ja huonoruokainen, mutta ei me niille vielä viitsitä kertoa. (Kyse siis mieheni lapsista 11- ja 13- vuotiaat.)

Välillä mua kyllä tosissaan tympii tämä etova olo :confused: Mutta kai tämä kaikki on kestettävä pikkuisen takia! Ja vastahan tätä etovaa oloa on pari viikkoa ollut, pitäisi aika kauan vielä jaksaa :p
 
Nyt se väsymys vasta iski! :D Silmät muurautuu ihan just kiinni. Mutta joo, onhan tää ihan selvää että paksuna ollaan. Maha pyöristyy ja olo on pääosin hilpeä. Ei pitäs olla huolissaan :)

Nyt nukkumaan! Öitä :happy4
 
Takaisin
Top